Jump to content

Kdo čím jezdí


Lukáš
 Share

Recommended Posts

Ahoj kluci, mám dotaz ohledně prodeje auta a nevím kde jinde se zeptat, tak to zkouším zde.

Prodal jsem auto, které před koupí prošlo kontrolou v servise který si vybral sám kupující včetně diagnostiky a dvou testovacích jízd.

 

Po měsíci se na autě objevila závada, která se projevuje tak, že auto naskočilo na 3 válce a klepalo se. Dle diagnostiky problém s 1-3 vstřikem.

Po odmazání závady fungovalo auto opět normálně. Po dalším týdnu se to opakovalo tentokrát chyba na 6 vstřiku.

V servise bylo řečeno, že chyby odmazaly, auto otestováno a jezdí normálně.

 

Dle mého názoru se o vstřiky asi nejedná, to by přece závada po odmazání vyskočila znovu. Pojal jsem podezření třeba na špatné palivo. Kupující řekl, že tankuje na nějaké pumpě na vesnici, kde tankuje vždy. Nicméně jsem ho umluvil, aby alespoň zkusil natakovat víceoktanové palivo což udělal. Auto prý jezdilo opět cca týden v pořádku a nyní se mu to projevilo znovu. Psal mi, že už na to přestává mít nervy apod.

 

Moje otázka zní mám se bát toho, že mi auto vrátí, ikdyž ho již 2 měsíce používá? Nemám problém mu na opravu přidat, jen chci vědět, jak se k tomuhle postavit. Děsím se toho, že se tohle opraví, já mu na opravu přidám a on za dva měsíce přijde s něčím jiným.. Přecijen to auto je 9 let staré.

Link to comment
Share on other sites

Pokud ti ho nevrátil po prvním projevu závady, resp. nenavrhnul opravu/sdílení nákladu po návštěvě servisu, popř. jezdí dál, potom bych se s ním upřímně moc nebavil. Ať zkusí měsíc tankovat jen na lepší pumpě a pokud se závada neprojeví, pak je vystaráno. Navíc - porucha vstřiku není doopravdy skrytá závada, to může být prostě spotřební materiál.

 

Tohle je vždycky těžký, ale po zkušenostech všechny věci tohoto typu řeším písemně. Rád vyjdu vstříc, pokusíme se eliminovat chybu, ale jakmile člověk jezdí dál nebo si dává načas, pak se nevyplácí bejt moc přátelskej. Protože v mezičase se s autem mohlo stát cokoliv a tím, že s tím jezdí i s touhle chybou, autu rozhodně neprospívá.

 

Navíc - pokud auto prošlo servisem před prodejem i diagnostikou, tak bych byl o to méně ochotnější. Samozřejmě v rámci slušného obchodu, neříkám, abys ho poslal do háje.

 

Zkuste dojít nějaký dohodě, podělte se o náklady na vstřik (pokud je to vstřik a ne palivo), cokoliv - přeju pevný nervy.

Edited by KFL
Link to comment
Share on other sites

No, ono jde o to, že k autu byla z DE ještě roční záruka, která stále trvá. Oslovil firmu, která záruku zprostředkovává a ty mu rovnou napsali, že vstřiky jsou spotřební materiál a že to záruka nekryje. Nicméně nikdo vlastně nepotvrdil, že závadu skučně způsobují vstřiky. Projev té závady mi přijde dost divný, proto si osobně myslím, že to vstřiky nejsou. Psal mi, že natankoval 40l na Benzině a do včera jezdilo auto normálně.

 

Nechci ho poslat do háje, protože chápu, že to je nepřijemný, navíc když se mu to projevilo cca 3 týdny po koupi, ale zase nevím, co s tím autem doposud dělal a jak se k němu choval. Sice mě informuje co a jak, ale jaká je skutečnost nevím.

 

Psal jsem mu ať auto doveze k AD, na což mi řekl, že udělá cokoliv mu řeknu a jestli to tedy celé zaplatím. Tak jsem mu řekl, ať podle mě nic nedělá, že pouze hledám možnosti, jak z toho ven, ale že rozhodnutí musí být na něm.. Že jsem ochotný mu na opravu přidat, ale že to nehodlám platit celé, protože v době prodeje auto fungovalo, v jeho servisu bylo hodinu na prohlídce a dignostice (která nic neodhalila), takže mi nepřijde úplně férové, abych celou opravu platil já.

 

Už nikdy nechci prodávat auto :-)

Link to comment
Share on other sites

BMW F01 740i

Odpovídáš za skryté vady. Pokud se závada neprojevila nikdy před prodejem a ty jsi o ní v okamžiku prodeje nevěděl, s klidným svědomím nového majitele pošli k šípku. Kupuje ojeté auto, které se zkrátka může pokazit. Pokud s tím nechtěl počítat měl si koupit nové. U bmw tyto benzínové vstřiky odcházejí, nevím jak na 7mu ale na 320i stojí

jeden asi 2000kč.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Předtím se mi to nikdy neprojevilo. Fakt je ten, že já jsem tankoval jen 98 a přidával VIF. Proto si pořád říkám, jestli to nemůže mít souvislost s kvalitou paliva.

A při koupi respektive předkupní prohlídce, ani při dvou testovacích jízdách se to neprojevilo. Nechci ho poslat do háje, ale asi začnu být více asertivní.

 

Jen jsem se bál toho, aby to nechtěl vracet. Nechci mít doma zpět auto ke kterému nevím jak se choval atp.

Link to comment
Share on other sites

měl dvě zkušební jízdy a kontrolu ve "svém" servisu, chybí mu asi páteř. A ty benzíny přece tak na ty vstřiky netrpí ne? Kromě palivové cesty me jeste napadají kabely nebo svíčky , ale tam by to servis zjistil hned

Edited by moco
Link to comment
Share on other sites

Právě že eFkové přímovstřiky na vstřiky dost trpí a ještě více na kvalitu paliva, neříkám, že se tam musí dávat pouze prémiové palivo, ale tankovat někde na no name pumpě na návsi kde jsou nádrže kdo ví jaké a kde bylo doplněno čerstvé palivo kdo ví kdy mi nepřijde moc rozumný.

 

Pokud by se jednalo opravdu o vstřik/y tak by mělo jít poznat podle korekcí na diagnostice, stejně tak napětí na svíci, popř.kolik dává zapalovací cívka. Ale to chce slušnou nejlépe orig.BMW diagnostiku a hlavně člověka který tomu rozumí, tím myslím nejezdit do autorizovaného servisu BMW, tam jsou strašný klempáci, čest vyjímkám.

 

Pokud by se jednalo o špatný vstřik tak doporučuji jako první zkusit zda není z výfuku cítit nespálený benzín.

 

Beru že člověk musí mít nějakou zodpovědnost, ale v tomto případě bych nechal nového majitele ještě chvilku vycukat, je otázka jestli není vychcaný jak díra do sněhu, ale to je takhle od klávesnice těžký soudit.

Edited by Sweden
Link to comment
Share on other sites

Říkal, že když to začne zlobit, tak je cítit benzín, kouří to a auto se klepe. Když se závada z diagnostiky odmaže, tak to zase jezdí normálně.

 

Mohl by se vadný vstřik pokaždé projevovat na jiném valci? Není to divný?

Link to comment
Share on other sites

Něco podobného jsme zaznamenali na dřívějším MB S400 CDI... vím, úplně jiný motor, ale také vstřiky, pokaždé jiný válec a výsledkem, voda v naftě = tedy u Tebe bych se nedivil palivu.

Edited by Andrew
Link to comment
Share on other sites

Ano, je to zcela normální jev, pokud je cítit benzín a kouří to z výfuku tak je to defakto jasný, teď je otázka zda je špatný vstřik/y nebo třeba zapalovací cívka/y nebo něco úplně jiného. Všechny věci je potřeba prověřit na diagnostice, prostě to chce člověka který tomu rozumí, pro něj je to otázka pár minut a eliminuje další možné věci které tuto závadu můžou způsobovat.

 

V každém případě to špatně pálí když to vyhodí "ponorku" (symbol motoru na přístrojové desce popř.v i-drivu)

 

- benzín smrdí protože není dostatečně spálen a prochází přes výfukové ventily až do výfuku.

- dým je způsoben špatným hořením benzínu z důvodu např. špatného rozprášení vstřikovačem

- celkové vibrace motoru (auta) jsou způsobené tím že prostě některý z válců nepálí vůbec nebo tak jak by měl

 

V každém případě bych nedoporučoval nějak moc otálet s diagnostikou závady, může to vyjít dost draho, špatné hoření nebo ukapávající vstřik může způsobit např. propálení pístu a tím celkovou destrukci motoru, v lepším případě pouze částečnou :)

 

Kam se auto prodalo?

 

Pokusil bych se dle kraje nesměrovat majitele k někomu kdo to s diagnostikou umí.

Link to comment
Share on other sites

jako první bych doporučil natankovat opravdu kvalitní prémiové palivo s vysokým oktanovým číslem a klidně přidat ještě aditiva určená do benzínu.

 

Dále se prodávají různé pomocné přísady do benzínu které pomáhají čistit vstřikovače přimovstřikových motorů, třeba by mohlo pomoci, osobně funkčnost vyzkoušenou nemám.

Link to comment
Share on other sites

Tak koukám že tu komunitu taky znáš, jak píšeš, Snejk je guru ale je v tom zasekanej až po uši, Pupíci jsou fajn, párkrát jsem tam byl když je měl ještě e39,e61, ale to už je celkem dávno.

 

V každým případě diagnostika, bez toho se dál nehnete, teda za předpokladu že se to nerozjede samo po natankování pořádného paliva.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...