Jump to content

Omega Seamaster 300 malé velké změny modelu z r. 2021


Recommended Posts

Po zhruba dvou měsících od pořízení jsem se konečně odhodlal napsat pár postřehů ke svému novému přírůstku v podobě Omega Seamaster 300  ref.: 234.30.41.21.03.001, tj. v jejich pro mne zásadním "faceliftu" z roku 2021, který přinesl spoustu "malých" změn, v důsledku kterých se pro mne tento, v původním provedení nezajímavý model, proměnil ve splněný hodinkový sen.   
 
Co se tedy změnilo, když na první rychlý pohled vypadají hodinky téměř stejně. Bez nadsázky lze tvrdit, že v podstatě všechno. 

Pouzdro se snížilo o téměř 1 mm z 14,7 mm na 13,85 mm, takže nyní mají hodinky nižší siluetu a lépe sedí na ruce díky vhodnějšímu rozložení váhy. U nového modelu mají obě základní varianty (černá a modrá) pouzdro i tah v oceli, stará varianta nabízela modrou pouze v titanu.  

Ciferník a sklíčko se zvětšilo o půl milimetru, kdy tento vytříbený poměr velikosti ciferníku a lunety s sebou nesl celou řadu dalších pozitivních změn. Díky tomu se ztenčil kovový prstenec okolo sklíčka, který by na předchozím modelu na můj vkus až neforemně tlustý. Adekvátně této změně se též prodloužily ručky a tím nabyly elegantnější siluetu.

Sklíčko je nyní výrazně "double bubble domed" dodávající hodinkám plasticitu oproti poněkud placatému vzhledu předchozího modelu s lehce klenutým sklíčkem.
   
Ciferník nového modelu je řešen sendvičovou konstrukcí ze dvou vrstev, zatímco předchozí model měl pouze jakési prolisy v nichž byla lumi zapuštěna. Lumi je nyní i v číslech, které musely kvůli této konstrukci dostat u šestky a devítky otevřený font písma. Na ciferníků též výrazně ubylo zbytečných nápisů. 

Luneta je nyní hliníková s anodizací pro větší odolnost, oproti tomu předchozí model měl lunetu keramickou s kovovými indexy, tj. z materiálu liquidmetal. Hliník je mnohými vnímán jako krok zpět, ale za mne i v tomto směru došlo k pozitivní změně harmonizující celkový vintage feeling tohoto modelu. Luneta má opravdu nádherný sametový odstín perfektně ladící ciferníku a navíc obsahuje luminiscenci, která mimo svícení též barevně ladí s indexy na ciferníku.     

Původní kruhová korunka dostala elegantnější ke konci rozšiřující se tvar.

Zmizela podivnost spočívající v bílém nátěru vteřinové ručky odlišující ji od ostatních kovově lesklých ruček. 

Změnil se i strojek, a to zejména METAS certifikací, kdy už i původní model měl dva barely pro delší rezervu nátahu, ale hlavně pro držení přesnosti po celou dobu nátahu od plně natažených až téměř po zastavení. 

Nově je strojek kryt NAIAD dýnkem.

Změnilo se i provedení tahu, který má na místo leštěného středu a broušených boků přesně opačnou konfiguraci. Od broušeného středu nového provedení lze očekávat menší náchylnost na drobné vlásečnice, zatímco leštěné boky lépe opticky navazují na leštěné nožky. Tah se výrazněji zužuje z 21mm na 16mm (původní tah se ze stejné hodnoty ztenčoval pouze na 18mm) s mikroregulací ve sponě dodávající dvě přidané polohy.      

Tah lépe obepíná ruku (zvláště máte-li ji tenčí), neboť střední dílek navazující na pouzdro je zkrácený oproti bočním, u starého modelu to bylo naopak, což pocitově prodlužovalo délku hodinek jakoby měly větší lug to lug rozpětí.     

Všechny shora popsané změny osobně považuji za přínosné, většinou došlo k nespornému technickému vylepšení, či (jako v případě použití hliníkové lunety) ke sjednocení jednotlivých částí vzhledem k celkovému charakteru hodinek. U obou provedení tohoto modelu je často diskutována barva luminiscenčního nátěru v odstínu falešné patiny starých tritiových hodinek. Slyšel jsem i poněkud osamocené názory, že se o žádnou faux patinu nejedná, že je to jednoduše barva v takovém odstínu, která se nejlépe hodí k barvě ciferníku. Ať už je pravda jakákoli, musím říci, že k modrému ciferníčku tento odstín pasuje skvěle, určitě lépe než by mohla k němu až příliš kontrastní bílá obvyklého luminiscenčního nátěru. 

Zajímavé je provedení ruček tohoto modelu, kdy je každá v úplně jiném tvaru, hodinová "arrow", minutová "dauphine", (stejně jako na některých Speedmasterech, ale přesně naopak než na modelu Aqua Terra) a vteřinová ve tvaru lízátka "lollipop" (tj. podobně jako na bondovském modelu Spectre, kde však byla v bílém lakování).

Na ruce hodinky sedí skvěle, modrá barva je mimo přímé světlo hodně temná a s rostoucím osvětlením se krásně mění do středně světlých odstínů. Luminiscence je po přímém nasvětlení o něco málo méně zářivá než třeba na bondovkách, které ji mají v rezervoárech aplikovaných indexů, vydrží však svítit zhruba stejně dlouho. Kvůli skeletonizovaným ručkám bondovek jsou pak tyto třístovky v průběhu noci mnohem lépe čitelné. Minutová ručka a pip na lunetě mají zelený nádech zatímco vše ostatní svítí modře.  

Závěrem přidávám pár fotografií:

8C129C63-9422-4CEF-B0BB-F3069F38DBCE.jpeg

CC076265-E586-4382-9B8E-A3ED84895929.jpeg

D3030B2F-B83E-408E-975D-A4F34981F566.jpeg

C9511E2A-11F5-4AC6-81D3-8FD894EA8482.jpeg

3198D2E8-F836-4647-87E9-510320EC94B5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

děkuji za skvělé počtení a detailní postřehy jednotlivých změn. Osobně přesně po tomto modelu koukám a jediné v čem jsem videl rozdíl "na první dorou" byl tenčí kovový prstenec pod sklíčkem a sendvičové provedení číslic.

Měl jsem v tom jasno, ale pak to přišlo .... 🙈

Nové Rolex Explorer 40mm!  Uvidím ještě , jaká bude čekačka ...

 

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Grilko napsal:

Můžu ještě dotaz jestli jsou koupené v ČR a jaká je nyní aktuální Retail Price? Ja jsem v ČR našel jen "na poptání .... ".

Kupoval jsem v ČR před tím než Omega v únoru zase zdražovala. Současná cena tohoto modelu je 181.900,- Kč. 

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Grilko napsal:

Děkuji za odpověď.

Takže je aktuální cena na úrovni těch RLX...  😏

A jak se říká, teď babo raď ...

Omegy můžeš mít v podstatě ihned a dovolím si tvrdit, že to jsou lepší hodinky zejména ohledně strojku. Výhody Rolexu spočívají hlavně v jeho obchodní strategii, kterou si udělal věhlasnější jméno a výhodnější držení ceny svých prodaných výrobků.    

Link to comment
Share on other sites

Já vnímám Omegy jako pokrokovější (zaváději rychleji inovace a komplikace), zatímco Rolex je velmi konzervativní a dlouho zkoumá a prověřuje, než něco zavede (nejen v technice, ale i v designu a materiálech).
Potom má ale zákazník záruku, že to bude fungovat a dobře vypadat dlouhá desetiletí.
U jiné značky než u Rolexu jsem nezaznamenal tolik hodinek, které by měly i po několika desetiletích odchylku přesnosti v řádech jednotek sekund za den.

Link to comment
Share on other sites

Sice teda uhybame už dost do OT, ale zrovna aktuální generace strojků od Rolexu má podle všeho výrobní vadu, se kterou si Rolex zjevně neví rady. Je ohledně toho dost příspěvků na zahraničních fórech včetně příspěvků lidí z Rolex servisu. 31xx generace byla naopak super.

Link to comment
Share on other sites

před 1 hodinou, Tichus napsal:

Sice teda uhybame už dost do OT, ale zrovna aktuální generace strojků od Rolexu má podle všeho výrobní vadu, se kterou si Rolex zjevně neví rady. Je ohledně toho dost příspěvků na zahraničních fórech včetně příspěvků lidí z Rolex servisu. 31xx generace byla naopak super.

Přesně toto jsem měl na mysli při srovnání nových Rolex strojků se 70h rezervou se strojkem v těchto Omegách. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...