Jump to content

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Recommended Posts

Před hodinou, Maro napsal:

On ale neklesá z 1000 na 900 to je taky jenom zbožné přání... spotřeba v zimě na zimních gumach sama o sobě je litr, box další litr. To je při letní spotřebě 5.5 zimní spotřeba 7.5 což je při 40litrove dnes standardní nádrži pokles ze 720 na 530. To je 25%

A zapominas na hlavní výhodu, že pod svahem pichnes auto na nabíječku, a když dolyzujes, máš plnou. Případně u večeře/na ubytování nebo prakticky kdekoliv.

Teda ne ze bych mel superba, ale standartni nadrz ma 66 litru

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Je velmi dulezite, jaky spalovaci motor "nalozis". Kuprikladu muj Mobydick jezdi prazdny mimo mesto za 5,5/100. Kdyz jej nalozim do plna, pripojim vozik (rekneme 500kg), zapnu klimu a navic je dest/mokro, tak jede za 6/100.

Edit: a nadrz ma objem 75 litru

Edited by Xenomorfus
Link to comment
Share on other sites

Je to samozrejme vyrobce od výrobce, ale standardně se fakt montujou menší nádrže, protože emise (ano, i těch usetrenych 10kg paliva hraje roli) a 40 je nový standard (respektive 45 včetně trubek), minimálně od oktavky/i30 níž.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Maro said:

Je to samozrejme vyrobce od výrobce, ale standardně se fakt montujou menší nádrže, protože emise (ano, i těch usetrenych 10kg paliva hraje roli) a 40 je nový standard (respektive 45 včetně trubek), minimálně od oktavky/i30 níž.

Ceed ma stale "az" 50l pre vsetky motorizacie.
Prve tankovanie 250 metrov od showroomu zobralo 50,73l :D

Mne je jedno nadrz aj cena, aj tak tankujem vzdy za dvacku :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jen aby to tu neusnulo a trochu vám hnul žlučí :-))) - od 31.12.2024 skončí bezplatné parkování v zonách ( už to vyšlo v usnesení MHMP ). Abych zmírnil naštvání - Hřib prosazuje jakési kompenzace spočívající v tom, že by toto mělo být nahrazeno jakousi celopražskou povolenkou pro tato auta ( nebyla by omezena jen na určitou městskou část ). Ale systém, cena či jak to bude fungovat, zatím vůbec netuším ( a myslím si, že ani on ne ).

A pomalu se rozjíždí i projekt nabíjecích míst u sloupů VO , začínají se vést masivní jednání na jednotlivých městských částech- dorazila dotace. 

Link to comment
Share on other sites

V 6. 3. 2024 v 15:43, kuncák7 napsal:

Jen aby to tu neusnulo a trochu vám hnul žlučí :-))) - od 31.12.2024 skončí bezplatné parkování v zonách ( už to vyšlo v usnesení MHMP ). Abych zmírnil naštvání - Hřib prosazuje jakési kompenzace spočívající v tom, že by toto mělo být nahrazeno jakousi celopražskou povolenkou pro tato auta ( nebyla by omezena jen na určitou městskou část ). Ale systém, cena či jak to bude fungovat, zatím vůbec netuším ( a myslím si, že ani on ne ).

A pomalu se rozjíždí i projekt nabíjecích míst u sloupů VO , začínají se vést masivní jednání na jednotlivých městských částech- dorazila dotace. 

Tak to abych počkal na příští rok. Bude na trhu plno EV ojetin z Prahy. Hurá. 😆

Link to comment
Share on other sites

No ale abych jen nehejtil. 

Vybral jsem asi finální EV auto. Jak už jsem psal ve Vybírám káru vláknu, tak k FVE budu brát EV auto. Už jsem eliminoval PHEV, kašlu na to. Bude to čisté EV

NISSAN LEAF II. gen. e+ 62kWh.

Auto se mi líbí včetně toho, že interiér vypadá jako normální auto. Tudíž nebude problém s manželkou, aby si na to zvykla, protože je to primárně pro ni do práce.

Má základní apku, abych viděl jak je nabité.

Nejdůležitější věc je ale baterka 62 kWh. Podle testů co jsem zatím viděl, by to mělo ujet 300 km, nez většího omezování.

Plán je takový, že o víkendu kdy to stojí, se nabije do plna (80%-90% baterie) odjezdí to skoro celý týden do práce s manželkou a průběžně bude dobíjet každý den co to dá z FVE. Manželka najezdí  to +/- 350 km týdně, takže je to napohodu.

Jestli máte někdo nějaké zkušenosti tak napište. I klidně co je na mojí úvaze špatně.

Link to comment
Share on other sites

Leafy obecne nemali bohvieaký termomenežment batérií. Neviem teda, či sa to týka len starších generácií alebo aj tvojej. Sused to mal ako prvé EV „na skúšku“ a bol s tým veľmi spokojný, no u nás (Island) problémy s chladením batérií pri nabíjaní všeobecne veľmi nie sú.

Teraz majú od nissanu pracovnú dodávku, a dve Tesly, ale vraj len kvôli dojazdu - už nebehajú okolo komína, ale často dochádzajú do Nórska kvôli synom. Na Leaf nepovedali nikdy krivého slova.

Edited by wawrik
Link to comment
Share on other sites

Myslím, že u tohoto 62kWh je to taky bez chlazení baterie při nabíjení. 

Vím, že to bývá problém u rychlonabíječek, ale jak je to u domácího wallboxu? Taky problém?

Link to comment
Share on other sites

Chlazení není problém jako spíš predehrev baterie, kdy pokud ho nemá (jako třeba ještě loňské Enyaqy) nenabízí se plnou rychlostí. Ale to obecně u nabíjení z FVE nebude problém, problém je to na veřejné nabíječce, kde potřebuješ rychle dobít, můžeš dobíjet 150kw, ale reálně tece 40, protože baterka nemá ideální podmínky a víc nepobere.

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Kotlick napsal:

No ale abych jen nehejtil. 

Vybral jsem asi finální EV auto. Jak už jsem psal ve Vybírám káru vláknu, tak k FVE budu brát EV auto. Už jsem eliminoval PHEV, kašlu na to. Bude to čisté EV

NISSAN LEAF II. gen. e+ 62kWh.

Auto se mi líbí včetně toho, že interiér vypadá jako normální auto. Tudíž nebude problém s manželkou, aby si na to zvykla, protože je to primárně pro ni do práce.

Má základní apku, abych viděl jak je nabité.

Nejdůležitější věc je ale baterka 62 kWh. Podle testů co jsem zatím viděl, by to mělo ujet 300 km, nez většího omezování.

Plán je takový, že o víkendu kdy to stojí, se nabije do plna (80%-90% baterie) odjezdí to skoro celý týden do práce s manželkou a průběžně bude dobíjet každý den co to dá z FVE. Manželka najezdí  to +/- 350 km týdně, takže je to napohodu.

Jestli máte někdo nějaké zkušenosti tak napište. I klidně co je na mojí úvaze špatně.

Ten Nissan je zajímavý a docela pěkný. Cenově bude asi nejlevnější z použitelných EV.

Co Hyunday Kona? Dle testů a recenzí se uživatelé dostávali se spotřeboval kolem 14kW/100km, to je v kombinaci se silnější baterií 65 kW, už slušný dojezd. Cena je ale od Leaf výrazněji vyšší. Možnost je dovoz z Německa, tam byly dotace na EV, takže ceny jsou o něco lepší.

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, obrbobr napsal:

Ten Nissan je zajímavý a docela pěkný. Cenově bude asi nejlevnější z použitelných EV.

Co Hyunday Kona? Dle testů a recenzí se uživatelé dostávali se spotřeboval kolem 14kW/100km, to je v kombinaci se silnější baterií 65 kW, už slušný dojezd. Cena je ale od Leaf výrazněji vyšší. Možnost je dovoz z Německa, tam byly dotace na EV, takže ceny jsou o něco lepší.

Jo líbí se mi to a cenovka za ojetý Nissan Leaf 62kWh je okolo 500K Kč. Není jich moc, ale sem tam se objeví.

Na Konu se mrknu. 

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Kotlick napsal:

Jo líbí se mi to a cenovka za ojetý Nissan Leaf 62kWh je okolo 500K Kč. Není jich moc, ale sem tam se objeví.

Na Konu se mrknu. 

No každopádně Kona má to tepelné čerpadlo - kvůli nabíjení. Pěknou recenzi má na YT pan Vaculík na auto.cz

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem včera prolítnul ty Kony na webu a taky jich není moc v 65 kWh. Ale je to taky zajímavé auto. No uvidíme.

FVE by měla být v červnu ready, tak pak budu shánět auto.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Posted (edited)

Jak si stojí Outlander PHEV baterie o původní kapacitě 13,8kWh k 19.4.2024. Tedy stáří 44 měsíců, 44 000 najetých km a velmi časté nabíjení. Kapacita 86.3%. Což není špatné a ukazuje to, že hlášky typu "baterka v čistě EL autě bude za 5 let nepoužitelná" jsou úplně mimo.  Běžné EL auto má baterku 5-6x větší a tedy baterka bude mít za sebou při stejném nájezdu 5x méně nabíjení a tedy mnohem menší procento opotřebení. A to baterka v Outlanderu není žádný super technologický zázrak. Dnes jsou technologie mnohem dále.  Dopředu jsem věděl, že Outlander má v prvních letech větší degradaci baterie, takže žádná depka. Hej - pořád tam je benzín 2.4l. 

Důležité: Pokud jsem pochopil správně, tak řídící jednotka auta na základě stáří baterie a počtu najetých km softwarově omezuje maximální nabytí baterie. Takže výsledná fyzická kapacita baterie může být větší, ale auto ji kvůli záruce sw omezuje.  

EDIT: Pokud od 19.4.2024 odečtu 44 měsíc, dostanu se na 19.8.2020. Nicméně první zápis v TP (registrace) je ze dne 26.8.2024. Osobně bych čekal, že baterka se vyrobí, pak se hned nebo po pár měsících namontuje do auta a to se pošle lodí do evropy a časem se dostane i do ČR a následně se zaregistruje. Přijde mi divné, že by se výroba baterky, montáž do auta, dovoz atd. stihlo v rámci jednoho měsíce. 

EDIT2: V servisu mi vyfotili spodek auta, kde je uvedeno číslo baterie a datum: 19/03. Tedy asi 2019/03.  Pokud to je skutečně datum výroby, tak baterka skoro rok a půl někde ležela v Japonsku, než se namontovala do auta. Zajímavé. Těch 44 měsíců stáří bude asi od prvního reálného použití, protože auto jsem kupoval v roce 2021 se 14 km.

Úplná detektivka 

IMG_7529.thumb.png.02d0e37032b8d42e30aa46371aa05819.png

Edited by safi
Link to comment
Share on other sites

Mne teda 86 % po 3,5 roku používania nepríde ako dobrý výsledok. Bežne za za ten čas stretávam skôr s jednotkami percent opotrebenia. Tie najlepšie s nízkymi jednotkami percent.

Link to comment
Share on other sites

Dobrý výsledek = výsledek, který jsem očekával na základě analýzy před nákupem. Zde se asi projevuje vlastnost PHEV, kdy díky menší baterii a jejímu průběžnému nabíjení i za jízdy se bude baterka opotřebovávat více než u čistého EL auta. 

Takže u čistých EL aut bych se velké degradace baterky opravdu nebál. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...