Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Krandabára
Odesláno

Nehodlám se tady hádat o rádoby malých a rádoby velkých čipech - já mám stěnu, ale jedno je na tuty: Na 18-105 se naučí leda tak cvakat. Zpohodlní, nepůjde za záběrem, tak jako při pevném ohnisku. Tvůrčí práce půjde do hajzlu. Jo, a mimochodem, ten 18-105 je světelně, kresbou a vším možným dalším totálně na p-ču. Zlatá pevná padesátka se světelností 1.8. O 1.4 nepíši, to by bylo cenově přes limit.

No vida, alespoň jeden fotograf. Podpisuji.

Návštěvník Krandabára
Odesláno (upraveno)

@Krandabára: vůbec se mi nelíbí tvůj konfliktní a povýšenecký styl vystupování. Přestaň laskavě ostatní poučovat o tom, jak se zde má diskutovat, nebo ne, ono to tady do teď fungovalo dobře i bez tebe. Pokud okamžitě nepřepneš na jiný kanál, bude to tu zase fungovat bez tebe. 

Jasně - příspěvek na provoz serveru shrábneš, ale jiný názor po bolševicku zablokuješ, aniž bys rozuměl tématu.

 

Moderátor je od slova "moderovat". Na komentování jsou komentátoři.

 

Tady mě moderátor dokonce napadl - proč prý píši o fotografováni, když nepíši o hodinkách. Chápeš tu absurditu?

 

Jak typicky české...

Upraveno uživatelem Krandabára
Odesláno

Ta zmíněná D90 není špatný kup, jak jsem řekl pro začátek více než dostačující. Každý tu bude asi "hájit" to svoje, ale pro začátečníka ta kvalita je opravdu postačující a věřím, že to postačí, hlavně aby ji to nemrzelo třeba z důvodu nošení velké a těžké výbavy. Jistě že čip velikosti kinofilmu bude mít technicky lepší předpoklady, ale o tom to přece není. Jde o fotoaparát víceméně pro začátečníka a ten tyhle finesy neocení stejně jako profesionál.

Pokud se nakupuje s druhé ruky, tak by se našel i pěkný M43 s hledáčkem v té ceně + nějaké pevné sklo, třeba 20 mm Panasonic. 

I na těchto malých přístrojích se lze naučit pracovat s hloubkou ostrosti, s časy či kompozicí. 

Odesláno

Nehodlám se tady hádat o rádoby malých a rádoby velkých čipech - já mám stěnu, ale jedno je na tuty: Na 18-105 se naučí leda tak cvakat. Zpohodlní, nepůjde za záběrem, tak jako při pevném ohnisku. Tvůrčí práce půjde do hajzlu. Jo, a mimochodem, ten 18-105 je světelně, kresbou a vším možným dalším totálně na p-ču. Zlatá pevná padesátka se světelností 1.8. O 1.4 nepíši, to by bylo cenově přes limit.

 

Já si dovolím maličko nesouhlasit. Nebo tedy... Ano ideální na učení je pevná 50 a kino. O každým záběru musím přemejšlet, komponuju nohama, snažím se. Ale na druhou stranu cesta k dobrému obrázku může být křivolaká. Finance omezené. Nevidím problém v zoomu, aby se dal foťák používat i pro to cvakání. Ty fotky z něj nebudou nic moc, ale pokud bude mít foťák u sebe, bude fotit a mít snahu se zlepšit, tak si tu cestu k pevnýmu sklu a lepšímu tělu najde a obhájí si i investici. Ono totiž je hlavní aby to focení přinášelo radost. Aby to nedopadlo tak, že si pořídí pevnou 50, to je na cropu 75-80(podle toho jestli C nebo N) a ta se pro spoustu fotek nehodí. Takže po počátečním nadšení převáží nevýhoda zrcadla, a to jeho velikost. Bude ležet ve skříni a padat na něj prach. A pak si časem koupí kompakt a cesta ke kreativní fotce zůstane zavřená...

Odesláno

Já si dovolím maličko nesouhlasit. Nebo tedy... Ano ideální na učení je pevná 50 a kino. O každým záběru musím přemejšlet, komponuju nohama, snažím se. Ale na druhou stranu cesta k dobrému obrázku může být křivolaká. Finance omezené. Nevidím problém v zoomu, aby se dal foťák používat i pro to cvakání. Ty fotky z něj nebudou nic moc, ale pokud bude mít foťák u sebe, bude fotit a mít snahu se zlepšit, tak si tu cestu k pevnýmu sklu a lepšímu tělu najde a obhájí si i investici. Ono totiž je hlavní aby to focení přinášelo radost. Aby to nedopadlo tak, že si pořídí pevnou 50, to je na cropu 75-80(podle toho jestli C nebo N) a ta se pro spoustu fotek nehodí. Takže po počátečním nadšení převáží nevýhoda zrcadla, a to jeho velikost. Bude ležet ve skříni a padat na něj prach. A pak si časem koupí kompakt a cesta ke kreativní fotce zůstane zavřená...

100% souhlas

Odesláno

Příšero, já samozřejmě myslel 50 bez cropu. V jednom z předchozích příspěvků byl zmiňovám foťák s full frame v kombinaci s padesátkou. Abych byl ale upřímný, trvám na tom, že 18-105 je cesta do pekel.

Odesláno

Hele když mi ty fotky nebude ukazovat :). Já bych takovej objektiv nechtěl ani zadarmo, optický vlastnosti jsou hrozný. Ale mám mezi objektivama i zoom (24-70L 2,8), používám ho při cestování docela často a spoustu záběrů s ním uděláš výborně. Pro začátečníka to může bejt cesta (ale i cesta do pekel :)). Pokud má oko a chuť fotit, je skoro fuk s čím začíná, stejně nakonec dokoupí všechno :). Neznám skoro žádného amatéra, který by v digiddobě začínal na FF s 50 a přesto z těch základních sad vzešli i slušní fotografové.

Odesláno

Já jsem si koupil klasický starý dobrý Canon 5D a k tomu 17-40 L a venku se vyblbnu parádně, není potřeba utrácet 60 tis. za Fullframe.

Odesláno

Já si dovolím maličko nesouhlasit. Nebo tedy... Ano ideální na učení je pevná 50 a kino. O každým záběru musím přemejšlet, komponuju nohama, snažím se. Ale na druhou stranu cesta k dobrému obrázku může být křivolaká. Finance omezené. Nevidím problém v zoomu, aby se dal foťák používat i pro to cvakání. Ty fotky z něj nebudou nic moc, ale pokud bude mít foťák u sebe, bude fotit a mít snahu se zlepšit, tak si tu cestu k pevnýmu sklu a lepšímu tělu najde a obhájí si i investici. Ono totiž je hlavní aby to focení přinášelo radost. Aby to nedopadlo tak, že si pořídí pevnou 50, to je na cropu 75-80(podle toho jestli C nebo N) a ta se pro spoustu fotek nehodí. Takže po počátečním nadšení převáží nevýhoda zrcadla, a to jeho velikost. Bude ležet ve skříni a padat na něj prach. A pak si časem koupí kompakt a cesta ke kreativní fotce zůstane zavřená...

 

Tiež súhlasím. S 50-kou na APS-C veľa vody nenamúti. Plus Canon 50/1,8 je lacný a ostrý, ale má asi najhnusnejší bokeh na celom svete a často trpí front a backfocusom, hlavne na lacnejších telách. Dievča z neho môže byť sklamané.

Odesláno

Já jsem si koupil klasický starý dobrý Canon 5D a k tomu 17-40 L a venku se vyblbnu parádně, není potřeba utrácet 60 tis. za Fullframe.

5D je FF :). Není to špatnej foťák, ale už je prostě starej, generačně je to jak moje starý 50D. Když to srovnám s tím jak fotí 6D... Ale jo, nemusí to bejt špatná cesta. Ale sou 17-40 to není za 10. A je to kus železa, velkej, těžkej není pro každýho to nosit všude sebou.

 

Tiež súhlasím. S 50-kou na APS-C veľa vody nenamúti. Plus Canon 50/1,8 je lacný a ostrý, ale má asi najhnusnejší bokeh na celom svete a často trpí front a backfocusom, hlavne na lacnejších telách. Dievča z neho môže byť sklamané.

Canon má teď novou verzi se 7 lamelovou clonou a novým STM motorem. Stojí jen o málo víc a kvalitativně je o třídu lepší.

Odesláno

5D je FF :). Není to špatnej foťák, ale už je prostě starej, generačně je to jak moje starý 50D. Když to srovnám s tím jak fotí 6D... Ale jo, nemusí to bejt špatná cesta. Ale sou 17-40 to není za 10. A je to kus železa, velkej, těžkej není pro každýho to nosit všude sebou.

 

Canon má teď novou verzi se 7 lamelovou clonou a novým STM motorem. Stojí jen o málo víc a kvalitativně je o třídu lepší.

 

No jo, ja mám zafixovanú tú starú lacnú potvoru :)

Odesláno (upraveno)

5D je FF :). Není to špatnej foťák, ale už je prostě starej, generačně je to jak moje starý 50D. Když to srovnám s tím jak fotí 6D... Ale jo, nemusí to bejt špatná cesta. Ale sou 17-40 to není za 10. A je to kus železa, velkej, těžkej není pro každýho to nosit všude sebou.

 

Canon má teď novou verzi se 7 lamelovou clonou a novým STM motorem. Stojí jen o málo víc a kvalitativně je o třídu lepší.

 

Ano bylo to myšleno tak, že není potřeba dávat za FF 60 tis., stačí 10 tis. V čem ti přijde obraz 6D lepší, když pominu že se díváš na monitoru na fotku v rozlišení tak 3 Mpix?

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno

Já mluvím o 6D. Nikoliv o 60D :), Kresba, jednoznačně. A ISO, práce v horších světelnejch podmínkách je úplně jinde. Ale cena je samozřejmě taky úplně jinde. A u 6D i velikost. Proto jí srovnávám s 50D. Je to velikostně totžný (tedy mnohem menší než 5D) a přitom je to FF.

Odesláno

Mrkni na skutečné technické parametry, ostatní jsou jenom kouzla software. Ano je tam technický posun (samozřejmě spousta krásných marketingových řečiček), ale skutečnou fotku nedělá vůbec technika ale ruce - mašiny (digitální stěny) za 350 tisíc večer šumí, dynamika nic moc, ale fotky, to je jiná káva.

 

http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/

Odesláno

Viděl jsem tvoje fotky z 50D a 6D (5D jsem nenašel), velmi pěkné, ale rozdíl tam nevidím žádný, kvalita identická.

Odesláno

Ano ale přesně o tom mluvím, doma monitor 8K nemám, dokonce ani 4K takže mi to úžasné rozlišení je mi úplně k ničemu a fotím za dobrého světla, špatné je k ničemu :)

Odesláno

A výřezy neděláš? Netiskneš?To že ty nemusíš pracovat ve špatných světelných podmínkách je fajn, ale leckdo musí. Neberu ti to, jak píšu, je to jedna z možností. Ale tvrdit, že si našel ideální cestu a platit víc za lepší vybavení je hloupost, je velmi krátkozraké :). 5D byl ve své době špičkový foťák, ale u těl šla technologie dál. Můžeme se bavit jestli úměrně ceně, ale to je každého rozhodnutí. A tělo je jen základ. Máš jeden docela rozumný objektiv. Když pak má člověk ve sklech mnohem víc peněz než v těle, vnímá jejich cenu trochu jinak. A upřímně, z toho co píšeš, je na tvoje focení i to 5D ovepowered...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...