Přejít na obsah

Sberatelstvi - modely aut a motocyklu


Doporučené příspěvky

Jaj, tu nulajednicku jsem mel v cerne barve jako prvni auto.

Dodnes mi to zena sem tam pripomene - utratil jsem za ni totiz veskerou hotovost, co jsme dostali na svatbe :-)

Ale v zime s ni byla hrozna sranda. Tedy s tou Ladou. S moji pani je sranda celorocne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme u těch žigulů, připomeňme si nula pětku, se kterou už jsem se tady kdysi chlubil.

 

post-33141-0-06021200-1548946415_thumb.jpg

 

post-33141-0-81615400-1548946423_thumb.jpg

 

Snad se neurazíte, že ji sem cpu znovu.

 

post-33141-0-06724900-1548946457_thumb.jpg

 

post-33141-0-92609100-1548946467_thumb.jpg

 

post-33141-0-64977400-1548946477_thumb.jpg

 

Tehdy jsem spílal tchýni, že mi vyhodila krabičku od tohoto modelu. No, tímto se jí veřejně omlouvám, moje podezření bylo mylné. Krabici s krabičkami od modelů nevyhodila, jenom přemístila. Nedávno jsem ji na půdě objevil, když jsem hledal něco jiného. Takže povedená krabička je zachráněna a můžu vám ji ukázat.

 

post-33141-0-17003500-1548946769_thumb.jpg

 

post-33141-0-81988500-1548946779_thumb.jpg

 

post-33141-0-36243800-1548946793_thumb.jpg

 

post-33141-0-74993500-1548946801_thumb.jpg

 

A ještě poslední Lada, aby jí to nebylo líto, když tady byly všechny ostatní.

 

post-33141-0-86965700-1548946988_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Vám tu sovětsko-italskou vlnu trochu přeruším.   :photo:

 

Tohle je model, který jsem chtěl protože jeho předloha je méně známá. Moto Guzzi od svého založení až do první poloviny padesátých let slavila závodní i obchodní úspěchy především svými ležatými vzduchem chlazenými jednoválci a to jak v kubaturách 500 tak 250ccm. Nicméně Carlo Guzzi experimentoval i s jiným uspořádáním motoru: dvoj,tří i čtyřválce, ale žádný neslavil takový úspěch.

Quattro cilindri 500 je typ závodního stroje z roku 1930 má objem 500 ccm, řadový čtyřválec vodou chlazený je směsicí nového a starého myšlení. Dvojitá Bosch mangeta, kompressor Cosette na převodovkou, umístěnou za klikovou hřídelí, jehličková ložiska a moderní mazání. Stejně tak vrtání 56 a zdvih 50mm by byly i dnes parametry u motoru orientovaného na výkon. Nicméně překvapivě zde byla použita šoupátka a již v té době zastaralé ruční řazení místo nožního a pouze tři rychlosti. Motocykl nabízel na tu dobu vysoký výkon 40 koní při 7800 on/min ale při váze 165 kg jeho výkon byl znevýhodněn oproti konkurenčním strojům vážícím cca 120 kg. Pokud se týká podvozku, tak se zde objevily nové prvky - duralové desky za motorem, které snižovaly hmotnost a pomáhaly absorbovat vibrace. Bohužel zadní kolo stále zůstalo neodpružené stěžujíce ovládání motocyklu na nerovném povrchu. Motocykly Quattro Cilidnri 500 se účastnily závodů do konce roku 1932. 

 

 

post-670-0-89672200-1549135390_thumb.jpg

 

post-670-0-97099400-1549135401_thumb.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moto Guzzi GT zkonstruovaná na konci dvacátých let byla portagonistou slavné cesty na Nordkapp, kterou podnikl v roce 1928 Giuseppe Guzzi (starší bratr Carla Guzziho), který vyjel z Mandella a dorazil na Nordkapp ve 28 dnech. Na cestě spotřeboval 128 litrů benzínu a tři pneumatiky. Na počest tohoto úspěchu byla motocyklu dáno jméno Norge.


"Cestovatelský motocykl" GT byl první motocyklem vybaveným plně odpruženým šasi, které bylo komfortnější pro jezdce a nezhoršovalo stabilitu motocyklu. Motor byl vzduchem chlazený jednoválcový 4 takt  498,4cm?  o výkonu 12 koní při 3800 otáčkách  s třemi ručně řazenými  rychlostmi dosahoval rychlosti přes 100 km/h . Byl rovněž jako první motocykl vybaven centrálním stojanem. Vážil 200 kg. 


 


post-670-0-53165800-1549732380_thumb.jpg


 


post-670-0-08813300-1549732952_thumb.jpg


Upraveno uživatelem klobadysek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky chlapi, snažím se  :angel: .

 

Pokud se týká modelů tak tyhle Starline/Hachette čtyřiadvacítky jsou neuveřitelný v poměru cena výkon. Ještě váhám jestli to rozšířit o druhou skříňku. :wallbash: Dobrá zpráva je, že je tam konečné číslo, kdy lze mít sbírku kompletní (cca 90 modelů) a je to poměrně skladné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k těm žigulíkům - je to velmi solidně provedené, nápisy na krabičce v ruštině skutečně nelžou, Tak to je fakt dobrý, ale třeba dnešní Abrex je dle mých náhledů slušně řečeno - poněkud nedokonalý.   :photo:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, ano, tak to je, některé věci od nich bych nazval přímo bastly s velkým B.... třeba modely s motory vzadu 1000MB/MBX - byla snaha jim to korigovat právě z důvodu výroby v číně a přímo detailních hrůzností, ale jsou chytřejší.... podle toho to také vypadá...  :photo:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...