Jump to content

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Recommended Posts

Všechny tyto recenze cesty do Chorvatska jsou postaveny na tom, že k nabíječce dojíždím s 5-15%. Pro mě osobně by byla minimální hranice 25% nabití - rodič dvou malých dětí a člověk nikdy neví, co se může stát. 
Určitě doporučuji vyzkoušet a ABRP, kde uvidíte, jak se počet zastávek do Chorvatska (třeba do Zadaru) změní, když si začnete hrát s parametrem "minimální přípustné procento nabití při příjezdu k nabíječce". 
Při modelování mi vyšlo, že ideální je EQS450 nebo KiaEV6 (respektive Ioniq6). 
Další bod - % nabití při dojezdu do cíle. Ideální by bylo dojet do cíle minimálně s 60%, abych hned druhý - třetí den nemusel kvůli menšímu výletu hledat nabíječku. 
EDIT: Chorvati mají na dálnici poměrně dost nabíječek. Ale většinou 50-70kWh. Většinou na pumpách INA.  Na léto mají super ceny pro turisty. Hodně vysoké. 
EDIT2: ty kecy o ekologii.... všichni v tomto vlákně jsme se shodli, že elektromobil nemá nic společného s ekologií. jasně - v Praze je fajn mít lokálně 0 emise od motoru, ale celkově je elektromobil o senizorice řízení a o tom, že to prostě někoho baví. 
Mam takovy dotaz, aniz bych se chtel zastavat elekra ci ne, tak s benzinem tez tankujes kdyz mas jeste 1/4 nadrze?
Jasne, kanystr a vse kolem to vyresi snadneji jak s cistym elektro. Chapu v zime potrebu se ohrat. Ale relativne prijemne leto a kdyz nefuci klima vydrzi auto stat v kolone dlouho na miste.
Chapu ze nabijecek je mene, ale nekdy i benzinky nejsou tak caste.
Je to spis obecny dotaz, proc spousty lidi s BEV ma potrebu chtit vyssi "rezervu" nez s benzinem, jestli je to psychlogicky, ze nemuzes bezet pro kanystr, nebo neduvera v baterii? Uplne vybiti take neni zdrave, ale neverim ze by vyrobce dovolil jit pod mez baterie, ktera by ji vyrazne zkratila zivotnost, nebo?
Nejsi totiz prvni od koho "slysim" tento nazor a pritom je schopny jet tener do sucha v nadrzi.
Mozna jen narazim jen na optarnejsi lkdi, jak to maji ostatni?
Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, milhauszn napsal:

Mam takovy dotaz, aniz bych se chtel zastavat elekra ci ne, tak s benzinem tez tankujes kdyz mas jeste 1/4 nadrze?
Jasne, kanystr a vse kolem to vyresi snadneji jak s cistym elektro. Chapu v zime potrebu se ohrat. Ale relativne prijemne leto a kdyz nefuci klima vydrzi auto stat v kolone dlouho na miste.
Chapu ze nabijecek je mene, ale nekdy i benzinky nejsou tak caste.
Je to spis obecny dotaz, proc spousty lidi s BEV ma potrebu chtit vyssi "rezervu" nez s benzinem, jestli je to psychlogicky, ze nemuzes bezet pro kanystr, nebo neduvera v baterii? Uplne vybiti take neni zdrave, ale neverim ze by vyrobce dovolil jit pod mez baterie, ktera by ji vyrazne zkratila zivotnost, nebo?
Nejsi totiz prvni od koho "slysim" tento nazor a pritom je schopny jet tener do sucha v nadrzi.
Mozna jen narazim jen na optarnejsi lkdi, jak to maji ostatni?

Ano, tankuji, když mám v nádrži cca 1/4 benzínu, protože v zácpě na dálnici budu potřebovat topit nebo chladit a můžu tam uvíznou i na hodně hodin.

Baterku není dobré vybíjet pod 20% a nabíjet nad 80% ani u telefonu nebo noťasu.

Link to comment
Share on other sites

Ja u vsech aut, co sem kdy mel, udrzuji nadrz stale plnou.  Pokud jedu nekam dal a priblizim se ke 2/3, tankuju. Nejcasteji dotankovavam pri prijezdu domu. U Mobydicka pouze zcela vyjimecne (celkem asi tak 5x) necham jit stav paliva v nadrzi pod 40litru. Jen jednou, kdyz sem jel pres noc do Svycarska, sem tankoval, az kdyz zbyvalo v nadrzi 20litru nafty. Mene nikdy. U "firemniho fekalu" tankuju vetsinou, kdyz mam pul nadrze (cca 180 litru). 

Link to comment
Share on other sites

Diky za odpovedi. Predstava ze tankuji s takovou rezervou, by znamenalo pro me byt obden, nebo denne u pumpy.
Vim ze neni dobre mit kapacitu baterie mimo meze, ale doted jsem mel za to, ze vyrobce na toto alespon trochu pamatuje, nebo se pletu? Je otazka, zda 10x za rok, udelat cyklus uplny, bude znamenat tak vyrazne snizeni zivotnosti?

Link to comment
Share on other sites

Jasne, chapu. I kdyz jsem sluzebnim autem najezdil ramcove 50k za rok, tankoval sem podobne. Dycky to byl naftak, takze na nadrz se dalo ujet kolem 1000km. Takze vetsinou sem tankoval denne. Pri navratu ze servisu sem dotankoval a zaparkoval. Mozna za to muze zvyk z minulosti z ozbrojenych slozek. 

Link to comment
Share on other sites

před 12 hodinami, milhauszn napsal:

Mam takovy dotaz, aniz bych se chtel zastavat elekra ci ne, tak s benzinem tez tankujes kdyz mas jeste 1/4 nadrze?
Jasne, kanystr a vse kolem to vyresi snadneji jak s cistym elektro. Chapu v zime potrebu se ohrat. Ale relativne prijemne leto a kdyz nefuci klima vydrzi auto stat v kolone dlouho na miste.
Chapu ze nabijecek je mene, ale nekdy i benzinky nejsou tak caste.
Je to spis obecny dotaz, proc spousty lidi s BEV ma potrebu chtit vyssi "rezervu" nez s benzinem, jestli je to psychlogicky, ze nemuzes bezet pro kanystr, nebo neduvera v baterii? Uplne vybiti take neni zdrave, ale neverim ze by vyrobce dovolil jit pod mez baterie, ktera by ji vyrazne zkratila zivotnost, nebo?
Nejsi totiz prvni od koho "slysim" tento nazor a pritom je schopny jet tener do sucha v nadrzi.
Mozna jen narazim jen na optarnejsi lkdi, jak to maji ostatni?

Velmi dobrý dotaz. Zkusím odpovědět:

1) Ne všechny benzinky na zmiňované cestě mají i nabíjecí stojany.

2) stojan(y) s rychlým nabíjením mohou být obsazené, případně na nich stojí obyč. auto 

3) nabíječka může být mimo provoz

4) i když je vše v pořádku, tak nabíječka nespustil nabíjení.

5) tvoje banka z nějakého důvodu nemusí autorizovat platbu (stalo se mi letos opakovaně u obyčejné chorvatské benzinky)

6) atd

Link to comment
Share on other sites

Prostě na delší cesty bude ještě dlouho jistotou klasika - a pro fandy do elektriky hybrid. A argumentace srovnáváním teoretického dojezdu baterkomobilu (provozovaného "v režimu ecorallye") s praktickým dojezdem spalováku (s nohou až na podlaze) končí okamžikem zařazení se do první fronty k benzínce/nabíječce ⛽

Link to comment
Share on other sites

Jasne, chapu. I kdyz jsem sluzebnim autem najezdil ramcove 50k za rok, tankoval sem podobne. Dycky to byl naftak, takze na nadrz se dalo ujet kolem 1000km. Takze vetsinou sem tankoval denne. Pri navratu ze servisu sem dotankoval a zaparkoval. Mozna za to muze zvyk z minulosti z ozbrojenych slozek. 
Diky, mam bohuzel hybdrid s mizernym dojezdem na prtavou nadrz. Nebavi me stale zastavovat a tankovat. Jezdim fakt k rezerve. Ale jak pises o dojezdu 1000, tak premyslim ze snad pristi auto bude ropa s malou spotrebou abych zastavoval jeste mene.
Nedokazu si predstavit mou praci s BEV autem, alespon jeste ted ne.
Link to comment
Share on other sites

 To safi_Něco uvolnit /službu/ např. nabíjení, když  normálně trvá cesta např. 3 hodiny a já více stojím u nabíječek,jak jedu mi připadá jako debilismus . 

Edited by bohus76
Link to comment
Share on other sites

Velmi dobrý dotaz. Zkusím odpovědět:
1) Ne všechny benzinky na zmiňované cestě mají i nabíjecí stojany.
2) stojan(y) s rychlým nabíjením mohou být obsazené, případně na nich stojí obyč. auto 
3) nabíječka může být mimo provoz
4) i když je vše v pořádku, tak nabíječka nespustil nabíjení.
5) tvoje banka z nějakého důvodu nemusí autorizovat platbu (stalo se mi letos opakovaně u obyčejné chorvatské benzinky)
6) atd
Diky. Uznavam, ze cekat 3.v rade, kde kazdy nabiji aspon 20, 30minut, by se mi tez nechtelo.
K bodu nemoznosti zaplaceni. Jsou i nabijecky po cestach, kde by, se dalo pouzit cash?
Link to comment
Share on other sites

před 4 hodinami, milhauszn napsal:

Diky, mam bohuzel hybdrid s mizernym dojezdem na prtavou nadrz. Nebavi me stale zastavovat a tankovat. Jezdim fakt k rezerve. Ale jak pises o dojezdu 1000, tak premyslim ze snad pristi auto bude ropa s malou spotrebou abych zastavoval jeste mene.
Nedokazu si predstavit mou praci s BEV autem, alespon jeste ted ne.

Ano, pro urcite profese a cinnosti to nedava smysl. Konkretne sem napriklad jezdil servis z Ostravy na prodejny ve Znojme, Breclavi a Hodonine. A pak zpet. Takze nejakych odhadem 550km. Nejake ekorallye nepripada v uvahu, takze dalnice tachometrovych 140-150, mimo obec se snazis jet svizne, abys to vsecko stihl. Takze tak trochu "brzda-plyn". Auto nalozene dilama a vercajkem, obcas nahradnim strojem. Predstava, ze mam nekde po ceste jeste 1 - 2x pul hodiny dobijet je k nasrani. 

Link to comment
Share on other sites

před 7 hodinami, milhauszn napsal:

Diky, mam bohuzel hybdrid s mizernym dojezdem na prtavou nadrz. Nebavi me stale zastavovat a tankovat. Jezdim fakt k rezerve. Ale jak pises o dojezdu 1000, tak premyslim ze snad pristi auto bude ropa s malou spotrebou abych zastavoval jeste mene.
Nedokazu si predstavit mou praci s BEV autem, alespon jeste ted ne.

Já mám FHEV, 2,5 benzín a na nádrž ujedu minimálně 850 km. Ale je pravda, že mám nádrž na 50 l. A strašně mě ten hybrid baví. 

Link to comment
Share on other sites

S překvapením jsem dnes zjistil (zdroj: více vidí FDRIVE.CZ), že první modely Mercedes EQS a EQS SUV nemají tepelné čerpadlo. Tepelné čerpadlo má až EQE a EQE SUV a z dřívějška EQA a EQC a S je dostanou až časem... Pak se nelze divit šílené spotřebě EQS Mercedesů v zimě. 

Neuvěřitelné... u auta za 3-5 mega bych nečekal, že mu bude chybět tato klíčová výbava EL aut. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...