YPO Posted February 8 Report Share Posted February 8 (edited) Smí se tu psát i o autobusech na elektriku ? A nebo radši ne. Bylo by to dost smutný psaní i čtení. Edited February 8 by YPO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasňa Posted February 8 Report Share Posted February 8 Sem s tím. V PHEV je V je pro vehicle a bus je jednoznačně vehikl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YPO Posted February 8 Report Share Posted February 8 (edited) před 58 minutami, Hasňa napsal: Sem s tím. V PHEV je V je pro vehicle a bus je jednoznačně vehikl. Já asi nemůžu nic sdílet protože to jsou interní věci. Nicméně jsem zvědavý co se bude dít až bude celá MHD elektrifikována a nepojede metro nebo tramvaje. Dnes za ně jezdí bus na naftu, který může jezdit 24/7 kamkoli. Bus na elektriku tohle nezvládne a nebo jich bude muset mít Praha tak sto v záloze, na rotaci k nejbližším drátům. K tomu musí přibrat sto Indů na obsluhu vozů a nějaký ty mechaniky. Třeba to už mají nějak vymyšlený. Ale to už já budu zaplaťpánbů v důchodu ležet v posteli a koukat do stropu. Edited February 8 by YPO Link to comment Share on other sites More sharing options...
EpsteinBarr Posted February 8 Report Share Posted February 8 před 9 minutami, YPO napsal: Třeba to už mají nějak vymyšlený. Nepochybne Akurat je to zrejme tajna interna vec, kterou drzi pod poklickou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef01 Posted February 10 Report Share Posted February 10 (edited) V 8. 2. 2025 v 8:03, African napsal: Jasný, v novinách lžou, prodejci lžou a škoda že ty auta nabíjí tak rychle, že si člověk nestihne dát ani oběd u benzínky Na to asi netřeba reagovat, ale co mě zajímá kamaráde, jak je to s těmi dotacemi na spalováky. Teď máme jeden v merku, tak by se nějaká ta tisícovka hodila Bohužel dotace jdou automobilkám, aby se měly lépe, na lidi se nemyslí Edited February 10 by Josef01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xenomorfus Posted February 10 Report Share Posted February 10 YPO: Nemaji to vymyslene a hned tak nebudou. I za "idealnich" podminek je to problem. A vim, kdyz u nas v zari povoden vytopila stredisko (techniku sme odvezli), tak vsecky dotovane elektro osobaky nekolik tydnu staly, bo je nebylo kde nabijet. A u urcitych sluzeb to nejde ani u nakladaku. New York uz taky zaradil zpatecku a od elektriky se vraci k dieselum u vozidel komunalnich sluzeb. Totez tady, saci a cistici vozy na elektriku, za nasich zivotu, nikdy nemuzou fungovat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dantechno Posted February 10 Report Share Posted February 10 V 7. 2. 2025 v 17:51, DavidLC napsal: Ať složí Nemám zkušenost s jízdou, ale věřím že je to velký pokrok proti starší generaci. Jen mě to při nasedání (na krámě) dalo facku A sloupkem a vevnitř, právě proti starším gen., dost stísněné... Ale to jen můj dojem... Ty pojezdy, jak píšeš asi myslíš na elektřtinu, jinak bych Vám ty vzdálenosti nezáviděl Jo, je to nizky - leze se tam hur. Stisneny - Oproti jinym generacim nevim, ale vzadu je pred koleny fakt hodne mista, to me prekvapilo. Vykonove uplne dostacujici na bezpecne predjizdeni. Kufirek je mini, ale kufr nebyl nase kriterium. Dojezd na elektrinu je pres 60 km v tonhle pocasi. Nabity to je ze zasuvky za 5 hod. Idealni vozidlo pro zenu - ta moje si to nemuze vynachvalit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef01 Posted February 10 Report Share Posted February 10 před 1 hodinou, Xenomorfus napsal: YPO: Nemaji to vymyslene a hned tak nebudou. I za "idealnich" podminek je to problem. A vim, kdyz u nas v zari povoden vytopila stredisko (techniku sme odvezli), tak vsecky dotovane elektro osobaky nekolik tydnu staly, bo je nebylo kde nabijet. A u urcitych sluzeb to nejde ani u nakladaku. New York uz taky zaradil zpatecku a od elektriky se vraci k dieselum u vozidel komunalnich sluzeb. Totez tady, saci a cistici vozy na elektriku, za nasich zivotu, nikdy nemuzou fungovat. Elektřina je v každé 230V zásuvce, na rozdíl od benzínu a nafty Link to comment Share on other sites More sharing options...
VS Posted February 10 Report Share Posted February 10 (edited) před 30 minutami, Josef01 napsal: Elektřina je v každé 230V zásuvce, na rozdíl od benzínu a nafty Po povodni byla v Přívoze tma nejmíň týden. Že jsi jim neporadil, ať si rozsvítí ze zásuvky. Edited February 10 by VS 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MMCorsair Posted February 10 Report Share Posted February 10 V Přívoze jsem jednou zaparkoval, odjel pendolinem do Prahy, a vrátil se druhý den - a z auta mi zbylo torzo. Takže tam se týden nesvítilo spíše kvůli tomu, že zmizely kabely… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef01 Posted February 10 Report Share Posted February 10 Před hodinou, VS napsal: Po povodni byla v Přívoze tma nejmíň týden. Že jsi jim neporadil, ať si rozsvítí ze zásuvky. Chápu, to je problém, když mohou nabíjet jen v Přívoze, já mohu kdekoliv :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kotlick Posted February 10 Report Share Posted February 10 před 8 minutami, Josef01 napsal: Chápu, to je problém, když mohou nabíjet jen v Přívoze, já mohu kdekoliv No nebyl bych takový optimista (ač majitel EV) v Německu už je legislativa, koho kdy a na jak dlouho odpojí při nedostatku el. energie. Elektro auta jsou zahrnuta taky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef01 Posted February 10 Report Share Posted February 10 Nojo Němci si vypli atomovky a teď brečí, my máme energie na rozdávání. Ročně prodáme ven tolik, že bychom nabili 15 mil. EV denně. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xenomorfus Posted February 10 Report Share Posted February 10 OK, rozvedu to. Na stredisku bylo 2,5m vody. Takze veskera elektroinstalace, rozvadece, kotelna, fotovoltaika and shit utopene. Tedy komplet vymena. Takze cca 4 tydny jelo par central, aby mohly jet aspon kompy v prvnim patre a dalsi nezbytne veci, nebot jinak bylo stredisko bez proudu. Takze kdyz bylo potreba nekam zajet (a ze se jezdilo hodne), nebyl cas na to odvazet nekam elektroauta na nabijeni a uz vubec ne cekat, az se nabijou. Muselo se makat a resit veci po povodnich a to nejen utopene stredisko, ale dalsi spousty lidi, co to postihlo a my sme jezdili jim odsavat a cistit. Takze zbytecnosti a zbytnosti se odsunuly. Tedy misto elektroaut se pouzivaly spalovaky. Kdyz se cca po mesici stredisko elektricky tak nejak dalo dokupy, taxe zase zacaly pouzivat. Nicmene treba fotovoltaika nejela az do prosince. Nastesti kotelny mame plynove, protoze kdyz nejakeho chytraka napadlo asi dva roky zpatky, ze se to bude vsecko predelavat na elektrinu, tak vedouci strediska ten plyn obhajil. Takze elektroauta ano, ale jen za optimalnich okolnosti a jen jako dalsi (doplnkovy) dopravni prostredek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted February 10 Report Share Posted February 10 před 5 hodinami, Dantechno napsal: Jo, je to nizky - leze se tam hur. Stisneny - Oproti jinym generacim nevim, ale vzadu je pred koleny fakt hodne mista, to me prekvapilo. Vykonove uplne dostacujici na bezpecne predjizdeni. Kufirek je mini, ale kufr nebyl nase kriterium. Dojezd na elektrinu je pres 60 km v tonhle pocasi. Nabity to je ze zasuvky za 5 hod. Idealni vozidlo pro zenu - ta moje si to nemuze vynachvalit. Super, když vyhovuje, není co řešit, já si tak trochu "užíval" jak u IIgen i u Pluska lidi koukají na prostor vzadu (nepřeháním, lepší než lecjaké auto o třídu výš), takže to zůstalo. Jsem asi "žena" , taky si to chválím Moje jezdí Landcruisrem, že prej jí to vyhovuje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pozorovatel Posted February 13 Report Share Posted February 13 V 18. 1. 2025 v 19:38, Qwuiddo napsal: Mam najeto za 4 mesice jiz temer 14 tisic s ID7 a musim rict, ze ten dojezd v zime nic moc. Obrovske rozdily ve spotrebe napr. mezi +6 a -1 stupen a kdyz k tomu jeste prsi / snezi, je to klidne 30+% rozdil ve spotrebe. Behem tohoto a minuleho vikendu jsme jeli do Janskych Lazni (z Kolina). Stejna trasa, podobna teplota venku 2-3 stupne pod nulou, v aute stejny pocet osob, v kufru stejne lyze a stejna predpisova rychlost na trase. Vyjizdel jsem obe trasy se 100% baterie. Jediny rozdil, ze minuly vikend na silnici snih, mokre silnice a po ceste mrholeni, tento vikend sucho. Minuly vikend: spotreba 27kwh baterie po prijezdu do cile 52% Tento vikend: spotreba 23kwh baterie po prijezdu do cile 63% Jinak cesta zpatky v obou pripadech vtipna, pri prijezdu do Trutnova jsem mel zapornou spotrebu :). Tohle se mi nečte dobře, protože když si představím, že to bude můj nový skužebák, chce se mi brečet. Roční nájezd 40 tis. a trasy od 400 do 1200 km. Do teď jsem na pumpě byl hotov do 5 minut i s WC a bagetou na cestu..... Teď abych při delších cestách počítal s jedním dnem navíc, co zase budu od rodiny Link to comment Share on other sites More sharing options...
YPO Posted February 13 Report Share Posted February 13 (edited) V 10. 2. 2025 v 13:37, Josef01 napsal: Elektřina je v každé 230V zásuvce, na rozdíl od benzínu a nafty No to asi je, ale tenhle a mnoho dalších busů se ze zásuvky nenabíjí, takže k tomu, aby to mohlo fungovat potřebují "dráty", které prostě v návazností na můj předešlý post udělat všude nejdou. Nějak si třeba nedovedu představit evakuaci obyvatel elektrobusy při nějaké katastrofě. Možná ve smyslu cesta někam tak 80km a nazdar " a můžete tu vevnitř zůstat a bydlet". Šofér se vrátí na kole pro další nabitý bus. Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience. Edited February 13 by YPO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantik Posted February 13 Report Share Posted February 13 před 1 hodinou, Pozorovatel napsal: Tohle se mi nečte dobře, protože když si představím, že to bude můj nový skužebák, chce se mi brečet. Roční nájezd 40 tis. a trasy od 400 do 1200 km. Do teď jsem na pumpě byl hotov do 5 minut i s WC a bagetou na cestu..... Teď abych při delších cestách počítal s jedním dnem navíc, co zase budu od rodiny Musíš najet na rétoriku majitelů elektroaut, že je "vlastne super mit každých 300 km 30-40 minut pauzu, protože dáš kafe, projdeš se a tak" 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef01 Posted February 13 Report Share Posted February 13 Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xenomorfus Posted February 13 Report Share Posted February 13 YPO: Tohle vsechno si nastesti jeste porad dost lidi "nahore" uvedomuje. Napriklad slozky IZS se k tomu stavi jednoznacne (viz muj poznatek u povodni): Elektroauta se podle vnitra neosvědčila, protože nejdou použít při událostech, kde nelze auta dobíjet, například na území zasaženém přírodní katastrofou, kde je elektrická síť poničená nebo z důvodů bezpečnosti vypnutá. „K plnění úkolů v působnosti složek IZS jsou proto využívána výhradně vozidla se spalovacími motory, která lze i na místě události dotankovat,“ Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-i-policie-odmitaji-elektroauta-v-bruselu-chteji-vyjednat-vyjimku-40508653 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now