Jump to content

Kdo čím jezdí


Lukáš
 Share

Recommended Posts

před 11 minutami, Irwinek napsal:

Do předloňska jsem rovněž preferoval zimáky od Nokianu, jenže pak mi gumy na zadku sice vyhazovaly sníh, ale auto stálo, v zatáčce nepodržely ale smýkaly se a to i s plně zatíženou zádí ( cca 100kg ), dal jsem je tedy na předek s tím, že by je váha motoru mohla přetlačit a ono houby - plný rejd a auto se sune rovně. Byly vyrobené na Ukrajině a to si člověk myslí, že tam taky maj sníh, tak by zimáky mohli umět. Reklamovat se to nedá. Stejné problémy má kolegyně s předohrabem a v jiném rozměru. Takže kontrolovat i výrobce a v případě Ukrajiny honem ruce pryč! Originály jinak zvládají neskutečné.

Co by jsi čekal, na Ukrajině mají slabé zimy, pro Nokiany musíš do Ruska 😂 A říkám to furt kupujte ty čtyřkolky, jinak budete v zimě marný...

DSC_1777.JPG

Link to comment
Share on other sites

Chlapi diky, bridgestone blizzak 005 nemaji spatne hodnoceni. Jeste jsem narazil na pomerne slusne hodnocene nexen winguard snow g3, ale je nejak podezrela cena 8 stovek za gumu.

 

Nokiany ma znamej a celkem chvali, druhej znamej zas jezdi nejaky cinsky tracmax a taky si je nemuze vynachvalit. Je toho nejak moc, v tom aby se prase vyznalo.

Link to comment
Share on other sites

Ta ploska gumy na silnici je presne ta tenka hranice mezi zivotem a smrti. I kdyz mam levne stare auto, tak si myslim, ze na gumach se setrit nema. Cinany za osm kil bych si tam ja osobne nedal. Vzdycky radsi mrknu na testy a porizuju pneu, ktere jsou dobre hodnocene. Na ty Blizzaky jsem fakt zvedavej, Bridgestone jsem nikdy nemel. Jak jsem psal, zima Nokian a leto jezdim Continental PremiumContact5. Paradoxne mam v lete vyssi spotrebu na tech Contikach nez na Nokianech. Ale ta guma super drzi.

Link to comment
Share on other sites

Gumy jsou to posledni na cem bych chtel setrit, rad bych sel zlatou stredni cestou a pri tom se v pripade potreby vyskrabal treba na hory.

 

Edit. Jeste jsem koukal na ty nexeny a kupodivu to delaj nekde u Zatce. Nemuze i to bejt duvod pro nizkou cenu?

Edited by Pepino777
Link to comment
Share on other sites

Měl jsem zimní Nexeny WinGuard Sport 1 (předek 245/40/18 a zadek 275/35/18) na předchozím CLS 320 CDI C219, byly Made In Czech Rep. a byly úplně v pohodě.

Pak jsem zase slyšel od kluků co přezouvaj v pneuservisu Makocar, že ty Nexeny z číny, co sem jdou na lodi měsíce narvaný na sebe v kontejnerech před obutím foukaj na 3,5 atmosféry, aby jim vůbec srovnali tvar, jak tam jsou na sobě v tom horku uvnitř přervanýho kontejneru několik týdnů.

Tak babo raď. Jedny Nexeny super, druhý ne. Čínu bych rozhodně na svý auto nedal. Na druhou stranu někdo odsuzuje Kumho (Korea), Hankook (Korea) a já s nimi mám dobré zkušenosti. Naopak posraný Pirelli P-Zero, kde jsem dal za sadu asi 22tisíc Kč (255/35/19 předek a 285/30/19 zadek), ještě originál MO byly z výroby s deformací, kdy maximální limit je 80n a přední měly na hunteru 90 a 100 a zadní obě 125, tak si vyber...

Edited by Radius
Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, montemar napsal:

mám nokian wd4, měl jsem michelin alpin 5 i bridgestone blizzak.. 

zhodnotil bych to asi tak: blizzak dlouhy nájezd, na sněhu nedrží. wd4 na suchu a mokru ok, sníh jim nedělá dobře. nejlepší s velkým odstupem michelin

A mel jsi LM005? Protoze tech blizzaku je vic a ty ostatni zas tak dobre hodnocene nejsou. Ja ty LM005 na XC60 mam a nemuzu si stezovat...

Link to comment
Share on other sites

před 13 hodinami, Radius napsal:

Počítám, že do 1.11 s tím vyjedu tak dvakrát 60Km. Na lítačku na nákup mám ještě malý auto. Pravda je, že mi to pánové přezouvali v kraťasech a já vtipkoval, že jim sezona začne tak za měsíc. Oni mi ale řekli, že už od příštího týdne maj plno, protože přezouvaj firemní flotily. Reálně myslim, že peklo začne až to řekne Borhyová...

Potřeboval jsem hlavně zkontrolovat na tom Hunteru s přítlakem zimní disky a gumy, pro sichr. Protože ten příběh, co jsem tu řešil před půl rokem - drobné vibrace kolem 100km/h na tom CLS nakonec dělaly gumy. Poté, co mě autorizák nechal na autě vyměnit věci za více než 100tis. a na několika věcích mě okradli, což jsem zjistil až záhy, když jsem přešel do jiného autorizáku, kde to hned dali na Huntera a tam došli k tomu, že letní 19" disky jsou rovný a dělají to pneu, které jsou všechny deformované celkem nad limit. Mimochodem šlo o nové Pirelli P-Zero MO. Tímto bych rád poděkoval Pirelli, že jsem s nimi měl už na dvou autech problémy. Už nikdy! Mluvil jsem tam s pánem, co dojel Yokohamy z výroby na Cayenne a koupil P-Zero a od té doby řešil vibrace, které vyřešil až změnou pneumatik. Samozřejmě reklamace pneu je téměř nemožná věc. Jediné řešení je nechat je obout je nové na Hunteru a pokud házejí, tak pneuservis vyjede protokol a tuto reklamaci prý uznávají. Takže takový dobrodružný příběh...

Karusell: děkuju moc, už je to ale taky pomalu desetiletý auto se 140tkm...

Podobná zkušenost. Měl jsem na Mazdě 6 MPS Pirelli P Zero a prvních rekneme 8 tisíc kilometrů dobrý. Pak se z toho ale stala tak neskutečně nebezpečná guma, která neklouzala jen za skutečně parného dne. Jinak to bylo jak na ledu, neustále. Prodal jsem je když měli 6 milimetrů a koupil pilot sporty 4. Mě pirelli už na auto určitě nepujde. 

Link to comment
Share on other sites

před 11 hodinami, African napsal:

Co by jsi čekal, na Ukrajině mají slabé zimy, pro Nokiany musíš do Ruska 😂 A říkám to furt kupujte ty čtyřkolky, jinak budete v zimě marný...

DSC_1777.JPG

Nevím, jen jednou v životě jsem s tím starým rwd volvem nedokázal vyjet na kopec - Monínec, za zatáčkou byl ledový úsek a já neměl odvahu se před zatáčkou rozjet natolik, abych se přes to překlouzal, protože kdyby něco jelo proti, tak to sundám. Otáčeli se tedy i řidiči čtyřkolek včetně Q10, takže takovej srab jsem zase nebyl 😄

Když se Ti utrhne čtyřkolka, už s tím nic neuděláš, a protože s tím jedeš většinou rychleji než s rwd, bývají následky horší.

Link to comment
Share on other sites

Takže když nexen, koukat na to kde jsou vyrobený, to samý u nokianu i když známý má ty nokiany z Ukrajiny a je spoko.... Jezdí ale jen silnici no. Já občas potřebuju i mimo do sněhu a bahna, ale drtivou většinu cest jezdím stejně město/dálnice.

 

Já posledních pár sezon jezdil Vredestein Snowtrac 3 a taky to nebylo blbý, ale občas když potřebuju mimo silnici na polní cestu bez údržby, stačil menší kopec s čerstvým sněhem a bylo po všem....

Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, Irwinek napsal:

Nevím, jen jednou v životě jsem s tím starým rwd volvem nedokázal vyjet na kopec - Monínec, za zatáčkou byl ledový úsek a já neměl odvahu se před zatáčkou rozjet natolik, abych se přes to překlouzal, protože kdyby něco jelo proti, tak to sundám. Otáčeli se tedy i řidiči čtyřkolek včetně Q10, takže takovej srab jsem zase nebyl 😄

Když se Ti utrhne čtyřkolka, už s tím nic neuděláš, a protože s tím jedeš většinou rychleji než s rwd, bývají následky horší.

Já to vidím právě naopak v zimě, kde se čtyřkolou jedeš v klidu a na pohodu. S dvojkolou jsem to musel do kopce vždycky narvat pod rychlostí abych vyjel až běžkaři skákali po hlavě do příkopu  😂

Link to comment
Share on other sites

Nevim už kdo se ptal, aktuálně mám nějaký Mišáky, ale nejlepší zimní gumy co jsem kdy měl byly Dunlop Winter sport D3. Dneska se tušim dělat 5ky. To drželo všude a za každejch okolností. Kde ostatní jeli připosraný 80, já svištěl 160 bez náznaku nestability.

Bývalej kolega mi ještě když žil říkal, že na Alfu si koupil nějaký tušim Continentaly, který měly takový plástvičky a to taky drželo jak přikovaný. Bohužel už si nepamatuju model, je to drahně 15+ let.

Link to comment
Share on other sites

Na Focusu jsem měl Michelin Alpin 6 - skvělá guma, za 3 sezóny denního provozu na Vysočině jsem se v pohodě dostal všude kde jsem potřeboval, a ani nebyly tak drahý, tuším že okolo tisícovky za kus v rozměru R15. K Volvu jsem dostal Nokian Hakkapeliitta 9, vyrobeny v Rusku tak jsem zvědav co předvedou.  

Link to comment
Share on other sites

před 34 minutami, JoyStick napsal:

@Hasňa Klid kolego, žádný ohrožení nikoho a ničeho - konkrétně tady jsem třeba mluvil o zasněženým okruhu, kdy se všichni táhli jako smrad a nebyli schopní na 3 proudech předjet 2 sypače :) 

Ale to je o miere strachu, nie o pneumatikách :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...