Henry Odesláno 7. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. ledna 2010 Člověk se pořád dozvídá něco nového. Děkuji za erudovaný seriál a těším se na další pokračování. Jen tak mimochodem, článek evokuje otázku, jaké hodinky nosí (fasují) příslušící českého letectva a jak by obstály ve zmiňovaných specifikacích resp. krizových situacích. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyber Odesláno 7. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. ledna 2010 Parádní !!! Mám co číst v sobotu ! Klobok dolů Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bandicoot Odesláno 7. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. ledna 2010 Kamaráde, tenhle článek zcela vymazává mojí blbou náladu z rozhádanýho fóra. Ukládám odkaz a o víkendu beru noťas do pelechu. Tohle je fórum jak má být. Díky... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 7. ledna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 7. ledna 2010 Předmět: Současné hodinky Vzdušných sil AČR Komu: Henry Kopie: všichni Jen tak mimochodem, článek evokuje otázku, jaké hodinky nosí (fasují) příslušící českého letectva a jak by obstály ve zmiňovaných specifikacích resp. krizových situacích. Máš nadpřirozenou moc předvídat moje další témata. Téma současných hodinek našich vojenských pilotů tady už bylo, v různých vláknech, v posledních 3 letech několikráte probíráno a je tam poměrně hodně zajímavých informací o tomto tématu. Například na: http://forum.chronomag.cz/index.php?showtopic=10318 http://forum.chronomag.cz/index.php?showtopic=10318 a jsou i další... ?Náhodou" se mi ale podařilo zjistit nějaké poměrně aktuální novinky ze zákulisí. Jak je mým (zlo)zvykem, tak to všechno ? starší i novější - shrnu do jednoho příspěvku. Rozhodně to ale nebude nic tak dlouhého a technického jako osvity. Bude to pouze jeden Větší příspěvek do diskusního fóra - spíše takový první nástřel, který se bude muset s pomocí Chronomágů a snad i nějakého uživatele dopilovat tak, aby to co nejvíce odpovídalo skutečnosti. Kdy? Já bych to nechal na dobu, až se stráví toto vlákno. Pak přisypu něco dalšího. Já to bohužel vidím až na druhou polovinu února. Do té doby se k tomu s největší pravděpodobností nedostanu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Henry Odesláno 8. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. ledna 2010 To není žádná nadpřirozená moc. Prostě je to jen další logické pokračování seriálu. Kapitolka věnovaná domácímu letectvu. Mimochodem. Kdysi, ještě za totáče, jsem se dostal s partou modelářů do Přerova, kde tehdy byly Mig-21. Piloti měli hroznou prdel z toho, když jsme vytáhli nákresy a fotky podvozků a přístrojových desek atd. a konfrontovali to se skutečností. Oni prý mají na stejných obrázcích razítko "tajné". No a taky jsme se dostali do hangáru, kde stál trenažér katapultáže,resp. správné polohy při ní. V podstatě sedačka na kolejích. Člověka posadili, přitáhli pásy, na hlavu "blembák", krátká instuktáž, jak se správně sedět aby ten blembák nesrazil vaz (tohle tam pro jistotu hlídalo nějaké čidlo)....a bum...najednou sedíš o pár metrů výš a netušíš jak ses tam dostal a která bije. Byl to fakt rachot. Když si přidám, že po tomhle následuje ještě start raketového motoru a náraz větru, naprosto souhlasím, že katapultáž je stresující a pro organismus extrémně zátěžová záležitost. Je to fakt rachot. Jen mě teď mrzí, že tu hilznu od pyropatrony jsem kdysi daroval člověkovi, který sbíral střelivo. Mohl jsem dodat foto. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PhoeniX Odesláno 8. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. ledna 2010 Díky za SUPER články. Hlavně je prosím Tě časem nesmaž, jak to mají ve zvyku někteří členové. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filo-boxer Odesláno 8. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. ledna 2010 Skvělá práce, díky! Zase jsem o něco chytřejší (než to všechno zapomenu). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prochaska Odesláno 8. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 8. ledna 2010 Nádhera! To muselo dát šílený práce, klobouk dolů a dík. Neprozradil bys, odkud máš ty poslední snímky hledaného pilota v terénu a ve vodě? Problematika vyhledávání trosečníků mě docela zajímá a tyhle fotky jsem ještě nikde neviděl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 8. ledna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 8. ledna 2010 Předmět: RescueStreamer? Komu: prochaska Kopie: všichni Neprozradil bys, odkud máš ty poslední snímky hledaného pilota v terénu a ve vodě? Problematika vyhledávání trosečníků mě docela zajímá a tyhle fotky jsem ještě nikde neviděl. Zdrojem fotografií je výrobce nouzového signalizačního prostředku RescueStreamer? - americká společnost Rescue Technologies Corporation sídlící na Havaji. Uvedená technlogie teď "frčí" u všech složek vojenských a polovojenských vládních agentur USA a jinde po světě, kde v nouzovém vybavení posádek letadel, ponorek a lodí nahrazuje po 70 let používanou florescenční barvu rozpouštějící se ve vodě. Pro případné zájemce (všechny aktivity, kde hrozí, že zabloudíte nebo ztroskotáte a budou vás hledat ze vzduchu na vodě nebo na souši) je tu dobrá zpráva, vyrábí se to i v civilních variantách, které jsou komerčně běžně dostupné. Více na webových stránkách výrobce (záměrně posílám jako první odkaz na stránku s reklamním videem). Mají i civilní e-shop, jen to s objednáním mimo USA je trochu komplikovanější. Vyžadují totiž telefonní hovor pro ověření dat kreditní karty. Chce to ale zkusit pojet web, jestli není někdo blíž s méně složitými pravidly. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
polifka Odesláno 9. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. ledna 2010 Docela jsem sipočetl a chci poděkovat autorovi. Lepší článek jsem snad nečetl. Zajímalo by mne jak se tyto informace dají aplikovat na hodinky Askania koupené ve "výběrovém" řízení pro piloty AFB Čáslav. Chápu, že při vhodné motivaci týlového důstojníka mže projít ledacos, ale přeci jen hodinky vyrobené dle MIL budou mít asi zaručeny potřebné vlastnosti. Ovšem nevypadají jako "letecké" a Amíci , resp. Marathon asi nemotivovali toho pravého. A znám i hodně aktivních pilotů staršího vydání, kteří si nemůžou vynachválit Primky. No, doba je zlá.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyber Odesláno 9. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. ledna 2010 Díky za SUPER články. Hlavně je prosím Tě časem nesmaž, jak to mají ve zvyku někteří členové. To maji ve zvyku jen někteří moderátoři, člen si může smazat maximálně profilovou fotečku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VS Odesláno 9. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. ledna 2010 Mno Petre, klobouk dolu. To je zrale na knizni vydani Hodil jsem to do Wordu. Pokud autor souhlasí, tak bych to někam dal. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
spiderer Odesláno 9. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. ledna 2010 Diky za vyborny, informacemi nasakly clanek! Zatim mam precteny pouze kousek, ale uz ted se tesim az se dostanu ke zbytku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 9. ledna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 9. ledna 2010 Předmět: Kopie v MS Word Komu:VS Kopie: všichni Hodil jsem to do Wordu. Pokud autor souhlasí, tak bych to někam dal. Trošku šlápnu na brzdu. Ano, souhlas to někam dát. Kam, to nechám na tobě. Jen mi dej vědět, kam to bude a kam dáš odkazy. Já nemám problém sám si umístit svůj soubor (viz následující odstavec) na věřejně přístupný server, ale odkaz umístím jenom na Chronomag fórum (třeba sem) a do své blogové verze článku. Pokud jsou Tvé možnosti lepší, prosím dej mi vědět. Ne, nesouhlas s tvojí kopií MS Word. Tady si vymíním právo použít svůj zdroják v MS Word (škoda Tvé práce). Ještě to učešu jak po textové, tak po formální a vizuální stránce. Zatím je to jen zdroják pro blog. Výstup bude ale v plně interaktivním hyperlinkovém, tagovaném a obsahem vybaveném PDF, s povoleným čtením a tiskem. Promiň, v některých věcech jsem trochu náročnější. Jediné co teď potřebuji vědět, zda to mám nasadit rovnou v nejnovější verzi PDF 9.0 nebo kvůli kompatibilitě ve starší 8.0 nebo ještě starší 7.0. Čas: Může to být zhruba do konce příštího týdne, ale původně jsem chtěl počkat trochu déle, aby mělo co nejvíce Chronomágů a Chronočarodějnic si to v klidu přečíst a zareagovat (přeci jenom to není nejkratší). Může tam být nějaký blábol, nebo někdo přispěje nějakým postřehěm či upřesněním. Tvůj názor na to, jak to spěchá nebo nespěchá? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VS Odesláno 9. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 9. ledna 2010 (upraveno) Předmět: Kopie v MS Word Komu:VS Kopie: všichni Trošku šlápnu na brzdu. Ano, souhlas to někam dát. Kam, to nechám na tobě. Jen mi dej vědět, kam to bude a kam dáš odkazy. Já nemám problém sám si umístit svůj soubor (viz následující odstavec) na věřejně přístupný server, ale odkaz umístím jenom na Chronomag fórum (třeba sem) a do své blogové verze článku. Pokud jsou Tvé možnosti lepší, prosím dej mi vědět. Ne, nesouhlas s tvojí kopií MS Word. Tady si vymíním právo použít svůj zdroják v MS Word (škoda Tvé práce). Ještě to učešu jak po textové, tak po formální a vizuální stránce. Zatím je to jen zdroják pro blog. Výstup bude ale v plně interaktivním hyperlinkovém, tagovaném a obsahem vybaveném PDF, s povoleným čtením a tiskem. Promiň, v některých věcech jsem trochu náročnější. Jediné co teď potřebuji vědět, zda to mám nasadit rovnou v nejnovější verzi PDF 9.0 nebo kvůli kompatibilitě ve starší 8.0 nebo ještě starší 7.0. Čas: Může to být zhruba do konce příštího týdne, ale původně jsem chtěl počkat trochu déle, aby mělo co nejvíce Chronomágů a Chronočarodějnic si to v klidu přečíst a zareagovat (přeci jenom to není nejkratší). Může tam být nějaký blábol, nebo někdo přispěje nějakým postřehěm či upřesněním. Tvůj názor na to, jak to spěchá nebo nespěchá? Když jsem psal někam dát, myslel jsem jedině na Chronomag, nikam jinam. Pokud máš zdroják, není co řešit a zapomeň, že jsem něco psal. Zveřejnění je jen na Tobě. Do Wordu jsem si to převedl jen proto, abych si to uložil na svém PC. Samozřejmě si radši uložím tvou originální verzi, až ji tady dáš. Upraveno 9. ledna 2010 uživatelem VS Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Duke650 Odesláno 10. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. ledna 2010 R E S P E C T Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filo-boxer Odesláno 11. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. ledna 2010 @ Petr_P: Píšeš, že se už před 1000 lety používala v Japonsku a číně luminiscence vyrobená z ústřic a ZnS. Jenom mě nenapadá k čemu? Umění, masky, karneval, strašidla? Nebo si tím barvili katany? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 11. ledna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 11. ledna 2010 Předmět: Luminscenční pigment v Číně a Japonsku před 1000 lety Komu: filo-boxer Kopie: všichni @ Petr_P: Píšeš, že se už před 1000 lety používala v Japonsku a číně luminiscence vyrobená z ústřic a ZnS. Jenom mě nenapadá k čemu? Umění, masky, karneval, strašidla? Nebo si tím barvili katany? Ano, máš pravdu. Dle mně dostupných informací bylo použití luminscenčního pigmentu spjato s uměleckou malbou. Tehdy se ale spíše se ale soustředily na "magickou" podstatu pigmentu. Ten nebyl ve dne vidět, ale za tmy ano. Tedy trochu jiný myšlenkový přístup než je nám bližší dnes, kdy chceme, aby pigment viditelný ve dne, byl vidět i v noci. Zmínky o aplikaci na další umělecké či kulturní předměty jsem ani nehledal, pro účely mého článku to nebylo ani tak důležité. Je nutné si ale uvědomit, že uvedené luminscenční barvy byly v dané době "super" vzácné a byly vyhrazeny jen pro vládce (císaře) či jiné velmi mocné a bohaté lidi. To je ostaně důvod, že to někdo zapsal a tato informace se zachovala do dnešních dní. Zda se zachovaly i vlastní malby či jiné umělecké předměty zatím nevím, ale pokusím se to zjistit přímo na místě. Chystám se na osobní návštěvu několika předních muzejních chrámů čínské kultury a umění, tak se budu velmi pozorně dívat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filo-boxer Odesláno 11. ledna 2010 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. ledna 2010 Ano, máš pravdu. Dle mně dostupných informací bylo použití luminscenčního pigmentu spjato s uměleckou malbou. Tehdy se ale spíše se ale soustředily na "magickou" podstatu pigmentu. Ten nebyl ve dne vidět, ale za tmy ano. Tedy trochu jiný myšlenkový přístup než je nám bližší dnes, kdy chceme, aby pigment viditelný ve dne, byl vidět i v noci. Zmínky o aplikaci na další umělecké či kulturní předměty jsem ani nehledal, pro účely mého článku to nebylo ani tak důležité. Je nutné si ale uvědomit, že uvedené luminscenční barvy byly v dané době "super" vzácné a byly vyhrazeny jen pro vládce (císaře) či jiné velmi mocné a bohaté lidi. To je ostaně důvod, že to někdo zapsal a tato informace se zachovala do dnešních dní. Zda se zachovaly i vlastní malby či jiné umělecké předměty zatím nevím, ale pokusím se to zjistit přímo na místě. Chystám se na osobní návštěvu několika předních muzejních chrámů čínské kultury a umění, tak se budu velmi pozorně dívat. Díky za doplnění a měj oči na šťopkách Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 15. ledna 2010 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 15. ledna 2010 Předmět: Článek ve formátu PDF Komu: VS Kopie: všichni Když jsem psal někam dát, myslel jsem jedině na Chronomag, nikam jinam. Pokud máš zdroják, není co řešit a zapomeň, že jsem něco psal. Zveřejnění je jen na Tobě. Do Wordu jsem si to převedl jen proto, abych si to uložil na svém PC. Samozřejmě si radši uložím tvou originální verzi, až ji tady dáš. Jak jsem slíbil, tak plním. PDF verze článku "Osvity vojenských a pilotních hodinek" je k dispozici ke stažení na mém blogu. Stačí kliknout na odkaz úplně na konci textu blogové verze článku (zde). Stejný přístup platí i pro starší článek o "Marathon Navigator, MIL-PRF-46374G Type III, Class 1. Opět stačí kliknout na odkaz úplně na konci textu blogové verze článku (zde). P:S: Proč tak komplikovaně a nedat to přímo sem? Na blogu, na rozdíl od diskuzních příspěvků, lze totiž aktulizovat odkazy. To se může hodit, pokud bude potřeba aktualizovat obsah nebo umístění PDF souboru. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se