Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

V 14. 1. 2021 v 8:19, Patrik napsal:

V zásadě bych se toho nebál, dnes je taková ochrana spotřebitele, že platbu v podstatě vždy u banky vyreklamuješ. Pokud chceš mít jo dobrý pocit, můžeš pracovat s limity, zvedat a snižovat je před platbou a po platbě.

Limit můžeš mít jaký chceš, já měl 300 Kč a přesto banka provedla platbu 29.99 EUR. A odpověď banky: "Zmíněná platba od obchodníka došla nestandardní formou, která nevyžaduje kontrolu denních limitů. Mastercard nařizuje takovouto formu platby přijmout."

Od té doby mam pocit že limity jsou k falešnému pocitu bezpečí a 3D secure na pruzení nás uživatelů. Se slzou v oku vzpomínám na virtuální kartu od Cetelemu, ta fungovala skvěle a bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám třeba zvlášť kartu pro internetové platby, když chci něco zaplatit, tak tam nejdřív převedu peníze, v době okamžitých převodů bez problému a záležitost na dvě minuty. I kdyby tu kartu někdo zneužil, víc než pár korun tam nikdy nezbyde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, par-pa napsal:

Limit můžeš mít jaký chceš, já měl 300 Kč a přesto banka provedla platbu 29.99 EUR. A odpověď banky: "Zmíněná platba od obchodníka došla nestandardní formou, která nevyžaduje kontrolu denních limitů. Mastercard nařizuje takovouto formu platby přijmout."

Od té doby mam pocit že limity jsou k falešnému pocitu bezpečí a 3D secure na pruzení nás uživatelů. Se slzou v oku vzpomínám na virtuální kartu od Cetelemu, ta fungovala skvěle a bez problémů.

Dnes to skutečně vyreklamuješ a kdyby se banka cukala, tak přes finančního arbitra, je to zadarmo, já už mám za sebou 4 spory s bankami a všechny jsem vyhrál (na poslední jsem sem dával odkaz, to šlo o platbu, kterou jsem odsouhlasil, ale služba nebyla dodána - zrušený let), teď mi běží pátý spor. Fakt tady není čeho se bát, banka tahá za kratší konec. Pokud karta umožňuje uřčité zabezpečení a obchodník ho nepoužije, jde platba na jeho riziko.

 

Jak píše Liqid, můžeš mít kartu úplně jinde a okamžitou platbou tam poslat peníze. Blbé je, že Poštovní spořitelna má okamžité platby za 5 korun, takže jedině nějaký vyšší tarif, můžeš přejít k ČSOB a nechat si číslo účtu, třeba ČSOB Premium by se hodilo, jestli cestuješ, určitě se vyplatí, stačí obrat 50 000 na účtu a 3 platby kartou (pro nové zákazníky, staří to mají bez těch 3 plateb).

Já to měl jednu dobu tak, že jsem měl účet u FIO a kartu ke spořáku, když jsem potřeboval platit, převedl jsem peníze z běžného na spořák (v rámci banky okamžitě) a zaplatil. Dneska platím většinou Hello kreditkou kvůli 1 % vratce a dobrým kurzům.

Jen dotaz - kdy se ti to zneužití stalo a snažil ses nějak reklamovat. Finanční arbitr je od 07/2011 a tenhle typ sporů (neautorizovaná platba kartou) banky prakticky vždy prohrávají. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...můžeš jít do toho Revolutu, je to sice předplacenka, ale je na tebe registrovaná, takže teoreticky když se podaří jít do mínusu (už jsem na Internetu viděl, že se někomu stalo), začne firma vyhrožovat, že tě zažaluje, když okamžitě nezaplatíš. A jelikož spadá částečně pod britskou a částečně pod litevskou jurisdikci, tak ti český finanční arbitr nepomůže.

Jestli chceš být jo v klidu, zaplať si pojištění internetových rizik, ale budeš si pojišťovat riziko, za které odpovídá banka, takže zbytečně. Bankám se to ale přesto daří prodávat, je to geniální business plán. Něco jako bych prodával lidem pojistku proti tomu, že jim spadne na hlavu rampouch z mého baráku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přibližně dva a půl roku a nereklamoval jsem to. Došlo k tomu tak že se blížila pravidelná roční platba a já zapoměl zvednout limit. Takže jsem se pídil po tom jak je možný že platba i přes limit prošla. Na můj dotaz jestli kdokoliv může nestandardní formou požádat a banka mu ty peníze klidně pošle mi banka překvapivě neodpověděla.

Od té doby zadávám číslo karty jen na platebních branách bank, jak po mě chce číslo karty obchodník radši jdu jinam nebo použiju bankovní převod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, par-pa napsal:

Je to přibližně dva a půl roku a nereklamoval jsem to. Došlo k tomu tak že se blížila pravidelná roční platba a já zapoměl zvednout limit. Takže jsem se pídil po tom jak je možný že platba i přes limit prošla. Na můj dotaz jestli kdokoliv může nestandardní formou požádat a banka mu ty peníze klidně pošle mi banka překvapivě neodpověděla.

Od té doby zadávám číslo karty jen na platebních branách bank, jak po mě chce číslo karty obchodník radši jdu jinam nebo použiju bankovní převod. 

Aha, tak to jo, ty jsi s platbou souhlasil, jen tě udivil mechanismus. To je to, o čem jsem mluvil - obchodník obešel zabezpečení karty, ovšem na vlastní riziko, kdybys to reklamoval, banka by mu platbu zpětně strhla.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, eskimak napsal:

U Vas banky neponukaju jednorazove "generovane" karty, tj virtualna karta na jednu platbu? Pouzivam to prave na taketo platby uz roky.

jsou, ale moc jich není

https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=1313284

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to tak. Obecně chtějí odfiltrovat "přeposílače", takže určitě by neměla platba přijít z účtu na vlastní jméno. Když to bude na cizí jméno, je otázkou, jak moc to budou řešit, když z firemního účtu, tak nejspíše nebudou řešit vůbec nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Jo, mě s tim ING namíchla. Mám tam nějaké peníze v podílových fondech a za poslední rok (od začátku korony) se mi tam povedlo pěkný zhodnocení. Raifku nechci. Po dotazu na ING, jestli bude u Raifky možný obchodovat ty samý fondy jako u ING (ptal jsem se na konkrétní fondy mimo jiné), mi došla odpověď, že prej jo. Ptal jsem se kvuli tomu, jestli se mam plašit a hned to prodat (nebyl by to problém, na prodej by u mě byla dobrá doba), nebo ne. Že prej budou uveřejněny od 15.3. na stránkách Raifky. Nicméně stejně to u ING s největší pravděpodobností sbalim a na Raifku se vyprdnu. Spořák byl mrtvý už dávno, jak píše Patrik. Nabídka fondů ale byla za mě dobrá, škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, geometr napsal:

Jo, mě s tim ING namíchla. Mám tam nějaké peníze v podílových fondech a za poslední rok (od začátku korony) se mi tam povedlo pěkný zhodnocení. Raifku nechci. Po dotazu na ING, jestli bude u Raifky možný obchodovat ty samý fondy jako u ING (ptal jsem se na konkrétní fondy mimo jiné), mi došla odpověď, že prej jo. Ptal jsem se kvuli tomu, jestli se mam plašit a hned to prodat (nebyl by to problém, na prodej by u mě byla dobrá doba), nebo ne. Že prej budou uveřejněny od 15.3. na stránkách Raifky. Nicméně stejně to u ING s největší pravděpodobností sbalim a na Raifku se vyprdnu. Spořák byl mrtvý už dávno, jak píše Patrik. Nabídka fondů ale byla za mě dobrá, škoda.

Přesně tak - fondy OK ( u jednoho zhodnocení i 45%, u dalších od 8 do 18).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 2. 2021 v 17:27, Patrik napsal:

A co chceš nahradit? Běžný účet retailově nenabízela, spořák byl mrtvý už dávno, možná investice - ale to není můj šálek kávy. 

Spořák do 200 tisíc s 1 % Hello, vyšší částky za 0,5 % u J&T.

Pozor, dle dnešního infa bude od 1.5.2021 spořák u Hello do 200 tisíc již jen 0,6% (místo aktuálního 1%) a bežný účet již nebude úročen vůbec (místo aktuálních 0,6% do 100 tisíc).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak všechno se se*e a  tomu ještě problém s bankou. Dostal jsem SMS od Innogy, že jsem cosi nezaplatit. Mám u UC inkaso, tak tam volám v čem je problém. Slečna docela ochotná chvíli pátrala a pak mi oznámila, že se noty k někerým inkasům ztratily. Prej že to ještě nezažila.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@geometrdíky za tvou reakci! 
Taky se mi moc nechce dělat si nějaký účet u dalšího ústavu. 
To by mě zajímalo, jestli také zpřístupní/přesunou můj oblíbený fond Health Care (nedá se nakupovat už asi 3 roky...), u kterého mám +102%, to asi těžko :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, po pravdě mě jejich (ING) odpověď uplně neuspokojila a navíc si myslím, že byla dost obecná, žádná snaha o kvalitní informace. Je mi líto, ale já už nějak nemám důvod tomuhle ústavu důvěřovat. A k Raifce mám odpor vzhledem k minulým zkušenostem s nima. A ještě budu muset zjistit co se dá dělat s ING (NN) penzijním připojištěním, jestli s tim už mužu nějak manipulovat, protože prostě v tuhle partu nějak nemám důvěru už. Prostě jich mám dost, je mi líto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...