Jump to content

Recommended Posts

Tak tedy pár dojmů z BMW Z4 SDrive35i (či jak se to jmenuje).

 

Nejprve údaje - 3.0i biturbo, 250 kW (340 koní) a 450 Nm. (500 s overboostem), 7kvalt automat, provozní váha 1600 kg.

 

1. Jede to?

Ano. V jakékoli rychlosti, v jakýchkoli otáčkách.

 

2. Jede to dost?

Subjektivně ano, občas možná až moc.

 

3. Zatáčí to?

Ano, ale hůř, než jsem čekal.

 

4. Brzdí to?

Ano.

 

5. Je to zábava?

Mno...

 

 

Jak to shrnout? Auto je tvrdý, což by principiálně nevadilo. Průser je, že je uskákaný a zároveň kroutivý. Na kvalitní silnici s dobrým povrchem je to v zásadě radost (drží to, zatáčí to), na klasický okresce je to spíš k vzteku. V místech, kde se dá jet 140, jsem se neodvážil s Z4 víc než 130; fakt jsem se bál. A nedejbože, pokud je v zatáčce hrbol nebo nějaká záplata/spára.

 

Z hlediska výkonu to jede furt a strašně. Má to svý výhody, ale i nevýhody. Zrychlení je dostupný v jakýkoli rychlosti na jakejkoli kvalt už někde od 2 tisíc otáček, což je bezva, ale člověka to brzy přestane bavit. Vůbec nemá význam motor točit nad 4 tisíce, protože tam a- není žádná výkonová špička, b- jedete moc rychle. Mnohem sympatičtější by mi byl atmo šestiválec se stejně lineárním projevem, ale s výkonem a zvukem gradujícím podle otáček. Tady se člověk může dloubat prstem v nose, řadit ve 3 tisících a stejně bude rychlejší než 99 % okolních aut. Tohle ale nemění nic na tom, že auto jede fakt strašně. Stovka je tam hned, 180 o chvilku později a přes 220 už jsem se radši nedíval (ani na dálnici).

 

Zvuk - pubertální (zvlášť v režimu sport), ale neobtěžující. Řízení poněkud mrtvé, ale ostré. Plyn a reakce na něj - mírně ospalá i ve Sport+ režimu; turba mají zpoždění i doběh, což je třeba v zatáčce dost nepříjemný.

 

Celkový dojem je takový - nejednoznačný. Auto je dost těžký, nemá dostatek mrštnosti, skáče a kroutí se, ale zato jede jako kráva. Problém je, že po počátečním nadšení z výkonu člověk začne hledat nějakou charakterovou vlastnost, která ho bude bavit vždycky, a tady nějak nevím, co by to mohlo být.

 

Sumář - relativně pohodlnej a rychlej roadster pro výlety na kvalitních silnicích s dostatečným výkonem pro 99 % situací. Ale zábavná hračka to není :(.

 

PS: Jak říkám, jel jsem s tím jen kousek a chvilku, takže jde fakt o velmi stručný subjektivní dojem. Na druhou stranu takový Clio RS ve mně zanechalo mnohem víc dojmů a vzpomínek za podobně dlouhou dobu.

post-6759-0-26442700-1402989435_thumb.jpg

post-6759-0-29593200-1402989436_thumb.jpg

post-6759-0-86022200-1402989436_thumb.jpg

post-6759-0-42974200-1402989437_thumb.jpg

Edited by KFL
Link to post
Share on other sites
  • Replies 37.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Josef01

    1363

  • sibirnaya

    1017

  • M3maniac

    903

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ty wole- todle mi uniklo.......PROC MAS KOLEM KRKU PASEK Z TETICKY ZUPANU a ty rukavicky........hergot,ja bejt baba a potkat te na prechodu,tak si z tebe caknu do upletu

Podmínkou toho, abys spáchal přestupek je to, že tě chytí...

fazer: protoze nemam rad zimu na krk a ridit v rukavicich je zlozvyk co mam ze zavodu.

Pěkné shrnutí, docela závidím. Myslím, že problém s jízdními vlastnostmi je úzce spjat s pevnou skládací střechou. Mít to plátěnku jako předchozí generace, tak je to o něčem jiném.

Link to post
Share on other sites

Já měl úplně stejnou zkušenost v roce 1997 s novým SLK (MB). Jelo to jako blázen, atmosferické turbo, ale : na jakékoliv příčné nerovnosti to odskočilo klidně i víc jak metr (většinou doleva, tedy do protisměru). No užil jsem si s tím :). A připomínám, že SLK mělo pevnou střechu, ale stahovací (jako větší bráška SL). Myslím, že problém je v lehkosti auta a malém rozvoru... No, chce to dávat pozor, zvlášť v Česku .

Link to post
Share on other sites

Já měl úplně stejnou zkušenost v roce 1997 s novým SLK (MB). Jelo to jako blázen, atmosferické turbo, ale : na jakékoliv příčné nerovnosti to odskočilo klidně i víc jak metr (většinou doleva, tedy do protisměru). No užil jsem si s tím :). A připomínám, že SLK mělo pevnou střechu, ale stahovací (jako větší bráška SL). Myslím, že problém je v lehkosti auta a malém rozvoru... No, chce to dávat pozor, zvlášť v Česku .

 

Viděls někdy metr?

Link to post
Share on other sites

no, hezký, vidím, že se dobře  bavíte, tak mám radost :)  . Ne , skutečně, pamatuji si to dodnes, stará silnice z Brna do Zlína, za Bučovicema byla taková dlouhá, široká rovinka se dvěma  zatáčkama a  za nimi se asfalt pěkně vlnil, přede mnou rovinka...skočil jsem s autem do protisměrného pruhu. Pokud vím, auto je široké víc jak metr, takže jsem se snažil moc nepřehánět.

Atmosférické turbo se možná jmenuje jinak, já nejsem odborník, ale je to turbo plněné vzduchem (což jsou asi všechna), ale mechanicky, ne elektronikou, takže to mělo trochu zpoždění, než se turbo nafouklo... ale odborník by to asi popsal a vysvětlil líp :)

V zásadě šlo ale o to, že jsem byl trochu nemile překvapen a zaskočen, co na nekvalitní silnici dokáže lehké silné auto udělat...a že to není příjemný zážitek. Toť vše.

Link to post
Share on other sites

Turbo je poháněno výfukovými plyny, kompresor je poháněn mechanicky. Existuje i kombinace obojího. V nízkých otáčkách pracuje kompresor, který je v určitých otáčkách odepnut elektromagnetickou spojkou, aby vše převzalo výfukové turbodmychadlo.

Link to post
Share on other sites

Že ti to na nějakém mega hrbu skočilo je možné, že ti to skočilo víc než metr nevěřím. Navíc jsi říkal "na jakékoliv příčné nerovnosti to odskočilo klidně i víc jak metr"
Jezevčík: Turbo i kompresor je poháněn mechanicky (upřesňuju terminologii). :)

Link to post
Share on other sites

no, hezký, vidím, že se dobře  bavíte, tak mám radost :)  . Ne , skutečně, pamatuji si to dodnes, stará silnice z Brna do Zlína, za Bučovicema byla taková dlouhá, široká rovinka se dvěma  zatáčkama a  za nimi se asfalt pěkně vlnil, přede mnou rovinka...skočil jsem s autem do protisměrného pruhu. Pokud vím, auto je široké víc jak metr, takže jsem se snažil moc nepřehánět.

Atmosférické turbo se možná jmenuje jinak, já nejsem odborník, ale je to turbo plněné vzduchem (což jsou asi všechna), ale mechanicky, ne elektronikou, takže to mělo trochu zpoždění, než se turbo nafouklo... ale odborník by to asi popsal a vysvětlil líp :)

V zásadě šlo ale o to, že jsem byl trochu nemile překvapen a zaskočen, co na nekvalitní silnici dokáže lehké silné auto udělat...a že to není příjemný zážitek. Toť vše.

Všem známý turbo efekt ? :eek:

Link to post
Share on other sites

jj, to je ono...to názvosloví je pro laika smrt. Byl to kompresor 2,3. ...čili ano, známý turboefekt. Jen jsem myslel, že dnes už na něj u nových aut člověk nenarazí .... A to skákaní, respektive odskakování na nerovnostech (příčných) bylo, já v tom jezdil, tak si to nemám proč vymýšlet. Na tu cestu, co jsem zmiňoval si vzpomínám takže jsem ji lokalizoval. A odskakovalo to opravdu hodně...ovšem je možné, že to bylo dáno také tím, že jsem s tím lítal jako hovado (dodnes se za to stydím, ale tenkrát jsem byl mladý a král světa, no...kdo z nás nebyl, že?).

Link to post
Share on other sites

...no tak já nevím, jestli byste neusnuli kvůli tomu metru, tak já vám klidně přiznám, že to bylo max 10cm... už je dušička spokojená ? :)

Link to post
Share on other sites

Cili takovej kompresorovej, atmosferickej turboefekt..

 

Diky KFL za tu recenzi. Popsal jsi uplne presne moje dojmy. Ja jsem to akorat zmackl do dvou vet, bo na dlouhy psani moc nejsem :-)

 

Dneska jsem mel krasnej den, potkal jsem v provozu Morgan 3 Wheeler a Jag E-Type coupe..

Link to post
Share on other sites

M10: ja mam SLK pro radost pro jezdeni v lete a odskoky ani pri ostre jizde nepozoruji. Co jsi na tom mel za kola? Pravda je, ze ja mam mala pohodlna. Chtel jsem na nej koupit masersky kola, ale kdyz jsem v tom jel na osmnactkach, tak me to preslo. Prekvapive na malejch kolech auto pekne sedi a zachovava si i trosku pohodli... 

Link to post
Share on other sites

M10: ja mam SLK pro radost pro jezdeni v lete a odskoky ani pri ostre jizde nepozoruji. Co jsi na tom mel za kola? Pravda je, ze ja mam mala pohodlna. Chtel jsem na nej koupit masersky kola, ale kdyz jsem v tom jel na osmnactkach, tak me to preslo. Prekvapive na malejch kolech auto pekne sedi a zachovava si i trosku pohodli... 

Ježíš, to je 17 let zpátky, to si fakt nepamatuju, co jsem tam měl za kola, jen vím, že vpředu byly nějaký 245 a vzadu 265 a ještě přední byly menší (třeba 17ky) a zadní větší (18).  Před tímto autem jsem měl sporťáky jen dva, VW Corrado GT6 nebo tak nějak a pak Dodge Stealth (to bylo bi-turbo), ale to, jak bylo lehké tohle auto, mě prostě překvapilo...bylo dost lehké ho tzv. urvat. Ale jak říkám, mohlo to být tím, že nejsem žádný závodník.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...