Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Koukám že jsme na tom všichni stejně ... :lol2: V Peguotu mi řekli že ouřadům EU pěkně jebe, je to jejich výmysl to mít permanentně zapnuté, u dřívějších modelů to bylo naopak. Takže jak píšete, doporučili mi to nechat do konce záruky a pak se upraví sofware, aby to fungovalo obráceně, zapnout když řidič chce. Upravuje si prý 99% řidičů, mám dost....další dva litry oknem ven kvůli něčí neschopnosti.

 

Ja furt nejak neverim te pohadce o vymyslu uredniku z BXL.

Automobilova lobby je jedna z nejsilnejsich, tak mi rozum nebere, ze za tu pi.ovinu start/stop muzou ty jelita v Brusiku a chudaci vyrobci s tim nemuzou nic delat ;-)

Hele kluci, Brusel za nic nemůže rozhodují to i naši volení politici. Start/stop je systém jak splňovat emisní limity, které se zavádějí už i v USA a Číně. V dohledné době už to vypnout nepůjde. No a je taky dost pravděpodobné, že spalovacím motorům dozvonilo. Troufám se tvrdit, že se toho ještě dožijeme. KPMG které dělá každý rok automotive survey se ptá CEO´s v automotive industry a většina z nich se shoduje na tom, že v poměru elektro aut/spalovací motor nastane výrazná % změna do roku 2025. Ostatně největší téma v automotive světě je dnes elektrifikace. Jinak ty studie jsou v tomto dost ve shodě, vybral jsem KPMG, protože mi příjde v tomto ohledu nejlépe zpracována. 

99% statistika by mě teda zajímala ? :)

Automotive sektor mám celkem najetý, v posledních 3 letech jsme pro zákazníky v něm hodně dělali. Já jsem rozený pravičák, jsem proti regulacím. Ale ignorace určitých klimatických změn a nutnosti s tím něco dělat je prostě ignorování faktů. 

 

 

Kdyby někoho zajímala ta studie tak tady, už jsem to sem někdy dával: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/xx/pdf/2017/01/global-automotive-executive-survey-2017.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Nevím jak u Pežotu, ale u koncernu při nedosažení provozní teploty nevypne, stejně tak jako nevypne při ohulené klimě v létě. Při příletu do zácpy už ano, to je zase jiná, tam to S/S nezajímá a chcípne. Otázkou je, jak velký je toto problém, vážně nevěřím tomu, že někdo čeká s nastartovaným motorem, než se turbo vychladí. Příklad jedu po dálnici a zastavím na benzínce a budu stát u stojanu, než se turbo vychladí a až pak vylezu natankovat? Ne

Nevím, jak s tou klimoškou, ale ráno vyvezu koncern (konkr. VW) z garáže a na prvních světlech mi chcípne. Cca 150 metrů od garáže. Tak vypínám.

Upraveno uživatelem OndraTce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník enrico156

Kdyz otec prebiral pres rokem novou Q5, byl jsem s nim v Porsche Brno (nekdo musel odvezt stary auto :)) a pri pribirani jsem se borca zeptal (tusim nejakej sef prodeju Audi v Porsche Brno nebo tak neco) jestli jde pernamentne vypnout start&stop, rekl mi ze ne a dival se na mne jak na debila, ze proc by to chtel nekdo vypinat, ze je to super a clovek si toho ani nevsimne... haha

Takze ted jak debil proste hned po nastartovani automaticky rucne vypnout.

Kdybys to koupil u mě, tak jsme se mohli společně zasmát nad tím jaká to je kok*otina a já bych tě poslal někam, kde ti to vypnou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník enrico156

Každýmu při přebírání auta radím, ať to vypíná, protože minimálně ti dříve odejde baterka a ta zrovna 1.000,- nestojí že ( 9-12 táců podle modelu ).

Tedy v průměru 22x denně motor nastartuješ, hřeje tě pocit že jsi zelený a pak stejně u mě vysolíš baťoch za baterku... A to se vyplatí!

Upraveno uživatelem enrico156
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak u Pežotu, ale u koncernu při nedosažení provozní teploty nevypne, stejně tak jako nevypne při ohulené klimě v létě. Při příletu do zácpy už ano, to je zase jiná, tam to S/S nezajímá a chcípne. Otázkou je, jak velký je toto problém, vážně nevěřím tomu, že někdo čeká s nastartovaným motorem, než se turbo vychladí. Příklad jedu po dálnici a zastavím na benzínce a budu stát u stojanu, než se turbo vychladí a až pak vylezu natankovat? Ne

 

Já ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Služební Oktávka 1,6 Tdi (2016) se S/S vůbec neřeší teplotu motoru nebo okolí. 300m od baráku je první křižovatka, tam to bez varování umře a je jedno, jestli je +30 nebo -20 °C. Úžasná fíčurka je, když motor vypne při dojíždění do křižovatky na neutrál (auto ještě pomalu jede). Pak stačí menší korekce volantem a nastartuje a když sekundu na to zastavím, tak to zase vypne. Takže na 10 metrech 2x stop a 2x start...

 

V autorizáku to vypnout umí, ale auto je na operák, tak je samozřejmě problém se zárukou.

Kamošovi to na rok starém BMW 530d vyřešili v autorizáku přehozením funkcionality tlačítka. Původně při nastartování byl S/S zapnutý, teď naopak musí zmačknout čudl, aby to aktivoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok beru, ale moc takových, jako jsi ty asi není :) Snad nikdy jsem si nevšiml, že by někdo takle stál na pumpě a čekal (když je volno :))

 

 

Stejně tak zvolním ale i s S/S, takže je výsledek prakticky totožný. Stejně tak, když narazím na kolonu, ta je většinou vidět už z dálky a se štosuje pozvolna, takže v takovém případě je úplně jedno, jestli má auto S/S.

 

Jinak já rozhodně nechci ten systém obhajovat, jen si myslím, že je kolem toho věčně až zbytečná histerie, tuplem když si ho každý může vypnout. Ano musí to udělat po každém startu, ale i tak zmáčknutí jednoho čudlíku mi jako nějaký extrémní problém nepřijde. Stejně tak zmáčku x dalších čudlíků. Na našich silnicích a dálnicích mi rozhodně víc vadí úplně jiné věci, třeba to, že někteří neumí zmáčknout ani ten pitomej blinkr (u těch vlastně chápu, že nedokážou zmáčknout ani vypnutí S/S, je to totiž moc práce :D), nebo permanentní vlevojezdiči a další. Nějaký S/S mě tak nechává naprosto chladným, to jedno zmáčknutí mi vážně ruku neutrhne.

 

Ty nečekáš než se zchladí turbo, ale čumíš okolo, jestli někdo dochlazuje, jo? Ale  prosím Tě...

 

A do kolony dojíždíš 30 vteřin, jo? Máš sonar, či co, jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty nečekáš než se zchladí turbo, ale čumíš okolo, jestli někdo dochlazuje, jo? Ale  prosím Tě...

 

A do kolony dojíždíš 30 vteřin, jo? Máš sonar, či co, jo?

 

Nečekám a když už stojím u toho auta a tankuju, tak asi vidím i okolní auta, to je přece normální ne? A vidím, že přijede, chcípne....tož tak.

 

Do kolony nedojíždím 30 vteřin, ale než se člověk dostane do úplně stojící kolony, tak už jakou dobu zpomaluje i s ostatními, nebo ty snad jedeš a najednou to zadupneš na fleku?

Btw: Sonar nemám, stačí mapy s dopravní situací, pak se mnohému i vyhneš, zkus to :)

 

Ne hele já nemám potřebu se tady nějak dohadovat, akorát to dopadne tak, že budeme slovíčkařit, což je asi zbytečné. Uznávám, že první reakci jsem neformuloval úplně šťastně. Jak je tady vidět, x lidí poctivě dochlazuje a já nejsem proti, ale zase nejsem otrokem auta. Pokaždé někde stát a čekat, až se dochladí, to vážně ne a rozhodně nejsem jediný. Viz co už tu bylo psáno, turbo se částečně chladí i při zvolnění a další část už je asi na každém. Neříkám, že když pojedu vysloveně pilu, tak auto nechám pak naráz zdechnout (to S/S udělá - nepopírám a proto je taky možnost ho jedním stiskem vypnout), ale při nějaké "normální" dálniční jízdě nečekám několik minut. Kdo tady jezdí permanentně pilu? Nejezdíme na okruzích, ale na českých silnicích, kde se vlastně ani moc pořádně jezdit nedá :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V recenzi tuším že Fiatu Tipo zmiňovali, že je tam S/S právě naopak než u většiny aut, tudíž že se dá čudlíkem vypnut nafurt, nevím jestli to má jen ten Fiat nebo všechny značky koncernu FCA. 

U svýho Focuse tuhle srandu nemám, a  když mi půjčili ze servisu toho novýho tak ten nechcípal vždycky, ale i tak jsem si osvojil po nastartování jedno zmáčknutí čudlíku navíc... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nový Smax mi zdechne ihned při zastavení na výjezdu z parkoviště. Takže ho teplota motoru atd. asi nezajímá. Po mém dotazu na deaktivaci mi při převzetí bylo řečeno, že to nafurt vypnout nejde a mám si to vypínat tlačítkem při každé cestě. Při rozjezdu na to vždy zapomenu, takže to tlačítkem vypínám při prvním zdechnutí, čímž to i na místě znovu nastartuji. No a zbytek cesty je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

System start-stop uz je v nekolikate generaci vyvoje a tudiz me prekvapuje, ze i u auta z r. 2016 stale auto chcipne i kdyz neni dosazena provozni teplota... Snad to ale nechcipne kdyz by treba klima nezvalada v lete udrzet nastavenou teplotu ne?

Mozna to usetri palivo-emise, ale ze musi bejt kvuli tomu silnejsi starter, gelova baterie (ktera stoji 5x vic nez bezna a musi se jeste pres diag. "registrovat") a dalsi zesileny a odolnejsi komponenty = vic veci co se muzou vy**at a vse stoji vic penez je k zamysleni, jestli se vyplati konecnymu zakaznikovi. V necem to EU fakt prehani :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

System start-stop uz je v nekolikate generaci vyvoje a tudiz me prekvapuje, ze i u auta z r. 2016 stale auto chcipne i kdyz neni dosazena provozni teplota... Snad to ale nechcipne kdyz by treba klima nezvalada v lete udrzet nastavenou teplotu ne?

Mozna to usetri palivo-emise, ale ze musi bejt kvuli tomu silnejsi starter, gelova baterie (ktera stoji 5x vic nez bezna a musi se jeste pres diag. "registrovat") a dalsi zesileny a odolnejsi komponenty = vic veci co se muzou vy**at a vse stoji vic penez je k zamysleni, jestli se vyplati konecnymu zakaznikovi. V necem to EU fakt prehani :(

..a politici si stěžujou, že se věk vozového parku příliš navyšuje a že jsou stará auta pro lidi příliš levná. Že jsou proti novým často lepší a obsahují méně kurvítek, o tom tak nějak taktně mlčí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně příjde Start-Stop jako chytrá funkce. Bosch prodal za 10 let 1.500.000ks těchto jednotek. Průměrná úspora na 100Km je 1l paliva. Takže pokud budu brát, že průměrná životnost auta je 100.000Km, pak se v globálu Start-Stopem ušetřilo 1,5mld. litrů paliva za 10 let. To je super, ne? Samozřejmě počty záměrně zjednodušuji a počítám pouze s Bosch jednotkami, ale pro názornost to stačí. 

 

P.S.

Můj pohled je optimisticky pojatý díky tomu, že Start-Stop používám v Mercedesu, kde mě nijak neomezuje ani nezdržuje (zpoždění asi 0,7s na světlech) ani neobtěžuje a vím, že jsou komponenty na častější startování koncipovány, kromě toho se mi auto nevypíná, pokud je motor studený nebo by byla příliš vybitá baterka, atd. (údajně je asi 100 kritérií, které se vyhodnocují, aby se tím neničilo auto).

Upraveno uživatelem Porsche_911
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...