Jump to content

Posouzeni poskozeni pneu z boku


tmoris

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

před 3 hodinami, Lucky Lucaso napsal:

Tohle bych potreboval vysvetlit do podrobna. To me zajima. Jako malemu diteti prosim.

to je přece úplně jednoduchý. Když ti zakuká zadní guma, tak to budeš muset řešit, vyměnit, špinit se s heverem a dorvanýma šroubama, nebo čekat kdovíjak dlouho na asistenci. Když ti prdne přední, tak se to vyřeší samo. Někdo zavolá hasiče, sanitku, hasiči tě z toho vystříhají, sanitka řekne, pardon to už není pro nás.... spousta starostí ušetřených.

Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, Lucky Lucaso napsal:

Tohle bych potreboval vysvetlit do podrobna. To me zajima. Jako malemu diteti prosim.

Je to jednoduché, když pichneš gumu vpředu, obě řiditelná kola neztratí styk s vozovku a nějak to s pomocí boží  uřidiš a zpocený zastaviš.. V případě defektu zadního kola, auto se zhoupne, jedno přední kolo ztratí styk s vozovku úplně a druhý přední kolo částečně. To je pruser a " řiťíš" se do neznama, kam auto chce..Tak to je...

Link to comment
Share on other sites

Tak tak, defekt na zadku je svinstvo, kdysi jsem prorazil zadní gumu na Fiestě a všiml jsem si toho až za deset kilometrů! Kdybych tak měl tehdy dvojmontáže, nestalo by se to.

Link to comment
Share on other sites

Ty jo, já si celou dobu blbě mysle, že je dvojmontáž na nákladních autech a busech hlavně kvůli rozložení hmotnosti (a jejich limitní nosnosti) a ono je to jinak :D 

 

Jinak bych na tom nejel. Riziko tam je v rovnici dálka plus děti a to mě nevychází...

Edited by exBURN
Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, VS napsal:

Jsem přehlídnul tu dvojmontáž. Tatra to dá i bez předního kola. Když se dobře naloží a vyváží, tak i bez obou předních.

Ano, pamatuji ve vysílání na Nově s asi Tatrou 138 , která jela po městě s jedním předním kolem. Je to tak i  psano v návodu k obsluze, že je to možné. Jinak jsem zažil u osobaku defekt zadniho kola i předního kola jak radialniho tak i  diagonalniho a můžu  říct, že na defekt předního kola se mi lépe vzpomíná..

Link to comment
Share on other sites

V 23. 11. 2023 v 22:30, Quarantine napsal:

... Ridil bych tak, ze vim ze nemam perfektni gumu...

To se dělá jak? Na trase 800 km... Kde možná nebudou vzhledem k počasí vidět ani výtluky... 80 km/h po dálnici? Nebo jak?

před 46 minutami, exBURN napsal:

...

Jinak bych na tom nejel. Riziko tam je v rovnici dálka plus děti a to mě nevychází...

Asi tak. Ještě když nemá ani rezervu.

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, Hudson10 napsal:

Je to jednoduché, když pichneš gumu vpředu, obě řiditelná kola neztratí styk s vozovku a nějak to s pomocí boží  uřidiš a zpocený zastaviš.. V případě defektu zadního kola, auto se zhoupne, jedno přední kolo ztratí styk s vozovku úplně a druhý přední kolo částečně. To je pruser a " řiťíš" se do neznama, kam auto chce..Tak to je...

jen tak pro zajímavost, s čím že to jezdíš? Nějak mě nenapadá vozidlo kde by se při prázdným zadním kole úplně odlehčilo jedno a částečně druhý přední kolo. Nějak mi tam ta fyzika..... aha vlastně fyzika je fuj, tu nám brzy zakážou.

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, PepaSFI napsal:

jen tak pro zajímavost, s čím že to jezdíš? Nějak mě nenapadá vozidlo kde by se při prázdným zadním kole úplně odlehčilo jedno a částečně druhý přední kolo. Nějak mi tam ta fyzika..... aha vlastně fyzika je fuj, tu nám brzy zakážou.

Byla to tenkrat Škoda Forman.   Záleží hlavne na typu pneumatiky. U nizkoprofilove pneumatiky nehrozí takove zvednutí předku,aby se nedalo ovládat řizeni..

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Hudson10 said:

Byla to tenkrat Škoda Forman.   Záleží hlavne na typu pneumatiky. U nizkoprofilove pneumatiky nehrozí takove zvednutí předku,aby se nedalo ovládat řizeni..

Tys mel na Formanu dvojmontaz na nizkoprofilakach? Vpredu nebo vzadu?

 

 

Screenshot_20231125_182728_Opera.jpg

Screenshot_20231125_182628_Opera.jpg

Link to comment
Share on other sites

Píchal jsem už párkrát, ale nic se mi nezvedlo 😂

Měl jsem to podobně žvejknutý, ale utíkalo, i kdyby ne, nejdřív bych řešil výměnu, pak cestu. Jsem už asi starej, dobrodružství bylo dost...

Link to comment
Share on other sites

já myslel že už jsem viděl úplně všecko, že už mě nepřekvapí nic a vono jo. Tak furt tiše doufám že to je nějaká sranda. Páč estli né.....

Jen technická poznámka, to na obrázkách není dvojmontáž ale více-, v tomto případě třínáprava. Dvojmontáž neboli tuplák  jsou gumy vedle sebe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...