Jump to content

Kdo čím jezdí


Lukáš
 Share

Recommended Posts

před 2 minutami, wawrik napsal:

A čo ťa k tomu vedie? Do terénu ešte pochopím, ale na cesty a cestovanie? :unsure:

Ale auto parádne, užívaj a napíš reporty.

Myslel jsem ty plechy, ne AT gumy

Link to comment
Share on other sites

před 23 hodinami, African napsal:

To je dost :punk: Fešák je to, krásná barva a moc se těším na tvé dojmy z provozu. Fotkami nešetři a přeji, ať pěkně slouží 🤙

Dnes poprvé mimo silnici, polní a lesní cesty. 

IMG_20210501_173522_edit_2592984839707.jpg

IMG_20210501_173516_edit_2580028912105.jpg

Link to comment
Share on other sites

V 30. 4. 2021 v 22:17, Dokusan napsal:

Myslel jsem ty plechy, ne AT gumy

ony ty dnešní litý kola obvykle nejsou vůbec lehké. Ty plecháče tak můžou být paradoxně na silnici lepší, menší neodpružená hmota.

Link to comment
Share on other sites

před 34 minutami, PepaSFI napsal:

ony ty dnešní litý kola obvykle nejsou vůbec lehké. Ty plecháče tak můžou být paradoxně na silnici lepší, menší neodpružená hmota.

To máš pravdu, takové 18" s pneu 225/40 R18 můžou mít klíďo kolem 20-21 kg. No, a když chceš nějakou tu kg úsporu, tak jedině nějaké kované (odlehčení v tom samém rozměru třeba "jen" 2-3 kg, ale značných pár tisíc navíc). Ale to samozřejmě myslím osobáky a ne offroady. 

Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, PepaSFI napsal:

ony ty dnešní litý kola obvykle nejsou vůbec lehké. Ty plecháče tak můžou být paradoxně na silnici lepší, menší neodpružená hmota.

Nieje to len o vahe. Plechace su makke ako blato, to auto na tom normalne plave, krutia sa. Liate disky sa nekrutia (alebo teda vyrazne menej).

Link to comment
Share on other sites

před 2 minutami, eskimak napsal:

Nieje to len o vahe. Plechace su makke ako blato, to auto na tom normalne plave, krutia sa. Liate disky sa nekrutia (alebo teda vyrazne menej).

Tomu moc nerozumím a ani jsem to nepozoroval.  

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Dokusan napsal:

Tomu moc nerozumím a ani jsem to nepozoroval.  

Nemyslel som konkretne tvoje plechace ci auto, nikdy som v tomto nesiel. Pisal som vseobecne.

Link to comment
Share on other sites

před 4 hodinami, Dokusan napsal:

Tomu moc nerozumím a ani jsem to nepozoroval.

Myslena tuhost plechoveho disku (ohebny jak papir) vs. hliniku (masa materialu). Delaji se na to specialni testy a jsou duvody, proc se plechove disky nedavaji na sportovni auta. Plech se krouti a nedokaze rychle a presne reagovat na povely ridice. Navic take plechy v opakovane zatezi praskaji.
 

 

 

Link to comment
Share on other sites

otázka je jestli se na jízdních vlastnostech víc projeví pružení plechu nebo větší neodpružená hmotnost. Právě kvůli ní se začaly dělat lité disky pro sportovní použití. Ovšem tenkrát to byly slitiny hořčíku, lehké, pevné ale taky křehké. To do provozu nikdo neschválí, dnes je kolo součástí deformační bezpečnosti, musí se při nárazu správně ohnout, ne rozletět na kusy. A aby z kola otloukaného nerovnostmi nebyla brambora, musí být masivní a proto těžké, nebo z lepšího, líp zpracovaného materiálu, takzvané kované a proto velmi drahé. Na normálních autech ty litý kola fakt nejsou kvůli sportovní jízdě. Mimochodem, na Caterham seven, ten nejslabší, dávají plecháče.

Link to comment
Share on other sites

před 8 minutami, PepaSFI napsal:

otázka je jestli se na jízdních vlastnostech víc projeví pružení plechu nebo větší neodpružená hmotnost.

Na normálních autech ty litý kola fakt nejsou kvůli sportovní jízdě. Mimochodem, na Caterham seven, ten nejslabší, dávají plecháče.

Urcite pruzenie plechu.

Nie kvoli sportovej jazde, ale kvoli lepsej jazde a riadeniu. Je to vyrazny rozdiel.

Niekedy davno som mal Mondeo MK3 (vynimocne auto, ktore s ohladom na svoju velkost jazdilo ako motokara) a tam som prezuval zima-leto plech-hlinik. Rozmer rovnaky, 16", aj sirka/profil rovnaka. Prve co som si na jar po prezuti vsimol bolo ze auto pri manevroch prestalo plavat, tie hlinikove disky proste nepruzili. Ze to je diskami som zistil az omnoho neskor, z nevedomosti som to pripisoval pneu.

Link to comment
Share on other sites

My dáváme plecháče v zimě asi na pět aut, mezi nimi i na Mondeo jak zmiňuješ, jezdím každých 14 dní Rakousko a nemám s tím jediný stresík. Na nového Outlandera jsem dostal velkou slevu na zimní komplet v hliníku, tak jsem je vzal, ale neměl bych opět problém chňapnout plechový. Největší rozdíl je dle mého vizuální, kde samozřejmě hliník autům sluší, ale zase na tom Defíkovi jsou ty bílé plechy úplně luxusní 👍

Edited by African
Link to comment
Share on other sites

Nastaveni podvozku je spocitane vcetne hmotnosti kola, neodpruzena hmotnost je dost zasadni velicina a bohuzel bezne hliniky jsou vetsinou tezsi nez plechace. Na druhou stranu, plechace maji sve limity a kazdy si muze vybrat, co mu vyhovuje vic. Nekdo "plavani" auta na plechu neciti, tak proc to resit.

 

Link to comment
Share on other sites

Jsem na ježka (home improvement 🙂 ), díky kovidu jsem se opět po čase zakulatil (takže mám hlavohruď) a brajtle se mi nechce kupovat. Tak aspoň jezdím v symbolu kindermafiánů, šmelinářů a diplomovaných brzdičů houpaček. 🙂 

IMG_1775.jpeg

Edited by Kalifx
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...