safi Posted October 8, 2023 Author Report Posted October 8, 2023 Šel bych do Priusu.... to je osvědčený držák, který si bude rozumně držet cenu. U ojetého PHEV bych neriskoval a šel do Toyoty.
ragu Posted October 8, 2023 Report Posted October 8, 2023 Ionic bude taky ok, ale vzal bych mladší. Záruka u Hyundai/Kia je 7 let, po ní tomu autu IMO klesne hodnota. Nevím na jak dlouho to auto chceš, ale tady bys na to měl nějaký dva roky?
tenge Posted October 9, 2023 Report Posted October 9, 2023 to je na houby, takže raději touhle optikou asi prius.. PHEV je taková varianta - FVE nemám, tudíž krmit to budu ze zásuvky a rozdíl mezi PHEV a klasikou je v tomhle ohledu zřejmě minimální..
DavidLC Posted October 10, 2023 Report Posted October 10, 2023 https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/enyaq-iv/193009152 Asi nezná ten o sloníkovi
blackhead Posted October 12, 2023 Report Posted October 12, 2023 V 10. 10. 2023 v 21:57, DavidLC napsal: https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/enyaq-iv/193009152 Asi nezná ten o sloníkovi
pjanek Posted October 12, 2023 Report Posted October 12, 2023 V 16. 8. 2023 v 7:43, safi napsal: Na Číně už závislí jsme třeba hromadou léků nebo surovin pro ně. A to je možná ještě větší problém, než EL auta. Mně zaráží, jak se politicky vymezujeme proti číně, ale stát tu vypíše mld dotace na soláry, které jsou z 99% z číny. wtf. Tak tu pokřivenou dotační politiku aspoň dělejme pořádně a řekněme si, že dotace nebudeme posílat do číny. Mně třeba čína není moc sympatická, takže dražší věci typu auto nebo FVE prostě ze zásady z číny nechci, a to i za cenu toho, že to pro mě bude finančně méně výhodné.
pjanek Posted October 12, 2023 Report Posted October 12, 2023 Jinak k tématu: Do teď jsem byl zarytý petrolhead, který musel mít v garáži roadstery, supersedany, veterány, offroady .. a podléhal stereotypům jako že to nikam nedojede, je to blbost apod. Ale když jsem si řekl, že tomu dám šanci a koupil EV, tak jsem zjistil, že mě to vlastně nijak výrazně neomezuje. Je to samozřejmě daný tím, že teď nejezdím single roadtripy po evropě a s malým prckem člověk musí dělat zastávky, ale delší tripy u mě jsou teď jen cca 80% nájezdu, zbytek jsou šmrdlačky 50-300km a tam je podle mě EV snad i lepší bez spalovák. Přitom pořizovací cena je už cca stejná a o nákladech na provoz se snad ani nemusíme bavit.. A k té ztrátě času při nabíjení: Ano, při cestě na jih "tankuju" déle než bych tankoval s benzíňákem. Ale zas každé ráno vyrážím z domova s dobitým autem, takže ušetřím plno 5min zastávek na čerpačkách. Tedy ve výsledku mi čas strávený "tankováním" vychází u EV i spalováků cca stejně. Jediný výrazný rozdíl je v rychlosti cestování. Jezdil jsem vždy dost svižně, což s EV nejde, když chce člověk dojet někam dál. Paradoxně je pro rychlejší příjezd občas lepší zpomalit, což je pro hlavu fakt těžký.
safi Posted October 12, 2023 Author Report Posted October 12, 2023 (edited) Absolvoval jsem cestu Praha Hannover Praha v Enyaqu s pohonem dvou kol. Cestovní rychlost 110-120 na tachometru, vevnitř 22 stupňů a spotřeba cca 19-20kWh na 100km. Venku 15-22 stupňů. Hromada práce na dálnici a objížděk na Německé straně. Nabíjení jen jednou na cca 20 min při kapacitě pod 10 procent. Super! Edited October 12, 2023 by safi
DavidLC Posted October 12, 2023 Report Posted October 12, 2023 Mě se ten manyaq hrozně líbí a teď jsem se krátce svezl s tím "bezkufrovým" RS (či jak se to zove) a je to fakt pecka. Trochu nelogické ty pádla, ale to jen drobnost, do ruky to padlo hned... Někde proběhlo, že do Enyaqka dávájí větší baterky s dojezdem 560 +- což je asi fajn.... Na druhou stranu prý se to moc neprodává, přišlo mi jich na Sautu v nabídce celkem dost
safi Posted October 12, 2023 Author Report Posted October 12, 2023 V ramci faceliftu se baterie nezmenila
DavidLC Posted October 12, 2023 Report Posted October 12, 2023 https://www.garaz.cz/clanek/novinky-dulezite-zmeny-u-skody-enyaq-vylepseny-elektromobil-nabizi-vic-vykonu-delsi-dojezd-a-novinku-ktera-zasadne-pomuze-s-nabijenim-21011137 Jj, tak asi jen úprava, nečetl jsem pozorně... jde jen o dojezd, atd.
JR_2010 Posted October 12, 2023 Report Posted October 12, 2023 před 4 hodinami, safi napsal: V ramci faceliftu se baterie nezmenila Žádnej facelift taky neproběhl.
safi Posted October 13, 2023 Author Report Posted October 13, 2023 Pravdu máš.. Jsou to nově představené verze...
safi Posted October 13, 2023 Author Report Posted October 13, 2023 Koukám, že ceny Ioniqů 5, Enyaqů atd s velkými baterkami 1-2 roky staré se začínají dostávat pod jedno mega... to už stojí za kupní úvahu. Pokud by vyšla diagnostika baterky OK...
pjanek Posted October 13, 2023 Report Posted October 13, 2023 A ten dojezd je taky tak cca 70 % WLTP..
exBURN Posted October 13, 2023 Report Posted October 13, 2023 Pak taky nesmí foukat, mrznout atd…Já hodně zvažoval Teslu a teď mám takové divočiny že by mě elektro docela dost omezovalo, tak jsem objednal benzín. Zas manželce to u mě nemá smysl - má svoji Kiu za 550k ze které je nadšená, ale jak ty ceny lezou pomaličku dolu tak o tom bude přemýšlet pořád více lidí. I nové Volvo EX30 nevypadá blbě a v základu za 800 s daní
safi Posted October 13, 2023 Author Report Posted October 13, 2023 před 28 minutami, pjanek napsal: A ten dojezd je taky tak cca 70 % WLTP.. Záleží na stavu baterky... 70% SOC po 2 letech bych samozřejmě nekoupil..
pjanek Posted October 13, 2023 Report Posted October 13, 2023 Nemyslím SOC, ale že max dojezd dle WLTP v reálu auto nikdy neujede. Většinou se můj max dálniční dojezd (140kmh) pohybuje okolo 70 % WLTP. Na okreskách je to při klidné jízdě do 80 %..
Mr. Sandman Posted October 13, 2023 Report Posted October 13, 2023 já se dostanu přez wltp, bydlím na rovině a nejezdím dálnice, zato svižně Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now