Přejít na obsah

Tudor North Flag


hrozna

Doporučené příspěvky

Rozhoupal jsem se k recenzi jednoho svého kousku, který mi přirostl k srdci.

Jedná se o model Tudor North Flag, vyráběný v letech 2015 -2021.

 

Začnu asi vnitřním hlasem, který si zdůvodňoval nákup dalších hodinek.

"Hmm, no a jaký teda....diversy mám, oblekovky mám, a přitom se nepotápím a nechodím v obleku. Co takhle pilotky, když nesnáším létání? A nebo pro změnu nějaký, který opravdu využiju? No jo ale na co je vlastně reálně potřebuju? Rád střílím. Ne po zvířatech, ale po terčích. Rád chodím se psem po lese a kolem řeky. Občas popoběhnu, popojedu na kole nebo na "babetě". Rád cestuju. Rád poslouchám hudbu. No dobrý, tak asi nějaký odolný, aby z nich hned nic neupadlo a možná antimagnetický, když je nechám někde u repráků..."

Takhle nějak mě "to" přivedlo na stopu hodinek, které vypadaly v porovnání s konkurencí hodně zajímavě. Dokonce se se mluvilo o tom, že jde o přelomový model v produkci Tudoru.

První model s průhledem na strojek. První model (o prsa před Pelagosem?) s inhouse kalibrem (předtím Tudor používal  především strojky ze stáje švýcarské firmy ETA). První model s rezervou chodu 70 hodin. První model se silikonovým vláskem v oscilátoru. První model s certifikací C.O.S.C.
 

Tady bych se na chvíli zastavil, myslím, že si certifikace COSC zaslouží krátké vysvětlení.

Standard COSC (Controle Officiel Suisse des Chronometres) byl založen v roce 1973 ve švýcarském La Chaux-de-Fonds. Byla to vlastně cesta, jak sjednotit různé testovací standardy švýcarských kantonů a přijít s něčím, co by umožňovalo porovnání kalibrů a zaručovalo neutrální a spolehlivé měřítko kvality hodinkových strojků.

Strojky zaslané k testování musejí splňovat základní kritéria - k testování jsou např. připušteny pouze ty s označením SWISS MADE (to znamená, že minimálně 60% produkčních nákladů a minimálně 50% hodnoty komponent, ze kterých je strojek sestaven, jakož i samotné sestavení mají původ nebo se odehrávají ve Švýcarsku). Každý strojek, který je akceptován, se testuje 14-20 dní. Během této doby je odkládán v 5 různých pozicích (na 3,6,9 hodinách, číselníkem vzhůru a číselníkem dolů) a ve 3 různých teplotách (8,23 a 32 stupňů Celsia). Průměrná denní odchylka strojků nesmí být nižší/vyšší než -4/+6 sekund.

COSC k testování používá speciální vybavení, IT systémy a nepřetržitý monitoring, aby výsledky nebyly ovlivněny ničím jiným, než vlastnostmi strojku. Pro představu, jen asi 6% ze všech hodinek, které jsou exportovány ze Švýcarska, jsou certifikovány COSC.

Ale zpět k Tudor NF.

Technické parametry v kombinaci s certifikací a s vlastní výrobou mi zkrátka zabrnkaly na svaly, které ovládají otevírání peněženky.

Vím, že inhouse nemusí být vždy záruka lepší kvality a že se s tím označením dají dělat vcelku psí kusy (viz. například část produkce IWC). I přes to mě přitahují mnohem více hodinky, u kterých si alespoň na papíře s pohonem lámal hlavu sám majitel brandu. Že musel přijít na vlastní způsoby řešení, improvizovat a investovat do vývoje. Prostě jak někteří říkají - spálit větší množsví duševního sádla a jít s kůží na trh. No a tady bylo navíc všechno, co jsem od hodinek chtěl, pěkně pod jednou střechou. Přesnost, dlouhá rezerva chodu, rezistence proti magnetizmu, dobrá voděodolnost (ta je 10 ATM - žádné potápky, ale dost na všechno, co jsem schopen ve vodě provozovat).

Kalibr je bez přílišného zdobení. Stejně jako celé hodinky vyjadřuje účelnost - tenhle stroj má spolehlivě odvést svoji práci, tečka. Takový glock mezi pistolemi, nebo multivan mezi dodávkami.

503085581_MT5621movement.jpg.8433c59a51bb0e175a399b9fb5c6c945.jpg

 

Pokud jde o celkový vzhled hodinek, s tím u mě na první pohled o parník nevyhrály. Spíš jsem si k oblibě jejich designu došel. Na druhou stranu, drží mě to doteď celkem silně.

NF částečně navazuje na model Tudor Ranger II 9111-0, který byl v produkci začátkem sedmdesátých let. Transplantované části jsou např. tvary ruček včetně vteřinové s hranatým "lumi - prvkem" u její špičky, tvar a velikost číslic dvanáct a šest, nebo armovací vnitřní kroužek přiléhající k indexům. Taky tah zůstal integrovaný, trojřadý s menšími center-linky. Naopak zapomenuty zůstaly kyklop a fluted luneta, tyto prvky dnes už asi patří k nepovolenému dopingu od sesterské firmy Rolex.

1586917203_TudorRanger2.jpg.f32f5e38ac0cd807f8121c84d206a237.jpg

 

Určitý retro feel hodinkám NF zůstal. Například ostrá celistvá hrana integrovaných nožek dává při pohledu shora rámeček dokonale kulaté lunetě. Působí to na mě podobně jako třeba silueta Zenith Chronomaster Revival. Chytré ale podle mě je, jak moc je to v kontrastu s moderními prvky, které byly přidány.

Konkrétně plastické indexy, které mají skvělou modrou luminiscenci. Ručky jsou s indexy v podobné tloušťce a to sladění na číselníku ladí oku, je takové skandinávsky jednoduché a čisté. Také přechod úzké ocelové lunety do rovného safírového sklíčka podtrhuje utilitární styl.

Na číselníku číslice na pozici 9 přepustila místo ukazateli rezervy nátahu, zatímco na pozici 3 je decentní okýnko datumu. Číselník je tak při pohledu z větší dálky celkem hezky vyvážený a symetrický. Žlutá barva, která je použitá na sekundové ručce, stupnici ukazatele rezervy a na pětiminutových indexech, je hodně výrazná a proti tmavému číselníku hodinky oživuje. Je jí ale použité jen decentní množství, takže výsledkem není žádné logo Lidlu nebo, fanoušci prominou, Doxa Divingstar.

zpredu.thumb.jpg.8efd797ae5919d792b97b74c5ac4d63d.jpg

U většiny hodinek, které vlastním, mám nějaké výhrady k tomu, jak působí na ruce. Malé (Prim sport II), velké (Exporer II), vysoké (Alpina), tenké (Frederique Constant). U NF se ale podívám na zápěstí, a jsou přesně takové, jaké mají být. Dýnkem se opřou o ruku a opicky jako by se snížily tak o 3 milimetry. Zboku je výška rozbitá členěním pouzdra a lunety. Samozřejmě nejsou to nízké hodinky, ale nepůsobí (podotýkám na ruce) ani přehnaně vysoké. Ale pak je tam to zvedlé těžiště, které opravdu vnímáte. A je to takový zváštní pocit, když vizuální vzhled nesouhlasí s pocitem na ruce.

Tenhle pocit zmizí během pár minut, kdy na hodinky na zápěstí zapomenete. Ale je tam. Doporučil bych každému, kdo si tyto hodinky plánuje pořídit, aby je předtím důkladně ponosil a zjistil, jestli mu to nevadí.

zboku.thumb.jpg.354f3fcf82beb68e4888d1e04283efd9.jpg

North Flagy nosím jen částečně tam, kam jsem si na začátku umanul. Tedy kolem řeky, do lesa, a samozřejmě do práce ano. Na střelnici a na běh jsem ale pořídil G-shocky. Věřím sice, že by vydržely i horší zacházení, např. dvojí kotvení mostku na kalibru vypadá opravdu bytelně. Ale nejspíš by to odnesl vzhled. Broušený vršek ocelové lunety je celkem náchylný na "jebance" všeho druhu, včetně malých.

Nejchoulostivějším místem hodinek jsou nožky pouzdra, o které se při odložení na dýnko opírá článek tahu. Udělá to takovou nehezkou mapu. Tím se dostávám k jediné věci, která mě na hodinkách po ca dvou letech nošení vadí. Totiž že si jejich tah nevyměním za nato, které u jiných hodinek rád střídám s origo tahy. Není to tak špatné, že bych se kvůli tomu hodinek zbavoval (vždyť jsem je měl na ruce při narození dcery, když jsem porodníkům stopoval provedení císařského řezu). Ale při výběru dalších hodinek do sbírky se integrovanému tahu vyhnu.

1355339861_celestahem.thumb.jpg.4523bed86376f31278e8d92aef35c323.jpg

Závěrem ještě pár slov k faktu, že NF už od konce roku 2021 nejde koupit a v Tudoru byl ukončen bez nástupce. Je mi to trochu líto, protože NF přinášel značce alternativu k jednolité řadě Black Bay. Pomyslným nástupcem se staly řady Ranger a Black Bay Pro GMT, ty ale nepřinášejí takřka nic nového. Škoda no, snad autora designu pod dojmem nízkých prodejů nepropustili a ještě se v budoucnu od něj něčeho svěžího a progresivního dočkáme. Technicky Tudor dělá skvělé hodinky za férovou cenu. Tak ještě to zabalit do nějakého podobně funky kabátku.

107329594_detail6.thumb.jpg.022b07906b92db394e3fa55f6b7750aa.jpg

 

2014448309_naruce2.thumb.jpg.f69fb95ef1d240120eddf89a25eb34ea.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, jezismarja toe nadhera precist si tady neco o hodinkach:), dik. Todle a Pelagos sou modely ktery bych jednou chtel, a tydle me teda lakaji jeste vic - pro dokonalost by nemusely mit pruhled a myslim ze by jim slusel titan, ale sou proste zabavny a dobry.

 A smele sem naper vic fotek, lumi a tak..

Upraveno uživatelem Micey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted na to koukam, to svetlo je strasny. Pardon Tudore 😀 Nejhezci fotky byly ty reklamni na oficialnich strankach, kde vykukuji zpod rukavic. Tam jim to vylozene sluselo. Jestli na ne narazim, tak je sem jeste loupnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, hrozna napsal:

Rozhoupal jsem se k recenzi jednoho svého kousku, který mi přirostl k srdci.

Jedná se o model Tudor North Flag, vyráběný v letech 2015 -2021.

 

Začnu asi vnitřním hlasem, který si zdůvodňoval nákup dalších hodinek.

"Hmm, no a jaký teda....diversy mám, oblekovky mám, a přitom se nepotápím a nechodím v obleku. Co takhle pilotky, když nesnáším létání? A nebo pro změnu nějaký, který opravdu využiju? No jo ale na co je vlastně reálně potřebuju? Rád střílím. Ne po zvířatech, ale po terčích. Rád chodím se psem po lese a kolem řeky. Občas popoběhnu, popojedu na kole nebo na "babetě". Rád cestuju. Rád poslouchám hudbu. No dobrý, tak asi nějaký odolný, aby z nich hned nic neupadlo a možná antimagnetický, když je nechám někde u repráků..."

Takhle nějak mě "to" přivedlo na stopu hodinek, které vypadaly v porovnání s konkurencí hodně zajímavě. Dokonce se se mluvilo o tom, že jde o přelomový model v produkci Tudoru.

První model s průhledem na strojek. První model (o prsa před Pelagosem?) s inhouse kalibrem (předtím Tudor používal  především strojky ze stáje švýcarské firmy ETA). První model s rezervou chodu 70 hodin. První model se silikonovým vláskem v oscilátoru. První model s certifikací C.O.S.C.
 

Tady bych se na chvíli zastavil, myslím, že si certifikace COSC zaslouží krátké vysvětlení.

Standard COSC (Controle Officiel Suisse des Chronometres) byl založen v roce 1973 ve švýcarském La Chaux-de-Fonds. Byla to vlastně cesta, jak sjednotit různé testovací standardy švýcarských kantonů a přijít s něčím, co by umožňovalo porovnání kalibrů a zaručovalo neutrální a spolehlivé měřítko kvality hodinkových strojků.

Strojky zaslané k testování musejí splňovat základní kritéria - k testování jsou např. připušteny pouze ty s označením SWISS MADE (to znamená, že minimálně 60% produkčních nákladů a minimálně 50% hodnoty komponent, ze kterých je strojek sestaven, jakož i samotné sestavení mají původ nebo se odehrávají ve Švýcarsku). Každý strojek, který je akceptován, se testuje 14-20 dní. Během této doby je odkládán v 5 různých pozicích (na 3,6,9 hodinách, číselníkem vzhůru a číselníkem dolů) a ve 3 různých teplotách (8,23 a 32 stupňů Celsia). Průměrná denní odchylka strojků nesmí být nižší/vyšší než -4/+6 sekund.

COSC k testování používá speciální vybavení, IT systémy a nepřetržitý monitoring, aby výsledky nebyly ovlivněny ničím jiným, než vlastnostmi strojku. Pro představu, jen asi 6% ze všech hodinek, které jsou exportovány ze Švýcarska, jsou certifikovány COSC.

Ale zpět k Tudor NF.

Technické parametry v kombinaci s certifikací a s vlastní výrobou mi zkrátka zabrnkaly na svaly, které ovládají otevírání peněženky.

Vím, že inhouse nemusí být vždy záruka lepší kvality a že se s tím označením dají dělat vcelku psí kusy (viz. například část produkce IWC). I přes to mě přitahují mnohem více hodinky, u kterých si alespoň na papíře s pohonem lámal hlavu sám majitel brandu. Že musel přijít na vlastní způsoby řešení, improvizovat a investovat do vývoje. Prostě jak někteří říkají - spálit větší množsví duševního sádla a jít s kůží na trh. No a tady bylo navíc všechno, co jsem od hodinek chtěl, pěkně pod jednou střechou. Přesnost, dlouhá rezerva chodu, rezistence proti magnetizmu, dobrá voděodolnost (ta je 10 ATM - žádné potápky, ale dost na všechno, co jsem schopen ve vodě provozovat).

Kalibr je bez přílišného zdobení. Stejně jako celé hodinky vyjadřuje účelnost - tenhle stroj má spolehlivě odvést svoji práci, tečka. Takový glock mezi pistolemi, nebo multivan mezi dodávkami.

503085581_MT5621movement.jpg.8433c59a51bb0e175a399b9fb5c6c945.jpg

 

Pokud jde o celkový vzhled hodinek, s tím u mě na první pohled o parník nevyhrály. Spíš jsem si k oblibě jejich designu došel. Na druhou stranu, drží mě to doteď celkem silně.

NF částečně navazuje na model Tudor Ranger II 9111-0, který byl v produkci začátkem sedmdesátých let. Transplantované části jsou např. tvary ruček včetně vteřinové s hranatým "lumi - prvkem" u její špičky, tvar a velikost číslic dvanáct a šest, nebo armovací vnitřní kroužek přiléhající k indexům. Taky tah zůstal integrovaný, trojřadý s menšími center-linky. Naopak zapomenuty zůstaly kyklop a fluted luneta, tyto prvky dnes už asi patří k nepovolenému dopingu od sesterské firmy Rolex.

1586917203_TudorRanger2.jpg.f32f5e38ac0cd807f8121c84d206a237.jpg

 

Určitý retro feel hodinkám NF zůstal. Například ostrá celistvá hrana integrovaných nožek dává při pohledu shora rámeček dokonale kulaté lunetě. Působí to na mě podobně jako třeba silueta Zenith Chronomaster Revival. Chytré ale podle mě je, jak moc je to v kontrastu s moderními prvky, které byly přidány.

Konkrétně plastické indexy, které mají skvělou modrou luminiscenci. Ručky jsou s indexy v podobné tloušťce a to sladění na číselníku ladí oku, je takové skandinávsky jednoduché a čisté. Také přechod úzké ocelové lunety do rovného safírového sklíčka podtrhuje utilitární styl.

Na číselníku číslice na pozici 9 přepustila místo ukazateli rezervy nátahu, zatímco na pozici 3 je decentní okýnko datumu. Číselník je tak při pohledu z větší dálky celkem hezky vyvážený a symetrický. Žlutá barva, která je použitá na sekundové ručce, stupnici ukazatele rezervy a na pětiminutových indexech, je hodně výrazná a proti tmavému číselníku hodinky oživuje. Je jí ale použité jen decentní množství, takže výsledkem není žádné logo Lidlu nebo, fanoušci prominou, Doxa Divingstar.

zpredu.thumb.jpg.8efd797ae5919d792b97b74c5ac4d63d.jpg

U většiny hodinek, které vlastním, mám nějaké výhrady k tomu, jak působí na ruce. Malé (Prim sport II), velké (Exporer II), vysoké (Alpina), tenké (Frederique Constant). U NF se ale podívám na zápěstí, a jsou přesně takové, jaké mají být. Dýnkem se opřou o ruku a opicky jako by se snížily tak o 3 milimetry. Zboku je výška rozbitá členěním pouzdra a lunety. Samozřejmě nejsou to nízké hodinky, ale nepůsobí (podotýkám na ruce) ani přehnaně vysoké. Ale pak je tam to zvedlé těžiště, které opravdu vnímáte. A je to takový zváštní pocit, když vizuální vzhled nesouhlasí s pocitem na ruce.

Tenhle pocit zmizí během pár minut, kdy na hodinky na zápěstí zapomenete. Ale je tam. Doporučil bych každému, kdo si tyto hodinky plánuje pořídit, aby je předtím důkladně ponosil a zjistil, jestli mu to nevadí.

zboku.thumb.jpg.354f3fcf82beb68e4888d1e04283efd9.jpg

North Flagy nosím jen částečně tam, kam jsem si na začátku umanul. Tedy kolem řeky, do lesa, a samozřejmě do práce ano. Na střelnici a na běh jsem ale pořídil G-shocky. Věřím sice, že by vydržely i horší zacházení, např. dvojí kotvení mostku na kalibru vypadá opravdu bytelně. Ale nejspíš by to odnesl vzhled. Broušený vršek ocelové lunety je celkem náchylný na "jebance" všeho druhu, včetně malých.

Nejchoulostivějším místem hodinek jsou nožky pouzdra, o které se při odložení na dýnko opírá článek tahu. Udělá to takovou nehezkou mapu. Tím se dostávám k jediné věci, která mě na hodinkách po ca dvou letech nošení vadí. Totiž že si jejich tah nevyměním za nato, které u jiných hodinek rád střídám s origo tahy. Není to tak špatné, že bych se kvůli tomu hodinek zbavoval (vždyť jsem je měl na ruce při narození dcery, když jsem porodníkům stopoval provedení císařského řezu). Ale při výběru dalších hodinek do sbírky se integrovanému tahu vyhnu.

1355339861_celestahem.thumb.jpg.4523bed86376f31278e8d92aef35c323.jpg

Závěrem ještě pár slov k faktu, že NF už od konce roku 2021 nejde koupit a v Tudoru byl ukončen bez nástupce. Je mi to trochu líto, protože NF přinášel značce alternativu k jednolité řadě Black Bay. Pomyslným nástupcem se staly řady Ranger a Black Bay Pro GMT, ty ale nepřinášejí takřka nic nového. Škoda no, snad autora designu pod dojmem nízkých prodejů nepropustili a ještě se v budoucnu od něj něčeho svěžího a progresivního dočkáme. Technicky Tudor dělá skvělé hodinky za férovou cenu. Tak ještě to zabalit do nějakého podobně funky kabátku.

107329594_detail6.thumb.jpg.022b07906b92db394e3fa55f6b7750aa.jpg

 

2014448309_naruce2.thumb.jpg.f69fb95ef1d240120eddf89a25eb34ea.jpg

 

👍 fajn čtení a super hodinky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za prijemne citanie. Mam rad Tudory, na nic sa nehraju a zatial nas nezahltili milionom variacii na jeden model, ako to teraz robi napriklad Omega. Ak si ich planujes nechat, urcite nam napis, ake mas s NF dlhodobe skusenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za dobré čtení a fotky. Díky tobě jsem se dokopal vytáhnout z krabice svoje North Flagy a chvíli je dnes ponosit. Připomněl jsem si, jak skvělé jsou to hodinky. Vždycky jsem je obdivoval. Unikátní design, super strojovna, skvělé zpracování, absolutní čitelnost v kteroukoliv denní i noční dobu. Mě navíc strašně baví ten indikátor rezervy nátahu. Moc praktická, a v tomto případě i zábavná věcička. 

Je ale pravda, že to vyšší těžiště se trochu projevuje. Mít tak větší ruku, takže bych měl i víc článků tahu, a tedy i jeho větší hmotnost, tak by to asi bylo lepší. Určitě by pomohlo, kdyby bylo pouzdro o 1-2 mm nižší. Titan by v tomto případě byl geniální. Plus trošilinku větší korunka. Ale to už jsou vážně detaily. Pořád tajně doufám, že Tudor nějaký upgrade jednoho dne připraví...

Ještě raz díky za recenzi a ať Ti i dále dělají radost!

20230129_142826.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc všem děkuju.

@Tenglis zkoumal jsem trochu to těžiště porovnáním s jinými hodinkami, které mám. Myslím, že ještě spíš než výška pouzdra to má na svědomí jednak více "hmoty" v místě, kde ostatní mají osičky a také tvar pouzdra. Ta první fotka ukazuje Explorer II, jak je pouzdro zaoblené směrem dolů a jak konce nožek se téměř dotýkají podložky. U NF je ale pouzdro úplně rovné a jen konce nožek zalomené. Špičky nožek jsou tak celkem vysoko nad podložkou a hodinky sedí nad dýnkem, které je jinak hodně podobné tomu z Explorerů.

Ale jak říkáš, jsou zábavné a já jim tu nadváhu kolem pasu asi odpouštím :) Také užívej, zdá se, že ti skvěle padnou... 

 

explorer.thumb.jpg.61a64aa18567f580f516202aba368024.jpg

 

tudor.thumb.jpg.8d126ed45923ec8b0c57a4f819c8c307.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za skvělou recenzi, s většinou bodů souhlasím, akorát mě uhranuly na první pohled. Je pravda, že jsou relativně masivní, ale na to člověk za pár minut zapomene a mě to neobtěžuje, tah je skvělý. Dokonce se mi na služebce povedlo s nimi ve stresu vyběhnout večer 5km v dešti a zvládly to naprosto v pohodě, i s ohledem na to zmíněné těžiště, krásně držely na místě.

IMG_0497.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rád, že je jich na fóru více. Naživo jsem na ně narazil jen jednou. Šel proti mě Petr Mára, NF na zápěstí, poznal jsem je dříve než jeho... odhadem tak na 10m :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak moc bylo téma přivlastňování si "inhouse" označení propírané tady na fóru ...

V souvislosti s recenzovanými NF jsem na Hodinkee narazil na výrobce hodinek, kteří navázali spolupráci s firmou Kennissi.

Ta je dceřinkou Tudoru a vyvíjí pro něj novou generaci kalibrů. Například MT5621 z North Flag je také z jejich dílny. Totožný kalibr používá švýcarská firma Norqain v modelem Adventure pod názvem NN20/1. 

Tady porovnani obou strojků - nejdřív ten z Norqain

Norqain.jpg.92a76242349441071dfebc0ee5fa30da.jpg

 

a ještě jednou MT5621 z North Flag

MT5621.jpg.74d6115b0c0bbda07e16e9210a3e3ade.jpg

Strojek je nazýván "Norqain Manufacture Calibre".

Podobně Breitling nazývá kalibr B20 jako  "Breitling manufacure calibre" a používá je např. v Superoceanech.

Vypadá takto

747991106_BreitlingB20.jpg.284a7a893d599e7767c5469c32a36316.jpg

a jde samozřejmě opět o úpravu strojku od Kennissi (Tudoru), konkrétně MT5612

Možná si říkáte, co mě na tom štve, a že jde o zjevně dobré strojky, které se prostě další výrobci rozhodli využít ve svých hodinkách. 

Proti tomu nic, ale označení "manufacture" je např. podle watch wiki vykádáno jednoznačně....

A manufacture movement (or manufacture calibre) is a watch movement which is produced according to the production requirements of a manufacture. This means in short that the movement is a proprietary development and designed and produced in-house. 

... no a to ať se na mě v Norqainu a Breitlingu nezlobí, ale tohle kritérium jejich strojky prostě nespňují. Např. u NN 20/1 je jedinou úpravou lehoulince pozměněný design rotoru a vyražení dvou zlatých N.

To jako fakt?! Já si pak připadám jako blbec, když má in-house kalibr tímhle trikem vlastně každý druhý. 

Máte to stejně? Díky za názor!

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslim si, ze to je nake tajemstvi nebo odhaleni. Navic to je firma patrici Tudoru jak pises. Ja bych to bral spis jako “ostudu” Breitlingu, ze si ten strojek musi kupovat a nema svuj na triruckovy modely. Stvalo by me to asi u hodinek o par pater vys. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...