Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

To se vůbec nepřu, ale není to Cayman :-) Je to prostě jiná kategorie a vzhled mi taky nic neříká. Já třeba dodnes, když se podívám na Golf 5, mám z něj dobrý pocit. Z mého ne, ten je pořád zas...., ale když se někdo o něj i stará (což se mně už nechce a nikdy jsem nebyl leštič), tak to je hezké auto. No a to samé je Cayman předešlé generace, ač tomu bych třeba z profilu vytknul světla, což je ovšem i na jiných modelech. To máš jak s hodinkami a i to, co tady čtu, tomu odpovídá. Někdo má vybraný hodinky, styl a jenom chce něco "doladit" a všich mu radí zcela jiné hodinky, nebo ať si koupí nůž :-)

Upraveno uživatelem swenak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Golf mi prijde fajn, ale vůbec ničím není zajímavej. Podle mě se veze na vlne popularity historie.

Nedávno jsem chtěl pořídit golfa mk1, nebo nebo mk2.

Ale nic moc ve slušným stavu jsem nenašel a nechtel jsem cekat.

Novější golf už mi přijde jako typicky auto pro ženu a nebo ?nudnou? trendy rodinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to taková "sázka na jistotu", neurazí, nenadchne. MK1 GTI z roku 1976 bych si asi taky rád koupil, ale to až tak, když nebude co by. Poslední modely MK6-MK8 jsou mimo mně, možná ještě tak MK6 Golf R20, ale to jenom, pokud by nebylo nic jiné. MK5 je tvarově pro mně příjemný, oblý, bez zbytečných hran a prolisů, taková láska na první pohled, měl jsem nejdříve GTI v červeném manuálu, pak GTI v černém automatu a pak jsem přešel na GTI v bílem automatu Edition 30. Novější jdou s módou, prolisy, větší agresivita, což já nemusím, o interériu MK8 nemluvě, asi jsem opravdu na "starou" klasiku :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Golf mi prijde fajn, ale vůbec ničím není zajímavej. Podle mě se veze na vlne popularity historie.

Nedávno jsem chtěl pořídit golfa mk1, nebo nebo mk2.

Ale nic moc ve slušným stavu jsem nenašel a nechtel jsem cekat.

Novější golf už mi přijde jako typicky auto pro ženu a nebo ?nudnou? trendy rodinu.

 

jako trendy rodina si nepripadame a nudna? To musi posoudit nekdo jinej :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož si dovolím tvrdit, že jsem v tuto chvíli jedinej zde, kdo s novým Golfem 8 už jel, rád bych řekl, že to auto je opět na špici segmentu, ať se to někomu líbí nebo ne. Kromě top technologií v této třídě jde jízdně o perfektní auto, podvozek je zase o kousek dál..klidný, komfortní, přesný, odhlučněný a vyvážený. Pocitově jste v autě o třídu výše a to fakt není mezi kompakty běžný jev. A to byly zatím k dispozici pouze 1.5 TSI a 2.0 TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec nepochybuju, že to je lepší a lepší, ač už byla i doba, kdy nová generace Golfu byla horší, než předešlá (tedy, pokud se bavíme o GTI). Ale vzhled a styl je věc subjektivní, jako u hodinek. Co se týče jízdních kvalit, je to taky otázka vkusu. Pamatuji si, když jsem měl na test půjčený Golf R20. Bezpochyby byl na tom lépe, než můj starší Golf. Řízení přesnější, jistější, nerovnosti žehlil lépe. Ale s kolegou jsme konstatovali, že můj je zábavnější, ač on by si vybral R20. Jistě, sériový starší Golf by byl na tom jinak, ale třeba díky měkčímu podvozku (bylo tam DCC) a jinému řízení byl u R20 menší kontakt s vozovkou, někdy nebylo znát, co se děje, což může být zrádné. Já sice vím o kdejaké nerovnosti, nebo kamínku na silnici, což je často nepříjemné pro běžnou jízdu, ale o to lépe se pak řeší hraniční situace, protože mám dřív informaci, že už ztrácím kontakt s vozovkou, rychleji jde zareagovat, korigovat. Jistě, opět specifikum, mám mechanický svorný diferenciál, který zase řízení sakra mění a narozdíl od otevřeného je potřeba i při jízdě rovně na nerovném povrchu držet volant, protože prostě bez toho není problém vybočit z přímky někam do pryč, pokud zrovna více akceleruji. To samé zatáčky, kde je díky diferenciálu zase zcela jiný průjezd. No a o tom, že na kluzkém povrchu třeba v podzemních garážích při plném rejdu prostě dostanu "smyk", resp. předek někdy uskočí nemluvě, s tím byl problém i na skole smyku, kdy se prostě vůz někdy nedařilo usměrnit tak, jako by to šlo u otevřeného diferenciálu. Ale alespoň je to zábava :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím v tom problém, ale OK, tak jinak. Komfortní vůz na denní ježdění má nějaký účel a vlastnosti, závodní vůz ma jiný účel a jiné vlastnosti. V obou případech je to něco za něco. Takže třeba svorný diferenciál prostě posune vlastnosti k závodnímu vozidlu, zrychlí jízdu, průjezd zatáčkou, ...., ale zase má úskalí a je potřeba na to myslet a nečekat, že se mi toto vše zlepší a zárověn to nebude mít nějaká negativa. Samozřejmě, můžu to ještě korigovat třeba typem diferenciálu, já mám Quaife, ten je ještě tak nějak "civilní", ale Wavetrac už je zase více do "závodna". Ano, třeba VAQ se snaží zachovat obojí, ale je to jako s Haldexem, smysl to má, ale .... . Třeba ten Haldex snad 3ti generace byl na Golf R32 a docela to dělalo problémy. V zatáčce, když šel vůz do nedotáčivosti (těžký motor) sepnul Haldex, kopnul do zadku a byla z toho přetáčivost. I když si na to dávali vlastníci pozor, tak prostě to nedopadlo vždy dobře. Novější již byl rychlejší, stačila mu snad půlka na sepnutí po prokluzu (nechci kecat, ale snad namísto 1/8 obvodu stačila 1/16).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, zatím tady ale nikdo moc nediskutuje, ty "štěky" sice klidně můžo být pravdou a mohu se plést, ale diskuze to tedy není ;)

A není někde jiné fórum, kde by ti pochlebovali a poradili lépe? Protože už pár stran je to o ničem 

post-23865-0-23474300-1576148813_thumb.jpeg

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, já se nepřu, že některé úpravy můžou dávat smysl. Ale spí bych se opravdu zaměřil na auta, která jsou kompromisem jaksi z definice (golf, A3 apod.) Ty ale píšeš o Porsche Cayman, což je už ve standardu extrémně schopné auto, jehož největší deviza ja právě ta vyváženost. Nevím, jaký jsi řidič, ale vsadím cokoli, že v drtivé většině situací se ani nepřiblížíš schopnostem toho auta. A myslet si, že z něj v garáži udělám lepší, mi přijde zcela zcestné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V minulosti sympatické vlákno se s příspěvky tunera swenaka zvrhlo v další předvánoční flame, IMHO je to trochu škoda.

Říkal, že končí, takže můžeme pokračovat kdo v čem jezdí. Já teď nejezdím v ničem, ale koncem ledna zase začnu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...