Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Tada: :D tak zrovna tohle mi jasny je.

 

Treba ale to BMW na minuly strane, proste moc nechapu, k cemu to tam ma.. do terenu tezko.. a na sportovni jizdu uzamykani ctyrky?

 

Ok, princip ale chapu, dik.

 

 

 

Do terénu těžko... ok, a co třeba sníh? mokrá tráva, nějakej jinej bordel?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do terénu těžko... ok, a co třeba sníh? mokrá tráva, nějakej jinej bordel?

 

Vim, jak to myslis, ale ve vsech tech situacich (mozna tedy az na snih) mi prijde, ze zrovna moznost uzamknout ctyrku je naprd, jezdis spis pomalu.

 

 

Btw, nedavno jsem videl krasnej Wrangler v inzerci, s motorem HEMI, koukni sem ;-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

Tak některý ty 5ti kvalty (třeba ve starejch Mercedesech) měly 5ku fakt ukrutně dlouho a starému automatu trvalo dlouho podřadit, takže když si jel trošku dynamyčtěji po okresce, tak bylo nežádoucí, aby ti to tam tu 5ku koplo. U starých merglů s 5kvaltem to bylo tak, že 5 se nařadila když si dal na převodovce sportovní režim... Když pominu to, že 5 tam nebyla řazená hydraulicky, ale elektronicky... Ale to zamykání 2 a 3 jsem docela používal, když jsem byl se starou W124 300TDT v Alpách, aby neusmažil brzdy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má to ještě jeden účel - třeba 80sátka do kopce - víc jet nesmíš a furt to řadí 3 - 4 - 3 - 4 a zbytečně to pálí lamely, tak zablokuješ do trojky a máš klid(to samé třeba když máš přívěs). A při dynamické jízdě se taky vyblokovává nejvyšší stupeň. Dokonce některé japonské káry mají blokaci nejvyššího stupně označenou jako sportovní režim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokonce některé japonské káry mají blokaci nejvyššího stupně označenou jako sportovní režim.

 

Tak o tom nic nevím, spíš je to tak, že ve sportovním režimu to neřadí nejvyšší stupeň kvůli zachování dostatku výkonu. Nejvyšší stupeň je tam primárně kvůli snížení spotřeby, ale není to na sportovní ježdění.

 

US auta a auta pro Středoamerické trhy mají O/D knoflík, který umožní řazení nejvyššího stupně a nebo jej znemožní. Říká se tomu overdrive.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

Tak o tom nic nevím, spíš je to tak, že ve sportovním režimu to neřadí nejvyšší stupeň kvůli zachování dostatku výkonu. Nejvyšší stupeň je tam primárně kvůli snížení spotřeby, ale není to na sportovní ježdění.

 

US auta a auta pro Středoamerické trhy mají O/D knoflík, který umožní řazení nejvyššího stupně a nebo jej znemožní. Říká se tomu overdrive.

 

No počkat, overdrive je totálně něco jiného než jen prosté zablokování nebo povolení řazení vyššího stupně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No počkat, overdrive je totálně něco jiného než jen prosté zablokování nebo povolení řazení vyššího stupně.

 

Kamarád měl Mitsubishi Eklipse a tam při S-ku neřadil nejvyšší stupeň a maximálka byla okolo dvou set. Při normálu se to pod plným plynem chovalo úplně stejně, jen to okolo dvou set ještě jednou řadilo a akcelerovalo dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To eSko ti změní časování ventilů a zajistí, že auto bude řadit až ve vysokých otáčkách. Rychlosti se prostě natáhnout.

Jinak overdrive podle mě zablokuje ten stupeň, který tam máš, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No počkat, overdrive je totálně něco jiného než jen prosté zablokování nebo povolení řazení vyššího stupně.

 

Overdrive je prostě ten nejvyšší převodový stupeň. Jmenuje se to tak proto, že výstupní hřídel převodovky se otáčí rychleji než vstupní. A na rozdíl od ostatních stupňů to bývá samostatná jednotka (byť dnes většinou ve skříni hlavní převodovky), ne součást hlavního soukolí převodovky.

 

Zmíněné tlačítko (či posice "D" bez kroužku na voliči) pak povolují či zakazují řazení tohoto stupně. OD: řazení povoleno, D: řazení zakázáno. Naprostá většina klasických převodovek také v režimu D nezamyká měnič momentu (to se samozřejmě netýká novějších převodovek, které ho nepoužívají).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to moje bmw malo 5 rychlosti. 4 si mohol dat manualne a 5 ked si dal D. ja som to pouzival ako pisu vyssie. ked si chcel radit ako na manualnej prevodovke alebo ked si sa posuval pomaly alebo pribrzdit motorom lebo inak si musel pouzivat brzdy a tie by odisli o chvilu. skratka na 2-4 to je ako normalna manulana prevodovka. nepreradi ti to vyssie nad ten stypen ktory mas zaradeny.obcas som pouzival 2-3-4 pri rozbehu z krizovatky manualne lebo to si preradis kedy chces. vecsinou som jazdil ale na D. ked chces predbehnut a podradit tak zosliapnes plynovy pedal uplne na podlahu a prevodovka podradi sama bud o jeden alebo 2 rychlostne stupne. zalezi od otazok ktore tam mas a rychlosti. je to citit take preskocenie na pedali. trva to mozno 1 seku..u dlhsie ako rucne ale funguje to ked s tym oneskorenim pocitas :)

 

vedla je prepinac na sportovu jazdu a sneh. pri sportovej to preraduje nie pri otackach napr 2-3tisic ako ked mas D ale az 5-6tis. myslim ze na rezime zima to preraduje jemnejsie aby sa koleda pri preradeni nepresmykli- to som ale nejazdil lebo v irsku nesnezi :D

 

pred tym som nikdy nechcel automat. zdalo sa mi to nudne a nezabavne. ale po tomto mojom prvom teraz uz chcem velke auto len s automatom. a tie dnesne tiptroniky su 2 v 1 :)

 

 

 

 

Tada: :D tak zrovna tohle mi jasny je.

 

Treba ale to BMW na minuly strane, proste moc nechapu, k cemu to tam ma.. do terenu tezko.. a na sportovni jizdu uzamykani ctyrky?

 

Ok, princip ale chapu, dik.

 

 

 

Upraveno uživatelem xnokiax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jdu někam brečet : http://www.novinky.cz/auto/231757-prvni-video-supersportovniho-lamborghini-aventador-lp-700-4.html to bych chtěl jen nevím na kterých silnicích u nás by se stím dalo jezdit :sad01_anim:

 

Auto dobrý, ale režisér toho klipu by zasloužil nakálet do dlaní a nepustit dva týdny k tekoucí vodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak video je poplatný stávajícímu stylu kamery, střihu a režie. Až bude nějaký normální promo video, auto uvidíme víc.

Takhle je mi jasný, že do 21. 12. 2012 ho musím mít, páč je to ideální přepravník pro konec světa :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...