Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Nezistím, od toho je tam snáď ona a v bankách mi to oznámia dopredu pred vkladom. Ona to oznámila taktiež dopredu. Potvrdenie na vklad máme, nechcela mi dať potvrdenie na ten poplatok. Ten máme nakoniec ofotený.

 

Mi týmto šlo o to, že niektorí tu banky obhajujú, že z niečoho predsa žiť musia a že to nie je zlodejina, ale podnikanie.

 

Riešiť sa to samozrejme pokúsim, ak na reklamáciu niekde v nejakých podmienkach nemajú vymedzený čas. A nebyť tohoto vlákna, tak ma to ani nenapadne "zo srandy" skontrolovať.

Upraveno uživatelem koveras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tej kontrole bánk.... V piatok sme so známym zo zahraničia vkladali do Sberbanky eurá za auto, čo tu kúpil. Pani za prepážkou mala problém rozumieť česky. Vyliezol z nej poplatok za vklad v cudzej mene nad ekvivalent 500.000,- 0.1%. Ok, zaplatili sme. Ani nám na to nechcela vystaviť doklad, tak mi ho nakoniec ofotila... A dnes si študujem cenník Sberbanky a vidím, že to malo byť max 1000,- Kč. Takže nás úplne normálne okradla.

A kolik jsi teda zaplatil ten poplatek, 500,-?

 

Kdysi jsem měl dát jedničku na svůj účet a sama pokladní mi poradila, ať jdu na dvakrát. Ale tam to bylo snad v procentech..

 

Já i vklad dávám bankomatem, 9,- korun by mě štvalo, to je Kofila v akci :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně také napsali při on-line zakládání TOM účtu to samé, volal jsem tam a slečna mi řekla, že to opravdu nejde a že musím osobně na pobočku a tak jsem udělal trochu dusno a přímo jsem jí řekl, že je mi jasné, že jde o to, že při on-line založení účtu slibují finanční odměnu, kdežto při založení na pobočce ne a že je od nich sprosté takto podvádět klienta a že to budu publikovat, slečna někam zavolala a najednou to šlo jak po másle...

Ta reklamni akce uz snad skoncila.. tak jsem jim napsal potreti.. zamotal do toho vyrazy "reklama"..."nesmysl".. a "financni arbitr".. tak uvidime.. nicmene predpokladam, ze me nejakej automat vodpalkuje.. spis by to chtelo zavolat..

 

Je to trochu akce ve stylu tohoto vlakna, vo moc nejde, ale z principu me štvou.. :-) a je fakt, ze jsem si zvykl vyrizovat vse z mobilu a rychle, nez furt nekde behat po uradech.. v dnesni dobe..

Upraveno uživatelem petr_cha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Raiffku. Maximální spokojenost, vedení účtu zdarma, výběry ze všech bankomatů v ČR i zahraničí zdarma.

Vedení účtu zdarma, karta zdarma, převody zdarma a výběry ze všech bankomatů (v tuzemsku i zahraničí) zdarma mají dnes skoro všechny banky, jen z těch mých:

 

Creditas/Richee - bez jakýchkoliv podmínek, bonusem jsou dobré kurzy

poslední minitest jsem si udělal koncem minulého roku - https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?style=2&f=316&p=12402232#p12402232

 

Česká spořitelna - u tarifu Erste Premier; pro jeho vedení je potřeba ale splnit podmínku obratu na účtu. Navíc, když člověk nedá bance vydělat jinak (nesjedná si tam investice nebo pojištění, nebo jiný produkt s vysokou marží pro banku), budou ho nutit do sjednání, může to dopadnout i vypovězením služeb. Kurz dle kurzovního lístku, platby deviza-prodej, výběry (horším) valuta prodej

 

ČSOB Premium - u tarifu ČSOB Premium, nutnost splnit podmínku obratu, na rozdíl od ČS ale neprudí.

 

Equa - bez dalších podmínek

 

Fio - nerozlišuje výběr v tuzemsku z cizího bankomatu a v zahraničí, výběry z cizích bankomatů je možné získat zdarma za obrat na kartě, minimálně jeden je vždy zdarma i při neplnění podmínek

 

Hello - měsíčně 3 výběry z cizích bankomatů zdarma (nerozlišuje jestli v tuzemsku nebo v zahraničí)

 

Komerční banka - u tarifu TOP nabídka, je třeba plnit podmínku obratu na účtu, neprudí jako ČS. 

 

mBank - v případě výběru je potřeba vybírat minimálně částku 1500 Kč nebo její ekvivalent, pak je výběr zdarma. Navíc u karty typu Svět má poměrně dobré kurzy. Kartu "neSvět" nemá vůbec smysl mít, nemá žádnou výhodu, jen nevýhodu - špatné kurzy

 

Sberbank - vyšší tarify, z nabízených aktuálně Extra, je třeba splnit podmínku obratu na účtu nebo zůstatku a dále 5 plateb kartou za měsíc v libovolné výši

 

Unicredit - nutnost splnit podmínku obratu na účtu

 

 

Co se týče té Raifky, její nevýhodou jsou horší kurzy (téměř nejhorší na trhu, "konkurencí" je jen Moneta a "neSvět" karta mBank) a asi nejméně přehledný ceník. Mým favoritem je právě určení kurzu při platbě kartou v zahraničí, člověk si to musí přečíst několikrát, aby tu větu pochopil:

 

3.4. Směnná přirážka: 0,2 % z hodnoty směnného kurzu střed pro příslušnou měnu transakce podle kurzovního lístku banky

 

Nevím, jestli je to napsané takhle složitě schválně, ale je fakt, že naprostá většina lidí to pochopí špatně. Výsledný kurz není střed + 0,2 % (takto to pochopí téměř všichni, na kom jsem si prováděl můj "minivýzkum" a bylo by naprosto super, kdyby ten kurz opravdu takový byl), ale je to kurz dle kurzovního lístku (teď si nejsem jist, jestli to nemá jako ČS, tj. u platby deviza-prodej a u výběru valuta-prodej, nebo v obou případech deviza-prodej, faktem je, že dohledat produktové podmínky u Raifky je jedno z nejsložitější ze všech bank u nás) a k němu příplatek 0,2 %.

 

Tedy, např. platba v EUR dnes (po pravdě by se to počítalo kurzem v den zaúčtování, tj. nejspíše pondělním nebo úterním) by se počítala jako:

Kurz deviza-prodej - 27,941 + 0,2 % z 27,130 = 27.99526

post-412-0-79775300-1587222668_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šel bych tam,když je to takhle. Alespoň za sebe... I kdyby byla malá naděje na úspěch.

Přesně tak, normální reklamace. Stejně jako kdybych zjistil, že mi v hypermarketu naúčtovali chybnou cenu zboží, mám-li se držet zde zavedeného příměru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jste prodavali za auto? Souhlasim s tim, ze by se clovek nemel nechat ojebavat, ale kvuli stovce bych neplanoval se vracet. Spis bych zanadaval sobe, ze jsem byl nepripravenej a vzal to jako tu dan za blbost, co uz tu byla zminena.

Jo kdyby to byl Veyron, to uz by snad nejaka tisicovka byla, ale u ?normalni kary? to bude tak nejaka stovka, co tu resime

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě něco hlavně tu něco nechápu. Vám nevadí, ze těm bankám dáváte vaše peníze, se kterými ony dále podnikají a jako odměnu vám za to daji poplatky a všemožně obezličky, jak z vás dále něco vyždímat? Dříve byl i běžný účet úročení, což padlo a nikoho to ani nepřekvapí. Já třeba odešel od Raifky, když jsem musel zaplatit 20 Kč za vklad 10 tis. na účet v hotovosti. Já jim dam moje peníze a ještě jim za to platím? A od nich nedostanu za to, ze je použijí ke svému podnikání nic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patriku, u mBanky platí ty lepší kurzy svět i pro kreditku World, která je ovšem MasterCard?

 

"Svět" a "World" není to samé, tedy v podání mBank. Aby měla karta výhodné kurzy, musí se skutečně jmenovat svět. Není to napsáno přímo na ní, ale v IB v přehledu karet. Pokud tam není napsáno Svět, platí pro ní ty špatné kurzy. "Svět" se tak dá označit spíše za typ tarifu, než za typ karty (World, World Elite, ...).

 

Když přišla na trh, měli jen Visa, dnes se vydává i jako MC (nemám, na vlastní oči jsem zatím ani neviděl). Pokud nedošlo k nějaké změně, tak "Svět" kartu je možné vydat pouze jako debetní. Je to logické, kreditky mohou mít (opět dle tarifu) nějaké vratky - no a na ty se musí někde vzít, tak se dá horší kurz :)

 

Ostatně v tomto není mBank výjimkou, podobnou metodu zvolila Raifka u své karty Mall, která vrací 2 % z transakcí. Jenže to musí být platba u obchodníka Mall (který to bance asi nějak kompenzuje), v zahraničí (zde to dostane banka cca 1,5 násobně zpět v kurzu), nebo E-Commerce (zde si nejsem úplně jist, asi půjde o jakoukoliv platbu přes Internet, předpokládám, že banka počítá s tím, že i v tomto případě bude značná část v cizí měně, po vyloučení výluk viz níže, prakticky všechny). A ještě to navíc omezí na max 150 Kč za měsíc, od kterých je potřeba odečíst měsíční poplatek 50 Kč za kartu.

 

Konkrétně je to v ceníku Raifky popisováno takto:

Transakce ? znamená platby u Partnera, platby u obchodníků v zahraničí a E-commerce transakce zaúčtované na Kartový účet.

 

Pak má ještě Raifka celý seznam transakcí, za který se bonusy neposkytují (u žádných karet):

 

2.10. Odměny nejsou poskytovány za následující kartové transakce:

? platby finančním institucím ? jedná se zejména o dobíjení předplacených karet, elektronických peněženek, virtuálních účtů a podobně (zejména transakce s MCC 6012 dle platných seznamů Mastercard a Visa),

? převody z karty na kartu (zejména transakce s MCC 4829 známé pod marketingovým názvem Mastercard MoneySend, Visa Direct a obdobné),

? platby platebními kartami a aplikacemi jiných institucí ? například Curve, Revolut, Richee, Twisto, Seznam peněženka a obdobné (zejména transakce s MCC 6540, 7399, 8999),

? platby u obchodníka Česká pošta (zejména transakce s MCC 9402),

? Inkasa za O2 služby (s výjimkou Odměn u kreditní kartyO2 RB Karta),

? kreditní transakce,

? Bezhotovostní převody na vrub Kartového účtu,

? Hotovostní transakce kartou,

? převod zůstatku na jinou kreditní kartu,

? jakékoliv kartové transakce v případě, že nastal případ porušení Smlouvy nebo Závažná skutečnost,

? splátky ve splátkových programech,

? splátky na Kartový účet,

? poplatky,

? úroky

 

V tomto ale není Raifka výjimkou, nějaká omezení na bonusy má hodně bank, mBank taky něco má, ale tak podrobně propracované výluky má na našem trhu opravdu jen Raifka

post-412-0-95439900-1587234234_thumb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě něco hlavně tu něco nechápu. Vám nevadí, ze těm bankám dáváte vaše peníze, se kterými ony dále podnikají a jako odměnu vám za to daji poplatky a všemožně obezličky, jak z vás dále něco vyždímat? Dříve byl i běžný účet úročení, což padlo a nikoho to ani nepřekvapí. Já třeba odešel od Raifky, když jsem musel zaplatit 20 Kč za vklad 10 tis. na účet v hotovosti. Já jim dam moje peníze a ještě jim za to platím? A od nich nedostanu za to, ze je použijí ke svému podnikání nic?

 

Peklo zamrzlo, ale tady se bank zastanu. 

 

1. banky jsou aktuálně narvané penězi, které nemají komu půjčit, ale ze kterých musí odvádět pojištění do fondu pojištění vkladů a fondu stability EU. U některých bank už není nemožný záporný úrok - už to u nás v minulosti bylo https://www.mesec.cz/aktuality/sberbank-se-snazi-snizit-objem-vkladu-na-prelomu-roku/ . Peníze, které do banky přineseš, tak pro ni mohou představovat i čistý náklad. Ostatně to je důvod, proč banky tolik tlačí do investic - nulové riziko, nulový náklad a zaručený zisk z poplatků.

 

2. hotovostní transakce představují pro banku náklad, předpokládám, že i ta dvacetikoruna je podnákladová cena. Pravda, některé banky to dotují (chápu to, vezmou si to jinde) více, některé méně (i to chápu, obecně není křížové financování správné). A naprosté porozumění mám pro vysoké zpoplatnění tzv. vkladu třetí osobou - pokud budu chtít uložit peníze v bance na účet někoho jiného, naprosto není důvod, aby banka dotovala cenu služby pro neklienty, leckde je tato položka v ceníku oceněna mnoha desetikorunami, třeba u FIO, které má jinak vklady i výběry (v rámci rozumného rozmezí částek) pro své klienty zdarma, tak za vklad třetí osobou chce 90 Kč.

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuálně má Sberbank 1234 Kč za Mobilitu a ročně 1234 Kč za Věrnost. Já už klientem jsem, tak aspiruji jen na Věrnost.

 

Curve karta dává 5 liber (dostane "lovec" i "ulovený", kód kdyžtak přes SZ)

 

Revolut dává cca 250 Kč "lovci" a kartu zdarma "ulovenému" (kód případně přes SZ)

 

Škoda, akce mBank skončila včera. Ale "u mne dobrý" - 3 x 1200 Kč za doporučení 3 lidí (to bylo maximum)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som teraz zmätený, či to mám riešiť, alebo je to úplne normálny štýl podnikania a mám si ten rozdiel zarobiť prácou.

Ked ta odrbali tak by som to riesil. V takychto intenciach som to nikdy nerozporoval. Co som rozporoval bolo Patrikove spravanie, ktore by urcite niekedy narazilo na nieco co sa vola "v dobrom umysle" alebo "v dobrej viere".

A este som pisal ze mi nestoji za to mat 37 uctov a 100 kariet a prepocitavat na dovolenke ktora karta mi da o 4 franky viac. Proste mi to za to nestoji, takmer vsetko riesim v 1 banke a bankarka mi naozaj vie pomoct aj s vecami ktore v cenniku niesu. A chapem ze vsetko nieco stoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to už jsi psal, že by jsi nic z toho co dělá Patrik nedělal. Je to tvoje rozhodnutí, ale nám ho vnucovat nemusiš. Pokud se nepletu, tak asi nikdo tady nic v takovém rozsahu nedělá, ale pokud mám možnost ze země zvednout stovku třikrát měsíčně tak ji zvednu. Mě to problém nedělá. Chápu že ty by ses k tomu se ohnout nesnížil,ale mít za zlé druhým že ji zvedli je trochu mimo, memyslíš.

V době, kdy ti zadarmo nikdo nic nedá je blbost si nevzit něco co ti náleží a na čem máš nemalý podíl, alespoň co se bank týče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malá oprava, místo tohoto:

Fio - nerozlišuje výběr v tuzemsku z cizího bankomatu a v zahraničí, výběry z cizích bankomatů je možné získat zdarma za obrat na kartě, minimálně jeden je vždy zdarma i při neplnění podmínek

 

Má být správně:

 

Fio - 10 výběrů měsíčně z vlastní sítě, výběr z cizích v ČR 25 Kč, výběr v zahraničí 80 Kč, ale:

měsíčně 1 výběr ze zahraničního zdarma a za každé 4000 Kč utracené kartou jeden výběr z cizího v ČR zdarma (maximálně 5 za měsíc). Pokud klient nesplní podmínku utracených 4000 Kč, alespoň jeden výběr měsíčně z cizího v ČR má zdarma stejně.

"Nastřádané" výběry je možné převádět libovolně dopředu. Tedy, pokud splním podmínku pro 5 výběrů a žádný neudělám, můžu je provést kdykoliv později, třeba i za rok, "nepropadnou". Při vydání karty jsou na ní "nastřádány" 2 výběry v CR z cizích zdarma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked ta odrbali tak by som to riesil. V takychto intenciach som to nikdy nerozporoval. Co som rozporoval bolo Patrikove spravanie, ktore by urcite niekedy narazilo na nieco co sa vola "v dobrom umysle" alebo "v dobrej viere".

A este som pisal ze mi nestoji za to mat 37 uctov a 100 kariet a prepocitavat na dovolenke ktora karta mi da o 4 franky viac. Proste mi to za to nestoji, takmer vsetko riesim v 1 banke a bankarka mi naozaj vie pomoct aj s vecami ktore v cenniku niesu. A chapem ze vsetko nieco stoji.

Když o ten "dobrý úmysl" nemají ani banky. Třeba kamarád je ještě o několik levelů výše a tak se účastní různých soutěží bank - ty jsou úmyslně koncipovány tak, aby racionálně chovající se zákazník nemohl uspět. A tak se chová neracionálně.

Třeba jedna banka měla soutěž, kde ten, kdo za měsíc udělal největší počet transakcí v určité výši, získal auto. K tomu byla denní výhra - televize za nejvíce transakcí v daném dni. Prvních 15 televizí vyhrál, pak banka změnila podmínky (během trvání soutěže!), že 1 osoba nemůže vyhrát více než 15 krát. Když soutěž skončila, čekal, kdy se mu ozvou s autem. Musel se sám přihlásit a matematicky jim dokázat, že nikdo jiný vyhrát nemohl - jeho štěstí bylo, že výherci televizí byli zveřejňováni, takže průběžně věděl, jak si vede, jinak by mu banka klidně mohla (a jsem si jist, že by to udělala) napsat, že vyhrál jiný klient.

 

Od jiných kamarádů vím, že bankéři dostávají pro své klienty různé dárky (ať už jde o nějaké hmotné věci, nebo o vstupenky na koncerty, divadelní představení atd). Většinou to rozdají po příbuzných, nebo dokonce na konci roku vyhazují (jak mi potvrdil kamarád, který pracuje v bance), vstupenky a další nechají propadnout. Stalo se mi, že jsem si bankéře požádal o vstupenku na nějaké představení a dostal jsem odpověď, že už nejsou. Kamarád si napsal později a dostal. Pak mi říkal, že v divadle byla polovina míst prázdných.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...