Jump to content

Recommended Posts

Díky všem za vysvětlení.

Jestli to podle tabulek chápu správně, tak pokud mám v TP zapsanou hodnotu 215/55 R16 90V , tak je možné zakoupit 215/55R16 XL 97 H s dodržením rychlosti do 210 km/h u H? Jde mi o to, jestli může být zátěžový index vyšší než předepsaný v TP (v mém případě 90 -> 97).

Link to post
Share on other sites
  • Replies 38.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Josef01

    1363

  • sibirnaya

    1019

  • M3maniac

    918

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ty wole- todle mi uniklo.......PROC MAS KOLEM KRKU PASEK Z TETICKY ZUPANU a ty rukavicky........hergot,ja bejt baba a potkat te na prechodu,tak si z tebe caknu do upletu

Podmínkou toho, abys spáchal přestupek je to, že tě chytí...

fazer: protoze nemam rad zimu na krk a ridit v rukavicich je zlozvyk co mam ze zavodu.

XL znamená zesílená konstrukce, mají je logicky pneu s vyšším zátěžovým indexem a jsou typicky pro SUV, ale i jakékoliv jiný těžký auto. V tom profilu, co potřebuje David, bych se nebál nějakého zhoršení komfortu, spíše budou převažovat výhody - stabilita.

Link to post
Share on other sites

Z nějakého důvodu byly nutné 97 XL např pro dvojkoveho superba. Přitom povolené zatížení náprav s rezervou splňovaly i gumy index 94.

Nevím jestli 97 XL nebudou zbytečně ubírat komfort. Pokud není 97 XL vyžadováno asi bych se snažil najít index 94.

Link to post
Share on other sites
před 31 minutami, Sphinxx napsal:

Díky všem za vysvětlení.

Jestli to podle tabulek chápu správně, tak pokud mám v TP zapsanou hodnotu 215/55 R16 90V , tak je možné zakoupit 215/55R16 XL 97 H s dodržením rychlosti do 210 km/h u H? Jde mi o to, jestli může být zátěžový index vyšší než předepsaný v TP (v mém případě 90 -> 97).

Neviem ako v CR, na SK si rychlostny index mozes znizit (tj pouzit nizsi) o jeden stupen pri zimnych pneu. Pri letnych nie. Nema to nic s tym aku rychlost dodrziavas.

Hmotnostny mozes akykolvek rovny alebo vyssi predpisanemu. 

Link to post
Share on other sites

Tak děkuji všem za vysvětlení i názory. Zítra to dám dokupy sám, tady už člověk nemůže dát ani na člověka z oboru tvl. Najezdím 70K ročně a on mi doporučí Nexeny, pitomec.

Edit: Eskimak: děkuji za doplnění.

Edited by Sphinxx
Link to post
Share on other sites
Neviem ako v CR, na SK si rychlostny index mozes znizit (tj pouzit nizsi) o jeden stupen pri zimnych pneu. Pri letnych nie. Nema to nic s tym aku rychlost dodrziavas.
Hmotnostny mozes akykolvek rovny alebo vyssi predpisanemu. 
Pokial viem tak nie len o jeden. Len musis mat maximalku tych gum vycapenu "na volante"...

Sent via IPoAC

Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, shaggy napsal:

Pokial viem tak nie len o jeden. Len musis mat maximalku tych gum vycapenu "na volante"...

Sent via IPoAC
 

To som radsej nezmienoval. Lebo podla vyhlasky to musis mat v zornom poli vodica. Podla zakona ale nesmies nic co odvadza pozornost mat v zornom poli vodica. Zjednodusene: ako na psychiatrii...

Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, nettopejr napsal:

Jen doplnim, v autě musíš mít viditelně "cedulku" s max rychlostní.

Myslíš pokud jdu níž s rychlostním indexem na pneumatikách?

Link to post
Share on other sites

@Arkham, @nettopejr: Pánové díky, už jsem to dohledal. Pokud by to někdo potřeboval, tak je to tak, jak píšete.

Přesné znění je zde:

Pouze u zimních pneumatik může být rychlostní index nižší, než jaký je uveden v technickém průkazu. V autě pak musíte mít upozornění na tuto nižší maximální rychlost v zorném úhlu řidiče. Toto upozornění může mít podobu cedulky nebo nálepky s uvedenou hodnotou. Případně si můžete nastavit maximální rychlost přímo v palubním počítači. U letních pneumatik vyjímka neexistuje, tam lze mít rychlostní index shodný s TP nebo vyšší.

Link to post
Share on other sites
V 11. 11. 2020 v 8:04, mAra_ napsal:

Ach jo... Tak k tématu kdo čím nejezdí...

Dneska ráno zase Wrangler chcípal... Ta samá závada co už byla dvakrát a napodruhé ji řešili od dubna do října.

Jakou jsem měl radost, že už je to uzavřené a vyřešené tím, že vyměnili hlavu motoru. A ono ne.nje to pořád stejné.

Takže kolečko se opět roztáčí... 

Máro, zjišťoval/sondoval jsi u těch benzínových motorů, co tam teď dávají, jestli je to průserový motor obecně nebo je to jen v tvém případě? 

Link to post
Share on other sites

No ono těchhle motorů u nás  moc nejezdí... Každý tam má naftu co znám. Takže těžko říct jestli je to problém jen u mě, nebo je to špatný koncept.

Jinak nádrž je na klíč 😄 tím to nebude.

Edited by mAra_
Link to post
Share on other sites
před 10 minutami, mAra_ napsal:

No ono těchhle motorů u nás  moc nejezdí... Každý tam má naftu co znám. Takže těžko říct jestli je to problém jen u mě, nebo je to špatný koncept.

Jinak nádrž je na klíč 😄 tím to nebude.

Ani nevíš a jsi testovací jezdec. Naštěstí to má firma v záruce. Náhradní vozidlo půjčují bez keců?

Link to post
Share on other sites

Jeden benzínový mi teď 14 dnů stojí doma a vše bez problémů. Obávám se Maro, že si bohužel natrefil na "špatný kus" a to je samozřejmě zaprvé hodně nepříjemný a zadruhy u auta v tyhle cenový relaci zkrátka v prdeli. Samozřejmě se to může stát u každý znacky/modelu, ale je mi to (Tě) upřímně líto. Tohle prostě nechceš zažít. Jinak s tou nádrží na klíček, mě se tam podařilo dostat po delším kroucením i bez něj :D

D865E48B-F2F6-4DAD-9343-AE089F6D90BE.jpeg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...