Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Třeba u Peugeotu 204 šla revoluce jinym směrem. Motor vpředu, pohon na předek, taky hliníkovej motor. Třeba Renault 8 bylo auto s motorem vzadu... Trhákem byl ale v tý době vyrobenej Renault 16 (i když už asi vyšší třída než mbéčko). No a když se kouknu třeba na Opel Kadett nebo Simcu, Fiata... tak nevim, nevim. Revoluce to byla po Spartaku a Octavii tady u nás, ale světově? Navíc budoucnost pak ukázala, že vše vzadu nebyla dobrá koncepce, přesto na ní Škodovka lpěla nesmyslně dlouho. Edit: A navíc to pak vylepšila tim chladičem vpředu.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Ono vlastně víc aut z východního bloku mělo nějakou technickou zajímavost, jako třeba volnoběžka u warťasu, ale celkově to byly hromady neštěstí. Fakt stačí mrknout třeba na tyhle auta z roku 1968. Je tam něco, s čím by embéčko sneslo srovnání? c230340dd6c98521987e1c9175a22c0b.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hle lidí, jdu rovnou z sekci Ostatní, kde člen tvrdi, že na svou 10letou Astru tahá spotřebu 3,6l/100 km,respektive 3,8l/100km, když jede svižněji. Jak to dělají, že mají tak malou spotřebu, nebo jsem jen pyča, co neumí jezdit. Já na svém 5letém Golfu 1.6 mám 3,5l/100l jen, když jedu na jednom okrsku, kudy jezdím už 10 let tak to tam fakt znám, na kolik kde mám přijdat, abych přijel do další vsi bez brzdění a přidání. Jinak normálně 5,0 - 6,5l/100km

 

Kolik máte spotřebu a jak jezdíte, abyste to dosáhli ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hle lidí, jdu rovnou z sekci Ostatní, kde člen tvrdi, že na svou 10letou Astru tahá spotřebu 3,6l/100 km,respektive 3,8l/100km, když jede svižněji. Jak to dělají, že mají tak malou spotřebu, nebo jsem jen pyča, co neumí jezdit. Já na svém 5letém Golfu 1.6 mám 3,5l/100l jen, když jedu na jednom okrsku, kudy jezdím už 10 let tak to tam fakt znám, na kolik kde mám přijdat, abych přijel do další vsi bez brzdění a přidání. Jinak normálně 5,0 - 6,5l/100km

 

Kolik máte spotřebu a jak jezdíte, abyste to dosáhli ?

 

Těch 3,5l je při svižnějším letu ze skály ne? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je slusny, to mas kvuli mestu, nebo tomu fakt tak zakladas? :-)) Ja jsem po 120.000 km na dlouhodobym prumeru 12,2 a jsem s tim na posledni strance z 20 na spritmonitoru v Rkovych golfech :-))

 

Já ve svým Golfu to mám takhle. Takže buď rád, že seš rád a nepřepínej :)

Upraveno uživatelem Mechac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenové?

cenově pokud si to vztáhnul na průměrnou vejplatu na západě to bylo levnější jak 1000mb pro nás, takže ano lepší auta za míň peněz :-d

 

jako 60 léta tak namátkově ve světě Ford Mustang (levné stylové auto pro učitelky a sekretářky - tak znělo původní zadání) nebo třeba Ford Escort ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je slusny, to mas kvuli mestu, nebo tomu fakt tak zakladas? :-)) Ja jsem po 120.000 km na dlouhodobym prumeru 12,2 a jsem s tim na posledni strance z 20 na spritmonitoru v Rkovych golfech :-))

Je v tom hodně města. Na delší cesty mám jiný auto. Tohle je na kratší pojizdeni a zábavu. Samozřejmě pri každodenním ježdění a delších trasách by to šlo hodně dolů. Dá se v klidu jezdit kolem 10 a přitom zachovat sviznou jízdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hle lidí, jdu rovnou z sekci Ostatní, kde člen tvrdi, že na svou 10letou Astru tahá spotřebu 3,6l/100 km,respektive 3,8l/100km, když jede svižněji. Jak to dělají, že mají tak malou spotřebu, nebo jsem jen pyča, co neumí jezdit. Já na svém 5letém Golfu 1.6 mám 3,5l/100l jen, když jedu na jednom okrsku, kudy jezdím už 10 let tak to tam fakt znám, na kolik kde mám přijdat, abych přijel do další vsi bez brzdění a přidání. Jinak normálně 5,0 - 6,5l/100km

 

Kolik máte spotřebu a jak jezdíte, abyste to dosáhli ?

tak nevim .... mám to různě

 

Lancia Prisma (delta s kufrem) - 12l/100 :-d

Škoda Fabia III (když jedu eco se šéfem) - 4,8l/1000

to samé auto když nestíhám na KD a mám volné okresky 7,5l/100 za víc s tím prostě nejde jet

Okina II 1,9 tdi pd - když jedu v klidu - 4,5l/100

když mám den kdy mne to baví - 5,9l/100

půjčená E36 ka 325 od kamaráda když mne to bavilo - 15,5l/100 :-d

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne na západě, u nás.

no u nás bylo hovno a pár aut v Tuzexu z dovozu, to nejde porovnávat .. .cenu škodovky utvořilo UV a ne tržní hospodářství, na kubě taky auto stojí 4 násobek ceny jinde ve světe a mají zlomkovou výplatu ....

 

prostě jsem jen zareagoval na to že prostě 1000MB nebylo ničím zázračné, což pár lidí naštvalo a pak když už nebyly argumenty čím bylo úžasné technicky tak se přišlo s cenou ...

 

a komouši u nás zatrhli vývoj a malé soukromé značky - karosárny takže od roku 1948 jsme začali upadat ... krásně je to vidět co jsme vyráběli před WW2 ... to jsme byli opravdu špice na světě

 

labutí píseň byl Tatraplan ... podle mne poslední auto od nás, kde jsme opravdu byli na topu i světově ...

 

a pak terénní Tatry a Pragovky ale to jsme jinde ... z osobních aut tak ten tatraplan a tím to skončilo

Upraveno uživatelem Milan Praha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty embéčka, jen tak pár vět.  :photo:

Zásadní problém byl ve velmi dlouhé době vývoje, testování a přípravě výroby, / cca 10 let/ což dohromady dalo start výroby v roce 1964. Reálná doba pro uvedení  embéčka na trh  byla max.1958-1960. V roce 1964 padla klec a to ještě skutečné spuštění výrobní linky 1.4.1964 bylo nařízené, další odklady prostě již nepřipadaly v úvahu. Tisíc malých bolestí, tak to byla reakce spíše na nesmyslný název i když těch provozních a výrobních  bolestí bylo díky socialismu i tak dost.

 

No a u Renaultů měl v roce 1965 premiéru vůz R16, klasická koncepce vůz roku 1966. Srovnat toto s embéčkem snad nešlo ani náhodou. Stejně jako auta od Fiatů, které se staly také postupně nositeli titulu vůz roku. /Fiat 124/128/127/. Facelift ze Š1000MB na Š100 budí dodnes spíše útrpný úsměv než nadšení zejména když embéčka byla  v podstatě vyráběna v již v automobilovém průmyslu v již odpískané koncepci. /Viz aféra Corvair/.

Nový a relativně dobrý to bylo jen u nás, ale i srovnatelný vůz /R8/ byl podstatně lepší. Tehdejší záchrana škodovek spočívala v ukončení výroby 1000MB do roku 1969/70 a nástup výroby klasické koncepce - Škoda 720. Že se to nepovedlo to už je zase jiný příběh, bohužel, byli bychom dnes přece jen kus jinde a nebylo by nutno čekat s ryjící držkou v zemi na Favorita. I když - v těch osmdesátých za Husáka i ten F136 byl zázrak.  :photo: Tak tedy - Embéčko bylo zastaralé již když vyjelo z fabriky. Na tom se dodnes nic nezměnilo - v garáži to ale nevadí, jako relikt socialismu to může ještě nostalgiky zaujmout. 

**
Upraveno uživatelem eloga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...