Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na chatu do Beskyd není nic lepšího!

Když to člověk někde drbne, nemusí ho to vůbec mrzet 😉

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted

...dneska od rana robim na Mobydickovi. Nedari se nic, taxem aspon nalepil "losiky", at mam aspon z neceho radost...

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted (edited)
V 6. 3. 2024 v 18:49, zceyee napsal:

Na corolle E18 co mame v rodine jsem menil zadni kotouce nedavno, jestli maj hranu dej i ty. Bral jsem od Bosche a pohoda, sou to lehky auta. Nevim jestli je ten mechanismus stejnej jako na corolle u Tveho aurisu, ale az ti nepujdou sundat kotouce ani za boha (ja sundaval taky original), tak si vsimni ze kotouc ma v sobe dve diry se zavity (je-li to stejny jak na corolle), a nasroubuj tam neco, maji to dobre vymysleny, vymena jednoducha. 

Moc díky za tu radu se šroubama na sundání kotouče. Naštěstí jsem si je koupil s ostatním matrošem. Bez toho bych to mohl úplně zabalit. Kotouče se ani nehly. 

Nakonec jsem koupil kotouče Zimmermann a desky Textar, nějak mě ta kombinace oslovila.

Ale výměna se neobešla bez porodních bolestí. Nejvíc mě potrápilo zasunutí brzdovejch pístků zpět. Byl to boj s truhlářskou svorkou a sikovkama jedno mělo lačit a druhé točit. Nevím, jestli jsem se nezmejlil, protože už jsem z toho chytil nerva, ale přišlo mi, že na pravé straně se musí točit po směru hodinových ručiček a na levé proti směru.

Výměna brzdovky v jednom je taky na nic. Podle nějakýho návodu jsem ji odsával velikou koňskou stříkačkou, ale šlapání je rozhodně lepší varianta.

Nikdy jsem to nedělal, ale nastudoval jsem jůtub a zdálo se to všechno jako easy zábavná práce na půl hodiny. Ale nakonec z toho bylo jako vždycky celý odpoledne a kdyby nepřišla tma, tak jsem tam ještě teď.

Tak snad jsem to moc nedojebal.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

 

Edited by Jerryl
Posted

Aktualizuji můj předchozí  příspěvek ohledně výměny brzdovky v jedné osobě.

Dnes jsem dodělával předek viz foto. Metoda stříkačky zavěšené výš než odvzdušňovák a následné šlapání se osvědčila mnohem víc než včerejší odsávání.

Celé to byla improvizace z domácích zdrojů, ale vyšlo to. Pravděpodobně jsou vynalezené lepší způsoby.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted

Mám dotaz ohledně opravy. Již jsem zmiňoval, že mi borec nacouval do dveří. Nejspíše se bude měnitelné celý díl (dveře u spolujezdce). Jak to chodí v lakyrne? Prý nalakujou nový díl a kvůli chycení barvy udělají rozstrik i na vedlejší díly. To mně přijde takový amatérský. Je to skutečně tak? Já žiju v domněním, že prostě přijdou nový dveře, nalakujou je a vymění. Aspoň by to u 2 roky starého auta tak mělo být. Děkuji za erudované názory. Na autě mám keramiku.

Posted

Taky mi to tak říkali, měnili mi celou jednu stranu u téměř nového auta v autorizovaném servise - první dojem byl velmi dobrý, ale když se podívám důkladně, tak to poznám (občas mikro nerovnost či mikro důlek). Dělají to už lidi a ne stroje / roboti ve fabrice ve sterilních podmínkách. Spíše si dej bacha, ať to dobře osadí, ať pasuje těsnění, atd.

Posted
před 2 hodinami, Gustaf napsal:

Mám dotaz ohledně opravy. Již jsem zmiňoval, že mi borec nacouval do dveří. Nejspíše se bude měnitelné celý díl (dveře u spolujezdce). Jak to chodí v lakyrne? Prý nalakujou nový díl a kvůli chycení barvy udělají rozstrik i na vedlejší díly. To mně přijde takový amatérský. Je to skutečně tak? Já žiju v domněním, že prostě přijdou nový dveře, nalakujou je a vymění. Aspoň by to u 2 roky starého auta tak mělo být. Děkuji za erudované názory. Na autě mám keramiku.

Dělají to takhle i autorizované servisy, u mě taky výměna plechu dveří, nástřik originální barvou a protože tahle barva nikdy není 100% stejná (už jen proto, že je nová), roztříkali mi i okraje okolních plechů.

Posted
před 3 minutami, Muffik napsal:

Dělají to takhle i autorizované servisy, u mě taky výměna plechu dveří, nástřik originální barvou a protože tahle barva nikdy není 100% stejná (už jen proto, že je nová), roztříkali mi i okraje okolních plechů.

Tyvle to nechápu... takže zprzni další nepoškozené díly. A pak až budu při prodeji měřit sílu laku, tak to bude vypadat, že byl jeblej celej bok. Navíc mám na autě keramiku, jak budou řešit rozstrik okolo? To mně to zbrousí? Asi jim řeknu, že chci jen ty dveře... auto je starý 2 roky, takový rozdíl snad v barvě být nemůže. Vždyť mají kód barvy, tak musí mít stejnou....

Posted

Tak můžeš si říct, že to rozstříknout nechceš, na to máš právo, ale sedět odstín pravděpodobně nebude.

Posted (edited)

Rozstřik je jediná správná cesta, jak opravit díl na autě lakovaném metalízou. Ikdyž se to nezdá, tak to tak prostě je. Můžeš se vztekat, hádat, stavět na hlavu a nebo metat salta, ale pokud nalakuješ jen díl, tak to bude k zblití. 

Edited by exBURN
Posted

Nijak, sundaj keramiku, barvu vezmou dle kodu u tak novýho auta a nalakujou to rozstřikem. Keramiku si pak budeš muset nechat dodělat a vykomunikovat s pojišťovnou. 

Posted

Pojišťovna žádnou keramiku nezaplatí, jen standardní opravu, některý pojišťovny neplatí ani ten rozstřik, ale většina ano.

Posted

Pokud má o tom doklad, že na vozidle byla keramika, zkusil bych to s pojišťovnou otevřít. 

Posted
V 25. 3. 2024 v 8:31, Steke_m napsal:

O víkendu jsem se povozil v Dodge RAM 1500 5.7 HEMI. Stěhování všelijakého bordelu z hůře přístupného domu a stodoly byla brnkačka. Ten zvuk, zátah, prostupnost. Pro RAM nemám využití, tak jako majitel, ale nějak mě to utvrdilo, že bych si dal líbit ten motor v Durangu. 
Btw. elektro může zrychlovat na 100 klidně do 1s, ale prostě to nevykouzlí úsměv na tváři jako když se nastartuje pořádný motor.

Souhlasim! Ja jsem pred 20 lety zkousel RAM SRT-10 a jeste dneska si pamatuju, jak s tim ten motor cloumal :D

Posted
před 2 hodinami, exBURN napsal:

Pokud má o tom doklad, že na vozidle byla keramika, zkusil bych to s pojišťovnou otevřít. 

Zkusit můžeš cokoli, ale pokud nejsi nějakej VIP zákazník, tak Tě pošlou do háje. To by jim pak lidi nosili účty na kdeco a chtěli by to zaplatit.

Posted
před 10 hodinami, JR_2010 napsal:

Pojišťovna žádnou keramiku nezaplatí, jen standardní opravu, některý pojišťovny neplatí ani ten rozstřik, ale většina ano.

Já si taky myslím, že ohledně keramiky jsem v pasti. Jedině to pak chtít cash přímo od viníka. Tyvle sere mě to neskutečně. Jasný, jsou to jen plechy.....ale ....

Posted
Před hodinou, Gustaf napsal:

Já si taky myslím, že ohledně keramiky jsem v pasti. Jedině to pak chtít cash přímo od viníka. Tyvle sere mě to neskutečně. Jasný, jsou to jen plechy.....ale ....

Asi tak :default_biggrin:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...