Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 12 minutami, safi napsal:

Sorry, jsem debil...  nevšiml jsem si, že píšu příspěvek. Poprosím adminy o smazání. 

V klidu, nemusíš nic mazat 🤣 o mě je tu známo, že si nevidím do pusy a toleruje se mi to už dlouho. Některé věci jen nepublikuju veřejně, ale ví se o nich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 756
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

před 25 minutami, safi napsal:

Je to tak: Bydlíš na Praze xxx. Městu zaplatíš každý rok 2-XX tisíce za oprávnění parkovat na své Praze xxx. ale musíš mít důvod: Trvalé bydliště, nemovitost, firmu, atd.. a podle toho platíš málo nebo hodně tisíc za rok. Na jiné Praze XXX můžeš v určitých hodinách na modré také zaparkovat, ale není to většinou v čas, kdy potřebuješ. Takže zaparkuješ na modré a přes aplikaci nebo webové stránky si zaplatíš několik hodin stání. Většinou 40-70CZK za hodinu. A dost často máš omezený počet hodin, kdy můžeš parkovat. Takže na celodenní stání to není. Když máš EL značku, tak všude parkuješ zdarma. Pak máš ještě fialové zóny, kde je parkovné pro jinou Prahu zpravidla nižší. 

Ty nemáš žádnou možnost odhalit, zdali dané auto parkuje na modré nebo fialové oprávněně. To umí pouze chytré auto s milionem kamer, které ulice různě objíždí, porovnává data z databází a pak se posílají pokuty. 

Zóny ti dávají pouze oprávnění parkovat, ale nedávají ti zaručené právo k parkování. 

 

Osobně  bych zcela sobecky uvítal zrušení možnosti parkovaní  zdarma na modrých zonách všem krom rezidentů. Docela mě seje, když jedu domu a kroužím a kroužím (Karlín)  a hledám místo díky sdíleným a elektrickým vozidlům lidí, kteří si to mohou zaplatit jako hodinové parkování. Já si to platím, bydlím tady a přesto nemám kde zaparkovat. To se opravdu nelíbí a to jsem napsal velice slušně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to debata na jiné vlákno, ale pokud chcete odpověd, tak ji máte - v Karlíně obzvlášt ti žádné takovéhle opatření nepomůže. Počet vydaných parkovacích karet je na tomto území mnohem vyšší než počet parkovacích míst ( a když píšu mnohem, tak to tak myslím ), navíc tato oblast slouží jako "vzor" v dalších dopravních opatřeních ( např ve tvé ulici vyhrazených míst pro elektrokola, motorky, kola - což mě zaujalo hlavně pro svou obsazenost, nebo spíše neobsazenost ). Co jsem koukal, tak obsaditelnost parkovacích míst ve večerních hodinách je na 128 procentech ( a vzhledem k tomu, že i elektroauta a další se do registrace musí přihlásit též, tak si dovolím odhadnout, že by ses dostal na vašem území na skoro dvoutřetinovou převahu povolení na parkovací místa ), zkresluje to pouze "zbytek městského obvodu. 

Počítám, že toto bude jen pokračovat, protože by u vás mělo být i odzkoušeno nové stání pro dobíjení ( jako jedna z mála městských částí se tomu nebráníte a nezpoplatnujete takto vyhrazená parkovací místa, jako drtivá většina ostatních ) ve větší míře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty se už zkouší kolem Jiřáku, ne? A část míst je už vyhrazena a část ne? Pokud Praha chce mít za 2-3 roky 1000 dobíjecích lamp, tak minimálně u poloviny vyhradí místo pouze pro EL. 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, safi napsal:

Ty se už zkouší kolem Jiřáku, ne? A část míst je už vyhrazena a část ne? Pokud Praha chce mít za 2-3 roky 1000 dobíjecích lamp, tak minimálně u poloviny vyhradí místo pouze pro EL. 

Ano, ale většina městských částí tvrdí, že takto vyhrazena místa jsou komerčně využívána a mají být zpoplatněna klasickou formou - záborem. Některé městské části to chápou jinak či jsou dobíjecí místa na soukromém pozemku,..... To, co chce Praha, je zatím zbožné přání, tu metodiku mám už doma a měl bych si ji přečíst, jen se mi do toho nechce, má to 50 stran

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove nemate nekdo prosim zkusenosti nebo vic nastudovane plug-iny od BMW? 

Konkretne mi padla do oka 2 roky stara X3 (tedy pred-facelift). Nejake porovnani jak jsou na tom versus konkurence (Lexus NX, pripadne GLC plug in) co se tyka technickeho reseni ci nejakych bolesti?

Lexus by byl asi jasnym etalonem spolehlivosti a reseni, navic ma vetsi baterku, ale uplne me za srdce nechytnul.  Navic zatim jsou spis jen funglovky v cene 2m, coz je temer jednou tolik co 2 roky stara X3.

To bych uz mozna uvazoval o "starem" vyprodejovem RX. Ale z nejakeho iracionalniho duvodu by mne vic lakal plug in, s tim ze auto bude vzdy v tydnu ve meste delat 2-3 km pojizdky nekolikrat za den, a mam kde nabijet. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterkovy dojezd uplne neresim, vim ze BMW bude mit mozna az polovicni, ale tech realnych 30+ km po meste mi staci (a porad by to melo byt dost na elektricky znacky  :) )

Celkovy dojezd jsem nestudoval, nadrz to ma nejakych 50 litru BMW vs Lexus 55 takze tam nevidim rozdil. 600-700 km to najede na jednu nadrz, tam taky nevidim zasadni omezeni. A jestli 2.5 atmosfera nebo 2.0 turbo...to mi neprijde uplne jako maly turbomoturek vs obrovska atmosfera ;) 

Musi to umet dobre dalnici, to jsem nezminil, a tam si myslim ze by BMW mohlo mit navrch oproti Lexusu. (jasne, yaris + 530d by asi bylo mnohem lepsi reseni ale....)

Nicmene mi slo spise o ten rozdil v reseni hybridu... a pripadne jestli tam jsou nejake zasadni problemy? Kdy BMW ma elektromotor integrovany se ZF prevodovkou, ale neni tam hydromenic ale spojka.

Oproti CVT/toyote to auto i v elektrickem rezimu normalne vyuziva jednotlive prevodove stupne pokud se nepletu.

Bude ta spojka nejak zasadne brzo odchazet treba? Porad je asi moc brzo na nejake hodnoceni. Ale myslim ze stejne reseni by mel pouzivat Jeep ve Wrangleru nebo novem Grand Cherokee. Zkusim pohledat vic o Wrangleru, kde se tohle reseni asi pouziva nejdele, zda jsou tam nejake problemy s prevodovkou, respektive se spojkou.

Upraveno uživatelem kloubik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, kloubik napsal:

Zkusim pohledat vic o Wrangleru, kde se tohle reseni asi pouziva nejdele, zda jsou tam nejake problemy s prevodovkou, respektive se spojkou.

Ak nájdeš, podeľ sa, aj mňa to zaujíma.

JPP: z bavorákov tu má veľmi dobrú povesť plugin X5, no netuším, ako veľmi je tá technika odlišná od trojky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mě dnes potěšilo: Po delší době jsem navštívil OC Flora a zaregistroval jsem 4 nabíjecí místa. Prostorově velkorysejší než v Arkádách. A co mě potěšilo ještě více bylo množství PHEV, které se tam nabíjely. A samé pěkné kousky včetně nové Mazdy CX-60. Je překvapivě krátká a široká.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Po delší době update: 

  • Skončila zima, začaly panovat jarní teploty a ekonomika provozu se výrazně zlepšila. Ale zjišťuju, že to už nějak tak neřeším. Pořád nabíjím jednou za 2-3 dny, užívám si tichou jízdu, jen už nesleduju, zdali jsem pokořil další rekord nebo ne. 
  • Myslím, že jsem našel příčinu výše popsané vysoké spotřeby v zimě. Příčina se jmenuje tlačítko "eko režim". V něm mi přijde, že auto preferuje vyhřívání přes elektrické topení (energií z motoru) než odpadním teplem od motoru. Respektive spalovací motor neprodukuje tolik tepla. Přepnutí na normální režim snížilo na testovací trase spotřebu o cca 1,5litru. 
  • Jinak auto dělá co má, zbytečně neprudí a jezdí se v něm fajn.
  • Zvýšený podvozek je fajn, když v Praze trčíte v nehybné zácpě a vedle vás je betovová vyvýšená trat pro tramvaj a za ní hned volný pruh... samozřejmě čistě hypoteticky..
  • Jelikož mi s odstupem skoro jednoho roku opěr někdo zdemoloval zadní nárazník, měl jsem možnost porovnat nárůst cen v servisu. Ten činí cca 10 procent. OK.
  • Mitsubishi redukuje počet prodejních zastoupení. Servisní síť v Praze zůstává stejná, tak uvidíme časem.

Obecně k vývoji v EL oblasti: 

  • Evropští výrobci představují více a více modelů EL aut, ale zatím bych je nekupoval. Jsou to pořád verze 1.0. Mají už slušný dojezd, ale pořád nás čeká ještě velký vývoj. Příkladem je facelift malého SUV od mercedesu (EQC), kde se zvýšil dojezd o cca 15% (a to jen v rámci faceliftu). Prý lepší optimalizace SW a nový EL motor. S nákupem EL to chce prostě 3-5 let počkat, než se tempo inovací zpomalí. 
  • Boření mýtů - Kdysi se tvrdilo, že EL má nízké servisní náklady. Ano, není tam tolik pohyblivých částí. Ale.... pokud chcete mít klasickou 8 letou záruku na baterii, tak se pravidelným ročním servisním prohlídkám u mnoha značek nevyhnete. Někde mohou mít počáteční interval delší. 
  • Proč vlastně kupovat EL.. Jeden diskutér to krásně shrnul "jakmile si zvyknete na pocity z jízdy, tak je vám jedno, kolik to auto stojí a na kolik korun vás vyjde 1 km jízdy. Takže asi tak. Žádná ekologie ani finanční úspora, ale senzorika 🙂  
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, žádné auto není ekologické, to je tak kolo nebo chodit pěšky. Mě se čekat do roku 2028 opravdu nechtělo (to už tady ani nemusím být) takže si to užívám BEV (EL) už sedmým rokem. Stejně tak si užívám benzínová a dieselová auta. Vodík mi smysl nedává, takže to přenechám mladší generaci, třeba bude stát vodíkové auto polovinu, palivový článek vydrží 10 let a vodík bude skoro zadarmo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Josef01 Víš kolik CO2 na kole vyprodukuješ? Jediný ekologický pohyb je pomalá chůze - na 1km pohybu vlastní silou vyprodukuješ nejmenší množství CO2. Když ten stejný kilometr prolítneš ve 30km na kole (lapající po dechu), tak se pak nemůžeš divit, že za každý tvůj kilometr na kole umře jeden malý heboučký roztomilý tučňáček

😛 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám otevřenou Crianzu z roku 2018. Tolik k racionální diskusi 🙂 

K té racionalitě - když si odmyslíš nižší lokální emise z motoru, tak elektromobilita je spíše o senzorickém požitku z jízdy než o jakékoliv ekologii. Ale ... to už se dávno ví. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@safi

Mě to připomíná tak trochu tenhle vtip :

Muž si chtěl vybrat za manželku tu nejlepší, proto dal třem ženám po padesáti tisících s tím, že se ožení s tou, která ty peníze nejlépe využije. První šla do kosmetického salonu, kde se nechala zkrášlit pro Něho. Druhá nakoupila plno sportovního vybavení, aby se vyžil On. Třetí byla podnikatelka, vložila peníze a donesla zpátky sto tisíc. Muž se hluboce zamyslel a pak si vybral tu s největšíma kozama.

Prostě auto musí vyvolat emocí, jakou už je na každém jednom... 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...