Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
před 16 hodinami, DavidLC napsal:

@Josef01Tak znovu, co je špatně víme a co je tedy dobře, dávejte tipy na to dobré.... 😉Když jsem napsal co bych chtěl a očekával, ty jsi mi napsal ať si nic nekupuju🥲. Co je tedy normální EV (BEV) ? A nerejpu, má to být "racionální". Poplivat  a tvářit se tajemně mi to úplně nepřijde.... to už rejpu 🍻 😀

V zásadě se stačí vyhnout čínským a japonským EV autům. Já nejsem škodovkář, ale třeba Elroq se extrémně povedl. Ze starších aut a levnějších aut bych volil KIA/HYUNDAI. Trefit se někomu do jeho představy je těžké. Dobrá databáze aut je https://ev-database.org/ nebo https://www.evspecs.org/tech-specs/. BMW je dnes špička, za ním pak Audi, Mercedes, VW atd. Já bych si Teslu TM3 nebo TMY nekoupil, nelíbí se mi design ani jejich věčné chyby v software, ale na druhé straně je to levné auto s výbornou spotřebou a není potřeba řešit při nabíjení na Superchargerech karty, aplikace apod., pro ženský ideální. Mě se líbí třeba Ioniq 5 s jeho rychlým nabíjením nebo Mercedes EQC, dají se sehnat za rozumné peníze.

Odesláno
před 1 hodinou, Josef01 napsal:

V zásadě se stačí vyhnout čínským a japonským EV autům. Já nejsem škodovkář, ale třeba Elroq se extrémně povedl. Ze starších aut a levnějších aut bych volil KIA/HYUNDAI. Trefit se někomu do jeho představy je těžké. Dobrá databáze aut je https://ev-database.org/ nebo https://www.evspecs.org/tech-specs/. BMW je dnes špička, za ním pak Audi, Mercedes, VW atd. Já bych si Teslu TM3 nebo TMY nekoupil, nelíbí se mi design ani jejich věčné chyby v software, ale na druhé straně je to levné auto s výbornou spotřebou a není potřeba řešit při nabíjení na Superchargerech karty, aplikace apod., pro ženský ideální. Mě se líbí třeba Ioniq 5 s jeho rychlým nabíjením nebo Mercedes EQC, dají se sehnat za rozumné peníze.

Premiovky jdou mimo mne, Teslu vidím stejně (mě se nelíbí, vnitřek nepoberu, limuzínu nechci). Čínu vnitřně taky ne, Korejce jsem už zkousnul. Hyundai Kona, Ioniq5 se mi taky líbí.... Elroq vlastně taky, na něj se podívám.  

Před hodinou, Josef01 napsal:

@DavidLC ale pro Tebe stále platí, počkej 10 let, budou lepší auta :D 

No dobře, ale je otázka jestli budu mít ještě řidičák v 65 a pak si řeknu jestli to má ještě cenu (a furt budu jezdit Priusem a Lanďákem, jestli ho teda nezakážou) 😂

Odesláno

Já myslím že už to nemá smysl měnit, já jsem od 1 roku magor do elektroniky, u mě je to něco jiného :D 

  • Dát hlas 1
Odesláno
před 1 hodinou, Josef01 napsal:

Já myslím že už to nemá smysl měnit, já jsem od 1 roku magor do elektroniky, u mě je to něco jiného :D 

Správně, už končíme, nic nového už nerozjíždět 😂😂

Odesláno
7 hours ago, Josef01 said:

věčné chyby v software

Tak tohle píšeš jako majitel EV od VAG? 😂 Velice vtipné, dlouho jsem se takhle nezasmál 😂 jako Tesle můžeme vyčíst spoustu věcí, ale zrovna software to opravdu není...

Odesláno

Já v různých Teslách najezdil málo, tak možná 1000 km, ale software mě iritoval už od 50 najetých km. Chápu, každé auto má svoje, ale základní věci fungovat musí. Znám člověka, který měl Teslu 7 let, najezdil 350 tis. km a byl to jejich velký zastánce. Dnes to nechce ani vidět. Jeho stížnosti byly hodně často směrem k SW.

Odesláno (upraveno)

Zatim mam v Tesle (model 2019) najeto necelých 16tkm, a software je skutečně asi to poslední, co bych mohl hanit. Nevybavuju si, že by byť jedinkrát zahaproval, nebo selhal. A to chodí OTA cca 1-2x do měsíce. Oproti tomu zážitek z nového Passata (fosil) 2024 byla vyloženě softwarová lahůdka. V čase to pak srovnali, ale když už jsme u těch zkušeností.

Čimž Teslu neglorifikuju, má plno (jiných) much. Ale zas buďme alespoň rozumně věcní. Jestli nebude kamarád spíš menší urban legend. 

Upraveno uživatelem Maxel
  • Dát hlas 1
Odesláno (upraveno)

Mě štvalo vybržďování a nefunkční stěrače, kamarád to není, je to známý a není to urband legend. Občas píše na Fdrive pod svým jménem Martin Lacina, např. Mozna by jeste stalo za zminku, ze tempomat nedoznal stale zadneho zlepseni a i nadale zaostava za veskerou konkurenci jak mi nedavno potvrdil znamy, ktery si novy Y poridil.
To caste bezduvodne brzdeni je pry pro nej velke zklamani a radeji ho take vubec nepouziva.

https://fdrive.cz/clanky/test-tesla-model-y-2025-po-faceliftu-boduje-jeste-vic-14989

Podobných příspěvků má spoustu, včetně reklamací náprav apod. Ale hlavně nadává na SW.

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno

Takže je 31.10. a v cca 11:00 vyjíždím z Děčína a jedu do Ostravy. Zatím nejdelší cesta na jeden zátah. V Děčíně jsou 4 °C a já mám 95% baterie. Jsem zvědav, v kolik hodin se mi podaří dojet domů. Vede mě to kolem Hradce. Nabíjet plánují na Shell na rozestavěné dálnici u Pardubic. Tak pak dám zase nějaké info 😉

Odesláno

A jsem zde 😊

https://maps.app.goo.gl/4Qbist727iLRRMr1A

Teplota cca 13 °C

A ostatní čísla vypadají takto viz. foto.

Zatím nemám celkem moc najeto, protože auto mám od prázdnin a to byly dovolené. Pak přelom září - říjen operace žlučníku (2 týdny nemocenská a 2 týdny home office), ale teď se to rozjíždí a za dva týdny budou Košice a další několikadenní cesty, takže auto bude neustále v zátěži 😁

Screenshot_2025-10-31-13-26-29-30_917fc1f6c8d13b5e16f44b18369c5b6a.jpg

IMG20251031132606.jpg

Odesláno (upraveno)

A jsem v Ostravě, sice ne doma, ale to nehraje roli, protože chci ještě doplnit před víkendem šťávu 😊

Teplota tady aktuálně 10 °C, ale celý den (kromě rána) to bylo pro elektro podle mě pořád ještě OK.

Nevím, jestli začínám trpět Stockholmským syndromem, nebo se měním, ale dneska mě to auto bavilo.

Největší problém nebyl dojezd ani nabíjení, ale provoz a cesta samotná. Tím vrchem to je peklo a se spalovákem by to nebylo lepší. Naopak ten parník letěl jako vítr, kde to šlo 😁😅

Jediné co, tak jsem musel přizpůsobit místo a čas pro přestávku, kterou jsem ale využil k obědu a vyřízení typických pátečních sraček, které se prostě nemůžou objevit dříve 🙄

A v příloze zase nějaká data 😉

Screenshot_2025-10-31-16-22-14-72_917fc1f6c8d13b5e16f44b18369c5b6a.jpg

IMG20251031162245.jpg

Upraveno uživatelem Pozorovatel
Odesláno
21 hours ago, Pozorovatel said:

A jsem v Ostravě, sice ne doma, ale to nehraje roli, protože chci ještě doplnit před víkendem šťávu 😊

Teplota tady aktuálně 10 °C, ale celý den (kromě rána) to bylo pro elektro podle mě pořád ještě OK.

Nevím, jestli začínám trpět Stockholmským syndromem, nebo se měním, ale dneska mě to auto bavilo.

Největší problém nebyl dojezd ani nabíjení, ale provoz a cesta samotná. Tím vrchem to je peklo a se spalovákem by to nebylo lepší. Naopak ten parník letěl jako vítr, kde to šlo 😁😅

Jediné co, tak jsem musel přizpůsobit místo a čas pro přestávku, kterou jsem ale využil k obědu a vyřízení typických pátečních sraček, které se prostě nemůžou objevit dříve 🙄

A v příloze zase nějaká data 😉

Screenshot_2025-10-31-16-22-14-72_917fc1f6c8d13b5e16f44b18369c5b6a.jpg

IMG20251031162245.jpg

este par tyzdnov a privitame ta medzi osvietenymi :))

Odesláno

@instant nestraš 😁😅

Každopádně když tak nad tím přemýšlím, tak až jednou odejde manželce auto, které má motor 1,6 benzín bez turba, tak jediná volba bude asi elektro, protože ona jezdí vyloženě 3 km a konec a pak zase 3 km zpět a konec. Výjimečně 20-25 km v kuse a jednou max. dvakrát za rok 50 km. Tohle prostě moderní spalovací motor nemůže vydržet, ale naopak elektru by to nemělo vůbec vadit a klidně to může být Dacia Spring, protože víc není třeba 🤔

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno

Dacii Spring muzu doporucit. Na jezdeni kolem komina naprosto genialni auto za par korun. Mam ji uz rok a nedam na ni dopustit.
S klukama do skoly, to je pro me 100 km denne, se spalovakem 240kc za ten den, se Springem 70-90kc.

Odesláno
4 hours ago, Pozorovatel said:

@instant nestraš 😁😅

Každopádně když tak nad tím přemýšlím, tak až jednou odejde manželce auto, které má motor 1,6 benzín bez turba, tak jediná volba bude asi elektro, protože ona jezdí vyloženě 3 km a konec a pak zase 3 km zpět a konec. Výjimečně 20-25 km v kuse a jednou max. dvakrát za rok 50 km. Tohle prostě moderní spalovací motor nemůže vydržet, ale naopak elektru by to nemělo vůbec vadit a klidně to může být Dacia Spring, protože víc není třeba 🤔

presne preto moja pani jazdi elektromobilom. realne to natoci 35tis km za rok pobehovanim 15km do mesta a naspat. jazdenie ma stoji 300e rocne. 250e servis  1000e poistenie. 80tis km a stale povodna sada letnych aj zimnych. na nabijacke sme boli asi 3x za dva roky. spalovak k domu ako pool family car -ani zadarmo.

Odesláno
Před hodinou, instant napsal:

presne preto moja pani jazdi elektromobilom. realne to natoci 35tis km za rok pobehovanim 15km do mesta a naspat. jazdenie ma stoji 300e rocne. 250e servis  1000e poistenie. 80tis km a stale povodna sada letnych aj zimnych. na nabijacke sme boli asi 3x za dva roky. spalovak k domu ako pool family car -ani zadarmo.

A s čím jsi spokojený ? Nějak jsem měl v hlavě že jsi Lexusový ...díky. 

Odesláno

Dobrý večer všem, 

v rámci programu Škoda Explore jsem si půjčil Elroqa na týden abych si ho vykoušel. Pokud by vás něco zajímalo pište. Moje denní trasa je cca 100 km. Po dálnici cca 65 km zbytek město. Spotřebu jsem vynuloval od půjčení auta. Hezký večer. 

Elroq II.jpg

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...