Jump to content

Cestování letadlem za rok?


Recommended Posts

S jakými bezpečnostními opatřeními se budeme dle vašeho názoru za rok potýkat při cestování letadlem? Od jakého okamžiku byste se na létání letadlem vykašlali a radši cestovali jenom do zemí, kam se dá dojet autem, vlakem nebo autobusem?

 

Můj osobní názor: Klidně strpím i přísnou bezpečnostní prohlídku před vstupem do letadla, ale v letadle si chci chodit kam chci, brát si věci z příručního zavazadla, pouštět si hudbu z MP3 a pracovat na notebooku. Pokud by to nebylo možné, na cestování letadlem kašlu (a to pracuju v aerolinkách).

 

Ostatně dříve nebo později se začně asi řešit i bezpečnost autobusové a vlakové dopravy....

Edited by ¨safi
Link to post
Share on other sites
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No, já už teď nejradši cestuju autem - na vzdálenosti do 1200km to pořád vidím jako nejlepší možnost.

 

A zvažuju zkusit v létě vlakem do Londýna...

 

A jak to bude vypadat za rok?

 

Na letištích a v letadlech budou muset být všichni nahatí, aby nemohli nic nikam schovat. Kufry budou vždy létat extra letadlem, kde nebudou ani pasažéři ani žádná posádka, aby nehrozily ztráty na životech, když ho někdo odpálí bombou.

Link to post
Share on other sites
S jakými bezpečnostními opatřeními se budeme dle vašeho názoru za rok potýkat při cestování letadlem? Od jakého okamžiku byste se na létání letadlem vykašlali a radši cestovali jenom do zemí, kam se dá dojet autem, vlakem nebo autobusem?

 

Můj osobní názor: Klidně strpím i přísnou bezpečnostní prohlídku před vstupem do letadla, ale v letadle si chci chodit kam chci, brát si věci z příručního zavazadla, pouštět si hudbu z MP3 a pracovat na notebooku. Pokud by to nebylo možné, na cestování letadlem kašlu (a to pracuju v aerolinkách).

 

Ostatně dříve nebo později se začně asi řešit i bezpečnost autobusové a vlakové dopravy....

Mám to stejně. Pokud vím, zatím o tom uvažují jen na cestě do USA, ne? Jinak klidně ať mě na letišti svlíknou, to je mi putna, ale jestli zakážou notebooky, MP3 přehrávače nebo foťáky na cestu, tak si každou další cestu za moře fakt rozmyslim. Naštěstí tam lítám jen 1-2x ročně služebně, tak s dostatkem prášků na spaní bych to nějak snad i přežil.

 

OT: Stejně si myslim, že ten černoch nepatřil k žádný kajdě a že to US propaganda jen sprostě využila. No flame, jen můj názor.

Edited by KFL
Link to post
Share on other sites

Pokud se výrazně zpřísní bezpečnostní opatření, část cestujících přestane létat. Kolik zákazníků ztratí aerolinky, letiště, hotely a další subjekty cestovního ruchu? Těžko říci... pokud ale nějaké letadlo spadne, lidi se také budou dočasně bát létat...

Link to post
Share on other sites
Guest salamio

Jak jsem tu kdysi psal, létání a cestování mám plné zuby už teď, takže nová dodatečná buzerace bude jen další z nespočetných osin v zadeli. Když ale někoho ta buzerace baví... Jen se obávám, že takhle jsem si to vítezství nad terorismem asi nepředstavoval... Co se stane s aerolinkama, hotelama etc. mi je upřímně u pr.ele, protože se většinou chovají jako hovada, ne jako někdo, komu pravidelně dávám nezanedbatelné množství peněz ? lhostejno jestli svých nebo tzv. firemních. Hlavně teda aerolinky, je zajímavé, že hotely zatím matně tuší, kdo jim platí veškeré účty.

Jednou to dokonce došlo tak daleko, že jsem jel PRG-ZRH taxíkem a vyšlo mě to levněji, než s tzv. národním dopravcem.

Kdybych se já choval ke svým zákazníkům tak, jak se chovají jisté zejména aerolinie, nevydělám si ani na slanou vodu. Proto si ty firmy ? bez přímého jmenování, protože jde o obecnější problém ? nezaslouží nic než rychlý konec. Samozřejmě jsem si vědom, že v nich občas pracují i prima lidi, kteří nejsou zmrdi ani vohnouti a třeba i makají (donedávna byl mým sousedem pilot bulíku u ČSA a je jedním z těch poctivých dříčů), ale život bohužel není spravedlivý.

 

Jinak k seznamu OP:

chodit kam chci: stačí na záchod, max. do Club Kitchen nebo něčeho podobného; nikdy jsem se po letadlech moc nepromenoval.

brát si věci z příručního zavazadla: nevím, co bych si měl brát, max. léky, ale ty snad povolí. Jestli mi zabaví kapesníčky, tak budu smrkat do pokrývek opěradel nebo si na chvíli půjčím od letušky rukáv.

pouštět si hudbu z MP3: na l-h by měl být dneska standardem pořádný IFE, ale stejně většinou dávám přednost knize, spánku, nebo vínu.

pracovat na notebooku: to dělám v práci, ne v letadle.

A na závěr: Od jakého okamžiku byste se na létání letadlem vykašlali? to vím celkem přesně: až si zase ode mě ČSA řeknou 26.5 kCZK za RT PRG-FRA nebo 28 kCZK za PRG-DUS. Párkrát jsem za to tyhle a podobné prachy dal, ale v poslední době už nějak nemám náladu. Raději si přehodím schůzku a poletím jindy a s někým jiným. Aspoň nebudu mít pocit, že si ze mě někdo za mé peníze dělá dobrý den.

 

Omlouvám se za poněkud žlučovitý příspěvěk a možná i pár překlepů, mám už trochu nakropeno.

Link to post
Share on other sites

Já létám ledadlem strašně rád, bohužel ne služebně, ale pěkně za svoje - na dovolenou. Klidně bych nějakou práci s pravidelným létáním bral :) (po pravdě aktuálně sháním jakoukoliv práci :( ).

Mám rád teplo a moře a na místa, kam létávám na dovolenou se prostě jinak nedostanu (Maledivy, Dominikánská republika (3x), Srí-lanka, Turecko, Egypt, Tunisko) a velmi nerad bych se toho vzdával. Ze svlékání do naha moc odvařenej nejsem (jsem docela stydlivej :wub: :wub: ), bez MP3 se i obejdu, ale notebook si na cesty rád beru - do zavazadla se dát nedá, ale přežil bych i např. odkládání někam do přihrádky při nástupu do letadla.

Nejvíc mi asi vadí zákaz tekutin, kdyby povolili alespoň čistou vodu. Viděl jsem v tv reportáž o nějakém detekčním přístroji, který je schopen odhalit potenciálně nebezpečné kapaliny jen podle lomu světla, jenže aerolinkám a hlavně letištím současný stav vyhovuje :(.

Ceny letenek (hlavně ty kupované na poslední chvíli) mi taky někdy přijdou jak z jiného světa. Létám s německými cestovkami a klidně bych na německé letiště (Drážďany, Lipsko, Frankfurt, Mnichov, Düsseldort, Stuttgart, nebo do rakouského Salcburku) i letěl, takhle musím cestovat vlakem nebo autobusem.

Link to post
Share on other sites

No dokud budou létat šílenci, co mají ve slipech trhavinu co umí i takový velký stroj jakým je A330 poslat k zemi je potřeba asi přijmout taková opatření, která tomu zamezí. Pokud 3d skenery a zákaz hrabat se během letu v příručních zavazadlech je opravdu jediná cesta (a já myslím že za stavu současné techniky ano), tak není asi co řešit, ne? Na druhou stranu buzerace typu "hodinu před přistáním sed na zadku!" je opravdu hloupost. Jasně, přistání je i bez teroristů nejnebezpečnější část letu (po zahájení sestupu z letové hladiny se stane zhruba 60 % všech nehod) ale tohle je asi zbytečně moc.

 

Salamio: tvé rozhořčení chápu. Na poslední chvíli zkrátka neseženeš levnou letenku (pokud nemáš opravdu štěstí a dopravce z nějakého důvodu nevyprodává volná místa pod cenou). Jenom náklady společnosti na středně dlouhý let na jedno sedadlo jsou zhruba 10 tisíc kč. To že se ČSA někdy chovají jako low-cost a cenu vyšroubují tak, že na poslední chvíli platíš majlant je prostě jejich specifikum. "Klasické" aerolinie (to klasické je v uvozovkách, protože hodně z nich se těm low-costům snaží přiblížit na úkor kvality služeb) by neměly s cenou takhle skákat...pořád ale platí, že nejlépe nakoupíš hodně dopředu. Když vím že bude v paříži schůzka v březnu, nejlepší je koupit letenku hned. Když už jsem u těch low-costů - malá prelička: u ČSA pracuje jeden pracovník na cca 750 přepravených pasažérů ročně. U British je to zhruba 650/1 a u Ryanairu? 5000/1! A taky vás čtve, že vám u ČSA nedají citron do čaje? Ony by si cateringové společnosti nesměly za jeden citronek na palubě účtovat 4 eura... :worried_anim:

Link to post
Share on other sites
Guest salamio

... létání a cestování mám plné zuby už teď...

To je nějaký tvůj záznam? Pokud ano, můžeš upřesnit za jaké období?

Ano, to jsou záznamy mých letů od roku 2004, kdy jsem letěl poprvé. Jsem ale rád, že už to v poslední době není taková divočina.

Link to post
Share on other sites

salamio: ta stranka flight memory je super, hned jsem se registroval, at mam prehled. diky za tip!

 

jinak litam docela casto (i kdyz je to relativni pojem) a uz ted jsou ta opatreni nekdy docela otravna. jestli se to jeste sprisni, tak to bude na povazenou. ale necekal bych hromadny utek od aerolinek jinam. jake jsou alternativy? londyn - praha autobusem? trva to nejakych 20 hodin a tuhle mladickou nerozvaznost bych uz znovu neudelal. ono londyn - jakakoliv destinace je jinak nez letecky celkem orisek. takze jestli se neco stane hromadne, tak leda nadavani a skripani zubama, to je asi tak vsechno. drtiva vetsina cestujicich to proste bude muset prekousnout.

 

a jak nekdo rikal vyse, jestli je tahle buzerace jedinym "vysledkem" toho celosvetoveho tazeni proti terorismu, tak to teda potes koste... :crybaby:

Link to post
Share on other sites
No dokud budou létat šílenci, co mají ve slipech trhavinu co umí i takový velký stroj jakým je A330 poslat k zemi je potřeba asi přijmout taková opatření, která tomu zamezí. Pokud 3d skenery a zákaz hrabat se během letu v příručních zavazadlech je opravdu jediná cesta (a já myslím že za stavu současné techniky ano), tak není asi co řešit, ne? Na druhou stranu buzerace typu "hodinu před přistáním sed na zadku!" je opravdu hloupost. Jasně, přistání je i bez teroristů nejnebezpečnější část letu (po zahájení sestupu z letové hladiny se stane zhruba 60 % všech nehod) ale tohle je asi zbytečně moc.

 

Salamio: tvé rozhořčení chápu. Na poslední chvíli zkrátka neseženeš levnou letenku (pokud nemáš opravdu štěstí a dopravce z nějakého důvodu nevyprodává volná místa pod cenou). Jenom náklady společnosti na středně dlouhý let na jedno sedadlo jsou zhruba 10 tisíc kč. To že se ČSA někdy chovají jako low-cost a cenu vyšroubují tak, že na poslední chvíli platíš majlant je prostě jejich specifikum. "Klasické" aerolinie (to klasické je v uvozovkách, protože hodně z nich se těm low-costům snaží přiblížit na úkor kvality služeb) by neměly s cenou takhle skákat...pořád ale platí, že nejlépe nakoupíš hodně dopředu. Když vím že bude v paříži schůzka v březnu, nejlepší je koupit letenku hned. Když už jsem u těch low-costů - malá prelička: u ČSA pracuje jeden pracovník na cca 750 přepravených pasažérů ročně. U British je to zhruba 650/1 a u Ryanairu? 5000/1! A taky vás čtve, že vám u ČSA nedají citron do čaje? Ony by si cateringové společnosti nesměly za jeden citronek na palubě účtovat 4 eura... :worried_anim:

 

 

To :Alessio

 

1) To jak se chová společnost (ČSA) na pokraji krachu je neomluvitelné, tak je prosím neomlouvej (cenotvorba, obchodní politika)

2) že u nás funguje přidělování zakázek (cateringové firmy) jako v banánové republice je snad také každému jasné a až se nebude muset cateringovým firmám a potažmo i ČSA muset platit nesmyslný roční obratový bonus a další nesmyslné poplatky včetně (pár) kaček na pivo nebude si cateringová firma muset účtovat nesmyslná 4 eura za citron, které si tedy mezi námi zdaleka neúčtují když si za polovinu tebou uvedené částky učtují sendvič (bagetu). :worried_anim:

.

Link to post
Share on other sites
To :Alessio

 

1) To jak se chová společnost (ČSA) na pokraji krachu je neomluvitelné, tak je prosím neomlouvej (cenotvorba, obchodní politika)

2) že u nás funguje přidělování zakázek (cateringové firmy) jako v banánové republice je snad také každému jasné a až se nebude muset cateringovým firmám a potažmo i ČSA muset platit nesmyslný roční obratový bonus a další nesmyslné poplatky včetně (pár) kaček na pivo nebude si cateringová firma muset účtovat nesmyslná 4 eura za citron, které si tedy mezi námi zdaleka neúčtují když si za polovinu tebou uvedené částky učtují sendvič (bagetu). :worried_anim:

.

 

...nechtěl jsem je přímo omlouvat, nepracuji u nich, takže by mi to mohlo být skoro jedno (ale ony jsou vlastně státní...takže by nám to být jedno asi nemělo). Ad. citronek: nechci dělat flame okolo tak pitomé věci :suicide_anim:, mám starší, zřejmě už neaktuální či nepřesné info. Měly to být 4 eura, kolik je to tedy dnes? Máš asi novější zdroje.

Link to post
Share on other sites

Jak to tady čtu tak se nestačím divit . Cítíte se ukřivděni , ale bez padáku si asi skočit nechcete . Příčina je přece v tom , že nějaká černá tlama si neváží života . Tak co s tím ? Nepouštět černé tlamy do letadla ?

Link to post
Share on other sites
No jo, tohle je těžko řešitelné, nejde jen o black tlamas...

Ani síajej si neví jaksi rady.. Bude hůř.. viz Jemen...

Celá aféra byla způsobena typickým americkým bordelem, kdy sice toho exota měli nahlášeného jako strašlivého teroristu, ale informaci si nepředali. Jinými slovy jim opět opadla ostražitost a naše sdělovací prostředky hned začaly šířit informace o nových skenerech. Já bohužel občas taky létám a že bych byl odvázaný z toho, že si mě nějaký pracovník bude prohlížet na monitoru, to tedy nejsem. Naštěsté nelétám do USA, tato země mě opravdu neláká.

Link to post
Share on other sites
Na letištích a v letadlech budou muset být všichni nahatí, aby nemohli nic nikam schovat. Kufry budou vždy létat extra letadlem, kde nebudou ani pasažéři ani žádná posádka, aby nehrozily ztráty na životech, když ho někdo odpálí bombou.

 

A to Ti ještě před vstupem udělají rektální vyšetření..... Zlatý auto....

Link to post
Share on other sites
A to Ti ještě před vstupem udělají rektální vyšetření..... Zlatý auto....

nakonec se zjistí, že nejlevnější je klystýr nebo pořádně silné projímadlo :crying_anim02:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...