Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Moje dáma přesedlala ze staré X5 na novou, ze 3.0D na 4,8i. Takže výkonově skoro podobně jako tahle holka.

Nicméně na tom nafťáku jsme měli spotřebu pořád 11,5, ať jsme jezdili, jak jezdili, takže těm 7 moc nevěřím. Servis za pár kaček, plno slušných dílů z druhovýroby, naprostá pohoda. Kecy o jakékoli opravě za 20 jsou nesmysl. Základ je výměna olejů (vč. diferáku, na který X5 občas trpí) a kvalitní nafta. Jen zvaž, jestli se s ním budou jezdit krátký cesty, jako u té naší (20km denně s 6 zastávkami), benzín.

No tak uvidíme jak to bude se spotřebou :) Jinak jsi mě potěšil, díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento víkend jsem jezdil s touto hračkou...ode dneška šetřím na "vikendové auto"

 

327 koni,třilitr v benzinu...neskutečny zvukový projev ve čtyřkolce.To auto je prostě úlet :)

Koukam že jsi byl také minulý tyden v Peci pod Sněžkou.

Jo jo mazec !

V pátek ráno v 9 hodin bylo na tom parkovišti -17,5 stupně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu v Peci o víkendu, tak že bych se taky povozil...O jedničce jsem svého času hodně uvažoval, ale nakonec to dopadlo jinak a to cestou koncernu, takže doma stojí Golf. Ovšem jednička BMW je super, mě se to auto líbí samo o sobě a v té náloži, ve které ho tam mají to musí být teprve paráda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu v Peci o víkendu, tak že bych se taky povozil...O jedničce jsem svého času hodně uvažoval, ale nakonec to dopadlo jinak a to cestou koncernu, takže doma stojí Golf. Ovšem jednička BMW je super, mě se to auto líbí samo o sobě a v té náloži, ve které ho tam mají to musí být teprve paráda.

Já jen nechápu, proč byste u takovýhle zábavný káry chtěli čtyřkolu? Není to blbost? Těch pár dní v roce se sněhem určitě nevyváží tu zábavu, lehkost a agilnost, kterou nabídne zadokolka na suchu, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si hlavně myslím, že ta čtyřkolka není jenom o zimě, ty celkové lepší jízdní vlastnosti cítíš celoročně  ;)  

 

Já jen nechápu, proč byste u takovýhle zábavný káry chtěli čtyřkolu? Není to blbost? Těch pár dní v roce se sněhem určitě nevyváží tu zábavu, lehkost a agilnost, kterou nabídne zadokolka na suchu, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja bych se treba zadokolky bal i na mokru, ale treba je to o ridicovi..

Upřímně - to je nesmysl. Skoro bych řekl, že naopak. Čtyřkolka je na limitu a třeba i na mokru, často daleko záludnější, než zadokolka. Spousta lidí si myslí, že čtyřkolka líp sedí v zatáčce, což je ale většinou hloupost. Problém u čtyřkoly je, že je z principu při nájezdu do zatáčky trochu nedotáčivá, takže řidič natočí kola víc do středu oblouku. Jakmile ale takto natočená přední kola získají trakci a zadní do toho "kopnou", tak se velmi často auto velmi roztancuje. Neříkám, že je čtyřkolka špatná! Má určitě svoje opodstatnění kvůli trakci na kluzkém povrchu, ale řekl bych, že mnoho řidičů na funkčnost 4x4 spoléhá a myslí si, že je to zachrání i v situacích, kdy na to nemá náhon buď žádný vliv, nebo může být dokonce kontraproduktivní. 

Upraveno uživatelem Pavelpu27
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Jeremym, zadokolku jsem měl jednou a joo sranda s tím je, ale taky z toho jde docela strach, když na to není člověk zvyklý, takže ano je to určitě i o řidiči. Mě se čtyřkola líbí, protože bych pak nemusel řešit, jestli na horách projedu, nebo ne, respektive rozhodně se čtyřkolou projedu snáz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý vidí zábavu trosku inak,iná je zábava na okruhu iná na sotoline iná na grossglockner,mam permamentnu stvorkolku tri mechanické diferenciáli 400 koní a poskytuje zábavu na vsetkych spomenutých tratiach v každom ročnom obdobi. Faktor zabavy=rozevlata zadnica,jazda dverami napred a pod.nie sú výsadou len zadohrabu...keď corvety,m3,s2000,Ferrari,lamborghiny,spia v zime v garáži ja si užívam zábavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám nesčetněkrát vyzkoušeno a třeba i u BMW. Stejné auto - 325i, jednou s X-Drivem a jednou zadokolka, shodné gumy, stejná silnice. Na slunku sucho, v lese "posmrkaná". Daleko, ale fakt daleko jistější a rychlejší jízda se zadokolkou, ale vím, že vás nepřesvědčím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý vidí zábavu trosku inak,iná je zábava na okruhu iná na sotoline iná na grossglockner,mam permamentnu stvorkolku tri mechanické diferenciáli 400 koní a poskytuje zábavu na vsetkych spomenutých tratiach v každom ročnom obdobi. Faktor zabavy=rozevlata zadnica,jazda dverami napred a pod.nie sú výsadou len zadohrabu...keď corvety,m3,s2000,Ferrari,lamborghiny,spia v zime v garáži ja si užívam zábavu.

Jenže EVO (jestli jsem to dobře pochopil), nebo STI mají právě ty tři mechanické diferáky s možností nastavení. To je pak o hodně jiné kafe. Tady se bavíme o BMW a jejich elektronickému "vektorování", které má do EVA hóóódně daleko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky to je hodně o zkušenostech řidiče samozřejmě a s jakou károu se vezeš. Tak třeba i má manželka, která nějak moc neřídí pozná, že to auto v dešti je  v zatáčkách daleko jistější v režimu 4x4 a používa ho. Zadokolku máme třeba u MB a když jsem jezdil celý týden 4maticem, tak prostě mě osobně se to líbilo o 100% více, prostě taková jistější seběvědomá jízda. Ale jak říkám, pokud jsi dobrý řidič a baví tě trochu i s autem blbnout, tak tě plně chápu  :cool02:

 

Mám nesčetněkrát vyzkoušeno a třeba i u BMW. Stejné auto - 325i, jednou s X-Drivem a jednou zadokolka, shodné gumy, stejná silnice. Na slunku sucho, v lese "posmrkaná". Daleko, ale fakt daleko jistější a rychlejší jízda se zadokolkou, ale vím, že vás nepřesvědčím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám nesčetněkrát vyzkoušeno a třeba i u BMW. Stejné auto - 325i, jednou s X-Drivem a jednou zadokolka, shodné gumy, stejná silnice. Na slunku sucho, v lese "posmrkaná". Daleko, ale fakt daleko jistější a rychlejší jízda se zadokolkou, ale vím, že vás nepřesvědčím.

Ano mám stejnou zkušenost, ale tady není vule poslouchat. Zkoušel to tady už Velký Max a konkrétně s touto jednou věci ( ani s mnoha ostatními) neuspěl. Dogma je prostě nejvíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi pripada, ze porovnavate 10 let stara auta s prvni generaci haldexu. V dnesni dobe vsech elektronickych kontrol tezko pusti auto 4kolku v zatacce do smyku. Stejne tak zadokolku. Na okruhu na tom bude lip i FWD nez 4WD pri stejnym vykonu, ale jen na suchu :-)) Ale pro bezne jezdeni, aby s tim manzelka mohla jezdit v zime po vysocine, je i haldex, natoz 4x4 urcite bezpecnejsi a hlavne projede tam, kde se zadokolka zahrabe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja bych se treba zadokolky bal i na mokru, ale treba je to o ridicovi..

 

Upřímně - to je nesmysl. Skoro bych řekl, že naopak. Čtyřkolka je na limitu a třeba i na mokru, často daleko záludnější, než zadokolka. Spousta lidí si myslí, že čtyřkolka líp sedí v zatáčce, což je ale většinou hloupost. Problém u čtyřkoly je, že je z principu při nájezdu do zatáčky trochu nedotáčivá, takže řidič natočí kola víc do středu oblouku. Jakmile ale takto natočená přední kola získají trakci a zadní do toho "kopnou", tak se velmi často auto velmi roztancuje. Neříkám, že je čtyřkolka špatná! Má určitě svoje opodstatnění kvůli trakci na kluzkém povrchu, ale řekl bych, že mnoho řidičů na funkčnost 4x4 spoléhá a myslí si, že je to zachrání i v situacích, kdy na to nemá náhon buď žádný vliv, nebo může být dokonce kontraproduktivní. 

Pavle, dovolím si malinko nesouhlasit. Nevím se kterou čtyřkolkou máš zkušenost Ty, ale já jsem dlouho jezdil na BMW E46 328/330i Coupé a stejně tak i s Imprezou WRX STi 2005. Musím říct, že zadokolka je opravdu dost o řidiči, jak píše Jeremy, sám jsem se na nich musel chvilku učit, rozhodně to nebylo tak, že bych si sednul a měl to v ruce. Mám kamaráda, který se u mě inspiroval (330i) a koupil si krásnou vínovou M3 (E46), za 14 dní ji "rozvěsil" v zatáčce, protože ho předběhla. Byla ji obrovská škoda.

 

Já jsem měl prvně zkušenost s STi, ta mě sice také několikrát vyškolila, ale když už ji člověk dostal do ruky, je to určitě lepší než zadokolka, ale člověk se musí s oběma náhony učit zacházet. Píšeš o limitu, já sice limity nejezdím, ale zkoušel jsem si obě auta v extrémnějších situacích a rozhodně se mi NIKDY nestalo, že by se mi STi utrhla, ale mám zkušenost se 4x4 pouze ze Subaru,  z Volva (S60R) a S8. Za to BMW se chtělo předbíhat při sebemenší vlhkosti na silnici. 

Upraveno uživatelem Sphinxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi pripada, ze porovnavate 10 let stara auta s prvni generaci haldexu. V dnesni dobe vsech elektronickych kontrol tezko pusti auto 4kolku v zatacce do smyku. Stejne tak zadokolku. Na okruhu na tom bude lip i FWD nez 4WD pri stejnym vykonu, ale jen na suchu :-)) Ale pro bezne jezdeni, aby s tim manzelka mohla jezdit v zime po vysocine, je i haldex, natoz 4x4 urcite bezpecnejsi a hlavne projede tam, kde se zadokolka zahrabe.

Nevim co máš za auto, ale lidí s tvým názorem měli o tomto víkendu v Peci na BMW dnech oči jako žárovky když dělali v zatáčkách kolotoč. :-)

Další potkávám u nás na Stodůlkách když jsou BMW dny v Inveltu a slavné čtyřkolky prostě pustí nejezdce do pole jako prd.

4x4 je prostě pro běžný provoz ve městě naprosto na pytel. Hory ano. Tam je ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim co máš za auto, ale lidí s tvým názorem měli o tomto víkendu v Peci na BMW dnech oči jako žárovky když dělali v zatáčkách kolotoč. :-)

Další potkávám u nás na Stodůlkách když jsou BMW dny v Inveltu a slavné čtyřkolky prostě pustí nejezdce do pole jako prd.

4x4 je prostě pro běžný provoz ve městě naprosto na pytel. Hory ano. Tam je ok.

No toto by som netvrdil... Je urcite rozdiel aký je to 4x4 - AWD,Haldex,Pevne, s medzinápravovým difákom atd... osobne jazdim na BMW E46 325xi - pevné 4x4 s rozložením 65%výkonu vzadu a 35%vpredu a je to stabilné,nekúsavé vozidlo ... samozrejme fyziku proste ne*jebeš ..

Upraveno uživatelem stepecken
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zadokolku CLK 320, ale nejezdím s ním na hraně a v zimě i mokru spí, takže krizové zkušenosti = 0.

A pak Passata 4x4, se kterým jezdím někdy až příliš rychle. Samozřejmě nevím, jak by se v některých situacích chovala předokolka, nebo zado (kdyby takovej passat existoval). Nebo 3er nebo 5er se zadkem.

Na druhou stranu u předminulýho auta jsem nedotáčivost občas zaznamenal (Octavie RS), tady NIKDY. A na sněhu při dělání kravin se neopak vcelku hezky přetáčí...

Chtěl bych teda s někým (protože sám to nedokážu) zažít ten zmiňovanej úžasnej pocit ze zadokolek - do tý doby mi přijde 4x4 z vlastní, byť omezené, zkušenosti jako optimální. Co bych opravdu jednou chtěl, je tímpádem BMW 340ix..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...