Jump to content

Kdo čím jezdí


Lukáš
 Share

Recommended Posts

před 9 hodinami, Frostie napsal:

@Tom4 Gazellu jsme si brali novou, benzínovou v úpravě pojízdná dílna a pneuservis do Mongolska, řešili jsme to přesně s AMC Radíkovice a GAZ Mokrá Lhota ve spolupráci přímo s GAZem v Nižním Novgorodë.

@JoyStick co se týče pohybu po mongolském terénu bez standardních cest, tak gazela byla bezkonkurenční. Benzín jsme brali zcela záměrně z důvodu velmi nízkých teplot v zimě (běžně -55 až 60). Servis byl celkem jednoduchý, není tam moc debilni elektroniky a kde nic není, nemá se co rozbít. Spotřeba v těch tvrdých podmínkách a plně naloženou bednou byla cca 20-22 ltr/100.

Rád Tě tady vidím, Jene! Asi málkdo tady má takové zkušenosti z pouště s vozy UAZ, Tatra nebo Nissan, jako Ty, tak mě napadlo ... a zároveň je to taková nadsázka pro Ondru ( @JoyStick) .. jak to vidíš s Buchankou? To auto se mi neskutečně líbí designově, ale je to hodně spartánské :D ... já jen, že jsem našel jednu zajímavou na prodej s obytnou vestavbou. https://auto.bazos.cz/inzerat/141976782/uaz-buchanka-4x4-nove-dph.php

Je to opravdu tak trvanlivé, jak se prezentuje? Hlavně se mi zdá, že za 4x4, manuální uzávěrka a obytná vestavba je to slušná cena.

Link to comment
Share on other sites

Jestli to bylo na mě, tak jak jsem psal ... byla to nadsázka, ale jako pidi obytňáček na styl T2/T3 asi super, za ty peníze. Stará škola.

Link to comment
Share on other sites

@Sphinxx David, také tě rád vidím. Buchanku jsme měli v Gobi od nova také, přímo z Uljanovska v odolnější specifikaci. Najeli jsme s ní za dva roky cca 100 kkm, olej byl používán předepsaný 5w30 po 10000 km, vždy s výměnou vzduchového filtru. Běžná údržba+brzdy, filtry, 1x svíčky, ke konci výfuk (pak jsme dali antikorro). Pneu ruská Kama OEM. Jediná závada byla zlomená zadní poloosa, ale to přikládám provozu bez cest, pouze step a poušť. Přijeli k nám z Ulanu z Uaz zastoupení a vyměnili na místě. U některých dnešních vozů si tento postup neumím příliš představit

Link to comment
Share on other sites

To vypadá zajímavě, bohužel to nesplňuje tu druhou část pro práci  
Co Buchanka nesplňuje na práci? Předpokládám, že si jen děláš legraci To že jezdí v Rusku a Mongolii,ok, ale viděl jsem Buchanky v Německu i Belgií jako firemní auta. Jasně, nejezdí to 180, na komfort spíš max 110-120, ale není moc překážek, které by jí zastavily. Možná tak strmá skalní stěna
Link to comment
Share on other sites

@Frostie: to zní, jako držák, pokud to prošlo mongolskou pouští, tak to asi hovoří za vše, Jene kolik si to tak bere, reálně? Jinak teda 100Kkm je dost slušná porce kilometrů při Tvých proporcích. 

Link to comment
Share on other sites

před 1 minutou, JoyStick napsal:

To se hrozně sere ne? Jeepy jsou takový… nejistý. Navíc je to předražený (renegade, gladiator, atd)

Od té doby, co tady řešil @mAra_ za peripetie si nejsem Jeepem vůbec jistý, zlatá Toyka.

 

Link to comment
Share on other sites

Právě teď, Frostie napsal:

Co Buchanka nesplňuje na práci? Předpokládám, že si jen děláš legraci emoji3.png To že jezdí v Rusku a Mongolii,ok, ale viděl jsem Buchanky v Německu i Belgií jako firemní auta. Jasně, nejezdí to 180, na komfort spíš max 110-120, ale není moc překážek, které by jí zastavily. Možná tak strmá skalní stěna emoji3.pngemoji3.png

No předpokládám, že ta obytná vestavba nebude úplně plug & play, takže vyndavat a nandavat když potřebuju odvézt 3 ovce nebo 2 kubíky dříví, asi nebude to pravý vořechový. Navíc si neumim přestavit montovat na střechu soláry, rain catcher, filtraci atd. Ten tvar je zvláštní. Asi by to šlo, ale jsou asi i vhodnější vozítka.

Čistě pragmaticky - a možná se úplně mýlím - ale nepřipadá mi to jako univerzální pracovně-obytný auto, konvertovatelný dle aktuální potřeby. Ale jak sem psal včera, vim o tom kulový, rád se nechám poučit!

Link to comment
Share on other sites

[mention=15103]Frostie[/mention]: to zní, jako držák, pokud to prošlo mongolskou pouští, tak to asi hovoří za vše, Jene kolik si to tak bere, reálně? Jinak teda 100Kkm je dost slušná porce kilometrů při Tvých proporcích. 
Dave, standardně v průměru 14-16 ltr/100. Ale je nutno také počítat pohyb vozu i ve velkých nadmořských výškách Mongolie. Třeba naše základna byla ve výšce 2400 mnm, cestou do Ulanu se dostaneš i do 3500. Je jasné, že to auto si pak vezme i víc, ale zase není v těch podmínkách moc vozů, které by se tam osvědčily
Link to comment
Share on other sites

No předpokládám, že ta obytná vestavba nebude úplně plug & play, takže vyndavat a nandavat když potřebuju odvézt 3 ovce nebo 2 kubíky dříví, asi nebude to pravý vořechový. Navíc si neumim přestavit montovat na střechu soláry, rain catcher, filtraci atd. Ten tvar je zvláštní. Asi by to šlo, ale jsou asi i vhodnější vozítka.
Čistě pragmaticky - a možná se úplně mýlím - ale nepřipadá mi to jako univerzální pracovně-obytný auto, konvertovatelný dle aktuální potřeby. Ale jak sem psal včera, vim o tom kulový, rád se nechám poučit!
Pleteš se, velmi
Link to comment
Share on other sites

před 11 minutami, JoyStick napsal:

To se hrozně sere ne? Jeepy jsou takový… nejistý. Navíc je to předražený (renegade, gladiator, atd)

Kamarád má rubicon a je spokojenej. Nakoupeno plno vyfikundaci k tomu, navyjaky, světla, chrániče, stan na střechu. Za mě dobrý...

FB_IMG_1634580320362.jpg

Edited by Gustaf
Link to comment
Share on other sites

před 3 minutami, Frostie napsal:
před 7 minutami, JoyStick napsal:
No předpokládám, že ta obytná vestavba nebude úplně plug & play, takže vyndavat a nandavat když potřebuju odvézt 3 ovce nebo 2 kubíky dříví, asi nebude to pravý vořechový. Navíc si neumim přestavit montovat na střechu soláry, rain catcher, filtraci atd. Ten tvar je zvláštní. Asi by to šlo, ale jsou asi i vhodnější vozítka.
Čistě pragmaticky - a možná se úplně mýlím - ale nepřipadá mi to jako univerzální pracovně-obytný auto, konvertovatelný dle aktuální potřeby. Ale jak sem psal včera, vim o tom kulový, rád se nechám poučit!

Pleteš se, velmi

Ok, jdu studovat :) 

Link to comment
Share on other sites

@Gustaf, @Sphinxx@JoyStick

Add jeep : ne že řešil, ale neustále řeší. Kup si Jeep - je to nejlevnější auto na provoz. V podstatě dva roky ze tří jezdím v půjčeném autě od dealera... Už jsem jim v tom nalital 35k km a jediné co platím je benzín a dálniční známka 😄 Moc dobrá příhoda tohle....

 

 

Link to comment
Share on other sites

před 1 minutou, mAra_ napsal:

@Gustaf, @Sphinxx@JoyStick

Add jeep : ne že řešil, ale neustále řeší. Kup si Jeep - je to nejlevnější auto na provoz. V podstatě dva roky ze tří jezdím v půjčeném autě od dealera... Už jsem jim v tom nalital 35k km a jediné co platím je benzín a dálniční známka 😄 Moc dobrá příhoda tohle....

 

 

No tak jsi to měl extrémně...no...

Link to comment
Share on other sites

před 23 minutami, JoyStick napsal:

Ok, jdu studovat :) 

Jasně, jako všechno, má to pro a proti a něco za něco, ale ve štychu tě to nenechá, protože je to auto koncipované na provoz v oblastech bez dealerské sítě (buď žádné nebo v hustotě 1 AD co 1500 km 🙂 )

Edited by Frostie
editace pravopisu
Link to comment
Share on other sites

před 25 minutami, Frostie napsal:

Dave, standardně v průměru 14-16 ltr/100. Ale je nutno také počítat pohyb vozu i ve velkých nadmořských výškách Mongolie. Třeba naše základna byla ve výšce 2400 mnm, cestou do Ulanu se dostaneš i do 3500. Je jasné, že to auto si pak vezme i víc, ale zase není v těch podmínkách moc vozů, které by se tam osvědčily emoji20.png

Jasně chápu a díky! Tady to je pochopitelné při šplhání v takovýchto výškách.

Link to comment
Share on other sites

před 26 minutami, mAra_ napsal:

@Gustaf, @Sphinxx@JoyStick

Add jeep : ne že řešil, ale neustále řeší. Kup si Jeep - je to nejlevnější auto na provoz. V podstatě dva roky ze tří jezdím v půjčeném autě od dealera... Už jsem jim v tom nalital 35k km a jediné co platím je benzín a dálniční známka 😄 Moc dobrá příhoda tohle....

 

 

Normálně se směju nahlas :D 

Link to comment
Share on other sites

před 9 minutami, Frostie napsal:

Jasně, jako všechno, má to pro a proti a něco za něco, ale ve štychu tě to nenechá, protože je to auto koncipované na provoz v oblastech bez dealerské sítě (buď žádné nebo v hustotě 1 AD co 1500 km 🙂 )

Jasně rozumim, sjel jsem pár recenzí a konstrukčně to vypadá, že bych to byl asi schopen i opravit sám, což jak píšeš, v oblastech bez servisů je obří plus, vestavbu jak sem pochopil lze udělat na milion a tři různý způsoby, takže i ta konvertibilita by mohla být lepší než jsem si myslel. Ale výkonově to je dost chcípák, takže žádnej velkej terén to asi mít rádo nebude, i když 22cm v základu světlý vejšky je docela slušných. V každém případě zajímaý povoz, nicméně se to úplně neslučuje s tou mojí představou. Nicméně výtěžnost na cm3 je neskutečná.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...