Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Tak tedy pár dojmů z BMW Z4 SDrive35i (či jak se to jmenuje).

 

Nejprve údaje - 3.0i biturbo, 250 kW (340 koní) a 450 Nm. (500 s overboostem), 7kvalt automat, provozní váha 1600 kg.

 

1. Jede to?

Ano. V jakékoli rychlosti, v jakýchkoli otáčkách.

 

2. Jede to dost?

Subjektivně ano, občas možná až moc.

 

3. Zatáčí to?

Ano, ale hůř, než jsem čekal.

 

4. Brzdí to?

Ano.

 

5. Je to zábava?

Mno...

 

 

Jak to shrnout? Auto je tvrdý, což by principiálně nevadilo. Průser je, že je uskákaný a zároveň kroutivý. Na kvalitní silnici s dobrým povrchem je to v zásadě radost (drží to, zatáčí to), na klasický okresce je to spíš k vzteku. V místech, kde se dá jet 140, jsem se neodvážil s Z4 víc než 130; fakt jsem se bál. A nedejbože, pokud je v zatáčce hrbol nebo nějaká záplata/spára.

 

Z hlediska výkonu to jede furt a strašně. Má to svý výhody, ale i nevýhody. Zrychlení je dostupný v jakýkoli rychlosti na jakejkoli kvalt už někde od 2 tisíc otáček, což je bezva, ale člověka to brzy přestane bavit. Vůbec nemá význam motor točit nad 4 tisíce, protože tam a- není žádná výkonová špička, b- jedete moc rychle. Mnohem sympatičtější by mi byl atmo šestiválec se stejně lineárním projevem, ale s výkonem a zvukem gradujícím podle otáček. Tady se člověk může dloubat prstem v nose, řadit ve 3 tisících a stejně bude rychlejší než 99 % okolních aut. Tohle ale nemění nic na tom, že auto jede fakt strašně. Stovka je tam hned, 180 o chvilku později a přes 220 už jsem se radši nedíval (ani na dálnici).

 

Zvuk - pubertální (zvlášť v režimu sport), ale neobtěžující. Řízení poněkud mrtvé, ale ostré. Plyn a reakce na něj - mírně ospalá i ve Sport+ režimu; turba mají zpoždění i doběh, což je třeba v zatáčce dost nepříjemný.

 

Celkový dojem je takový - nejednoznačný. Auto je dost těžký, nemá dostatek mrštnosti, skáče a kroutí se, ale zato jede jako kráva. Problém je, že po počátečním nadšení z výkonu člověk začne hledat nějakou charakterovou vlastnost, která ho bude bavit vždycky, a tady nějak nevím, co by to mohlo být.

 

Sumář - relativně pohodlnej a rychlej roadster pro výlety na kvalitních silnicích s dostatečným výkonem pro 99 % situací. Ale zábavná hračka to není :(.

 

PS: Jak říkám, jel jsem s tím jen kousek a chvilku, takže jde fakt o velmi stručný subjektivní dojem. Na druhou stranu takový Clio RS ve mně zanechalo mnohem víc dojmů a vzpomínek za podobně dlouhou dobu.

post-6759-0-26442700-1402989435_thumb.jpg

post-6759-0-29593200-1402989436_thumb.jpg

post-6759-0-86022200-1402989436_thumb.jpg

post-6759-0-42974200-1402989437_thumb.jpg

Upraveno uživatelem KFL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl úplně stejnou zkušenost v roce 1997 s novým SLK (MB). Jelo to jako blázen, atmosferické turbo, ale : na jakékoliv příčné nerovnosti to odskočilo klidně i víc jak metr (většinou doleva, tedy do protisměru). No užil jsem si s tím :). A připomínám, že SLK mělo pevnou střechu, ale stahovací (jako větší bráška SL). Myslím, že problém je v lehkosti auta a malém rozvoru... No, chce to dávat pozor, zvlášť v Česku .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl úplně stejnou zkušenost v roce 1997 s novým SLK (MB). Jelo to jako blázen, atmosferické turbo, ale : na jakékoliv příčné nerovnosti to odskočilo klidně i víc jak metr (většinou doleva, tedy do protisměru). No užil jsem si s tím :). A připomínám, že SLK mělo pevnou střechu, ale stahovací (jako větší bráška SL). Myslím, že problém je v lehkosti auta a malém rozvoru... No, chce to dávat pozor, zvlášť v Česku .

 

Viděls někdy metr?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, hezký, vidím, že se dobře  bavíte, tak mám radost :)  . Ne , skutečně, pamatuji si to dodnes, stará silnice z Brna do Zlína, za Bučovicema byla taková dlouhá, široká rovinka se dvěma  zatáčkama a  za nimi se asfalt pěkně vlnil, přede mnou rovinka...skočil jsem s autem do protisměrného pruhu. Pokud vím, auto je široké víc jak metr, takže jsem se snažil moc nepřehánět.

Atmosférické turbo se možná jmenuje jinak, já nejsem odborník, ale je to turbo plněné vzduchem (což jsou asi všechna), ale mechanicky, ne elektronikou, takže to mělo trochu zpoždění, než se turbo nafouklo... ale odborník by to asi popsal a vysvětlil líp :)

V zásadě šlo ale o to, že jsem byl trochu nemile překvapen a zaskočen, co na nekvalitní silnici dokáže lehké silné auto udělat...a že to není příjemný zážitek. Toť vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že ti to na nějakém mega hrbu skočilo je možné, že ti to skočilo víc než metr nevěřím. Navíc jsi říkal "na jakékoliv příčné nerovnosti to odskočilo klidně i víc jak metr"
Jezevčík: Turbo i kompresor je poháněn mechanicky (upřesňuju terminologii). :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, hezký, vidím, že se dobře  bavíte, tak mám radost :)  . Ne , skutečně, pamatuji si to dodnes, stará silnice z Brna do Zlína, za Bučovicema byla taková dlouhá, široká rovinka se dvěma  zatáčkama a  za nimi se asfalt pěkně vlnil, přede mnou rovinka...skočil jsem s autem do protisměrného pruhu. Pokud vím, auto je široké víc jak metr, takže jsem se snažil moc nepřehánět.

Atmosférické turbo se možná jmenuje jinak, já nejsem odborník, ale je to turbo plněné vzduchem (což jsou asi všechna), ale mechanicky, ne elektronikou, takže to mělo trochu zpoždění, než se turbo nafouklo... ale odborník by to asi popsal a vysvětlil líp :)

V zásadě šlo ale o to, že jsem byl trochu nemile překvapen a zaskočen, co na nekvalitní silnici dokáže lehké silné auto udělat...a že to není příjemný zážitek. Toť vše.

Všem známý turbo efekt ? :eek:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to je ono...to názvosloví je pro laika smrt. Byl to kompresor 2,3. ...čili ano, známý turboefekt. Jen jsem myslel, že dnes už na něj u nových aut člověk nenarazí .... A to skákaní, respektive odskakování na nerovnostech (příčných) bylo, já v tom jezdil, tak si to nemám proč vymýšlet. Na tu cestu, co jsem zmiňoval si vzpomínám takže jsem ji lokalizoval. A odskakovalo to opravdu hodně...ovšem je možné, že to bylo dáno také tím, že jsem s tím lítal jako hovado (dodnes se za to stydím, ale tenkrát jsem byl mladý a král světa, no...kdo z nás nebyl, že?).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cili takovej kompresorovej, atmosferickej turboefekt..

 

Diky KFL za tu recenzi. Popsal jsi uplne presne moje dojmy. Ja jsem to akorat zmackl do dvou vet, bo na dlouhy psani moc nejsem :-)

 

Dneska jsem mel krasnej den, potkal jsem v provozu Morgan 3 Wheeler a Jag E-Type coupe..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

M10: ja mam SLK pro radost pro jezdeni v lete a odskoky ani pri ostre jizde nepozoruji. Co jsi na tom mel za kola? Pravda je, ze ja mam mala pohodlna. Chtel jsem na nej koupit masersky kola, ale kdyz jsem v tom jel na osmnactkach, tak me to preslo. Prekvapive na malejch kolech auto pekne sedi a zachovava si i trosku pohodli... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

M10: ja mam SLK pro radost pro jezdeni v lete a odskoky ani pri ostre jizde nepozoruji. Co jsi na tom mel za kola? Pravda je, ze ja mam mala pohodlna. Chtel jsem na nej koupit masersky kola, ale kdyz jsem v tom jel na osmnactkach, tak me to preslo. Prekvapive na malejch kolech auto pekne sedi a zachovava si i trosku pohodli... 

Ježíš, to je 17 let zpátky, to si fakt nepamatuju, co jsem tam měl za kola, jen vím, že vpředu byly nějaký 245 a vzadu 265 a ještě přední byly menší (třeba 17ky) a zadní větší (18).  Před tímto autem jsem měl sporťáky jen dva, VW Corrado GT6 nebo tak nějak a pak Dodge Stealth (to bylo bi-turbo), ale to, jak bylo lehké tohle auto, mě prostě překvapilo...bylo dost lehké ho tzv. urvat. Ale jak říkám, mohlo to být tím, že nejsem žádný závodník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...