Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Je to úplně novota (mělo to najeto 14 km, když jsem do toho vlezl), je mi líto to drásat. Ale dealer řek, že to v CZ najede jen pár km a za pár týdnů to pojede zpátky do DE, takže to nemám řešit a mám si to užít. Tak ho asi poslechnu.

si budeš hrát s meziplynama žejo? B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ačkoli nemám moc rád Renault,musím říct,že nový Renault Clio Grandtour je designově hodně pěkné auto.Ale ty motory,co tam budou je teda docela slabota,co se výkonu týče.Nejsilnější motor 1.5 Dci s 90 koněma mě přijde dost málo na kombi.Zbytek motorů jsou 1,2 a 0,9 .Asi je to děláno hlavně na spotřebu,která by prý měla být solidní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0.9ka je tragedie :(, ta patnactka neni vubec zlej motor, dava se roky i do Scenicu a Grand Scenicu (se 74 kW) a zcela prekvapive to neni tak zdechly, jak by se mohlo zdat. Navic se da, pokud je clovek toho fanouskem, lehce chipnout na 96 kW.

 

Velikost motoru je odrazem kombinace EU-downsize buzerace a dalsich faktoru :(. O kolik lepsi by z hlediska uzivatele asi byla atmo 1.6ka? To se nedovime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne neviem prist tomu downsizing-u na chuť.

Objem nenahradíš, akurát tým turbovaním zvyšujú možnosť poruchy.

A pritom pri porovnaní rovnako výkonnej 0,9 turbo a povedzme atmosférickej 1,4 bude spotreba pri rovnako dynamickej jazde veľmi podobná, akurát o turbo sa treba lepšie starať...

Toť len môj názor, neukamaňujete ma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Downsizing sam o sobe spatnej neni, ale vysledek musi davat trochu smysl. A v mnoha pripadech tomu tak neni.

 

A nenahraditelny objem - ta fraze neni uplne prazdna, jen je nutno ji aplikovat na konkretni srovnani. Treba Mercedes S s oturbenou 1.6kou a vykonem 230 koni bude furt nesmysl proti atmo sesti/osmivalci s totoznym vykonem. A tak :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je samozrejme jasne. Ale i v ramci stejneho vozu, S trida, jde poslednich 20 let vykon nahoru ne diky zvysovani objemu, ale diky technologii. Stejne tak si nemyslim, ze moderni litrovy benzin v Cliu je nejaka hloupost, nebo pomylenost. Naopak, myslin, ze moderni, maly a lehky benzinovy motor je zde idealni reseni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky myslím, že downsizing není obecně špatná idea - bohužel speciálně ve větších autech je špatně aplikovaná. Ono to samotným výrobcům vyhovuje, protože pod rouškou emisí ušetří ve výrobě... Problém je, že se z osmihrnků stávají šestky, ze šestiválců čtyřhrnky a zatím povětšinou s jedním turbem. Kdyby nešlo o šetření, velmi snadno si představím ve vyšší střední třídě dvoulitrový šestiválec se dvěma twin-scroll turby, který dá 300-400 koní, potáhne odspodu, mimo zátěž nebude žrát a nadto bude i kultivovaný a s rozumným zvukem. Tedy nejsem si zcela jistý, že objem ničím nenahradíš, ale jsem si jistý, že počet válců ničím nenahradíš (a simulaci zvuku motoru do audia komentovat nebudu). Jen je to holt výrobně dražší...

Upraveno uživatelem IntoPicture
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud objem nicim nenahradis, tak bychom jezdili v mnohatunovych hruzach s jedenactilitrovymi motory s osmdesati kW, jako pred osmdesati lety. Je to jen fraze bez obsahu, technologie jde dopredu, potreby jsou jine a navic si dneska nikdo nekupuje auto na dvacet let.

ale já chci hezké auto na dlouho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hasňa, Ty hovoríš o technológii, ja o downsizingu a použití turba.

Napr. 308 má 1,6 s turbom a 200 koní a Civic 2-liter atmosféra tiež 200.

Jedno je downsizing, druhé technológia.

Šupnúť do jednolitra turbo nie je technológia, to zvládne aj Gejza z garáže...

 

Ja proste rád šoférujem a mám rád, keď predbiehanie netrvá 3 minúty a ešte k tomu nemusím ten turbomotorček trápiť...

...a stále dostatok výkonu k dispozícii...

 

Chlapi, prepáčte, len môj názor, nezakazujem Vám to kupovať, ale Superb s 1,4?

To snáď nemyslíte vážne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hasňa, Ty hovoríš o technológii, ja o downsizingu a použití turba.

Napr. 308 má 1,6 s turbom a 200 koní a Civic 2-liter atmosféra tiež 200.

Jedno je downsizing, druhé technológia.

Šupnúť do jednolitra turbo nie je technológia, to zvládne aj Gejza z garáže...

 

 

možná to zvládne aj gejza z garáže ale funguje to ne?? porovnej si 1.4 mpi vs. 1,4 tsi.... atmosfera kroutak kopec jako mount everest, tsi rovna cara od 1500-4000 ot. vykon dvojnasobny a spotřeba stejná

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm, 1.4TSI nenahradila výkonově a cenově 1.4MPI, ale 1.6FSI a z větší části i 2.0FSI.  

 

jo... ale vzal se objem xxx a gejza na to namontoval turbo... a při stejném objemu, stejné spotřebě je to lepší ne? já neříkám, že se to nutně musí aplikovat na litrovy moturky a cpat to do limuzin... což je blbost a tipuju, že v prodeji to asi neni TOP motor... ale zas nebudem po vzoru američanů jezdit v šestilitrech s výkonem "nula nula nic" (zjednodušeně řečeno)

Upraveno uživatelem Lion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...