Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

před 59 minutami, Happy88 napsal:

Díky oběma. Ten Amík si zalozil taky Revolut, s vidinou, ze to bude jednoduchy. A zatim se nedostal ani k tomu, ze si nabil na ucet penize. Nejde mu tam poslat pres Apple Pay, nejde mu tam poslat z debetni karty, kvuli nejakym mistnim restrikcim na strane ostatnich bankovnich instituci apod. A chcou po nem porad dalsi detaily emoji3.png

Jinak sem mu pro jistotu poslal svoje komplet bydliste, koukal jsem i do Appky Revolutu a tam mam vyplneno to same co sem mu poslal. Tak snad tohle bude ok.

Je to teda LT (Litva), nikoliv LV (Lotyssko).

Teď jsem zakládal ještě další účet u airbank a musím uznat že revolut je značně jednodušší založit. Je to už delší dobu ale myslím že jsem mohl fungovat během hodiny po založení... u airbank na to mají tři dny 😕

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak z původních 2 % moneťáckých spořících účtů bylo postupně 1,5, potom 0,5 a nově bude jen 0,25 % p.a.  Může být ale stále 0,5 %, pokud se splní podmínky: https://www.moneta.cz/documents/20143/11741906/mmb-podminky-kampane-urokovy-bonus-za-vernost-na-sporicim-uctu-01012021.pdf

Pokud chápu dobře, že debetní bezhotovostní platba je i obyčejný převod z účtu, tak by tedy pro splnění stačilo si tam poslat 20 tisíc měsíčně z jiného svého účtu, ve čtyřech převodech naposílat zpět a pátý udělat kartou platbu. To znamená v lednu to provést a v únoru o úrok nepřijít, nemýlím-li se?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...

Já vzal hypo v červnu vloni od Equa, přes poradce. I když dostal balík za zprostředkování (od banky) vyjednal podmínky na které bych si sám asi nedosáhl... Což je hrozný, ale je to tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, moco napsal:

Rychlý obecný dotaz: U které společnosti vzít aktuálně hypotéku? Nebo přes nějakého finančního poradce?

Já refinancoval ted v prosinci k Refinanso.cz Je to vlastne hypo od Monety, ale vse online, jen jedna navsteva na pobocce pro sparovani uctu s hypo. Nikde mi lepsi urok a podminky nenabidli. I poradce mel horsi podminky.

Fixnul jsem na 10 let za 1,79%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, měl bych na vás dotaz. Jaký je v současné době nejvhodnější a nejvýhodnější nástroj na převod peněz do zahraničí, vyjma bank.
Mám na mysli služby typu transferwise atd. Resp. Používám jen transferwise a zajímala by mne i ostatní nabídka na trhu. 
Díky moc za rady od místních specialistů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám smlouvu s devizovkami Easychange, Akcenta a Fortissimo (devizy.cz). Ale existuje jich víc - Exchange, Divíšek, SAB.

Pak je možné získat lepší kurzy díky dealingové smlouvě s bankou, pro malé částky (do 1000eur) má dobré kurzy Moneta v aplikaci (mimo aplikaci a pro vyšší částky jsou - ku podivu - horší).

Pak jsou tu zahraniční společnosti Transferwise, Roklen, Revolut,...

Vše závisí na částkách, frekvenci, měnách,  cílových zemích,... 

Osobně bych doporučil preferovat společnosti s českou bankovní licencí nebo licencí platební instituce, jednak případné spory lze (u spotřebitelů) řešit přes finančního arbitra nebo přes české soudy. Moc si ale nedovedu představit řešit problém dle britského nebo litevského práva u britských nebo litevských soudů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz ohledně Cashback (reklamace platby) u KB. Jak to cca dlouho trvá a jaká je úspěšnost?

9. 11. 2020 jsem u uhrinstinkt.de objednal a zaplatil hodiny (uváděný termín dodání 3 týdny). Před vánocemi je stáhli z nabídky a když jsem se ptal, tak prý z důvodu vysoké poptávky, ale moje objednávka je platná a bude vyřízena. Psal jsem znovu dotaz minulý týden, 2x mail tento týden - bez reakce. Tel. číslo na stránkách nefunkční - stále obsazovací tón.

Přitom na chrono24 jsou od 2008 jako Trusted Seller, na německém uhrforum mají dobré reference a pár je jich i tady. Mají tam i nový reference z ledna 2021, tak snad fungují a jen kašlou na komunikaci.

Přesto trochu ztrácím nervy a chci platbu reklamovat a rád bych věděl, jaká je šance. Díky

Upraveno uživatelem antitomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Antitomas: Promiň, že se Ti do toho montuju, ale odmítl jsi prodloužení původně indikované dodací lhůty a odstoupil jsi od smlouvy? Určil jsi, kam/jak Ti mají vrátit zálohu?

Rozumíš, KB bude reklamovat u banky obchodníka, ta si vyžádá stanovisko obchodníka, uhrinstinkt bance sdělí, že objednávku potvrdili s prodloužením dodací lhůty, Ty jsi nenamítal, takže akceptoval, takže vše OK, reklamaci zamítnou. Naopak když při reklamaci doložíš, že uhrinstinkt nereaguje na Tvé odstoupení od smlouvy a zadržuje Tvoji zálohu, reklamaci KB musí uznat. - To se ale nestane, uhrinstinkt je solidní firma, akorát se s nimi musí solidně jednat. Teda doufám .-) a přeju Ti, ať vše dobře a rychle dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sery.vlk: nemontujes, jsem rad za kazde info. Porad doufam v solidnost obchodnika, ale kdyz nekomunikuji a neda se s nimi nijak spojit, tak mam pochybnosti. 

Pred vanocemi psali, ze doruci do konce roku, tak jsem souhlasil. Kdyz ted nekomunikuji, hodinky stale nemaji v nabidce, tak jsem jim vcera psal, ze chci odstoupit z duvodu nedodrzeni terminu (ve VOP maji dodani do 10 dni od zaplaceni). Platil jsem celou castku 860 €.

Kdyby napsali, ze sorry jako, je velka poptavka a vyrobce novinku nestiha vyrabet a budou za mesic, tak OK, to jsem schopny vydrzet. 

Ale maily nic, telefon nefunkcni, tak mam proste obavy a chci dostat penize zpet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně trvalo dostat z ČSOB platbu přes 7 měsíců a musel jsem si na pomoc vzít finančního arbitra https://www.mesec.cz/clanky/nabizi-vam-letecka-spolecnost-pouze-voucher-pozadejte-o-chargeback/

Každopádně pokud obchod nekomunikuje, určitě doporučím to zkusit, ona na chargeback je omezená lhůta, tak abys to neprošvihl.

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 1. 2021 v 8:57, Patrik napsal:

Já mám smlouvu s devizovkami Easychange, Akcenta a Fortissimo (devizy.cz). Ale existuje jich víc - Exchange, Divíšek, SAB.

Pak je možné získat lepší kurzy díky dealingové smlouvě s bankou, pro malé částky (do 1000eur) má dobré kurzy Moneta v aplikaci (mimo aplikaci a pro vyšší částky jsou - ku podivu - horší).

Pak jsou tu zahraniční společnosti Transferwise, Roklen, Revolut,...

Vše závisí na částkách, frekvenci, měnách,  cílových zemích,... 

Osobně bych doporučil preferovat společnosti s českou bankovní licencí nebo licencí platební instituce, jednak případné spory lze (u spotřebitelů) řešit přes finančního arbitra nebo přes české soudy. Moc si ale nedovedu představit řešit problém dle britského nebo litevského práva u britských nebo litevských soudů. 

Které z těch výše uvedených mají licenci?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějakou licenci mají všechny (české, které jsem zmínil, tedy ty tři co mám, plus ty další tři, co jsem jmenoval), jen před pár lety, když jsem na toto téma psal článek, měla Easychange licenci "malého rozsahu" , která nezahrnovala to pojištění, ale od té doby dost vyrostli, tak předpokládám, že bude mít standardní licenci platební instituce. Každopádně se stačí zeptat, myslím, že se s tím devizovka ráda pochlubí, případně je možné ověřit u ČNB, kdesi v hloubi stránek mají dokonce seznam "ostatních platebních institucí" vedle seznamu bank.

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sery.vlk: nemontujes, jsem rad za kazde info. Porad doufam v solidnost obchodnika, ale kdyz nekomunikuji a neda se s nimi nijak spojit, tak mam pochybnosti. 
Pred vanocemi psali, ze doruci do konce roku, tak jsem souhlasil. Kdyz ted nekomunikuji, hodinky stale nemaji v nabidce, tak jsem jim vcera psal, ze chci odstoupit z duvodu nedodrzeni terminu (ve VOP maji dodani do 10 dni od zaplaceni). Platil jsem celou castku 860 €.
Kdyby napsali, ze sorry jako, je velka poptavka a vyrobce novinku nestiha vyrabet a budou za mesic, tak OK, to jsem schopny vydrzet. 
Ale maily nic, telefon nefunkcni, tak mam proste obavy a chci dostat penize zpet...
Pesne jak pise vlk, domluv se s nimi, na reklamaci u banky se vykasli. Je to sedy dealer, ale dobry a s dlouhou historii, sam jsem od nich kdysi kupoval.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Končí mi Cool karta(platby internet) jak platit dál? Klasicky z bankovního účtu povolit/zakázat platby nebo je i jiná možnost?

Moc se mi nechce vázat bankovní kartu s internetem po jedné špatné zkušenosti,proto ta Cool karta.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zásadě bych se toho nebál, dnes je taková ochrana spotřebitele, že platbu v podstatě vždy u banky vyreklamuješ. Pokud chceš mít jo dobrý pocit, můžeš pracovat s limity, zvedat a snižovat je před platbou a po platbě. Nebo si založit účet s kartou jen pro tyhle platby, převést peníze těsně před platbou (většina bank u nás umí okamžité platby, takže by to neměl být problém) v požadované výši.

Předplacenky stále existují, třeba Revolut. Ale pořizovat si je jen kvůli tomuto účelu se asi nevyplatí.

Pak jsou tu virtuální platební karty - https://www.mesec.cz/clanky/virtualni-karty-pro-platby-na-internetu-kdo-je-nabizi/

Jakou máš aktuálně banku/banky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu jenom potvrdit co je psáno výše.

Mám nastaveny nižší limity na kartách, pokud potřebuju platit něco dražšího) řekněme vyšší desítky tisíc), dočasně povolím větší limit. Stejně tak převody a výběry.

Když už platím někde, kde se mi to moc nezdá, použiju Revolut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...