Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

před 50 minutami, KFL napsal:

Nevím jistě, chce to vyzkoušet. Nicméně to jádro zůstává - z P->D nebo P->R nebo D->R/D->P je třeba držet čudl vždycky. Zbytek by měl být volnej. Každopádně je to spíš jen taková urychlovací příjemnost - držení pojistky při řazení obecně je naprosto OK.

Jediný snad platí furt - z D se nevyřazuje na N ani P při krátkým (do 5 minut, někdo říká i 15 min) zastavení, typicky v zácpě, na semaforech atd. 

Dík, já prostě zamrzl tuším u automatu z roku 1988 ze školy, nemám kde to zkusit si to osahat a různý yotuby mi moc nepomáhají ( musím to vidět naživo a omakat si to ). Vyzkouším u ségry v autě 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, shaggy napsal:

Fakt milujem trpakov co nechaju D a stoja na rovinke na brzde a svietia svojimi vysokymi enonunosupersuvckami rovno do oci za nimi stojacich vodicov. Diky!

Tak třeba předpokládají, že hned zase pojedou a je blbost na tu chvíli dát P, vypnout motor, vystoupit a jít na chodník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, montemar said:

to mě zajímá. proč nevyřazovat při delším stání na N? slyšel jsem právě několik opačných názorů, a to i ze servisu. sám to občas dělám, když vidím stání dýl než třeba minutu

Já třeba taky dám P na přejezdu nebo když stojím dýl jak minutu a vypadá to, že stát budu. Každopádně je nejlepší podívat se do návodu k autu.

Dřív se říkalo, že na N automat nemaže nebo že při změně z D na N/P dochází ke změnám tlaků oleje, což skříni nedělá dobře (při ultračastým kvedláním pákou sem a tam). Každopádně automat není manuál a tudíž nedává smysl vyřazovat jako u manuálu. Převodovka si to pobere sama, od toho tam je (zvlášť se start/stop systémem).

Tohle jsem viděl u jednoho taxikáře - neustále házel N nebo D. Dvojkovej superb s 600 tkm na budíku a stěžoval si, že to DSG nic nevydrží, že už má třetí skříň :D.

EDIT: Jinak je u automatu ještě zásada používat ruční brzdu pokaždý, když dám P a nestojím na úplný rovině. Ten ráz do skříně při popojetí auta je prej děsnej. Totéž řazení zpátečky při mírným pohybu auta vpřed a naopak (D při couvání). Ale jen prodávám, jak jsem koupil.

Upraveno uživatelem KFL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 minutes ago, JR_2010 said:

Tak třeba předpokládají, že hned zase pojedou a je blbost na tu chvíli dát P, vypnout motor, vystoupit a jít na chodník.

Ak pride k prave naskonecej cervenej na velkej krizovatke tak aj priemerny simpanz vie, ze postoji kludne minutu a viacej.

Hlavne, ze sa tie supermoderne auta vypinaju cele :) Ale ludia su dnes lenivy uz aj s fofrklackom mavat no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Muffik napsal:

já mám aktivní Auto Hold, takže ani brzdu, ani P neřeším

(vlastně ani nevím, proč jsem to v minulým autě nevyužíval, je to fajn fíčura)

Přesně, Autohold v kombinaci s automatem nemá chybu. Při koupi auta jsem ho zapnul a od tý doby nevypnul. Dokáže někdo vysvětlit proč má takováhle funkce solo tlačítko, když to v drtivý většině případů člověk jednou zapne a pak už nikdy nevypne? Přitom mně přijde, že spousta jinejch nastavení se řeší přes infotainment a ničemu to nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, KFL napsal:

Já třeba taky dám P na přejezdu nebo když stojím dýl jak minutu a vypadá to, že stát budu. Každopádně je nejlepší podívat se do návodu k autu.

Dřív se říkalo, že na N automat nemaže nebo že při změně z D na N/P dochází ke změnám tlaků oleje, což skříni nedělá dobře (při ultračastým kvedláním pákou sem a tam). Každopádně automat není manuál a tudíž nedává smysl vyřazovat jako u manuálu. Převodovka si to pobere sama, od toho tam je (zvlášť se start/stop systémem).

Tohle jsem viděl u jednoho taxikáře - neustále házel N nebo D. Dvojkovej superb s 600 tkm na budíku a stěžoval si, že to DSG nic nevydrží, že už má třetí skříň :D.

EDIT: Jinak je u automatu ještě zásada používat ruční brzdu pokaždý, když dám P a nestojím na úplný rovině. Ten ráz do skříně při popojetí auta je prej děsnej. Totéž řazení zpátečky při mírným pohybu auta vpřed a naopak (D při couvání). Ale jen prodávám, jak jsem koupil.

v autoškole učitel každýmu, kdo se jen dotýkal nohou spojky při čekání na křižovatce, vlepil pohlavek :) 

.. u dsg také, při zařazeném D a stáni, dochází k vypnutí obou spojek, aspoň si to tak představuju. takže to minimálně těm spojkám moc nesvědčí. ale třeba se pletu

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, montemar napsal:

v autoškole učitel každýmu, kdo se jen dotýkal nohou spojky při čekání na křižovatce, vlepil pohlavek :) 

.. u dsg také, při zařazeném D a stáni, dochází k vypnutí obou spojek, aspoň si to tak představuju. takže to minimálně těm spojkám moc nesvědčí. ale třeba se pletu

Ono je to ale len teoria. O kolkych vymenach spojky z dovodu unaveneho pritlacneho taniera si uz pocul? Za mna, kludne stat na spojke na kazdej krizovatke, nebude to mat vplyv ani za 10 rokov. Ak je rozpojena, nic sa nekazi. Vzdy dojde skor k opotrebeniu dvojhmoty ci samotnej spojky nez pritlacneho taniera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, shaggy napsal:

Ak pride k prave naskonecej cervenej na velkej krizovatke tak aj priemerny simpanz vie, ze postoji kludne minutu a viacej.

Hlavne, ze sa tie supermoderne auta vypinaju cele :) Ale ludia su dnes lenivy uz aj s fofrklackom mavat no...

Fakt nechapu proc bych mel na svetlech davat P a sundavat nohu z brzdy, to nedava logiku. A s manualem by se mel clovek na kazdych svetlech smrdlat s ruckou jo? To je picovina.

Mne vadi mlhovkari ve meste v kolonach

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi to vadí taky, jednou předemnou stál borec snad 10 minut na brzdě ve stojící koloně a měl jsem chuť vystoupit a zeptat se ho jestli už nemá křeč v noze. (ale jestli to dělá sám autohold tak to mi ho teda vyndej). Když zamnou někdo je (ve tmě) a stojí se dýl než pár vteřin tak i z kopce dávám ručku abych mu nesvítil do ksichtu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky



Mi to vadí taky, jednou předemnou stál borec snad 10 minut na brzdě ve stojící koloně a měl jsem chuť vystoupit a zeptat se ho jestli už nemá křeč v noze. (ale jestli to dělá sám autohold tak to mi ho teda vyndej). Když zamnou někdo je (ve tmě) a stojí se dýl než pár vteřin tak i z kopce dávám ručku abych mu nesvítil do ksichtu.


Jop. Presne tak. Pri dlhsom stati este svetla hodim na parkovacky.
A to s tym autohold som teda netusil. To je riadna konina...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, KFL napsal:

EDIT: Jinak je u automatu ještě zásada používat ruční brzdu pokaždý, když dám P a nestojím na úplný rovině. Ten ráz do skříně při popojetí auta je prej děsnej. Totéž řazení zpátečky při mírným pohybu auta vpřed a naopak (D při couvání). Ale jen prodávám, jak jsem koupil.

Ta brzda jednoznačně, nejdřív ruční (nožní) brzda, pak vyřadit na P, aby se to neopíralo. "Převodovkář" důrazně doporučoval a myslím že i v návodech to někde padlo....  Jinak obecně světla a podobně nechat D, vyřazoval bych jen na delší dobu, za sebe závory, čekáná na ženský, ale to se dá dát D zamknout a jít i na kafe 😂

Upraveno uživatelem DavidLC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...