Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Porizovaci cena noveho auta v nafte oproti benzinu je zpravidla o 50.000kc vyssi.

Pri spotrebe 5,5l/100km a najezdu 15.000km rocne za predpokladu ze nafta stoji 37kc das za naftu 30.525kc.

Pri spotrebe 7,5l/100km a najezdu 15.000km rocne za predpokladu ze benzim stoji 38kc das za benzin 42.750kc.

Na nafte tedy usetris 12.225kc.

Aby se ti vratila puvodni vyssi investice, musis najet bud vic km, nebo s autem jezdit alespon 4 roky, teprve pak zacina byt nafta relativne uspornejsi.

 

A ja se ptam, kde mas cenu za nove turbo, vstriky, vstrikovaci cerpadlo, vahu vzduchu, filtr pevnych castic....

Benzin v zime nezamrza, tudiz do nej nemusim lit zadne prisady, ktere cenu za kilometr taky o neco navysi...

 

Pokud nenajezdim rocne 50.000km, prip. nemam levnejsi naftu (od Franty z JZD co ji usetri na traktoru) tak se mi nafta nevyplati. A u starsiho auta uz vubec ne. Ceny za soucastky daleko prevysi jeji vyhody v mensi spotrebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by při rozdílu ve spotřebě 3l bylo při tom nájezdu cca 120t rozdíl na nákladech v palivu a za to už jde koupit nový motor :)

 

 

 

 

Venerian to řekl dobře... ano rozdíl v palivu tam je... jenže testovací 2.0 tdi 103 kw nám při stejném režimu jízdy bral o 1,5 ltru mín, tedy na 100 km o 60 kč méně.... samo dlouhodobě 3.0 tdi může být +- stejně ale furt je tam riziko vstřiků, dpf (minimálně u škodovky) a rozdíl je uplně v prdeli...

:/

doba kdy nafta jela milion km na "rostlinej olej" je o 30 let zpátky :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porizovaci cena noveho auta v nafte oproti benzinu je zpravidla o 50.000kc vyssi.

Pri spotrebe 5,5l/100km a najezdu 15.000km rocne za predpokladu ze nafta stoji 37kc das za naftu 30.525kc.

Pri spotrebe 7,5l/100km a najezdu 15.000km rocne za predpokladu ze benzim stoji 38kc das za benzin 42.750kc.

Na nafte tedy usetris 12.225kc.

Aby se ti vratila puvodni vyssi investice, musis najet bud vic km, nebo s autem jezdit alespon 4 roky, teprve pak zacina byt nafta relativne uspornejsi.

 

A ja se ptam, kde mas cenu za nove turbo, vstriky, vstrikovaci cerpadlo, vahu vzduchu, filtr pevnych castic....

Benzin v zime nezamrza, tudiz do nej nemusim lit zadne prisady, ktere cenu za kilometr taky o neco navysi...

 

Pokud nenajezdim rocne 50.000km, prip. nemam levnejsi naftu (od Franty z JZD co ji usetri na traktoru) tak se mi nafta nevyplati. A u starsiho auta uz vubec ne. Ceny za soucastky daleko prevysi jeji vyhody v mensi spotrebe.

 

Já ještě doplním,že nafta od Franty z JZD,která bude pochybných kvalit,ti všechno rozesere mnohem mnohem dřív.Pokud se chceš vyvarovat problémům a kupuje se nobější diesel,je třeba tankovat tu nejlepší naftu,co je u nás k dispozici.Jinak se vším souhlasím,ale s tím ani nesouhlasit nejde,to jsou jednoduché pravdy.

 

Koupit v dnešní době naftu,je opravdu velký risk.Pochopil bych to pouze u někoho,kdo najede mraky kilometrů,nebo prostě nic jiného nechce a je to zarytý zastánce.Pro běžného člověka jednoznačně benzín a v podstatě bez žádného mínusu.

Upraveno uživatelem Marfael
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupit v dnešní době naftu,je opravdu velký risk.Pochopil bych to pouze u někoho,kdo najede mraky kilometrů,nebo prostě nic jiného nechce a je to zarytý zastánce.Pro běžného člověka jednoznačně benzín a v podstatě bez žádného mínusu.

 

koupit nové auto je o štěstí.... ber co se ti líbí :) 1,8tsi v pohodě a servisák řešil dvakrát dsg, jednou zadřeno, řekl co všechno je "kvuli jedne pičovine musiš rozdělat cely traktor" prostě z dlouhodobého hlediska máme štěstí... na každé auto něco najdeš.... jenže u nafty je těch emisních kokotin víc... někdo najede 200 bez problému a na forum sem četl že dpf oddělal u outbacka během 40k a nejezdil krátký trasy

Upraveno uživatelem Lion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koupit nové auto je o štěstí.... ber co se ti líbí :) 1,8tsi v pohodě a servisák řešil dvakrát dsg, jednou zadřeno, prostě z dlouhodobého hlediska máme štěstí... na každé auto něco najdeš.... jenže u nafty je těch emisních

kokotin víc... někdo najede 200 bez problému a na forum sem četl že dpf oddělla u outbacka během 40k a nejezdil krátký trasy

 

Už jsem tu někde psal,že o značku třeba ani tak nejde,ikdyž já teda preferuju jen japonce,ale když se kupuje bazarák,tak hodně záleží na tom,jak s tím kdo jezdil před tebou,protože to udělá moc.Nikdy bych třeba nekoupil služebák z velké firmy.Každopádně pro běžného smrtelníka jednoznačně benzín,,ale to je můj názor a každý ať si koupí co chce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem tu někde psal,že o značku třeba ani tak nejde,ikdyž já teda preferuju jen japonce,ale když se kupuje bazarák,tak hodně záleží na tom,jak s tím kdo jezdil před tebou,protože to udělá moc.Nikdy bych třeba nekoupil služebák z velké firmy.Každopádně pro běžného smrtelníka jednoznačně benzín,,ale to je můj názor a každý ať si koupí co chce.

 

mě je to celkem fuk, ale japonci mi nesedí motorama... výbava dobrá, ale auto pošlou do kytek třema motorizacema :(

 

a tak je to skoro všude... auto deignově ujde, jdu na výbavu/ motor a skončí na kompromisu :(

 

ale je pravda že pokud starší naftu s nájezdem pod min. 30k měsíčně tak benzín

 

ohledně služebáku... naše auta vždy jezdily na prohlídku do aut. servisu... garážník ti nedá záruku, náklady a 10k není až tak moc za 30tis. km

Upraveno uživatelem Lion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja taky pridam jednu fotecku. "mb classici" tu masarku vepredu asi poznaji. :smile_anim:

mam rad zadokolky a nesehnal jsem peknou 4tku, tak jsem hopl do e39. samozrejme, ze jsem do 4ky nechtel dat to same co do e39. pozadavek byl jasny. kombinace sedan + 2,8(protoze je to drzak, mam "uz" s double vanosem) + automat. :smile_anim:

aspik.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já koupil nové auto v naftě prostě proto, že v benzínu nebylo (pouze předokolka a já chtěl 4x4). Před tím jsem měl Oktávku z roku 1998 a žádné potíže s naftovým motorem jsem neměl (nějaké vstřiky, turbo a tak jak tu někdo zmiňoval). Naftu jsem bral v ČSAD :). Prostě pravidelná údržba vše vyřešila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja taky pridam jednu fotecku. "mb classici" tu masarku vepredu asi poznaji. :smile_anim:

mam rad zadokolky a nesehnal jsem peknou 4tku, tak jsem hopl do e39. samozrejme, ze jsem do 4ky nechtel dat to same co do e39. pozadavek byl jasny. kombinace sedan + 2,8(protoze je to drzak, mam "uz" s double vanosem) + automat. :smile_anim:

aspik.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ať slouží. 528i jsem taky měl a bylo to výborné auto. Bral bych ho zas (s lpg :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pořád je to Chrysler jenom s jiným logem na kapotě,mám na to svůj názor,asi jako na všechny plagiáty.

 

2012-Lancia-Thema-4.jpg

 

Asi špatně chápu význam slova "plagiát" ale mám za to, že Thema je pouze předělaný 300C a na rozdíl od například čínských značek je součástí koncernu a tedy je ta politika "2 modely za jednu cenu, jeden evropský a druhý americký", pochopitelná, ne?

Ale s plagiátem to nemá nic společného. Stejně jako GT86 a BRZ (ikdyž tam byla i konstruktérská spolupráce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jake LPG, vzdyt benzin zere maximalne o dva litry vice a ropak se zacne vyplacet az tak pri padesatce rocne... A LPG dela z jednoducheho, lehkeho, bezporuchoveho, rychleho a ziveho motoru zbytecne komplikovanou a tezkou zalezitost... :-)

 

Tak já postupoval e39 528i, e46 330ci, e46 330xd. Poslední a zároveň současné je bohužel motoricky nejhorší. Spotřeba je lepší (cca 2,5-3 l/100km oproti předchozím) a co se servisu týče tak zatím "jenom" komplet žhavení za cca 10k (mám ho rok a půl, najeto asi 30kkm). Ale je fakt, že jsem kupoval kus s novým turbem a repasovanými vstřiky v renocaru s fakturou za servis na nějakých 100k. Vyměnil bych za benzín hned, ale je fakt, že za 10l bych při současných cenách jezdit nechtěl. Proto ta myšlenka na LPG. Vlastně jsem to zvažoval už před tím rokem a půl, ale nějak na to nemám odvahu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

adamo: doufam, ze bude. popravde bych si ji rad nechal hooooodne dlouho. bude to treba nekomu pripadat, ze se tady delam, ale o moc novejsich autech i kdybych na ne mel, ktery by splnovaly moje predstavy, nevim. e39 i e30 byly mymi detskymi oblibenci, jsem rad, ze klapli. snad poface w211- kuli brzdam az poface, e60/61 ani nahodou, e65 mozna :rolleyes:. nekdy treba. cena byla nakonec zajimava, prvni velkej servis uz mene, ale spotrebak vetsi ci mensi. jako socka studentik jsem s tim pocital. nerozumim tolik autum(nejakej elementar mam), ale umim cist a kdyz me nekdo postrci, pochopim a odkoukam, takze vysi oprav sem odhadl celkem dobre.

 

k plynu... rozumim priznivcum i odpurcum. v teoreticky rovine jsme pro lpg , v prakticke spise ne-nemam odvahu a nyni takovy najezd, aby me to melo popohanet. hasňa ma pravdu se spotrebou, ze byva cca +1-2litry oproti benzinu, ale vetsine jde o cenu toho litru. 15-16,- vs 36-38,- :santa:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...