Přejít na obsah

Sberatelstvi - modely aut a motocyklu


Doporučené příspěvky

ano, ano, tak to je, některé věci od nich bych nazval přímo bastly s velkým B.... třeba modely s motory vzadu 1000MB/MBX - byla snaha jim to korigovat právě z důvodu výroby v číně a přímo detailních hrůzností, ale jsou chytřejší.... podle toho to také vypadá... :photo:

Tisícovka byla v pohodě. Vyráběla se právě ještě v Číně. MBX je novinka z knce loňského roku vyráběná u nás. Tam kvalitu nedovedu posoudit, protože ji ještě nemám. Zdaleka nejhůř je na tom Felicia Kombi. Fotky už jsem sem dával.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera mi přišel nový přírůstek - Lada 1500 neboli VAZ 2107 od IST Models (Ixo).

 

post-33141-0-68130300-1550000151_thumb.jpg

 

post-33141-0-19297800-1550000165_thumb.jpg

 

Sice už mám jeden modrý kousek od DeAgostini, co se prodával před pár lety v trafice výrazně levněji, ale když jsem zjistil, že existuje bílá, musel jsem ji mít za každou cenu.

 

post-33141-0-98111200-1550000361_thumb.jpg

 

Bílou ladu r.v. 1986 totiž vlastnili moji rodiče v letech 1990 - 2004, na levém zadním sedadle jsem v ní prožil celé dětství a v osmnácti se přesunul na sedadlo řidiče. Favority uhýbaly na kraj, felicie se snažily ujet, ale dejchal jsem jim na záda. Dvakrát se mi podařilo na sněhu udělat hodiny, protože se celoročně jezdilo na letních gumách a s plynovým pedálem se muselo citlivě. Studené starty byly se sytičem, ten se musel zavčas odstavit, jinak to jelo i bez plynu a strašně žralo, ale zase ne moc brzo, jinak to cukalo. Řadilo se s meziplynem nebo dvojitým vyšlápnutím spojky, bylo to plynulejší. Někdy v kabině smrděl benzín. Na gymplu se mi smáli, protože už se všichni vozili v ojetých fordech, opelech, renaultech a pežotech, bohatší patrioti v oktávkách. Já jsem tu slabost otočil v hrdost, co jsem taky mohl dělat, že jo. Dělal jsem si z toho prdel, starého žigula jsem všude chválil a možná tam někde pramení moje láska k amfibiím a podobným starým ruským krámům, kterými všichni opovrhují, ale kdo chce, něco krásného si na nich najde. 

 

Přesně 20 let stará fotka z února 1999. Blatníky po výměně září novotou.

 

post-33141-0-28978300-1550001280_thumb.jpg

 

2002

Už to byl veterán, přesněji stará popelnice, na kterou se všichni dívali skrz prsty. Zajímavý je, že dnes jezdím v ještě starším autě (2001) a nikomu to divný nepřijde. Tenkrát ale v devadesátých letech všichni vyměnili škodovky a dacie za zápaďácké ojetiny a Lada už byla na prahu nového tisíciletí za exota, který do nové doby nepatřil. 

 

post-33141-0-37633700-1550001533_thumb.jpg

 

Srovnání IST a DeAgostini. Bílý model má všechny detaily propracované lépe. Modrý má navíc mřížky na kapotě vyvedené formou obtisku. Ty tam ale nepatří, měl je předchůdce 2103, nula sedmička už ne. Jinak je na modrém vidět, že je vyroben na vyřazených formách po bílém. Kdyžtak mě opravte, jestli se pletu, ale myslím, že modely DeAgostini jsou vyráběny na použitých formách odkoupených od Ixo.

 

post-33141-0-22042600-1550001680_thumb.jpg

 

post-33141-0-63778500-1550001689_thumb.jpg

 

post-33141-0-63855300-1550001700_thumb.jpg

 

post-33141-0-20052600-1550001709_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeposílám, snad to není nic proti ničemu:

 

Dobrý den. Chtěla bych poprosit sběratele, kteří by mohli poskytnout Rekrutačnímu středisku v Praze (DAP) modely vojenské techniky (letadla, tanky,...). Máme hezkou polici na sále, která zeje prazdnotou, protože jsme doposud vypůjčené modely museli vrátit majitelům. O zapůjčené modely se staráme s láskou a garantujeme, ze se u nás neponičí a po dohodnuté době je v pořádku vrátíme. Za půjčení děkuje kolektiv Rekrutačního střediska.

 

Kontakt: mjr. Alena Myšlíková, náčelnice RS Čechy

alena.myslikova@email.cz

 

 

Kdyby někdo něco mohl na par let postrádat :)

Klidně zajistím předání po Vaší dohodě s paní majorkou. Z. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

5etter - nechci Ti kazit vzpomínky, ale tohle fakt nutné nebylo "Řadilo se s meziplynem nebo dvojitým vyšlápnutím spojky, bylo to plynulejší."

Dokonce ani u Lady 1201, která byla o nějakých 15 let + - starší to nebylo třeba.

Dělal jsem dlouhá léta v žiguláckým servizu, tak mi věř. Možná si tak jezdil z frajeřinky, bylo to takové "závodničtější" :)

ale zase na druhou stranu na úkor spotřeby. Já si v roce 1975 koupil novou Š 110L tuším za nějakých 51.000,- a taky nebylo třeba sešlápnout dvakrát spojku. To byla nutnost u mnohem starších vozů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nutné to nebylo, ale tata (řidič náklaďáku) to po mě vyžadoval. Že je to taková vyšší škola řízení a že to tomu autu dělá dobře.

Jj, to chápu. V sedmdesátých letech jsem jezdil tři roky po Praze městskou (MHD) Končily na linkách RTO a ustupovaly automatům ŠM 11.

Nedám na RTO dopustit, to bylo řemeslo. Na okrajových linkách jezdily ŠL 11 dvoje dveře a ty měli taky klacek, bylo to zábavnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...