Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 39k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Josef01

    1363

  • sibirnaya

    1039

  • M3maniac

    922

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ty wole- todle mi uniklo.......PROC MAS KOLEM KRKU PASEK Z TETICKY ZUPANU a ty rukavicky........hergot,ja bejt baba a potkat te na prechodu,tak si z tebe caknu do upletu

Podmínkou toho, abys spáchal přestupek je to, že tě chytí...

fazer: protoze nemam rad zimu na krk a ridit v rukavicich je zlozvyk co mam ze zavodu.

Jagman - tak to nemá chybu!!!

 

Jeremy - proč přirovnáváš MX-5 k Primkám? Nebo jsou snad Primky legendy, uznávané napříč celým odborným světem a některé jejich vlastnosti slouží jako vzor  i pro nejmodernější a nejdražší hodinky renomovaných výrobců?

 

Krrtek - pokud jde o surovou sílu, zátah a čáry na silnici, V8 nemá chybu, uznávám. Měj jsem např. Porsche 928 S s V8, 4,7 l, úžasné auto, ale s těmi 1700 kg být prostě v zatáčkách zábava nemohla. Na rovinkách zase nemohla být zábava větší, ale až teď, když mohu porovnat malé, lehké a relativně slabé autíčko s velkými, těžkými a silnými (jezdil jsem krátce i ve staré Corvettě či Camaru, z moderních Porsche 911 Turbo nebo víc v Aston Martinu DB9), vím, že pro mne osobně není výkon rozhodující. Ne že by se v MX-5 nešiklo dalších 50 koníků a možná dospěju k bodu, kdy je tam dám, ale i kdyby ne, nemám zatím jediný důvod to měnit. Dřív jsem myslel, že se to omrzí a po výkonu se mi začne stýskat, ale nějak se mi stále nestýská, právě naopak...:-). A ani lehká motokára jako AC Cobra, která je jinak neuvěřitelně sexy, mne s tím svým podvozkem nijak nepřitahuje.

Ale je to o vkusu a prioritách a je radost se setkat a pokecat s fandou jakéhokoliv auta.

Link to post
Share on other sites
Guest maxigabrielg

Ivan Lelak

 

nemozes predsa zrovnavat zazitky z maleho, vyborneho roadstera so spomienkami na stare Vette ( pred C6 to bola katastrofa) a uz vobec nie stare Pony car, ako je Camaro! Myslim, ze kazdemu je jasne, ze Miata je uzasne a za tie peniaze asi bezkonkurencne vozidlo.... ( mne by sice sedela nejaka silnejsia verzia, tu spominane turboladenie moze byt uz fajná zabava!)

neviem, ktore Porsche Turbo si jazdil, ale takmer kazde od 996 bolo vzdy jedno z nalepsich aut a vsade sa spominalo ako najrychlejsie auto z bodu A do B. ( cize nie max ci zrychlenie!!!) A Aston je predsa GT, tam su priority uz inde....

Link to post
Share on other sites

maxigabrielg - jen jsem reagoval na příspěvek Krrtka na předchozí stránce "...pořádnej motor, V8, 5,9 Magnum, nic jiného bych už nechtěl", což je vytržené z kontextu, ale spousta lidí to tak má (netvrdím, že zrovna Krrtek) - hlavně gumovačky, zvuk V8 a na ostatním nezáleží. Myslím, že nejen motor je důležitý, aspoň já to tak mám. To Porsche co jsem jel, bylo 996, tehdy jsme si je vyměnili za mé 928 s kamarádem, ale jezdil jsem jen v areálu letiště. Skvělé auto, ale pro mne trochu sterilní zážitek, takový trenažér (prostě zabrzdíš nebo otočíš volantem a auto se postará o zbytek), a koneckonců to potvrdil i kamarád - když vystoupil z 928, řekl jen "parádní kontakt s autem, skvělá zábava". Vím, srovnávat staré ameriky s MX-5 je nesmysl, ale jak jsem psal, spousta lidí to tak má, slyšel jsem dokonce něco jako "Hlavně V8, MX-5 bych nechtěl, to NEJEDE". Když jsem se zeptal, co třeba 911, tak prý "hmm, proti V8 to taky nejede a nemá zvuk". Vím, moderní US sporťáky už umí zatáčet a hodně dobře, ale s 1700 kg nikdy nebudou obratnou motokárou. Ten Aston, jel jsem s ním víckrát a asi ještě pojedu, je zase takový odtažitý, ono je u takových aut asi potřeba aby za některé řidiče myslela elektronika, pak se nezabijí a mohou si myslet kdovíjak umí jezdit (to není případ majitele). Bohužel jsem zatím stabilizaci nevypnul a ani bych s ním moc neblbnul, když si vybavím cenu, ale pár zatáček jsem dal a pro mne je vždycky frustrující, když cítím, jak je auto těžké, na rovince to maskuje motor, ale v zatáčkách je to o fyzice a tu neoblbneš, resp. jen částečně právě tou elektronikou, která je pro mne právě tím zdrojem odtažitosti. Ale máš pravdu, je to GT, koneckonců stejně jako moje bývalé 928. Ale o tom bychom mohli kecat donekonečna a určitě se nedá říct, že někdo má nebo nemá pravdu, každý vnímáme zážitek za volantem jinak. Tož tak...

Link to post
Share on other sites

Sorry, jak Primky, tak asijský auta jsou mi ukradený, tak jsem si to spojil asi. Klidně jsem tam mohl napsat Omega, stejně by to bylo zvěrstvo.

 

Jeremy - proč přirovnáváš MX-5 k Primkám? Nebo jsou snad Primky legendy, uznávané napříč celým odborným světem a některé jejich vlastnosti slouží jako vzor  i pro nejmodernější a nejdražší hodinky renomovaných výrobců?

Link to post
Share on other sites
Guest maxigabrielg

vsetko ma svoje čaro a tak ako niekto ( ja) miluje zvuk velkeho motora V8, 10 ci aj 12, tak niekto ma rad lahkonohe auta, ktore su krasne citatelne a ovladatelne ( ja!)

mna napriklad opticky tuning az tak nevzrusuje, ale v Dubaji som mal moznost jazdit s ladenimi Trurbami a tak som aj ja vyuzil sluzby TechArtu a uz to nebolo az tak mierumilovne sterilne auto

928 som mal moznost vyskusat len par km, takze nemam to precitane, ja som mu fandil, ale trh bol ineho nazoru....

pre mna Turbo zostava ako ikona, aj ked sa uz meni na rychle GT, ale uz sa menim aj ja...

prijemne prekvapila Godzilla, za tie peniaze vie ponahanat kde-co! A priestranne auto, i ked Playstation interier - ale to by mi nevadilo!

uvidime, co este prinesie cas, slusne sa predviedol McLaren, pride Ford GT, a nova Honda, mozno aj Supra...

Link to post
Share on other sites

Jeremy - také mi byla asijská auta ukradená (čínská a korejská stále ještě jsou), ale když jsem se začal snažit od tohohle subjektivího pocitu oprostit, sundat klapky z očí a vnímat skutečné parametry, otevřely se mi nové obzory. Když tak o tom přemýšlím, byla mi dřív ukradená jakákoliv auta mimo asi 3 značek. Postupně jsem přibíral další, některá zase vyřadil, až nakonec došlo i na některé Japonce...:-). I když některé Mazdy, Subaru nebo Nissany bych za "zvěrstvo" neoznačil ani dřív.

 

maxigabrielg - zvuk V8-12 miluju taky, o tom žádná a evidentně je zvuk jeden z důležitých parametrů, podle toho, jak často ho výrobci v syntetické podobě pouští do kabiny. Zatím nejlepší svezení s V8, bylo v replice legendární GT40, bohužel jsem neřídil, tolik důvěry mi majitel nedal:-)

post-3283-0-55946700-1423053018_thumb.jpg

Edited by Ivan Lelák
Link to post
Share on other sites

Něco podobného jsem taky měl- v šestistovce převrtaný motor ze 127. Jezdilo to jako drak, s tím lehkým autíčkem to cvičilo krásně. Motor bylo potřeba přestavět na obrácený chod.  Aby to bylo  bezpečnější. musel jsem vytáhnout přední nápravu s bubny a listovou pružinou a dát tam vinutky a nápravu z Pandy s kotouči. Jojo, mládí dovádělo... musel jsem vepředu v kufru vozit pytel písku, aby se to při rozjezdu nezvedalo.

Dej sem prosím foto

Link to post
Share on other sites
Guest maxigabrielg

GT zaujimava replika... ja som mal moznost vidiet ten posledny model, ked som chodil k Charouzovi s Vette, tak tam mal jeden kus na predaj za nejakych 7,5 mega ale zial tiez som ho neriadil.... ale pametam, ze bol z toho mizerny vyhlad a bolo to strasne siroke oproti Turbu ci Vette.

Link to post
Share on other sites

Když už se tu řeší legrace a obratnost za pár korun, podle mě o kus lepší porce syrovosti a obratnosti poskytuje stará dobrá Integra type-r :-) ačkoliv nemá náhon na zadek, člověk by řekl, že se chová jako zadokolka díky podvozku, sice to není kabrio, ale je s tím kupa legrace. A především, technické zpracování tohoto auta - motor je ruční výroba, kované písty, stockových 190 koní z 1,8 motoru v roce 1997(!), odlehčení (dokonce i čelní sklo), je u tohoto vozu a v dané ceně podle mě dosud nepřekonané. je to takové Grand seiko v autech :-))

Link to post
Share on other sites

Když už se tu řeší legrace a obratnost za pár korun, podle mě o kus lepší porce syrovosti a obratnosti poskytuje stará dobrá Integra type-r :-) ačkoliv nemá náhon na zadek, člověk by řekl, že se chová jako zadokolka díky podvozku, sice to není kabrio, ale je s tím kupa legrace. A především, technické zpracování tohoto auta - motor je ruční výroba, kované písty, stockových 190 koní z 1,8 motoru v roce 1997(!), odlehčení (dokonce i čelní sklo), je u tohoto vozu a v dané ceně podle mě dosud nepřekonané. je to takové Grand seiko v autech :-))

Jenze tu v CR nesezenes...btw jestli to je Grand Seiko,tak co je pak Acura NSX :)
Link to post
Share on other sites

Repliky původní GT40 dělá ve světě víc firem, tohle je myslím jedna z povedených, snaží se držet původní konstrukce. Dobře se do toho kupodivu leze i přes široký práh, díky dveřím zasahujícím do střechy, vidět ven je - mimo dozadu - slušně. Vzadu klasika V8, nevím s jakým výkonem ani objemem, dělá nádherný randál i v kabině a jede to moc, iluze jízdy v Le Mans je dokonalá, málem jsem se rozbrečel, byl to silný emocionální zážitek. I přes "historickou" konstrukci podvozku mne překvapila stabilita, řízení bude asi hodně komunikativní - kroužili jsme po letišti, často za hrancí adheze (auto skvěle drží, bál jsem se, že vyletím bokem:-)) a majitel to kontroloval s centimetrovou přesností. Trochu podobné MX-5, u Fordu byl ale fantastický zátah ve výjezdu ze zatáčky, spolu se zvukem a s celkovou atmosférou, to jsem ještě nikdy v ničem nezažil. A driftoval na požádání, i když zase ne úplně snadno, extra přemotorovaný nebyl. 

Edited by Ivan Lelák
Link to post
Share on other sites
Guest maxigabrielg

Jenze tu v CR nesezenes...btw jestli to je Grand Seiko,tak co je pak Acura NSX :)

pametam si na Integru, jeden kamarat ju mal, bolo to fakt vyvazene a prijemne jazdenie.... uz som na to uplne zabudol!

mne osobne trochu vadil ten predny nahon, dost to bolo citit na okreskacha vtedy som si aj myslel, ze 200 koni je az privela na predok, ale svet sa zblaznil a prisli rozne 250 az 300 konove predokolky... mne to nesedi!

par kusov tu je, ale uz to ma nieco za sebou.

ja som ju videl na okruhu v Brne, original Honda team, myslim, ze sa pokusili o rekord trate.

Link to post
Share on other sites
Guest maxigabrielg

Repliky původní GT40 dělá ve světě víc firem, tohle je myslím jedna z povedených, snaží se držet původní konstrukce. Dobře se do toho kupodivu leze i přes široký práh, díky dveřím zasahujícím do střechy, vidět ven je - mimo dozadu - slušně. Vzadu klasika V8, nevím s jakým výkonem ani objemem, dělá nádherný randál i v kabině a jede to moc, iluze jízdy v Le Mans je dokonalá, málem jsem se rozbrečel, byl to silný emocionální zážitek. I přes "historickou" konstrukci podvozku mne překvapila stabilita, řízení bude asi hodně komunikativní - kroužili jsme po letišti, často za hrancí adheze (auto skvěle drží, bál jsem se, že vyletím bokem:-)) a majitel to kontroloval s centimetrovou přesností. Trochu podobné MX-5, u Fordu byl ale fantastický zátah ve výjezdu ze zatáčky, spolu se zvukem a s celkovou atmosférou, to jsem ještě nikdy v ničem nezažil. A driftoval na požádání, i když zase ne úplně snadno, extra přemotorovaný nebyl. 

tak ten povodny stroj nebol az tak velky ako ta nova verzia, tam to uz prehnali.... 

Link to post
Share on other sites

Jenze tu v CR nesezenes...btw jestli to je Grand Seiko,tak co je pak Acura NSX :)

Mě se to přirovnání ke GS líbí (prostě normální hodinky, ale dokončené) NSX bych do palubky asi narval Credor  :D

Link to post
Share on other sites

Mechac - Integra R je asi OK, i když si nejsem jistý, co ta těch "pár korun" dostanu za olítanou vránu. Ale nevím, nesleduji, vím jen že to auto je hodně vychvalované.

 

Něco jako MX-5 je i Honda S2000, stejně velké, ale s výkonem přes 200 koní, sice prý nemá tak čitelné chování na limitu a může kousnout, ale výkon může být pro někoho důležitý. Ale není za pár korun (levněji snad vyjde i oturbená MX-5) a kdo nejde vyloženě po ní, může zvolit třeba BMW Z3. A když se nebudeme bavit o sportu, ale komfortním bloumání, tak známý nedávno koupil nádherný MB 190 kabrio, mechanicky asi nezničitelné auto (soudě podle sedanů).  Měl jsem MB W126, luxusní jachta ale 190ka v kabriu je skoro stejně komfortní jezdit s ní může být úžasná relaxace.

 

Tohle byl můj "Kmotr" kupoval jsem ho kdysi od zdejšího člena Tady, musel jsem ho dát trochu dohromady, ale základ byl skvělý a nakonec to bylo nádherné auto... 

post-3283-0-56207700-1423063746_thumb.jpg

Edited by Ivan Lelák
Link to post
Share on other sites
Guest maxigabrielg

uz to tu tocime dookola.... ak chce niekto fakt jazdit na hrane a pre radost z jazdy po okreskach, tak ta Miata alebo Integra ( dokonca aj Barchetta) je zabavne a kontrolovatelne auto - prve SLK alebo aj Z3 ucite nie ( ale su blizsie pre tych, co im ide o vzhlad a vybavu!). A ked ide iba o pocit z kabria, tak to nemusi byt roadster a na vikendove jazdenie pre slnecne usmevy kupis kabrio za par korun.... ( Golf, Astra, Escort, etcccc...)

tu predstavene krasne MX5-ky asi ale do 100 litrov nikto nepreda....

ale aspon sme si pekne oprasili spomienky 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...