Jump to content

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Recommended Posts

před 9 minutami, wawrik napsal:

To by si mal dať čisto na batériu, nie?

Áno, jeden deň som to aj skúsil. Ale režim "auto" mixuje pohon fakt sofistikovane (preferuje el) , a skúšal som aj EV a HV, spotreba na typickej dennej trase v rôznych premavkach a rôznom štýle jazdy bola od 1.3l po 8.4l (učím sa kedy aký režim použiť :) )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 735
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Duke - ohledně pohonu nevím, ale loni když jsem se byl na V60 (cross country) dívat tak jsem byl překvapený jak malý to auto vevnitř je. Jestli jsi zvyklý na superb a je to pro více lidí tak spíše V90. Jestli služebak jen pro řidiče nebo 2 lidí tak je to pěkný auto.

Link to comment
Share on other sites

Díky, na to se budu muset podívat. Podle rozvoru (2841 mm Superb vs 2872 mm V60) bych zásadní rozdíl nečekal, ale nejlepší je vyzkoušet na vlastní kůži...

Třeba ve V90 jsem seděl jen na místě spolujezdce a bylo to OK.

99% všech jízd jsem v autě sám, obě děti už jsou dospělé, tak bych tu V60 asi přežil - hlavně se tam nechá připlatit za fakt slušné audio od B+W 🙂

Link to comment
Share on other sites

V tom případě bych prostor vůbec neřešil. Mně se ta V60 zdá taková kompaktnější. V90 mi přijde jak natažený jezevčík:-)) Ty ušetřené desítky tisíc bych přetavil do lepší výbavy. Ale tak nějak předpokládám, že bys rovnou vzal Inscription:)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

seznam.cz dnes:

Německé ministerstvo hospodářství se kvůli úsporám v státním rozpočtu rozhodlo předčasně ukončit dotační program na nákup elektromobilů, který měl původně platit i v příštím roce. Konec dotačního programu ministerstvo oznámilo během víkendu s tím, že v platnost vejde hned v pondělí.

seznam.cz dne 29.11.2023:

Podnikatelé i podniky budou moci už od příštího ledna až do konce září 2025 žádat o státní podporu na nákup elektromobilu nebo na stavbu dobíjecí stanice. Na osobní elektrický vůz dostanou až 200 tisíc korun, nákladní bateriový elektromobil nebo vodíkové auto bude podpořeno částkou do 300 tisíc.

 

To je paráda, že jsme tak bohatí!

Link to comment
Share on other sites

teď ještě zalistuj zprávama pár týdnu dozadu, proč nám “tady”v DDR soudruzi MUSÍ ušetřit v rozpočtu ber kde ber.

P.S. díky bohu jsem objednal hybrid i když jsem vážně přemýšlel o bmw5 ve fullu

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dotaz: Dá se už koupit dálniční známka na 2024? Protože když na edalnice.cz zadám u svoji PHEV EL značku, tak mi to napíše, že za dálnici neplatím, i když podle zpráv bych měl platit cca 750 CZK. 

Link to comment
Share on other sites

Budem mat za sebou 2 mesiace jazdy NX 450+ PHEV . Väčšinou denne cca 2x 15 km (do práce a naspäť), niekedy tu cestu dám po diaľnici inokedy po okreske. Spotreba na trase 2 až 7 litrov, podľa trasy, štýlu jazdy, režimu. Cisto elektro som trasu ešte neskúsil.  Jazdí sa s tým ako s "normálnym " autom. Keď dôjdem domov, raz za 2-3 dní strcim kábel z wallboxu (úkon na 10 sekund) a za 3 hodiny nabité. Auto ako také je moc fajn, som superspokojny.  Dynamika, istota na ceste. Aplikácia na diaľkové ovládanie (kúrenie atd) funguje spoľahlivo. Hlasové ovládanie vrátane CZ a SK detto. Navigácia ma info v reálnom čase. Android auto som ešte ani nepoužil, nebol dôvod.

Link to comment
Share on other sites

Dik. Nikdy by som nepovedal že sa budem tešiť do roboty kvôli ceste autom. Ale fakt si to užívam, každá jazda je pre mňa pôžitok  🥰 Tichucka jazda. Bezpečná. Keď chcem predbehnem koho chcem kedy chcem. A pri tom komfort jak v obývačke . Nemám čo vytknúť.

Link to comment
Share on other sites

Tady sem narazil na (podle mne) moc hezkou a dost objektivni (taky podle mne) (i kdyz teda fest dlouhou) zkusenost od Mateje Hornaka s uplne novou Teslou, kterou prevazel klientovi z Nemecka do Jeseniku. 

Btw to ovladani blinkru je masakr ;-). Ale ne kazdy vyvoj je smerem kupredu...

 

Link to comment
Share on other sites

V 5. 1. 2024 v 11:39, ivan_989 napsal:

Budem mat za sebou 2 mesiace jazdy NX 450+ PHEV . Väčšinou denne cca 2x 15 km (do práce a naspäť), niekedy tu cestu dám po diaľnici inokedy po okreske. Spotreba na trase 2 až 7 litrov, podľa trasy, štýlu jazdy, režimu. Cisto elektro som trasu ešte neskúsil.

Prečo? Ten režim, ktorý popisuješ, mi príde ako typický pre dochádzanie čisto na elektriku. NX PHEV by to predsa mal zvládať s viac ako dostatočnou dynamikou a komfortom. Pokiaľ teda po tej diaľnici nejazdíš 150 km/h, ale to mi k tebe takto od stola nesedí.

Btw, na Islande od nového roka platí spoplatňovanie každého najazdeného kilometra 1 cent pre PHEV a 4 centy/km pre EV a vodíkové autá. Spaľováky začnú platiť kilometrovú daň o rok neskôr. Nevie niekto, či je nejaká podobná daň už aj v inej krajine?

Link to comment
Share on other sites

před 16 hodinami, safi napsal:

Ano, to ovladani blinkru je priserne. Az se divim, ze to je v EU povolene…

To jo, já bych ty Ferrari taky zakázal.   

Link to comment
Share on other sites

před 6 minutami, wawrik napsal:

Btw, na Islande od nového roka platí spoplatňovanie každého najazdeného kilometra 1 cent pre PHEV a 4 centy/km pre EV a vodíkové autá. 

Jak se ty km zjišťují/prokazují?

Link to comment
Share on other sites

před 5 minutami, baza napsal:

Jak se ty km zjišťují/prokazují?

Registrujú sa na stránke štátnej správy island.is, cez ktorú tu funguje úplne všetko, vrátane predaja/preregistrácie auta. Zatiaľ to tam zadávajú majitelia a tuším aj STK - ale tým druhým som si nie veľmi istý.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...