Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Mel jsem V60 v servisu a tak jsem mel moznost tyden jezdit s XC90. Je to samozrejme vec nazoru a osobnich preferenci, ale musim uznat, ze jak jsem si vzdy rikal, ze do tohoto typu auta patri alespon sestivalec a ze me mrzi, ze od nich Volvo ustoupilo, musim ted zmenit nazor.

Ctyrvalec s 235 konskymi silami je naprosto dostatecne vykonny motor, s prijemnou dynamikou a predevsim spotrebou. Behem 500km trasy s vyuzitim vsech typu silnic jsme ve ctyrech lidech skoncili na lehce pres 7 litrech. Prikladam to nejen svemu dokonalemu umeni defenzivni jizdy :-), ale predevsim bezvadne pracujicimu osmistupnovemu automatu. Tohle se fakt povedlo a symbioza s motorem je takrka dokonala. Podvozek uzivatelsky tak "akorat", ani houpavy, ani prehnane tvrdy, i kdyz prujezdy zatacek ve vyssi rychlosti trochu ovlivnuje naklon - preci jen, vysoke to je. Sedaky prijemne, dobra bocni opora. Ovladani tabletu (i kdyz ja jsem spise knoflikovy a tlacitkovy typ) je nakonec pomerne intuitivni a za ten tyden jsem si na nej dobre zvykl. Zavazadlovy prostor (toto byla navic sedmimistna verze) je opravdu obri a splni ocekavani vsech chataru a chaluparu. Vypisovat bezpecnostni prvky u Volva je asi zbytecne, vsechno je zde opravdu podrizeno maximalnimu bezpeci. Adaptivni tempomat, city break, upozorneni na prekazky a dalsi pracuji na muj vkus nekdy az prehnane opatrne a brzy, ale na to jsem uz 4 roky zvykly z V60.

Moc jsem si ten tyden s XC90 uzil.

B02ED6E5-3ECC-4CC9-A2ED-3721C2A4B7C0.jpeg

A1A4AB19-F587-45C6-807C-F931A87460F2.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, Irwinek napsal:

Špatnej příklad, velmi špatnej 😞

Dvoutunový volvo po srážce s takovým herberkem zůstane ve své polovině vozovky, zatímco tohle budeš sbírat všude možně a všechny airbagy a deformační zony Ti budou k ničemu. Někde je na netu čelní srážka ( 40/60 ) 940 a Megana - teoreticky přežili všichni, ale Megan byl jaksi někde úplně jinde - v poli, ve srázu, pod srázem, v cestě dalším autům,......

Spatnej priklad, velmi spatnej :(.

Napr. Volvo 850 vazilo podla motorizacie 1380-1520kg. Dost daleko do 2 ton, vsakze?

Pri celnej zrazke 25 rocneho vraku s modernym malym autom sice mozno Volvo ostane na svojej polovici vozovky, mo bude zacinat az niekde pri soferovej hlave. 

Konstrukcia, pevnost tychto starych aut s modernym autom sa neda ani porovnat. Bez ohladu na ich stav, tj. nemusia byt ani zhnite.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, eskimak napsal:

Spatnej priklad, velmi spatnej :(.

Napr. Volvo 850 vazilo podla motorizacie 1380-1520kg. Dost daleko do 2 ton, vsakze?

Pri celnej zrazke 25 rocneho vraku s modernym malym autom sice mozno Volvo ostane na svojej polovici vozovky, mo bude zacinat az niekde pri soferovej hlave. 

Konstrukcia, pevnost tychto starych aut s modernym autom sa neda ani porovnat. Bez ohladu na ich stav, tj. nemusia byt ani zhnite.

 

Pojem " dvoutunové volvo " se používá už cca 40 let, poprvé s uvedením řady 7XX , byť je známo, že této hmotnosti dosahovaly pouze pancéřované verze.

No, tak já budu raději vždycky sedět v tom " vraku ", než v moderním malém autě, dosahujícím velikosti kapoty toho vraku ( a neber mne, prosím, doslovně, taky vím, že to je tak akorát Aixam 😄 ). Třeba už pro to, že by mi mohl na přechodu dát chodec pár facek, aniž by mne vyndal z auta 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, patprom napsal:

Chápu správně, že osobní zkušenost nemáš a "pracuješ" jen s tím, co jsi kde zaslechl a četl. Argumentovat nebudu, je to zbytečné 🙂

Přeji všem hezký den s dobrou náladou. 

 

No, možná jsi tak pochopil, že jsem s nimi najel tak cca 5kkm, a většinou se jim díky " garážmistrovi " kouknul spíš " pod sukni ", protože výkřikům " ježíš, no pojď se podívat " se prostě odolat nedá 😄 Zaslechl a četl? no většinou jsem nevěřící Tomáš a rád se přesvědčím na vlastní oči, tím spíš, že šlo o oblíbené Volvo. Jinak se mi tvarově moc líbí.

Jo, abych to dopsal - přestal chodit stěrač před spolujezdcem, slyšíš, jak se to tam protáčí - s takovou blbostí přeci nebudeš jezdit do servisu. Budeš, a rád, páč je to oser a co je vevnitř raději vidět nechceš. Auto mělo najeto asi 15 kkm. 

Jako neříkám, měnit žárovku dálkového světla na levé straně u 960 vyžaduje mít ruku o třech kloubech a rozměrech 5 - ti letého děcka - proto taky v servise vyndají celé světlo a pak ho dají zpátky a seřídí.

Jako člověk, který to má doma/ v práci k trvalému používání a všechno řeší servisem a bere to v rámci toho, že s tím najel už xxxxxx budeš samozřejmě mít jiné zkušenosti . Abych byl spravedlivý, za ty tři roky, co se u nás na " dvorku " tahle auta motala byl snad závažnější problém jen s imobilizérem, kdy to naložila odtahovka, jinak o ničem nevím.

Nikde jsem netvrdil, že je to špatné, jen mi prostě nesedí. Tobě by třeba neseděl Gordon, a já z něj byl nadšený, byť do něj teklo, boční " okýnko " se klepalo jak drahej pes,... "-D

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, koveras napsal:

Šerife, zrovna 7er nie je úplný etalón spoľahlivosti :D Hlavne motory 50i a 50d

Ale, ale... sedmu jsem prodal s 350.000 km a na autě se neposralo nic, na autě v 350.000 km původní vstřiky, původní turbo, původní tlumiče i každé rameno 😉 750i motor který se nepovedl, to bez debat. Kdyby lidi nepotrebovali v dieselu 381 resp 400 koní tak basic 3,0d šlape krásně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Irwinek napsal:

Pojem " dvoutunové volvo " se používá už cca 40 let, poprvé s uvedením řady 7XX , byť je známo, že této hmotnosti dosahovaly pouze pancéřované verze.

No, tak já budu raději vždycky sedět v tom " vraku ", než v moderním malém autě, dosahujícím velikosti kapoty toho vraku ( a neber mne, prosím, doslovně, taky vím, že to je tak akorát Aixam 😄 ). Třeba už pro to, že by mi mohl na přechodu dát chodec pár facek, aniž by mne vyndal z auta 😄

Nikdy som este pojem "dvoutonove Volvo" nepocul pouzit na auto hmotnosti Oktavky, ale dobre. 

Na prechode som este facku nedostal, dokonca ani ako chodec. Trenuj, pride to.

Pozri si par videi, naozaj niet o co stat co sa tyka bezpecnosti takto starych aut. A to si sem vniesol koliziu s inym autom (o tom som ja nehovoril), v pripade narazu do pevnej prekazky na tom bude to stare volvo este o kategoriu horsie, pretoze vlastna hmotnost vs karoseria z blata.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, sibirnaya napsal:

Tak si povime ve 120tkm :) Ale to uz asi nebude tvuj boj, ne?

Kamarát si kúpil Xnovú 5 5.0i, predajca sa dušoval, že všetky neduhy sú už vychytané (to ale tvrdili u každej generácie :D), radšej som ho presvedčil, aby si doplatil záruku na 4roky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, M3maniac napsal:

Ale, ale... sedmu jsem prodal s 350.000 km a na autě se neposralo nic, na autě v 350.000 km původní vstřiky, původní turbo, původní tlumiče i každé rameno 😉 750i motor který se nepovedl, to bez debat. Kdyby lidi nepotrebovali v dieselu 381 resp 400 koní tak basic 3,0d šlape krásně.

Tys prodal sedmu? Jeste v cervnu si ji mel, navic jsem myslel, ze ju budes mit dokud se nerozpadne :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...