Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Ještě k těm poplatkům za vedení karty - pamatuji si to zrovna z tohoto fóra. Někdo se vydal do Austrálie koupit hodinky. Protože nechtěl vézt balík peněz, chtěl zvýšit limit na kartě, aby na místě vybral daný obnos z bankomatu. Bance nestačilo, že bude mít % zisk z konverze peněz, ještě mu vnutila nějakou "prestižní" kartu za několik tisíc korun, protože na jeho základní kartě odpovídající limit nastavit "nejde".

 

Ano, toto byl přístup českých bank, před přístupem mBank, která ukázala, že i na té nejzákladnější kartě jde nastavit vysoký limit (tehdy bez koruny miliarda). Do té doby ostatní banky inkasovaly tisíce korun za "prestižní" karty, protože limity na těch základních úmyslně nastavily moc nízké. A naprosto chápu, že jim to vyhovovalo - zavázat si klienta k platbě 4000 Kč za Gold kartu, proč ne. Dnes ji některé banky dávají zadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna mi přišlo zamítnutí ČSOB na moji reklamaci platby kartou. Opět "formulářová odpověď", takže budu zahajovat další řízení před finančním arbitrem.

 

Do Prčic, to si ten člověk, který ty zamítací dopisy píše, nemůže alespoň prostudovat podklady?! Tohle je to, co mě vytáčí. Naprostý nezájem, dokud je k tomu člověk nedonutí. No nic, jak říkáme s kamarádem, když se nám na cestách stane nějaká nepříjemnost: "do článku dobrý" :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrik, dik za vsetky odpovede. Aj ked s tebou v niektorych principoch nesuhlasim, dobre sa to cita a mas fakt prehlad. A klobuk dole ze si odpisal.

Ad reklamacia. Raz (4roky spat) som mal pocit ze si zauctovali nezmyselny urok na kreditke. V 99% pripadoch kreditku vyplatim hned po pouziti, ale stalo sa. Napisal som bankarke ci sa na to mozu pozriet. Odpisala mi ze zalozila reklamaciu a uvidime. Vecer volali pre doplnujuce otazky. Na druhy den som dostal odpoved - zamietnutie, aj s dokladnym vysvetlenim a prilozenymi dokumentmi. Mali pravdu, zle som to pochopil ja. A uroky mi vratili sami od seba ako prejav dobrej vole, s ospravedlnenim ze som to zle pochopil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsi psal, procesům v bankách rozumím (ostatně proto jsem ve sporech úspěšný, vím co přesně, jak přesně a kde reklamovat). A tím víc mě vytáčí prvotní reklamace banky. 

 

1. nereakce - nejčastější způsob. Napíšu reklamaci, žádná reakce. Napíšu po 14 dnech urgenci, opět nic, za dalších 14 dní - zase nic. Dám to na finančního arbitra, reakce v rádech dnů, možná i hodin.

2. automatické zamítnutí - druhý nejčastější způsob. Není nárok, nevztahuje se, odmítáme,... Automaticky, formulářově. Úplně mě zvedá ze židle, když toho ta "formulářovost" přímo čiší. Když je vidět, že ten, kdo ten dopis psal o tom ví kulový. Buď se řídí přístupem "cokoliv nejdříve zamítněte" (na toto téma jsem viděl kdysi film podle skutečné události o soudu s nějakou americkou pojišťovnou, kde jako důkazní prostředek byl manuál, kde opravdu stálo - nejdříve zamítněte, pokud se ozve, znovu zamítněte, pokud se znovu ozve - začněte řešit), nebo nějaký operátor dostal pokyn "zamítni to", aniž k tomu dostal alespoň kvalitní zdůvodnění, které měl do zamítacího dopisu napsat.

 

Většinou se mi podaří, že banku "utopím" na detailu (porušení nějakého nařízení, zákona, regulace, opatření ČNB), ale tohle přesně dělají banky 10 x víc. A jen díky tomu, že ty detaily znám, mám proti nim alespoň malou šanci. Přitom většinou jde o drobnosti, pro banku je vlastně spor ztrátový i když "vyhraje", protože zamítnut něco, na co má klient nárok, vyžaduje spoustu "člověkohodin" a bylo by levnější, mu to přiznat a těch pár stovek mu vyplatit. Jenže zde vstupuje do hry lidský faktor, klasická touha po vítězství "kdo s koho". Když už někdo jednou zamítne, bude se toho držet zuby nehty, aby nemusel přiznat svou chybu. O to víc po tom jdu jak bulldog, protože i já nerad prohrávám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... na toto téma jsem viděl kdysi film podle skutečné události o soudu s nějakou americkou pojišťovnou, kde jako důkazní prostředek byl manuál, kde opravdu stálo - nejdříve zamítněte, pokud se ozve, znovu zamítněte, pokud se znovu ozve - začněte řešit...

 

Vyvolávač deště s Mattem Damonem a Jonem Voightem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem tedy u banky reklamoval jen jednou a to u Equa, kdy mi na letišti v Buenos Aires omylem dvakrát naúčtovali nákup v DFR. Na místě chybu uznali a peníze mi vrátili na kartu, ale samozřejmě v méně výhodném kurzu, než  jaký byl použitý pro placení. Tím mi vznikla drobná ztráta, kterou jsem ale hlavně vnímal jako nespravedlnost. Napsal jsem do banky E-mail. Banka se omluvila a během několika málo dní mi rozdíl vrátila.

 

V každém případě lidi jako Patrik a jejich aktivismus beru hodně pozitivně. Díky nim se trh kultivuje a zkvalitňuje.

 

Chování některých bank v retailu mi stejně pořád připomíná prodavače předražených hrnců a dek. No, po zavedení GDPR mi už aspoň co týden nevolají, jestli nechci pojištění karty nebo úvěr nebo jinou úžasnou službu. Zajímavé tedy bylo, že když jsem jim pokaždé řekl, ať mi nabídku pošlou písemně E-mailem, že si jí v klidu přečtu a zvážím, tak mi řekli, že to není možné...ale jak píšu -  co by člověk chtěl od prodejce hrnců nebo české retailové banky...

 

Navíc mi to jejich vnucování úvěru přišlo hrozně hloupý. Přeci si nemohou myslet, že bych si úvěr sjednal jen proto, že mi zrovna zavolají. Selským rozumem bych řekl, že potřeba úvěru vznikne sekundárně v okamžiku, kdy si někdo chce pořídit něco, na co nemá. Nikoliv tak, že si někdo vezme spontánně úvěr a pak začne přemýšlet, na co by ty získané peníze mohl vlastně použít...ale když si vezmu ty zmíněná pravidla soutěží, tak se na to asi dívám jinýma očima, než pracovníci produktových oddělení bank. 

Upraveno uživatelem FraK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dosud neměl důvod podávat reklamace, ale poslední jednorázová platba kartou z mého EURO účtu na účet obchodníka v EU v EURO nedopadla dobře. Rozdíl mezi potvrzenou zaplaceno částkou od PayPal a Bankou je 10%. Podána reklamace v bance a čekám na výsledek, Naučenou frázi o poplatcích a konverzích jsem s díky odmítl, dosud provedené identické platby byly bez jakéhokoliv poplatku, natož pak ve výši 10%. Tak čekám na vyjádření a na srovnání obou plateb.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dosud jsem platil přes PayPal v rámci EU kartou k EURO účtu a nebyl problém.

Z komunikace mezi mnou, obchodníkem, PayPal a bankou jsem vyrozuměl, že jsem platil v jeden den a střeží částky došlo další den, možná v tom byl víkend...

U obchodníka jsem obchod stornoval, a požádal jsem o vrácení částky. Obchodník ji vrátil a řeším ten rozdíl. Dosud jsem s tím problém neměl, tak nechápu proč zde byl.

Uvidím jak mě srovnají obě platby přes PayPal, kdy částka odpovídá úhradě u obchodníka a ta reklamovaná je 10% navýšena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hádám, že zakopaný pes je v tom, že stržená platba byla kurzem deviza-prodej a vrácená deviza-nákup. Celkem běžný postup u bank. Ale už se mi jednou podařilo vyreklamovat (byla to platba kartou, u platby převodem bych měl smůlu)

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl kurz deviza prodej - deviza nákup je možný i když mám účet v EURECH, platební karta je pouze pro EURA ?

Moneta to mám tak blbě nastavený, co měna, to karta...

Tak bych vždy čekal poměr stržené částky vs reál 1 : 1, pokud platím v rámci EU a v EURECH.

Upraveno uživatelem dabelM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak jestli PayPal nezměnil nastavení (už mi to párkrát provedl, vždy před platbou kontroluji) konverze u karty. Mrkni na zaúčtování transakce v internetovém bankovnictví, kolik a v jaké měně tam je? Případně v jaké měně vracel peníze obchodník?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Erste Premier (Česká spořitelna) a ČSOB Premium. Limit neustále zvyšují, u Erste je snad 15 milionů, u ČSOB nyní dokonce až 100 milionů (těmi částkami si nejsem jist)? Hlavně u Erste jsou pojištěny i rizikové věci jako pro mne zajímavé potápění. A nejlepší na tom je, že obojí je zdarma, při splnění podmínek pro bezplatné vedení účtu a to je u Erste 70 tisíc měsíčně obrat a u ČSOB 50 tisíc měsíčně obrat. Je ale možné, že banka, když uvidí, že klient nenakupuje produkty s vysokou marží (tedy výhodné pro banku, nevýhodné pro klienta - tedy hlavně investice nebo životní pojištění), tak účet vypoví. Už jsem takhle byl "na koberečku" v Erste, nakonec jsem musel řešit až s ombudsmanem ČS.
U Erste jsou produkty k účtu, karty si můžeš nechat vydat obě debetní, obě kreditní nebo jednu tak a druhou onak, u ČSOB jsou výhody navázány na kreditku a tu vydávají s minimálním limitem 50 tisíc a nemusí ji schválit.

Další (ne tak rozsálá) pojištění je možné získat zdarma u KB (TOP Nabídka, obrat 100 000), Unicredit (U Konto Premium, obrat 50 000) a Sberbank (Fér konto Extra, obrat 50 tisíc a 5 plateb kartou). Já mám všechny a třeba se mi už hodilo, když mi zrušili let, tak třeba ČS mi sdělila, že se pojištění vztahuje jen na zpoždění, nikoliv na zrušení, tak jsem si nechal plnit od KB.

Pokud chceš nějaký základní účet bez podmínek a k tomu nějaké levné placené pojištění, tak třeba FIO. Ale já, vzhledem k tomu, že to mám 5 krát zadarmo, tak si žádné další neplatím :)

 

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ještě doplním, že Sberbank má aktuálně akci. 1234 Kč za Mobilitu (přechod od jiné banky) a 1234 Kč za Věrnost. Já, jako "už klient" aspiruji pouze na Věrnost. Ale 1234 Kč ročně "za nic", dobrý ne? :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Patrik napsal:

...ještě doplním, že Sberbank má aktuálně akci. 1234 Kč za Mobilitu (přechod od jiné banky) a 1234 Kč za Věrnost. Já, jako "už klient" aspiruji pouze na Věrnost. Ale 1234 Kč ročně "za nic", dobrý ne? :).

Tak úplně za nic to není. Podle podmínek akce kreditní obrat 12 345Kč a pět plateb vše měsíčně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, já tedy, když už, tak jsem založil "vyšší" účet, kde je sice obrat 50 tisíc, ale je k tomu už nějaké pojištění. A jestli budu vyrábět obrat 12 345 nebo 50 000 Kč přeposláním z jiného účtu a zpět, to už je buřt :)

A dobít 5 krát po koruně Regiojet taky není problém. Alespoň jednou za rok někam jedu, takže to spotřebuji. Platnost kreditu je u Reigojetu neomezená.

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde ste sa dočítali o kreditnom obrate 12 345? Ja v podmienkach vidím len 5x platba kartou mesačne a ani bankerka o ničom takom nehovorila.

Inak moja reklamácia neoprávnene vysokého poplatku pri vkladaní čiastky vyššej než 500t bola uznaná ako zásadná chyba obsluhy pokladne a preplatok bude vrátený. Stálo ma to 2 maily (to len k tomu, že je to daň za blbosť, alebo že to nestojí za ten čas, čo tu padli)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...