Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

před 34 minutami, Tom4 napsal:

Sorry, farmářský pudy jsem přehlídnul. ;)

A zeptám se, farma, tedy ovce, kozy, husy, slepice, kohouti a další havěť zvládnou měsíc sami když budeš na výletě? 

V tom módu, ve kterym to zamejšlim ano. Backup dozor bude asi třeba, ale to si zařídim. Chápu na co narážíš, ale nezapomeň, že sem slámochroup, nějakou tu zkušenost s kydánim hnoje mám :) 

@TLD Tundra je na předních pozicích, máš nějakou konkrétní zkušenost s verzí, rokem, motorizací, těma nástavbama atd? Hltám teď všechno dostupná info odkudkoli :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau, nemam, jel sem v tom jednou a pokud to neni nalozeny, je to uskakana koza jako kazdej pick up :) Motor to melo V8, uvnitr hneda kuze a byl to double cab a byla krasna :)

Zkus procist Ih8mud nebo expeditionportal, amici a kanadani je jezdej dost a urco najdes hodne info. Tech doplnku je tam na to mraky a neni problem to dovezt.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, JoyStick napsal:

Druhej účel (a právě proto je ten výběr komplikovanější) je "mám toho plný zuby, na měsíc vypadnu na vejlet a je jedno kam" - tedy expediční / obyvatelný, ale zároveň schopný si poradit na cestě. Tzn rozumný spaní (jedno jesi vevnitř nebo nahoře), soláry, vodní nádrž, plynová nádrž, kuchyňka a příslušenství, nouzová sprcha, lopaty, motorovka, sekera, nejnutnější náhradní díly a nářadí na opravu vozítka, malá kancelářička (přecejen občas něco udělat potřebuju).

Už si na nejakej expedícii podobného typu, na akú sa chystáš, bol? Nerýpem, pýtam sa, podľa mňa toho chceš strašne veľa naraz, a často sú to navzájom nekompatibilné veci. Plus také drobnosti, ako trebárs núdzová sprcha - v Maroku to znamená niečo úplne iné ako pri polárnom kruhu. Ten kompromis v miere pohodlia je len a len tvoj vlastný, bez predchádzajúcej skúsenosti by som sa do projektu takéhoto rozsahu asi nepúšťal, a najprv si to vyskúšal.

Edit: Aby som teda len nemudroval, na Islande sú dosť obľúbené staršie Econoline na tých ich uletených podvozkoch s pneumatikami 40+ palcov, za ceny okolo 20-70 000 € (fotka nižšie z aktuálneho inzerátu). A v US/AU je aj pár slušných úpravcov, napríklad Sportmobile.

CarImage.aspx?s=100&c=162164&p=194127&w=

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrik To je naprosto relevantní dotaz a psal jsem na začátku že s tím nemám zkušenost, proto se tady vyptávám vás, kteří tu zkušenost máte, abych se vyvaroval těch chyb, které bych zákonitě udělal, kdybych se neradil a nic o tom nezjišťoval.

Za polární kruh jezdit asi nehodlám, minimálně ne v dohledné budoucnosti. Rozumím co tím myslíš, ale já to chápu tak, že polární a pouštní expedice jsou tak protichůdný extrémy, že neexistuje vozidlo ani jeho úprava a výbava, která by byla dokázala splnit oba ty protipóly. Zabývám se tím, co si dokážu reálně představit, tedy podmínky a terén řekněme od Skotska po Africkou savanu.

Určitě se na první expedici nebudu chtít vydat sám a zkusím najít partu nějakých zkušených harcovníků, kteří by mě zpočátku vodili za ručičku a ukázali mi co ano, co ne, na co dát pozor, čeho se vyvarovat atd. Tady se zase vracím k důvodu, proč to tady píšu veřejně a ptám se jako pitomec vás, kteří tohle už máte dávno za sebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, JoyStick napsal:

psal jsem na začátku že s tím nemám zkušenost,

To som prehliadol, pardon.

Podľa mňa si veľmi rýchlo zamietol tú obytnú nadstavbu na pickup. Podľa mňa nič lepšie na situáciu príležitostná expedícia príležitostného cestovateľa neexistuje. Najmä, pokiaľ to auto má bežne fungovať ako pracovné, a na expedícii potrebuješ občas aj v pokoji pracovať. Premena na obytňák je otázka doslova pár minút, pokiaľ je tá nadstavba tak urobená, kým pod ňu nacúvaš a upevníš. Všetko potrebné má v sebe.

Tie nadstavby sú rôzne, nevýhod majú len málo. Napríklad zvýšené ťažisko (ale pokiaľ chceš auto ohadzovať tak, ako si spomínal, si na tom rovnako) alebo citlivosť na vietor. Dá sa to riešiť nadstavbou s výklopnou strechou. Hlavná nevýhoda je oddelený obytný priestor od cestovného, ale to máš u všetkých pickupov rovnako. Na druhej strane máš priestor na kľud alebo prácu, ak treba.

Výhod je plná prdel. Po prvé, riešiš zvlášť auto a zvlášť nadstavbu. Po druhé, máš tam všetok komfort, čo si písal, vrátane sprchy - a to bez ohľadu na vonkajšie počasie (!). Napríklad aj ísť spať do strešného stanu vo víchrici s horizontálnym dažďom je mission impossible, kým tam vyjdeš, všetko máš mokré :D Po tretie si môžeš obytný a spací priestor vykúriť a vysušiť. Po štvrté je prestavba z pracovného auta na expedičné veľmi rýchla.

Dnes je už aj zopár skvelých škrupinových celoplastov, ktoré nijako nelimitujú výkony auta - námatkou skvelá fracúzska Gazell alebo islandské JS, obe na malé pickupy.

image.png.90c35902078818698b94f16b4f300efa.png

JS.thumb.jpg.27eca702c29f75e9bdfdb94739742639.jpg

Oboje síce majú otváraciu strechu kvôli zníženiu ťažiska a aerodynamického odporu, ale majú dobre vyriešené zatekanie aj plesnivenie. A hlavne nemajú problém s izoláciou a zatekaním cez spoje stien.

Niektoré obytky od Tischeru sa dokonca dajú na mieste zložiť a robiť výlety do okolia s prázdnym autom.

Hint: Na Islande sú požičovne pickupov s obytkami, nestoja málo, ale dá sa to cestovanie v takomto setupe vyskúšať. A budeš mať vlastné skúsenosti :D Námatkou požičovňa s full size pickupmi a bežnými pickupmi. Nehovorím, že ti to riešenie musí sadnúť, ale aspoň zistíš, čo hľadáš.

Mne osobne aj tak viac sedia tie Econoliny. Tiež sú AFAIK na podvozkoch Fordu F a na rozdiel od Expeditionov majú lepšie (skvele!) využiteľný priestor.

20200513_103304.thumb.jpg.7b61070d0cb7bad8e70871e689dfa0a2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wawrik Nene, vubec nezamitl, jestli to tak vyznelo, tak se omlouvam.

Jen jsem premyslel v relacich modularity a ten jednolitej box s jasnym urcenim, mi do toho nejak nesel. Na druhou stranu to co popisujes dava naprostou logiku. Urcite mrknu na ty linky cos posilal (ted su v hospode) a zkusim si teda i sam bokem neco nacist o tech “hotovejch” krabic.

V kazdym pripade opravdu vsem velmi dekuju za to ze se tu se mnou zahazujou a odpovidaj mi na debilni dotazy :D 

Jsem vam fakt vdecnej bando :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, u horala z Kladna to dává smysl. Já jsem prosťáček, co přezouvá podle reálný situace a ne podle kalendáře.
Ja prezouvam podle realny situace a podle casovych moznosti a ted se to proste hodilo. A taky si nemyslim, ze zimaky jsou jen o snehu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Prochy68 napsal:
před 22 minutami, Americkej napsal:
OK, u horala z Kladna to dává smysl. Já jsem prosťáček, co přezouvá podle reálný situace a ne podle kalendáře.

Ja prezouvam podle realny situace a podle casovych moznosti a ted se to proste hodilo. A taky si nemyslim, ze zimaky jsou jen o snehu.

U nás na východě ráno v osm taky -3C a také myslím že zimáky už jsou na místě....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokud je sucho, tak může být třeba -10°C (hádám) a letňáky budou lepší variantou než zimní pneu, ale jakmile silnice "zvlhne", tak zimáky přebírají prim. A z mé osobní statistiky vyplývá, že je v zimě více mokro než sucho, takže ty zimáky taky do 14 dní nasadím dle časových možností. 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...