Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Mám fiatí 2,0 20V a na tachometru 260 000km a motor přede jako nový. Bere kolem 9 na 100 a to jezdím i po Brně v kolonách s klimou a občas to protáhnu. Na spritmonitoru koukám na eccoboostí mondea s 1,6 a průměrr tam maj 8,28l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta spotřeba se mi nezdá,sorry

 

Vyjádřil jsem se špatně, těch 6.5 je cestování bez velkého zastoupení města. Například v létě cesta Olomouc-Florencie-Dubrovnik-Olomouc, celkem 4500 km, dva lidi+kojenec a věci na měsíc, klima pořád, průměr 6,6. Průměrná rychlost tuším 58 km/h, město z větší části zastoupeno jen popojížděním do práce ve Florencii (dohromady tak 400 km).

 

Ten průměr ve 130 je odhad, nikdy jsem počítač na dálnici nenuloval, navíc na našich dálnicích se 130 dlouhodobě udržet nedá. Město standardně 8.5-9 l, s ním by celkem kolem těch 7,2? Taky mám start-stop systém, ale kolik to pomáhá netuším (normovaná 6,4 l).

 

Když tomu motoru šlapeš na krk, tak jde spotřeba jako vždy u turba prudce nahoru, jak jsem psal, já mám podle Ecomodu počítače pořád plné listí, když auto zkoušel tchán, tak byl u všeho na nule a průměrná spotřeba na 30 km vyjížďce 17,8 l :sad01_anim:

 

Kdo hlídá spotřebu ať radši jezdí busem nebo vlakem ...

 

To nevím, jestli je vtip nebo další pokus o D-FENS styl flame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo, mám 4 roky staré Mondeo 2,0TDCI 103kW kombi manuál 6kvalt na 17palcových kolech š.245mm

 

normálně jezdím do 6,5l (mix courání po městě max tacho 55 (=reálně pod 50), svižné okresky tacho do 120 a dálnice do 160

 

když se hlídám a nepřekračuju tacho 100 na okresce resp. 140 na dálnici tak je to pod 6l = to jsem ale překážkou provozu, všichni předjíždějí a já u toho loudání usínám)

 

když spěchám po okresce (nerad, není to zdravé) tak maximum bylo 7,5

 

na německé dálnici tacho 180-200 raději na spotřebu nekoukám

 

Za měsíc přesednu do Mondea 2,0TDCI 120kW liftback automat 6kvalt na 18palcových kolech, tak jsem zvědavý

 

P.S. jo maximum byl měsíční průměr 9 v zimě, to jsem ale jezdil skoro výlučně jen po městě ve sr-ač-kách po kolena

Upraveno uživatelem Duke650
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Renault Vel Satis 3.5 V6, benzin, stari 9 let, najeto skoro 200 tkm, automat, prakticky v plny vybave, vaha tesne pod 2 tuny. Primarne skakacky po meste a dojizdeni do velkomesta. Prumer pod 12, coz pokladam za vynikajici cislo vzhledem k charakteru auta :). Bude brzy na prodej, potrebujeme vetsi auto.

 

VW Sharan 2.0 TDI, 103 kW, ctyrkola, starej necelej rok, 1850 kg prazdnej. Dlouhodobej prumer 7.1, podle predpisu a plynule 5.9, normalne 7.0, svizne 8.5, strelba a rychlopresuny po dalnici 10.5.

Upraveno uživatelem KFL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry ale to je trochu hloupý názor! :worried_anim:

 

Ne, není to hloupý názor! Podle mě ten, kdo hlídá spotřebu na jedno, nebo dokonce dvě desetinný místa je úchyl a měl by se léčit. Nafta patří do kamen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dvoulitr v benzinu u Volva a taky řěším spotřebu, jezdím s klidnou nohou za 8, když na to šlápnu, i 12. Měsíčně najedu cca 1500km - tzn. dvě plné nádrže. Rozdíl měšičně je cca 1500, za rok je skoro 20k.

 

Jasný, mít kilo měšíčně a nebo mít služebko pro soukromé účely, neřeším to - ten kdo má ale auto svoje, tak to řeší. Tohle si může dovolit napsat někdo, kdo má auto na firmu. A když pominu úsporu, pár sekund a nebo minut za to mi taky nestojí a to mi ještě nebylo ani 30.

Upraveno uživatelem Peta-Biker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze diesel jezdi za 6 to je normalni,ale benzin a s turbem,tomu se divim

 

Máme dvě auta, obě benzín, obě 1,4L, sedan a kombi, sedan 90 koní, kombi přes 100 koní, sedan v létě po Praze do sedmi s klimou, v zimě okolo osmi a kombi to má podobně. Roční nájezd do 20K sedan a do 15K kombi, jezdíme každý den do práce. Sedan už mě pomalu díky svému věku opouští, kombi je dva roky staré, vlastně nové. Koukám po jiném autě pro svoji polovičku (kombík je na ni prý moc velký) a nemohu vybrat. Z ojetin do 5let vychází Toyoty Auris 1.4 a Yaris 1,33 nebo Focus CC 1,6. Ještě by byl zvenku a motorem sympatický Nissan Note 1,4, ale to auto má prý půlku věcí od Renaultu, a to máš prý parkoviště v servisu, povídali. Každopádně na jaře musí být vybráno a koupeno, protože Nissana čeká technická a nevěřím, že by bez investic nebo protlačení prošel bez výhrad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu Toyotu bych si být tebou ještě rozmyslel. Tchán má tři roky Aurise, za tu dobu najeto jen něco málo přes 7tis., a jsou s tím furt nějaký problémy, furt něco s brzdama, to se částečně ještě řešilo v záruce, a teď v léťe mu klekla klima, to už se celkme prohl. Na to, že to ato vpodstatě stojí v garáži, je to děs. Známej teď musel měnit u Rav4 motor, naštěstí to ale uhrál na kulanci, motor byl z nějaké špatné série, takže dostane novej a bude platit jenom práci. Auto má necelý 4 roky, právě mu skončil leasing, takže mu to tak hezky vyšlo. Na druhou stranu máme v rodině další dvě Ravky, jedna je ta úplně první generace třídveř, druhá je hned ta následující generace, obě v benálu a obě toho určitě ještě hodně bezproblémů najezdí, stejně jako doteď, akorát ten provoz je krapek dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Kamil

Ja bych naopak Toyotu doporučil. Měl jsem Yarise jednatrojku, najeto 74 tisíc za třiapůl roku a ani sebemenší problém. Na tak malý auto spoustu místa uvnitř, lehce posuvný zadní sedadla sklopitelný úplně do roviny. Opravdu příjemný auto, původně jsem si ho chtěl nechat jen rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take bych mohl Aurise z vlastni zkusenosti doporucit, ovsem ne s motorem co mam 1.4 ale s 1.6kou, to je vynikajici motor, ta 1.4 je lemra.

Byl jsem ted vyzkouset novy Hyundai i30 v kombiku a to je prvni auto, na kterym jsem nenasel zadnou chybu... Ovsem tady se asi hleda ojetina, takze Auris 1.6 z Nemecka - :smile_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu Toyotu bych si být tebou ještě rozmyslel. Tchán má tři roky Aurise, za tu dobu najeto jen něco málo přes 7tis., a jsou s tím furt nějaký problémy, furt něco s brzdama, to se částečně ještě řešilo v záruce, a teď v léťe mu klekla klima, to už se celkme prohl. Na to, že to ato vpodstatě stojí v garáži, je to děs. Známej teď musel měnit u Rav4 motor, naštěstí to ale uhrál na kulanci, motor byl z nějaké špatné série, takže dostane novej a bude platit jenom práci. Auto má necelý 4 roky, právě mu skončil leasing, takže mu to tak hezky vyšlo. Na druhou stranu máme v rodině další dvě Ravky, jedna je ta úplně první generace třídveř, druhá je hned ta následující generace, obě v benálu a obě toho určitě ještě hodně bezproblémů najezdí, stejně jako doteď, akorát ten provoz je krapek dražší.

 

Já bych na dálku odhadl, že problém tchánovy toyoty bude právě v tom, že nejezdí. Když to postavím sarkasticky, tak by ho ježdění taxikem vyšlo levněji. A s provozní drahotou benzínové čtyřkolky je to podle mě tak, že platíš stabilně devíti litry benzínu na sto kiláků (můj odhad zmiňované RAV na silnici) plus nějakej olej a filtr jednou za 15-20Kkm. No a u ropáka je to tak, že sice jezdí za sedm, po dvaceti Kkm tam leješ olej a filtr a po stopadesáti Kkm tam dáš dardu za filtr a 2hm setrvačník. Ptám se kde je dozadele ta úspora? Naopak, stojí to mnohem víc. Prej levnej kilometr na naftu shit.gif Mám načteno a vyzvěděno, že jediný bezproblémový provoz na naftu poskytuje 1,4 HDI/TDCI PSA/FORD kterej nejede, anebo 1,4 D4D od Toyoty, ale do města na krátké skoky není ani jeden, prý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně - nafta je úsporná, když se koupí jako nová - jenže pak je většinou dražší než stejné auto v benzínu a ten rozdíl člověk projede až za sto a více tisíc km, kdy už nafta vyjede za záruky a pak stačí vstřiky nebo turbo a úspory jsou ty tam... POkud někdo najede nad 50 tisíc ročně tak budiž, ale na nějakých 20 tisíc se ta nafta možná tak akorát zaplatí.

U ojetiny je to ještě horší - cena zase vyšší a spolehlivost těžko posoudit. Jen spojka na benzín vyjde u garážníka pod 5 a dvojhmota je za 20. Turbo jak by smet - kámoš u 4-leté A4 2,0 TDi pořád řeší zatuhlou regulaci a čeká ho repas, musel udělat PDF OFF atd.... Pak už ty kalkulace vypadají zajímavěji. Ale za 6,28 jezdí no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manželka má pracovní Fábii,přeplňovaná 1.2 s DSG a nikdy jsem nejel pod 7l.A to nejsem Niki Lauda.Jestli vám auta o 2 třídy větší žerou takhle,tak to je bomba.

 

 

Já měl 1,2TSI v prvním Yetim . 77kw

Bez nějakého velkého hlídání se nechalo jezdit za 6,5litru-klidná jízda.

Se současnou 1,4TSI 90kw jezdím 6,9.

 

Nejsem závodník,ale ani louda-je tam spíš hodně důležité řadit v nízkých otáčkách-na 6tku to při rychlosti 100km/h točí zhruba 2 tisíce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, není to hloupý názor! Podle mě ten, kdo hlídá spotřebu na jedno, nebo dokonce dvě desetinný místa je úchyl a měl by se léčit. Nafta patří do kamen.

tuhle hlášku kdekdo používá, ale kdo si dnes ještě pamatuje naftový kamna? Stručně řečeno, sm.dělo to a ten provoz taky nebyl nejlevnější. Teda pokud nebyl nějaký neoficiální zdroj nafty. Ale jinak souhlas, ty naftový saze v plicích nás asi jednou budou hodně mrzet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...