Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

A to fakt dává pojišťovna auto na zvedák a zkoumá, jestli tam někde nejsou ubraný podložky? Gumy a kola chápu, to je jednodušší.

Viz Trojan, ony ty podložky mění rapidně jízdní vlastnosti a rozšiřují rozchod kol. Použití zvedáku a detailní zkoumání auta je u nehod standard, samozřejmě s odstupňováním důkladnosti a detailů podle poškození, výše poj. plnění, následků atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska při nehodě, když dojedou policajti, tak Ti hned nafotí kola a změří vzorek, na podložky by asi hned nepřišli, ale to ET je taky problém, hlavně na STK tě vymetou raz dva. Po nehodě se dají před prohlídkou podložky určitě vyndat, ale kdyby tam bylo, nedej bože, zranění, tak auto frčí na odtahovce rovnou na fízlárnu na zkoumání znalcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží také na tom, jestli to mělo zásadní a prokazatelný vliv na nehodu a to už by případně rozhodl soud. Tudíž, když mi na auto spadne za jízdy strom a pojišťovna mi bude chtít krátit plnění za podložky, tak to by asi bez podložek nedopadlo jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepredpokladam, ze by se musely delat expertizy v tomhle ohledu a pokud ano, nejspis leda by sly z tve kapsy pri dokazovani, ze upravy vliv nemely.
Oni by pravdepodobne museli dokazat pouze to, ze auto neni zpusobile k provozu a na zaklade toho ti zmeni plneni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele já píšu z vlastní zkušenosti, kdy jsem ještě ve svých telecích letech jezdil s vectrou 2.5 v6 a co bych to byl za "borce", kdybych jezdil na "šestnáctkách" co byly v techničáku. Takže samozřejmě jsem tam měl kola větší, borec nedobrzdil a kouknul mi do kufru. Přijeli pomahači a samozřejmě hrozný hogo fogo, že to auto je na jiných kolech než má a tak dále, prostě buzerace. Pojišťovna viníka mi chtěla vyplatit 50% odhadované ceny opravy. Soud dal ale za pravdu mě. Takže jsem dostal zaplaceno vše. Samozřejmě mě neminula slušná pokuta, ale poplatky spojené se soudem jsem já neplatil (jen právníka). Bylo dokázáno, že kola neměla žádný vliv na nehodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pripade nehody - zmena parametru vozidla (rozchod), tzn. vozidlo neni zpusobile k provozu, snizeni plneni. Jako kdyz na to prsknes kola ktera nemas zapsana v TP. Z toho mam strach... To je internet wisdom ale na jiny nazor jsem nenarazil.

Jinak to zvysuje namahani podvozku (delsi rameno) a u predni napravy by se mela nove nastavit geometrie. To doporucuju, jinak ti to bude pidlat gumy.

 

Edit: ohledne podvozku - ze nejdriv dam snizeny a pak az podlozky

Edit: vim ze nekde prodavaji podlozky s homologaci ale stejne by mely byt zapsany do TP, myslim. Rad se budu plest :)

jo tak...geometrie je udělaná, takže by to mělo být cajk. Podvozek mám taky nižší, pružiny eibach...

No, tak snad to nebudu muset řešit. U letnaku ten rozchod není tolik znát. Podložky jsou tuším 2cm vzadu a 1,5 vpředu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni, chystám se jet podívat na Mercedes A200 100kW W169 2004. Nalítáno to má cca 230XXX, ale podle fotek vypadá docela slušně. Na co si dát při koupi pozor, co bývají nejčastější více či méně závažné poruchy/problémy? Díky za každý postřeh

Upraveno uživatelem Jiří_99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se musím trochu omluvit embéčkům. Přítelkyně si v létě pořídila Superb, bílý, tyhle nové verze se mi zvenku líbily od začátku. Auto je z roku 2016, nájezd byl 20 tisíc, automat, 4x4, 2 l nafta 140 kW, koupeno od Škodovky v nabídce ročních vozů, s prodlouženou zárukou apod. Přiznám, že elektronická výbava je na mne spíš až moc, bez pár věcí bych se obešel, ale takový je trend, lepší to nebude. Pár věcí v ovládání mi přijde méně logických (třeba ovládání vyhřívání sedaček), ale asi i proto, že jsem zvyklý na něco jiného. Další výbava už je příjemná i když odemykání při sáhnutí na kliku mi stále dělá problém. Konfekční interiér mne moc neoslovuje, pro mne je trochu nudný i když moderní, v mém 9 let starém Mondeu se mi líbí víc a interiéry třeba v Alfách, navrhované stále srdcem nemají v mých očích estetickou chybu. Ale i to je o zvyku. Co mne nadchlo, Superb jede fakt svižně, i když k automatu bych měl drobné připomínky. A druhým milým překvapením je podvozek - auto krásně sedí, žehlí nerovnosti, je měkké a komfortní, ale když to po něm chceme, i "sportovně" tuhé a moc se nenaklání. Podotýkám, beru to v kontextu manažerského sedanu, doma mám MX-5, jezdil jsem všemi možnými sportovními auty a tam je to pochopitelně jinak, u Superba jsem ale takovou kombinaci komfortu a stability nečekal, přijde mi to fakt dobře namíchané. V něčem je to stále Škodovka - lehce se zevnitř rosí jedno přední světlo, nedávno odmítala zapadnout na místo krytka ostřikovače předních světel, ale zbytek zatím funguje jak má. V každém případě, od doby, kdy jsem jezdil první Oktávkou, udělala Škoda obrovský pokrok a myslím, že se může směle postavit konkurenci. Jaké máte zkušenosti vy?   

post-3283-0-01988100-1514460955_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JR_2010 - vím, že nerýpeš:-). Psal jsem, že to může být o zvyku, ale v Superbu lze výhřev sedaček nastavit ve 3 stupních intenzity a pokaždé, když z auta odejdeme, po příchodu musíme vyhřívání zase zapnout. Nevím, jestli to jde naprogramovat jinak (a přítelkyně to neřeší), ale takhle to teď funguje - vždy musím výhřev zapnout a nastavit intenzitu. Mé Mondeo MK4 si to pamatuje a kdykoliv přijdu do auta, po minutě nebo za 3 dny, sedadla se automaticky začnou vyhřívat na stejný z 5 stupňů, kde jsme naposledy skončili... V zimě s tím vlastně ani skoro nehýbám, mám výhřev nastavený cca na střed a nestarám se o to...

 

Převodovka - v režimu D je prodleva mezi sešlápnutím plynu a případným podřazením dlouhá, což je při předjíždění nejen otravné, ale občas by mohlo být i nebezpečné. A navíc je třeba šlápnout na plyn dost, jinak to nepodřadí a auto se bude snažit "zrychlovat" ze 60 km/h na šestku...:-). A při tom větším sešlápnutí neumím odhadnout, kolik toho plynu jsem si vlastně "přednastavil", aby to za vteřinu, až to přeřadí, vyrazilo tak akorát. A mezitím se auta v protisměru blíží...:-).  Přítelkyně jezdí standardně na režim S, ten trochu víc vytáčí motor, ale ne nijak moc a jízda je s tím v běžném provozu "použitelnější". Nejdřív jsem jí nevěřil, ale po 50 km na režim D jsem také zařadil eSko...Je možné, že to mají Oktávky jinak a tohle je schválně kvůli panu manažerovi, co sedí vzadu a pracuje, aby to s ním moc necukalo, ale přestože jsem s daily cars fakt spíš pohodový řidič, na režim D mi tohle přijde pohodové až moc. Kdyby bylo aspoň pod volantem pádlo, abych si mohl při předjíždění během zlomku sekundy pomoci... 

 

Ale jsou to jen moje subjektivní pocity, navíc jsem v Superbu uřídil jen asi 500 km, spíš se vozím...... A přítelkyně je důkazem, že na všechno, co mi v tom autě úplně nesedí, se dá zvyknout... Ale ten podvozek je fakt bezva a třeba řízení taky, to mi sedlo vyloženě do noty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...