Přejít na obsah

Reklamace u letecke spolecnosti - AIR FRANCE


Doporučené příspěvky

Pratele, vim ze je zde mezi Vami hodne zkusenych cestovatelu a proto bych Vas rad pozadal o radu nebo zkusenosti. V dubnu jsme leteli z Prahy do New Yorku pres Pariz s Air France. Zaplatili jsme si Premium Economy (nobl ekonomka neboli socialni byznys, jak nato kdo kouka). Kvuli overbookingu nam uz na letisti rekli ze mista nejsou k dispozici a ze nas muzou prebookovat na let dalsi den, coz pro nas vzhledem k jiz zaplacenym hotelum a listkum na muzikal nebylo schudne a tak jsme souhlasili ze si priplatime na byznys, zdarma upgrade odmitli. Nebylo to tak hrozne cenove, rekli nam ze si mame podat pisemnou reklamaci po navratu a ze daji nejspise nejakou slevu. Cestou zpet do Parize opet nebyl Premium economy, pro zmenu uz nebylo zdne jine misto nez Economy nebo prebookovani za dva dny. Musel jsem do prace, souhlasil jsem s economy, s tim ze opet rekli ze si mame podat reklamaci a minimalne nam vrati penize. No a abych pri tom vsem dovrsil smulu, z Praize do Prahy jsme meli zaplacene sedacky u exitu, ale protoze na posledni chvili zmenili letadlo, nebyly ani ty. A jeste nam ztratily 4 kufry z 5, nastesti se nam po 6 dnech vratily. Tak jsem napsal reklamaci, dolozil tam vsechny vyzadovane nalezitosti, lze to pouze pres webovy formular na strankach Air France, obratem mi prisla odpoved ze to budou v nejblizsim terminu resit. Tak jsem cekal mesic, dva tri a nic se nedelo. Rikam asi zapomneli, to se stane, maji toho hodne. Tak koukam na web, ve statusu reklamace zadna zmena. Zavolam do air france rikam. Tam byla mila pani, ta ale rekla ze s tim nemuze nic delat, nemuze na reklamace prepojit a muze mi jen doporucit trpelivost. No sbych to zkratil, na infolinku AF jsem pak volal asi jeste 5x, vzdy se stejnym vysledkem. Na emailove urgence zadna odpoved. Navsteva “prodejny” AF v Praze se stejnym vysledkem. Jo a jeste dodavam ze jsem pres online podatelnu COI dal v cervenci podnet ze moje reklamace nebyla vyresena ani za 3 mesice - za dalsi dva mesice (ackoliv nato maji 30 dni) mi volala nejaka starsi pani z COI, odmitla se predstavit, byla zcela zmatena, na zacatku vedla asi 5 minut monolog ze toho maji hodne a jsou dovolene a nestihaji, nacez mi rekla ze nevi co s tim delat, ze letecke spolecnosti s nimi nekomunikuji a ze se mam zkusit obratil na MPO, ktere resi letecke spolecnosti - ja jsem ji rekl ze nechci resit reklamaci a jeji opravnenost ale to ze nedodrzeli zakonou lhutu - nato pani rekla ze oni s tim nemuzou nic delat a ze se mam obratit na soud. Ted je to presne 6 mesicu a me to proste zacina stvat. Ani ne kvuli penezum ale tak nejak kvuli principu. Kdyby napsali sorry mame toho hodne, muzete cekat az rok tak to asi i vezmu, ale ta totalni ignorace me skutecne stve. Mate s tim nekdo zkusenost? Zacinam uvazovat ze to dam advokatovi, ikdyz tomu moc sanci nedavam, protoze s obcanskopravnimi spory u soudu ma jen tu nejhorsi osobni zkusenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja pred par lety neco podobnyho, byt min slozityho, resil pres nejakou tu agenturu typu click2claim, zpozdeno.cz, nebo tak neco a byl sem mile prekvapenej jak to bylo rychly.. vzali si treba 20% z ty vyplaceny castky, ale konzultace zdarma a myslim ze v tvy situaci uz nemas moc co ztratit, minimalne s tim maj konkretni zkusenosti a i kdyby ti napsali ze nemuzes delat nic, aspon ti to rekne nejakej profik:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Micey napsal:

Ja pred par lety neco podobnyho, byt min slozityho, resil pres nejakou tu agenturu typu click2claim, zpozdeno.cz, nebo tak neco a byl sem mile prekvapenej jak to bylo rychly.. vzali si treba 20% z ty vyplaceny castky, ale konzultace zdarma a myslim ze v tvy situaci uz nemas moc co ztratit, minimalne s tim maj konkretni zkusenosti a i kdyby ti napsali ze nemuzes delat nic, aspon ti to rekne nejakej profik:)

Bohuzel tyhle agentury berou pouze zpozdene nebo zrusene lety, zpozdena nebo ztracena zavazadla a odmitnuti nastupu. Tohle vzit nechteji, to je klasicka reklamace na kterou se nevztahuji ta ochranna pravidla EU pro cestovatele leteckou dopravou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle me nemas sanci, ja s AF kdysi resil zrusenej let a niceho se nedomohl. Zase je pravda, ze mi na CDG aspon dali ubytko se snidani zdarma. To i z Wizzairu jsem kompenzaci za zpozdenej let o cca 5 hodin dostal, ale AF totalni fuckovacka...

 

Ale drzim ti palce, tohle me mega sere a mohl bych se hodne rozepisovat, co me vsechno v letajicich autobusech potkalo a nefungovalo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, lítání nemá v gesci Čoika, ale Úřad pro civilní letectví, aspoň tohle sis mohl zjistit .-)

Při letu tam jsi situaci akceptoval a připlatil sis, i když ten doplatek podle nařízení EU č. 261/2004 dopravce nesmí požadovat - jedině se točit na tom, že jsi akceptoval a doplatil pod tlakem, že Tě nepoučili o právech, a požadovat vrácení.  Za zpáteční segment JFK-CDG je nárok na kompenzaci (let do EU v nižší než koupené třídě) ve výši 75 % ceny letenky za tento segment.

Zavazadla se našla, za zpoždění zavazadel při letu do místa bydliště asi není nárok na nic (princip "nepotřebuješ si koupit zubnú kefku, fusekle a spoďáry, které se toulají po letištích - máš vlastní doma").

S vyřizováním podobných reklamací mám u AF/KLM ty nejlepší zkušenosti co do rychlosti odezvy - i letos, v době, když museli řešit desetitisíce reklamací kvůli bordelu na Schipholu a rušením desítek spojů denně. Zato letos už nemůžu tvrdit, že bych měl dobrou zkušenost s věcným výsledkem reklamací, evidentně se snaží nepřiznávat ani všechno to, na co bys měl mít nárok. V reklamaci je třeba explicitně odkázat na dané nařízení EU a uvést, co v návaznosti na toto nařízení reklamuješ a požaduješ. Můžeš to pak následně řešit i přes ÚCL, myslím poskytují i tf konzultace, na webovkách ostatně publikují všechny potřebné informace. Ale hlavní je zůstat nad věcí, nekazit si emoce. Doba je v letectví zlá, člověk musí být rád, že ho nakonec vůbec přepraví -

Muzikál se vám líbil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, rayethon napsal:

to je klasicka reklamace na kterou se nevztahuji ta ochranna pravidla EU pro cestovatele leteckou dopravou.

Blbost, přečti si to nařízení EU, poslední odstavec změny třídy z vyšší na nižší.

https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/obecne-informace/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, sery.vlk napsal:

Zavazadla se našla, za zpoždění zavazadel při letu do místa bydliště asi není nárok na nic (princip "nepotřebuješ si koupit zubnú kefku, fusekle a spoďáry, které se toulají po letištích - máš vlastní doma").

To se pise kde? Mne teda kdysi tusim Delta zpozdeni zavazadel dom normalne kompenzovala, je tam nejaka zmena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, sery.vlk napsal:

Ahoj, lítání nemá v gesci Čoika, ale Úřad pro civilní letectví, aspoň tohle sis mohl zjistit .-)

Při letu tam jsi situaci akceptoval a připlatil sis, i když ten doplatek podle nařízení EU č. 261/2004 dopravce nesmí požadovat - jedině se točit na tom, že jsi akceptoval a doplatil pod tlakem, že Tě nepoučili o právech, a požadovat vrácení.  Za zpáteční segment JFK-CDG je nárok na kompenzaci (let do EU v nižší než koupené třídě) ve výši 75 % ceny letenky za tento segment.

Zavazadla se našla, za zpoždění zavazadel při letu do místa bydliště asi není nárok na nic (princip "nepotřebuješ si koupit zubnú kefku, fusekle a spoďáry, které se toulají po letištích - máš vlastní doma").

S vyřizováním podobných reklamací mám u AF/KLM ty nejlepší zkušenosti co do rychlosti odezvy - i letos, v době, když museli řešit desetitisíce reklamací kvůli bordelu na Schipholu a rušením desítek spojů denně. Zato letos už nemůžu tvrdit, že bych měl dobrou zkušenost s věcným výsledkem reklamací, evidentně se snaží nepřiznávat ani všechno to, na co bys měl mít nárok. V reklamaci je třeba explicitně odkázat na dané nařízení EU a uvést, co v návaznosti na toto nařízení reklamuješ a požaduješ. Můžeš to pak následně řešit i přes ÚCL, myslím poskytují i tf konzultace, na webovkách ostatně publikují všechny potřebné informace. Ale hlavní je zůstat nad věcí, nekazit si emoce. Doba je v letectví zlá, člověk musí být rád, že ho nakonec vůbec přepraví -

Muzikál se vám líbil?

Diky za postreh, na COIku jsem nereklamoval to ze mi  nevratili penize, sle to ze firma nevyridila reklamaci do 30 dnu, coz by do gesce COI spadat melo, neslo mi o obsah te reklamace ale o jeji vyrizeni at uz kladne nebo zaporne. To co pises o zmene tridy je pravda, ale na infolince click2claim nebo jak se to jmenuje mi rekli ze premium economy neni oficalne trida a jde de iure pouze o lepsi sedadla v ramci tridy economy, takze to downgrade neni. Problem s tou reklamaci je ten ze ji nikdo neresi, ani po 6 mesicich me nikdo nekontaktoval, neni ani zmiznuta ani uznana, proste tam visi. To co pises o te business class jem urcite ochoten akceptovat - ikdyz mi to prijde jako nefer, ale vzal bych to - co ale nejsem ochoten akceptovat je 6mesicni (minimalne) ghosting ze strany firmy, ktera to mohla vyridit 1 emailem ktery by zabral asi tak 1 minutu - mame toho hodne, pockejte jeste. Ten UCL zkusim, diky za tip, ja jsem o tom vedel (poradili mi to natom click2claim), ale prave jsem myslel ze tohle pod ne nepatri.
 

Muzikal byl uzasny, Harry Potter and Curses child a ikdyz nepatrim mezi fanaticke potrovce, je to opravdu uchvatna podivana a ikdyz cena listku byla vysoka, libilo se mi to daleko vice nez hokej v MSG (a to mam hokej rad)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, uff napsal:

Taky mi to prislo logicky (mozna az amoralni), to cestu domu neclaimovat. Mam rekord pres mesic z Kuby prave pres CDG. 

 

Ztracena zavazadla pokud dorazi do Vasi konecne destinace se zpozdenim se nekompenzuji. Pry se ale nezkouma kdyz uvedes jako konecnou destinaci jine misto, tak ti neco daji. To jsem vedel, ale nebudu lhat, jsem rad ze se kufry nasly - ikdyz do Prahy priletely z Parize druhy den, dalsi skoro 4 dny trvalo doruceni po Praze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AIR FRANCE nam ztratila kocarek, po priletu do destinace, Narita nam udelali protokol. To jsem tenkrat nekam posilal, nebo scanoval uz nevim (Kdyz jsme se vratili zpet do CR). A v poho to zaplatili. Letenka byla obyc ECONOMY.

Od te doby letame do JP pouze JAL, nebo ANA. A vse OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...
V 18. 10. 2022 v 0:57, chief napsal:

AIR FRANCE nam ztratila kocarek, po priletu do destinace, Narita nam udelali protokol. To jsem tenkrat nekam posilal, nebo scanoval uz nevim (Kdyz jsme se vratili zpet do CR). A v poho to zaplatili. Letenka byla obyc ECONOMY.

Od te doby letame do JP pouze JAL, nebo ANA. A vse OK.

Co konkretne v tomhle pripade zaplatili? Jako novy kocarek? Kamos to ted resi, tak jestli si ma koupit novy. Coz mi prijde dost zvlastni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, uff said:

Co konkretne v tomhle pripade zaplatili? Jako novy kocarek? Kamos to ted resi, tak jestli si ma koupit novy. Coz mi prijde dost zvlastni...

Bylo to fakt groteskni. Kocarek bylo mozne vzit az do gatu pri nastupu do letadla (Praha). Nastoupli jsme a oni ho asi rozlozili na 2 kusy, korba a spodek s koly.

V Parizi jsme prestupovali, no a po finalnim vystupu V Tokyu vyjela jenom ta spodni platforma s koly (cili pulka).

Nechali jsme si tedy na miste (JP) udelat protokol, No a po navratu jsem ten protokol + ucet za kocar posilal na Air France. A zaplatili nam cely kocar 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, chief napsal:

Bylo to fakt groteskni. Kocarek bylo mozne vzit az do gatu pri nastupu do letadla (Praha). Nastoupli jsme a oni ho asi rozlozili na 2 kusy, korba a spodek s koly.

V Parizi jsme prestupovali, no a po finalnim vystupu V Tokyu vyjela jenom ta spodni platforma s koly (cili pulka).

Nechali jsme si tedy na miste (JP) udelat protokol, No a po navratu jsem ten protokol + ucet za kocar posilal na Air France. A zaplatili nam cely kocar 👍

Diky za odpoved. Jsem mu rikal, at nespekuluje a koupi novej kocarek. Blby je, ze je to na ceste domu, ale nahradni proste nema, tak co...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/2/2022 at 9:27 PM, uff said:

Diky za odpoved. Jsem mu rikal, at nespekuluje a koupi novej kocarek. Blby je, ze je to na ceste domu, ale nahradni proste nema, tak co...

V poho.

Jasny no. My tenkrat byli vlastne cely pobyt bez naseho kocaru, ale nastesti nekdo z rodiny manzelky nam tam jiny kocarek pujcil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...