Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

před 48 minutami, simon_magus napsal:

 Cloud je proste (plne, idealne :)) virtualizovane prostredi.

To ale tiez nieje presne. Plati to len jednym smerom, nie vsak naopak.

Tj cloud (asi) musi byt virtualizovane prostredie - prave to rozhranie co to "virtualizuje" je cloud. 

Plne virtualizovane prostredie ale nemusi byt cloud. Mal som zakaznika ktory mal onprem (vlastne DC, dokonca viacero) zopar Cisco EMC Vblockov. Kedze hypervisor na nich bol ESXi, vsetko vyssie bolo virtualne. Tj vsetky hosty (Linux, UX aj Win) boli virtualky, na nich uz pochopitelne aplikacie (SAP). Napriek tomu to nebol cloud.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Chilliluk
V 25. 10. 2022 v 14:03, Steev napsal:

Nevíte prosím o nějakém eurovém spořícím účtu na české scéně s rozumným úrokem?

 

Na EURO bych se být tebou vykašlal a spořil radši v USD, to je mnohem stabilnější měna, zvlašť v dnešní době. Podle mě je v současné době nejlepší asi Moneta Money Bank, kde si můžeš z běžného účtu v CZK peníze směňovat bezplatně na dolary nebo eura. Žádné skutečně dobré úrokové sazby jsem ale u českých bank nenašel, spíš jde o to, že spoření např. v USD je třeba pro mě dobré v tom, že dolarů si vážím a nemám potřebu je utrácet, ale spíš hromadit 😄 ...což se nedá říct o korunách nebo eurech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cizoměnové spořící účty jsou u nás většinou neúročené, nebo zlomkem procenta (a někdy dokonce záporně). 

Ještě tak aspoň krátké termíňáky nebo účty s výpovědní lhůtou, mrkni na J&T Bank. Lepší je ale založit si účet v eurozóně, pro Německo hledej na Google heslo "Tagesgeld" a "Festgeld" .

 

Obecně ale nejsem příznivcem mít účet v jiné než národní měně, hrozí hned trojnásobné riziko:

1. riziko země, kde máš vklad

2. riziko cizí měny 

3. specifické riziko pro cizoměnové účty - typicky Argentina kde byly dolarové vklady nuceně směněny na pesos v poměru 1:1 (de facto 80 % "zdanění" )

 

Takže buď hotovost do trezoru, nebo založit účet v (měnové) eurozóně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosím moneta má cizomenny účet řešený podobne jako equa? Líbí se mi tam to, že mam jednu kartu (i v Google pay) a částka se stahuje automaticky z eur nebo czk podle toho, v jaké měně platim nebo kde vybírám z bankomatu. Tím, že Equa konci, respektive přechází pod RB tak tím pádem ten účet budu pravděpodobně rušit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Multiměnu moc banky nemají, možná ČS (Erste Premier) snad, ale jen s eurem. Naopak Raifka multiměnu poměrně slušně podporuje, kdy je možné mít jednu kartu na více měnových složek, než jen EUR a USD. Ale nedělá to zadarmo.

 

Pokud chceš eur a czk, doporučuji se podívat po Creditas. Sice má také zvlášť kartu pro EUR a CZK, ale zase má nejen zdarma vklad, ale do ekvivalentu půl milionu CZK je výběr eur na pokladně za 10 korun

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

No, dost blbě. Normálně bych doporučil devizovku, ale ta nebude mít u Air účet a cizoměnový převod bude zatížen poplatkem jak při odeslání platby (na účet devizovky), tak při jejím přijetí (rovněž na účet devizovky), u malých částek to celkem eliminuje výhodu lepšího kurzu, proti směně přímo v Air. A v hotovosti je z účtu nevybereš.
Pokud jde tedy o nějakou nižší částku, tak, přestože jinak jsem vůči němu celkem rezervovaný, doporučím Revolut. K dolarovému účtu si nechat vydat kartu, tou dobít Revolutu, pak v aplikaci směnit na české koruny a poté zaslat na český účet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám smlouvu s Easychange, Akcenta a Fortissimo. Obecně pro devizovky je nezajímavé cokoliv pod 100 000 EUR, výjimkou je Fortissimo, které uzavře smlouvu s kýmkoliv i kvůli malé částce, ale zase jejich kurz se velmi od částek odvíjí. Já přes ně vždy převáděl jen opravdu drobné částky (např. nákupy na polském Allegru) a jejich kurzy u takových částek byly jen o fous lepší, než v bance, na druhou stranu pro mne byly mnohem důležitější poplatky - a třeba převody v PLN mají v rámci Polska zdarma (ono je to totiž česko-polská firma, majitelem je otec Ewy Farne, pan Tadeusz Farny :D ).

Easychange má výhodu, že má kurzy pevné - 9 haléřů od středu na obě strany. Tedy žádné vyjednávání, prostě kurz vidíš na webu. U velkých částek se prý i zde dá vyjednávat.

Akcenta (nyní ve vlastnictví Raiffeisenbank) je méně průhledná, kurzy má plovoucí, každý klient má nastavenou svoji marži, která je dále upravena dle částky. Takže já třeba dostanu jiný kurz, než ty i při stejné částce - při rozdílných částkách se bude dále různě lišit. 

Z těchto tří bych asi doporučil Easychange, kvůli tomu pevnému kurzu, víš vždy, že nenaletíš. Případně mám známého v Akcentě, když mi přes SZ pošleš, jméno, telefon, e-mail a přibližnou částku, můžu se ho zeptat, jestli by to protlačil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...

Dnes ma naštval Revolut v spojení s Raiffeisenom. Potreboval som 27.12. zaplatiť hodinky v dolároch prevodom. Takže som kartou dal "nabiť" 20k czk. Potvrdil som v appke Raiffky. Nefungovalo. Hm nejaký problém, už sa mi to stalo, tak ešte raz. Zas nič. Tak si vravím fuck aj s tým a skúsil cez apple pay. Nabité. Ale čo si moje oko všimlo bolo, že tých 40k, čo mi Revolut nepripočítal a zrušil je v blokácii. Vravím si ok, neprešlo, nezúčtujú to.

Dnes ráno pozerám na účet a zaúčtované. Tak píšem na podporu Revolutu, že čo to má znamenať. Podpora no my sme mali problém, už sme ho opravili, mrzí nás to, naša chyba, ale peniaze Vám určite banka vráti. Za ako dlho?, znel môj dotaz. Nooo to záleží na Vašej banke/karte/zmluve. Strašne sa ospravedlňujeme, naša chyba, mrzí nás to, chápeme Vaše nasranie, ale nepomôžeme.

Volám na Raiffku, že tak a tak a prečo to doprdele zaúčtovali. A oni noooo mrzí nás to, chápeme Vaše nasranie, ale nás Mastercard nijak neinformoval, že by mal Revolut problémy a normálne si platbu stiahli. Takže peniaze visia u nich a ak Vám Revolut potvrdil, že peniaze nemá a vracal ich, musíte čakať. Ako dlho?, znel už podruhé môj dotaz. 15 pracovných dní od potvrdenia obchodníka, že ich vrátil. Ak to nepríde, reklamujte platbu a žiadajte o chargeback.

Takže obchodník (Revolut) má technický problém, ale odserie to klient. Už druhýkrát tento mesiac som narazil na nič neriešiacu technickú podporu (prvá skúsenosť bola s Vodafone), ktorá sa dokáže akurát ospravedlňovať, ale hovno vyriešiť.

Upraveno uživatelem koveras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebylo by rychlejší si ty peníze poslat zpátky přes klasickou platbu? Revolut má funkci na posílání plateb i v czk, stačí dát iban českého účtu, je to většinou do 3 dní na účtu (někdy i ten samý den, záleží, jak to trefis, posílají to tuším 2x týdně)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Revolut je dobrý na hraní (taky ho mám), ale ne na jakoukoliv seriozní práci. Pokud obchodník chce (a obsluha a jeho systémy to umožňují), může zrušit blokaci ihned. Pokud už je platba zaúčtovaná, není problém, aby platba byla vrácena následující pracovní den (osobní zkušenost při vracení zboží). 

Revolut to buď neumí, nebo nechce umět, nebo na to jednoduše hází bobek.

 

Maro: když se to blbě sejde, trvá převod v CZK až 2 týdny (zkušenosti ve fóru na Finexpert)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ale na Revolute tie peniaze pripocitane nemam, to je ten problem, Maro. Mam ich stiahnute v Raiffke, ale nepripocitane na Revolute. Podla vyjadrenia Revolutu a Raiffky ich teraz ma Mastercard. A ano Patriku, verim tomu, ze niekto ma pravomoc “odkliknut” vratenie hned, ale preco by to niekto riesil, ked zakonna lehota je 15 pracovnych dni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud můžu doporučit, podal bych reklamaci teď (a trval na jejím přijetí), ať běží reklamační lhůta a pokud v rozumné době (řekněme 2 týdny) nebude částka připsána, dal bych to na finančního arbitra.

Ono je totiž taky možné, že Raifka v tomto případě není tak aktivní, jak by být mohla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som samozrejme u Raiffky reklamoval, ale reklamacia bola ukoncena, pretoze obchodnik (Revolut) tvrdi, ze platbu vratil. A na to je zakonna lehota 15 pracovnych dni, nez sa to preprocesuje cez Mastercard. V pripade, ze platba do 15 pracovnych dni nedorazi, mam zacat novu reklamaciu.

Toto je presne ta ista situacia, jak u mojeho jednania s Vodafonom. Kym clovek vyuziva sluzby, vsetko funguje a clovek po nikom nic nechce je svet v poriadku. Akonahle nastane "problem", tak sa stanete obetou prehadzovania si problemu v ramci technickej podpory, kde vas vsetci chapu, ale nikto nevie pomoct. Az niekde uplne na konci sedi clovek, co pomoct vie a moze okamzite. Lenze v tomto pripade sa k takemu nedostanem a este som "obetou" casovych lehot, o ktorych sa clovek dozvie az v ramci "problemu".

Mna v tomto pripade proste stve, ze chyba bola na strane obchodnika, ten ju priznal, ale odsieram to ja ako klient, ktory chybu nespravil.

Vyjadrenie Raiffky:

Předně bychom Vás rádi informovali, jak reklamace zaúčtované karetní transakce probíhá. Karetní reklamace jsou řešeny procesem tzv. chargebacku. Reklamaci podanou klientem zasílá vydavatelská banka přes karetní asociaci (ve Vašem případě přes karetní asociaci Mastercard) bance obchodního místa, která následně kontaktuje přímo obchodní místo. Celý tento proces je řešen v souladu se striktními pravidly karetní asociace Mastercard. Mastercard určuje možné důvody pro podání reklamace, nezbytně nutné podklady i lhůty pro řešení karetních reklamací. O výsledku reklamace ale rozhoduje přímo obchodní místo, Banka je v tomto případě pouze prostředník mezi klientem a obchodním místem.

V případech, kdy obchodní místo přislíbí vrácení peněžních prostředků, je dle pravidel karetní asociace Mastercard, nezbytné počkat 15 pracovních dní od data provedení transakce. Ve Vašem případě je tedy možné reklamační řízení zahájit nejdříve dne 18. 1. 2022. Jelikož aktuálně není právoplatný důvod k reklamaci, jsme nuceni Vaši reklamaci v současné chvíli uzavřít.

Zároveň Vás prosíme, pokud do 18. 1. 2023 neobdržíte přislíbenou transakci zpět na Váš účet, o podání nové reklamace. 

Upraveno uživatelem koveras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Ahoj všem,mohl by mi prosím někdo vysvětlit malý problém u ČSOB. Chtěl jsem si v této bance  sjednat online spořicí účet. Nešlo to a proto jsem zašel do pobočky a tam mi paní řekla že to nejde protože jsem  sice český občan,ale narodil jsem se v jiné zemi. V občance je napsané místo narození a proto nelze založit účet. Co je to prosím za omezení? Jaký to má důvod? S takovým problémem jsem se ještě nesetkal a překvapilo mě ,že to vůbec existuje. Děkuji za ospovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvláštní. Spíše to vidím na nějaký bug v systému, bohužel "p(r)odavači" na přepážkách nemají snahu cokoliv řešit. 

Zkus to někde, kde je lepší úrok https://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&t=302027&p=13443549#p13443549

Já mám aktuálně VÚB s 6,35 % (s bonusovym kódem) a akční Trinity s 6,08 %

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, musí to jít jako SEPA. CERTIS (zúčtovací systém ČNB) umí totiž zúčtovat jen české koruny, tedy to jako tuzemská platba nejde.

Ale vzhledem k tomu, že za SEPA platbu nesmí banka účtovat víc, než za korunovou, tak v tom nevidím problém. Pravda, některé banky toto pravidlo trochu obcházejí, kdy mají cenu i pro korunové platby, ale ty mají zároveň "v balíčku", takže reálně jsou zdarma, ale eurové platby v balíčku nejsou. I tak by neměla SEPA stát víc, než nějkých 5-8 korun, to se dá přežít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...