Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Pokud bankéř "přemluví" (ve skutečnosti spíše donutí/zblbne) člověka 70+, aby dal téměř všechnu svoji hotovost najednou do akciového fondu s vysokým poplatkem v době, kdy byly akcie na vrcholu, tak to není neetické, to je hyenismus. Nebo pokud začátkem prosince přemluví jednatele firmy, aby souhlasil s navýšením ceny za korunové transakce s tím, že na stejnou cenu sníží eurové (když od 15. 12. to je banky zákonná povinnost) také považuji za podvod.

 

Já mám tu smůlu, že jsem na "finančním internetu" docela známou osobou a tak se na mne hodně často obrací lidé s problémy a je to dost depresivní čtení. Bohužel by někteří bankéři zasloužili pěkných pár let "natvrdo". Zatím je to ale tolerováno, bohužel.

 

Já pouze využívám adhezní smlouvy, postavené tak, aby vzbudily mylný dojem výhodnosti, jen je využívám jinak, než banky měly původně v úmyslu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S prvou castou uplny suhlas.

S druhou - to je proste v kazdom odvetvi. Ale suhlas.

S poslednou nesuhlasim, ak ty vedies svatu vojnu voci bankam za ferove spravanie, nemal by si sa neferovym spravanim na ich ukor obohacovat. Pride mi to neeticke. Pravdepodobne si tym uz dosiahol zrusenie nejakych "vyhod" aj pre klientov ktory ich mohli dostat "korektnym" sposobom. Ale ak si to obhajis sam pred sebou... Kazdy bojuje ako vie a ako uzna za spravne.

Edit: opravy

Upraveno uživatelem eskimak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal - využívám produkty dle podmínek, které si banky samy stanovily. Někdy na bonus při jakémkoliv běžném využití nelze dosáhnout, jako třeba při akci Expobank, kde si myslím, že jsem byl jedinný, který z jejich bonusového systému vytáhl letenku, než byl systém zrušen. A to jen díky pomoci kamaráda, který rozumí objednávkovým systémům letenek.

 

Kamarád docela vtipně zhodnotil bonusový program Expobanky:

Výdrb banky č. 1:

Abyste našetřili na letenku za třeba 300?, musíte nasbírat 60000 mil. Abyste nasbírali 60000 mil, musíte utratit kartou přes 2000000 peněz. A vzhledem k tomu, že míle expirují po dvou letech, musíte utratit v podstatě kilo měsíčně. V podstatě nereálná podmínka banky aka banka se snaží vydrbat klienty, kteří si to nespočítají a nikdy nic nedostanou.

Výdrb klienta (říkejme mu třeba Patrik):

Útrata 300000 týdně (přes poštu), několik týdnů za sebou.

Výdrb banky č. 2:

Když banka zjistila, že se nějaký klient blíží hodnotě, za kterou by si mohl letenku koupit, zablokuje mu kartu a pošle výpověď účtu bez udání důvodu (ale samozřejmě v souladu s VOP).

Výdrb banky č. 3:

Systém umožňuje vyhledávat lowcosty od ryanu a wizzu. Je ovšem napsán tak, že v jednom z polí, které je třeba pro lowcost vyplnit (adresa), neprochází žádná validace dat. Systém tedy neumožňuje letenku pro lowcost koupit (nepustí to klienta k platební bráně).

Výdrb banky č. 4:

Aby systém vypadal reálněji, má přes něj jít nakupovat hotelové rezervace. Tím pádem to vypadá, že není třeba tolik mil a že je reálné na bonus dosáhnout. Systém pro rezervace má drobnou chybu: rezervace hotelových pokojů neumožňuje.

Výdrb banky č. 5:

Systém banky, přes který se za míle mají kupovat letenky, nefunguje, není přes něj možné letenku koupit (spadne to při uplacení). Banka prostě nepočítala s tím, že by to někdo zkoušel. Systém ale pošle mail s informací o rezervaci letenky s žádostí o kontrolu údajů. Není je ale jak a kde potvrdit. Prachy se nestrhnou, letenka neexistuje.

Výdrb banky č. 6:

Banka nereaguje na emaily. Nezájem. Ozvou se až když klient vyhrožuje arbitrem.

Výdrb banky č. 7:

Systém najednou "funguje". Přes partnerskou společnost v Litvě přes systém který je částečně rusky a částečně česky a částečně hotentotsky (např. letiště NCE se jmenuje "Pěkný") koupí letenku a zašle ji klientovi mailem. V mailu je kód rezervace, který se nedá nikde vyhledat, a číslo letenky, které se nedá nikde vyhledat. V příloze je "letenka" - prázdný bílý "papír". Evidentně zbastlené na koleně: Banka prostě nepočítala s tím, že by to někdo zkoušel.

...

Volám dopravci. Letenka podle čísla existuje, dá se (v interním systému) dohledat. Prý na přání prodejce je vystavená tak, aby ve webových systémech nešla najít. Nelze k ní dokoupit žádné služby (zavazadlo, seating), a není možné ji klientovi znovu poslat (to se operátorce podařilo po konzultaci s kolegou nakonec obejít).

Mám tak v ruce letenku koupenou za míle ruské banky přes prostředníka v Litvě za ukrajinské hřivny. Děkuji pěkně... Banka vede na výdrby 7:1. Přesně ten případ, kdy je cílem klienta donutit sbírat body, ale nikdy nebyl cíl za ty body něco dodat.

Jako byste v Kauflandu mohli sbírat známky za nákupy. Jedna známka za 100 Kč. Kdo nasbírá 500 známek dostane plyšáka.

VOP: Akce trvá jeden měsíc. Známky jsou nepřenosné. Max. 10 známek denně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidim absolutne nic neetickeho na tom, pokud se nekdo rozhodne vyuzivat verejne nabidnute vyhody jakekoliv spolecnosti. Jsou to podnikatele a jsou plne odpovedni za sve jednani, ktere by melo byt profesionalni. Pokud maji spatne nastavene kontrolni mechanismy, tak je to ciste jejich problem. Krom toho - ktera z ceskych bank je na tom se ziskem tak spatne, ze by si zaslouzila nejaky zvlastni soucit? A to pisu jako drobny akcionar nekolika ceskych bank, ktereho zadne vyhody adheznich smluv nezajimaji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jinak vyzkoušet "dobrotu" banky, než na vlastní kůži a když to ještě zacinká, tak je to o.k. Já Patrikovi fandím. Když vezmu co jsem bankám nechal a co za to dostal, můžu být na sebe naštvaný, že jsem víc nehlídal co a jak. Za mě je banka něco jako mobilní operátor, bohužel to potřebuju a oni to vědí. A když mě chce někdo ojebat a ono se to otočí, tak to není neetické, to je správné :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Je pochopitelne ze banka nema zaujem aby si bol klient, preco aj? Potom bud zrusi produkt alebo sa ta zbavi. No u teba je to zmysel tvojho fungovania, takze je dost mozne ze casom budes mat problem si zalozit niekde ucet.

Naštěstí jsou na trhu banky, u kterých není na prvním místě vydrbat s klientem. Mají jednoduché produkty a nemění každou chvíli podmínky.

 

Za takovou považuji třeba FIO. Mám zde účet od roku 2006, kdy jako první finanční ústav (tehdy ještě jako družstevní záložna) přišel s běžným účtem zdarma. Účet, platební karta, internetové bankovnictví, vklady a výběry na pobočce a tuzemské převody zdarma bez jakýchkoliv dalších podmínek - věc, kterou dodnes neumí většina bank u nás. Zatímco (zejména velké) banky mění ceník každý rok, ten dnešní u FIO se od toho před 14 lety liší zejména přidáním nových produktů, které v tu dobu banka neměla, ten základ zůstal.

Účet je stále zdarma a platební karta také (včetně karet pro disponenty). Internetové bankovnictví za tu dlouhou dobu prošlo pouze 2 změnami a to evolučními, ne revolučními. Systém ovládání je stále velmi podobný. Pravda, někomu to připadá zastaralé, ale mně přesně tohle vyhovuje. Zažil jsem banky, které měly bankovnictví v ActiveX (Waldviertel Sparkasse von 1842), ve flashi nebo podobném animačním nástroji (AirBank), běžně banky vyžadovaly konkrétní prohlížeče a v konkrétní verzi nebo vyšší,.... oproti tomu FIO funguje naprosto na všem, včetně různých historických a obskurních prohlížečů. Má totiž minimální množství různých "kudrdlinek". Já chci, aby internetové bankovnictví bylo zejména rychlé a spolehlivé. Když budu chtít houpačky, kolotoče a cukrovou vatu, půjdu na pouť.

U platebních karet došlo od té doby ke změně poskytovatele, od ČSOB se přešlo k vlastním, což z počátku, před dostatečným rozšířením odkoupené bankomatové síě Pharro, řada klientů vnímala negativně. Po snížení mezibankovních poplatků si ale mohla banka dovolit omezený počet výběrů zdarma - minimálně jeden měsíčně z cizích a deset z vlastní sítě je zcela bez podmínek, při používání karty není problém jich "nasbírat" více. Zajímavá je filozofie "přenositelnosti" nasbíraných výběrů do dalších období, třeba i po dobu několika let.

Vklady jsou stále zdarma, u výběrů byla dána podmínka, že musí být minimálně ve výši 1000 Kč. Trošku negativně vnímám zkrácení pokladních hodin oproti otvírací době pobočky, ale chápu to - chtějí pokladnu pokrýt jedním člověkem na pobočku.

Internetové bankovnictví má neomezenou historii (opět dosud problém u "kamenných" bank), i dnes si můžu vyhledat platby od roku 2006, mohu si je vygenerovat do 1 stránkového přehledu v prohlížeči a prohledávat přes ctrl+f (samozřejmě umí i fulltext, ale na ctrl+f jsem si hodně zvykl, hodí se zejména v momentě, kdy úplně přesně nevím, co hledám). Když je promlčecí doba závazků minimálně 3 roky (v některých případech i déle), tak mi maximálně 2 letá historie plateb (časté u velkých bank) přijde zcela nedostačující. Zdarma e-mailové notifikace (dle nastavení, může být po každém pohybu nebo pokud pohyb splní nějaká kritéria), ověřené šablony bez nutnosti potvrzování jednotlivých plateb, hromadné šablony, možnost nastavovat různá oprávnění různým osobám (např. k účtu SVJ mám já plný přístup, ale naše účetní pouze ke čtení), to jsou věci, které dodnes většina bank nemá.

Tuzemské převody jsou stále zdarma a zahraniční jsou za nižší ceny, než u většiny bank.

 

Ano, je pravda, že portfolio služeb FIO je omezené, rozhodně to není vedoucí hráč na trhu v oblasti inovací. Velmi dlouho jim trvá, než zavedou nový produkt, ale když už ho zavedou, je funkční. Není třeba měnit parametry ani ceny. Pamatuji si zavedení SEPA plateb. V době, kdy si banky běžně účtovaly 250 korun přišlo FIO s cenou 30 korun (možná ze začátku 50, už si nejsem jist; platby na Slovensko byly již dříve zdarma). Dnes jsou SEPA, samozřejmě, zdarma, ostatní SWIFT platby jsou také výrazně levnější, než je na našem bankovním trhu zvykem.

Je pravda, že FIO není bez kazu, vstřícnost při řešení sporů není bůh ví jaká, jak jsem se dozvěděl od kamarádů nebo z různých příspěvků v diskusích, ale od toho zde máme finančního arbitra a buď si jist, že pokud by mezi mnou a FIO došlo k nějakému sporu, nebudu se rozpakovat se na něj obrátit :)

 

Proti tomu postavím službu velké banky určenou pro prémiovou klientelu. Banka přišla s určitými podmínkami - obrat na účtu, obrat na kartě. Za těchto podmínek jsem si účet zřídil. Krátce poté (v reakci na konkurenci) došlo k výraznému uvolnění podmínek, obrat na kartě byl zrušen, částka požadovaná pro obrat na účtu byla snížena. Po asi dvou letech byla částka pro obrat na účtu opět zvýšena a došlo ke "konsolidaci klientů", kdy byli nuceni k nákupu pro banku výhodných (a klienty nevýhodných) produktů (investice, životní pojištění). Také jsem byl pozván "na kobereček" a bylo mi řečeno, že jsem pro banku nevýhodný a pokud si nezřídím investice (celkem odvaha tohle chtít po klientovi, se kterým nemá banka vyplněný investiční dotazník) nebo životní pojištění, účet mi bude vypovězen. Přitom tuto informaci se nikde v podmínkách k účtu klient nedozví. Hlavně, že se banka prezentuje individuálním přístupem, vzájemnou důvěrou, spolehlivostí, dlouhodobou spoluprací,... Ano, nejsem jejich typický klient. Nebo spíše ideální klient - bohatej vůl.

 

A teď, kdo je tady zmetek :D

Upraveno uživatelem Patrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá mi než reagovat.

To co popisuješ je primárně pro fyzické osoby a živnostníky.

 

Je tu trh malých bank, které prostě nikdy nevyrostou jelikož nejsou schopny držet ansámbl lidi na pobočkách a mít širokou škálu produktu - to je jejich výhoda i nevýhoda. Jejich specifikace jsou nízké náklady, omezené služby a zaměření na klientelu ?na internetu?... takže pro Tebe ideální. Ale pro mnoho lidi (senioři, děti a aktivní pracující) to není dostačující, tam stále hraje důležitou roli velikost banky a možnost navštívit. Finanční gramotnost je v ČR relativně menší, ale ty bys měl bojovat spíše proti těm kdo skutečně lákají a jsou všeobecně známé.. Ti prodávají primárně za nejvyšší marži ...takže to nehazej jen na Banky

 

Pak je tu trh velkých bank, které samozřejmě historicky měly svůj vývoj, ale drží právě ten ansámbl, síť a vývoj posouvají dal - nejde o to mít vše zadarmo - ty pracuješ zadarmo? Oba trhy se doplňuji a každý má na výběr. Vždy je vše o lidech, moje bankéřka je skvělá a nevadí mi, když ji pomůžu s nějakým plněním jejího plánu, jsou to taky lidi, na to nezapomeň, odvádí svou práci v 95% jak mohou.

 

Ze tvého vyprávění je to spíše urputná snaha o to dostat ty parchanty před soud/arbitra, pohrát si s nima a vydyndat co nejvíc.. jo super přístup. Trochu dětinský.

 

A jinak tedy chceš říct, že většina ?bohatých? lidi jsou tupý volove? My jsme teda všichni tupý volove, ze spolupracujeme s bankami? Myslím, že by nebylo na škodu si trochu uvědomit, že každý není tak ujety a nemá tolik volného času neboť se zabývá produktivní činností a na kraviny tvého typu nemá chuť a čas.

Chápu, ze pro tebe je obrovská výhra dostat z banky par stovek nebo na kurzu ze tvých tisíce karet vytřískat 1% rozdílem. Taky chápu, že si tímhle vydělávaš na živobytí a chceš mít reálné zkušenosti. Ale reálný život je trochu o něčem jiném. Pokud máš svůj business tak se soustředíš jako majitel /FŘ na něj a snažíš se o minimalizaci ostatních nákladů, ale zase férově - business jako business.

Chápu tvé zaměření na novinařinu a články, ale požádal bych o jediné. Uvědom si, že tu nejsou jen lidi/fyzické osoby ..........Firmy, koncerny apod využívají velké banky primárně proto, že nám nabídnou právě ty služby, co potřebujeme. Myslíš že někdo z Fia, airbank, mbank zvládne fúze, Syndikované úvěry apod. Myslíš, že FŘ má čas běhat od banky k bance a jít například do FIA řešit exportní financování? Asi ne, poptá si hlavní ústavy, které mají zkušenosti, ano, něco to stojí ale v nákladech si to kalkulujeme.

 

Vždy tu bude dvojí trh, máš na výběr. Takže nepaušalizovat prosím. To co ty řešíš je pouze a jen retail. A pokud tě dovolená stojí s výběrem z ATM 1% na marži tak na 1000? je to 10?.. asi to valný většině lidi je šumak a utratí to za větší nesmysly a podotýkám, že na tom nevydělává primárně jen banka, ale karetní asociace - buď na to máš nebo ne. Moc vše řešíš a některé věci jsou zavádějící.

 

Využití finančního arbitra chápu jako dobrou možnost, ale opět.. mají ty tvoje eskapády hádat se o vyhozených/nesplněných kravinach smysl? Myslím, že mnoha lidem bereš jeho čas namísto aby řešil problémy skutečných lidi, kteří se dostali do problémové životní situace a on jim muže pomoc.

 

Patriku nic ve zlem, ale nejsi na světě sám a žiješ si ve své skořápce utlačované fyzické osoby kterou všichni okolo chtějí podvest.

Ty se soudíš o cenu rohlíku, když ve vedlejším obchodě ho vidíš o 50haleru levněji nebo když si v Albertu nakoupiš a nebohá prodavačka ti nedá nálepku na plyšáka a ty vlastně nejsi schopny nasbírat dostatek nálepek na plyšáka když mají omezené počty na jeden nákup, takže ji/je budeš žalovat?

Pořád je to business. Nepleť sem operátory, to je jiná písnička, jsou tři a vždy budou.

Banky funguji ve standardním konkurenčním prostředí jako my. Stejně tak bys to mohl říct o škodovce.. taky Tě chtějí obrat? Taky je budeš žalovat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt to nemusis obhajovat. Principialne s tym nesuhlasim, na co mam urcite pravo.

Ak to idealny klient - bohaty vul bolo na mna, tak ta musim sklamat. Niesom bohaty ;). Verim ze ani vul, coz si ale ty samozrejme mozes mysliet.

A ver mi ze na mne si banka nic navyse nevezme. Co ale neznamena ze chcem vsetko zdarma a vyrabat fake obraty aby som po roku snazenia dostal letenku cez ryanair... . Ani by ma to nenapadlo (Ryanairom nelietam).

 

Poste nemusi to byt extrem, moze to byt aj obojstranne vyhodne. Ja mam od banky vsetko na co si ukazem za viac nez dobrych podmienok a banka ma samozrejme tiez zo mna nejaky zisk - preco inak by to robila, vsakze. A po rokoch fungovania som mal bankarku ktora vybavila naozaj cokolvek, ale ze cokolvek. Bohuzial ju povysili a vybudovat znova doveru s novym clovekom trva cas. Nastastie to stale funguje tak ze ak to viazne, kludne zavolam starej bankarke a ta potaha za nitky.

Ty mas ludi (klientov) rozdelenych na sikovnych spekulantov (ty), obete (70 rocna pani ktoru odrbali) a bohatych volov. K tomu len tolko ze mas velmi uzky zaber, svet je o dost zlozitejsi. A vacsine naozaj nestoji za to stravit hodiny spekulovanim ako usetrit par stoviek za rok, pretoze ak dany cas venuju tomu co ich zivi tak zarobia ombnoho viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s tim bych si dovolil nesouhlasit. Je věci každého soudruha jak nakládá se, svými penězi. Podle tebe je teda v pořádku, když půjdu např. koupit auto a ve smlouvě bude servis zdarma např. a já za každej servis zaplatím deset korun jako paušální poplatek, tak to jako nechám bejt s tim, že taky nedělám zadarmo? To by tady bylo jak na divokým západě. Prostě si myslim, že pokud je něco v nabidce, a není to splnitelný a nebo je to jen za určitých podmínek, které nejsou jasně dané při podpisu smlouvy tak je to podvod a je to důvod k rozvázání sporu. To co Patrik dělá s penězi, jak je přesouvá a vybírá aby je zase uložil je běžná věc v dnešní době. Diky internetu nezabere víc času než je třeba na přestávku na šichtě. Pokud tady bude takovej bordel a běžnej člověk bude obětí tak budu těmto lidem fandit. Proč by moje peníze měly vydělávat jinejm a mě ne. Mě by ještě loni nenapadlo měnit banku a po tom, co jsem zjistil, že se mnou jen vydrbavá a klade nesmyslný podminky jsem zrušil účet a založil jinde. Šlo to samo z domova při kávě. Nikam jsem nemusel a najednou mám každej měsíc o úroky z vkladu na účtě víc a ještě šetřím na nemalých poplatcich. Prostě to chce jen trochu číst a hlavně nestát při zdi. Nemusím mit dvacet účtů ani karet, stačí si vybrat, oslovit a jednat o podmínkách. Když to nejde tady, půjde to vedle. Patriku diky za rady co tady postuješ, jen tak dál.

Upraveno uživatelem skodna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

padá to všude :(. Na druhou stranu, co teď jsou okamžité platby, není problém mít spořák u jedné banky (která je podporuje) a běžný účet u jiné. Já u běžného účtu mám jiné požadavky, než úrok, naprosto rozhodující je pro mne internetové bankovnictví - a zde za nejlepší považuji FIO.

 

Možná by tě mohla zajímat Equa - na spořáku úrok 1,6 % p.a. do 300 000 Kč při 3 platbách kartou vydanou k běžnému účtu. A umí okamžité platby (a na rozdíl od Air zdarma i u nulového paušálu). Otázkou je, jak dlouho :(. Nebo spořák u Monety s 1,2 % do milionu, bez dalších podmínek. A Moneta také umí okamžité platby.

 

Spořák mám taky jinde. Já potřebuju po běžném účtu taky dobré IB, ale hlavně více podúčtů, nebo alespoň obálky. To je pro mě zásadní. Tyhle dvě podmínky mi AirBank splňuje beze zbytku, jen si to budu muset přesunut do obálek, když už nebudou úročit běžňák. Asi ještě zůstanu, no. :)

 

Naštěstí jsou na trhu banky, u kterých není na prvním místě vydrbat s klientem. Mají jednoduché produkty a nemění každou chvíli podmínky.

 

Za takovou považuji třeba FIO. Mám zde účet od roku 2006, kdy jako první finanční ústav (tehdy ještě jako družstevní záložna) přišel s běžným účtem zdarma. Účet, platební karta, internetové bankovnictví, vklady a výběry na pobočce a tuzemské převody zdarma bez jakýchkoliv dalších podmínek - věc, kterou dodnes neumí většina bank u nás. Zatímco (zejména velké) banky mění ceník každý rok, ten dnešní u FIO se od toho před 14 lety liší zejména přidáním nových produktů, které v tu dobu banka neměla, ten základ zůstal.

 

Já měl první účet zdarma u Živnobanky, někdy v roce 2003 +/- rok, dva. Už si nevzpomínám jestli tam byly podmínky, nebo ne, ale bylo to zdarma. To už myslím byla pod UnCredit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele nechte Patrika jo? :)

 

Kazdej banku vyuziva jinak, zamestnanec si nikdy nedokaze predstavit jakym zpusobem ji vyuziva firma, hlavne jsou to dva naprosto odlisny produkty, ktery se jenom shodou nahod oba jmenujou banka.

 

Ja od banky potrebuju akorat aby mi mela kam prijit vejplata, a abych mel kartu kterou tu vejplatu utratim, carpe diem. V zivote by me nenapadlo neco chtit po nejakym osobnim bankeri, vubec nevim k cemu takova figurka slouzi, jednu dobu mi nekdo kdo si tak rikal zkousel volat s nabidkou transakce vyhodne samozrejme pro banku a ne pro mne, to jsem mu zakazal a mam klid. To je pro mne banka, uz vubec nechapu proc bych mel nejakymu bankeri pomahat s plnenim nejakejch jeho planu, ktery mu stanovil jeho seficek v bakelitovym obleku a hodinkama diesel.

 

Jestli nejaka banka udela akci jak pise Patrik, ze necha sbirat klienty body za ktery se neda nic poridit, dokonce s tim od zacatku pocita, takze ani nenaprogramuje tu cast webu kde by se neco za body koupit dalo, tak sorry, jako me to prijde tak jako vlastne zabavny, jaky hovada asi musej bejt ve vedeni ty banky ze zamestnavaj tak strasne dlouhou radu idiotu ze tenhle vtip projde vsema kontrolnima mechanismama a skutecne se dostane na povrch a nabizi se lidem, to pusobi az jak nejakej Kazmuv prank.

Jsem rad ze lidi jako Patrik to odhalej, ani ne tak proto ze je to na prvni pohled obklad a kdo na to naleti tak sorry, ale spis ze to odhali neskutecnou debilitu tech co to vyplodili a tem samozrejme svoje penize soudnej clovek sverit nemuze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tak v ruce letenku koupenou za míle ruské banky přes prostředníka v Litvě za ukrajinské hřivny. Děkuji pěkně... Banka vede na výdrby 7:1. Přesně ten případ, kdy je cílem klienta donutit sbírat body, ale nikdy nebyl cíl za ty body něco dodat.

Vyborny :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá mi než reagovat.

To co popisuješ je primárně pro fyzické osoby a živnostníky.

 

Je tu trh malých bank, které prostě nikdy nevyrostou jelikož nejsou schopny držet ansámbl lidi na pobočkách a mít širokou škálu produktu - to je jejich výhoda i nevýhoda. Jejich specifikace jsou nízké náklady, omezené služby a zaměření na klientelu ?na internetu?... takže pro Tebe ideální. Ale pro mnoho lidi (senioři, děti a aktivní pracující) to není dostačující, tam stále hraje důležitou roli velikost banky a možnost navštívit. Finanční gramotnost je v ČR relativně menší, ale ty bys měl bojovat spíše proti těm kdo skutečně lákají a jsou všeobecně známé.. Ti prodávají primárně za nejvyšší marži ...takže to nehazej jen na Banky

 

Pak je tu trh velkých bank, které samozřejmě historicky měly svůj vývoj, ale drží právě ten ansámbl, síť a vývoj posouvají dal - nejde o to mít vše zadarmo - ty pracuješ zadarmo? Oba trhy se doplňuji a každý má na výběr. Vždy je vše o lidech, moje bankéřka je skvělá a nevadí mi, když ji pomůžu s nějakým plněním jejího plánu, jsou to taky lidi, na to nezapomeň, odvádí svou práci v 95% jak mohou.

 

Ze tvého vyprávění je to spíše urputná snaha o to dostat ty parchanty před soud/arbitra, pohrát si s nima a vydyndat co nejvíc.. jo super přístup. Trochu dětinský.

 

Trochu mi to připomíná stížnost některých politiků, že "nemají klid na práci", že je neustále někdo obtěžuje s tím, že tu porušili nějaké nařízení, normu, zákon,...

Když banka poruší své vlastní obchodní podmínky nebo dokonce zákon, tak si zaslouží klepnout přes prsty.

 

Ne, nepracuji zadarmo, ale když něco poruším, tak taky dostanu přes prsty. Dělám pojistného likvidátora a různé "výhrůžky" od "vezmu si advokáta", přes "dám to k soudu" až po "podám na Vás osobně trestní oznámení" slýchám častěji, než by mi bylo milé. A nemůžu se na ty lidi zlobit, zkrátka chtějí to, na co mají nárok (nebo si myslí, že na to mají nárok), ať už je to spravedlivé nebo nikoliv.

 

 

 

A jinak tedy chceš říct, že většina ?bohatých? lidi jsou tupý volove? My jsme teda všichni tupý volove, ze spolupracujeme s bankami? Myslím, že by nebylo na škodu si trochu uvědomit, že každý není tak ujety a nemá tolik volného času neboť se zabývá produktivní činností a na kraviny tvého typu nemá chuť a čas.

 

Ne, to si nemyslím ani náhodou. Naopak. Myslím si a z doby, kdy jsem prodával hodinky jsem se o tom i přesvědčil, že většina bohatých lidí naopak velmi nerado platí za něco, co tu cenu nemá a jsou na jedné straně se schopni přetahovat o pětník (jen pro ten pocit vítězství), aby na druhé straně dali klidně několik tisíc dýško. 

Celá ekonomika je postavena ne nedokonalých informacích (třeba zmíněný případ, kdy jednatel firmy se nechal bankou ukecat ke zvýšení ceny za korunové transakce s vidinou, že ušetří na eurových, protože nevěděl, že za 2 týdny mu je bude banka ze zákona nucena stejně snížit). Vadí mi, když je někdo takhle podveden, jen kvůli zneužití jeho neznalosti (a jeho důvěry v bankéře). Pokud to je někomu jedno, proč ne, jsou to jeho prachy.

 

.

Chápu, ze pro tebe je obrovská výhra dostat z banky par stovek nebo na kurzu ze tvých tisíce karet vytřískat 1% rozdílem. Taky chápu, že si tímhle vydělávaš na živobytí a chceš mít reálné zkušenosti. 

 

Jak jsem psal výše, ten rozdíl na kurzu je spíše 3, někdy i 5 %, ale chápu, že někomu je to jedno, protože to jsou částky, které jsou pod jeho rozlišovací schopnost a někomu je to jedno, protože to neví. A ne, nevydělávám si tím na živobytí, ani náhodou, normálně pracuji (dělám pojistného likvidátora) a tohle je jen můj koníček.

 

 

 

Vždy tu bude dvojí trh, máš na výběr. Takže nepaušalizovat prosím. To co ty řešíš je pouze a jen retail. A pokud tě dovolená stojí s výběrem z ATM 1% na marži tak na 1000? je to 10?.. asi to valný většině lidi je šumak a utratí to za větší nesmysly a podotýkám, že na tom nevydělává primárně jen banka, ale karetní asociace - buď na to máš nebo ne. Moc vše řešíš a některé věci jsou zavádějící.

 

Zde nemáš pravdu - jednak, jak jsem psal, nejde o 1 %, ale spíše o 3, někdy i 5 % a na tom "zesložitění" vydělává jenom banka.

Když bude chtít mít banka proklientské podmínky, udělá to jako Hello nebo Unicredit na MC kreditkách - cizoměnové transakce nechá přepočítat na domácí měnu karetní asociací a klienti dostanou kurz velmi blízko středu (cca 0,2 až 0,5 % od středu). Pro banku naprosto nejjednodušší, nemusí vydávat kurzovní listek, zaúčtované platby obdrží od VISA a MC již v korunách. Pro klienty nejvýhodnější metoda a pro banku účetně nejjednodušší. Ale bez dodatečného kurzového zisku, získá jen podíl na poplatku za karetní transakci.

 

Všechny ostatní případy různých složitých konstrukcí jsou jen a pouze proto, aby banka víc vydělala. Ať už jde o kurz asociace + přirážka (Hello debetky), kurz asociace do zúčtovací měny (např. EUR) a pak dle kurzu deviza-prodej (Unicredit debetky), nebo dle kurzovního lístku + navíc přirážka (asi nejsložitější konstrukce - Raiffeisen), případně ještě rozlišení hotovostních a bezhotovostních transakcí dle kurzového lístku deviza-prodej a valuta-prodej (Česká spořitelna)

 

Na první pohled si člověk řekne, 1, 2, 3 %, ale ono je to třeba víc než 10 násobek kurzové marže karetní asociace a to už tak skromně nevypadá :).

 

 

 

 

Využití finančního arbitra chápu jako dobrou možnost, ale opět.. mají ty tvoje eskapády hádat se o vyhozených/nesplněných kravinach smysl? Myslím, že mnoha lidem bereš jeho čas namísto aby řešil problémy skutečných lidi, kteří se dostali do problémové životní situace a on jim muže pomoc.

 

 

Dokud tu nebyl finanční arbitr, banky prakticky neřešily reklamace plateb kartou, resp. přijaly reklamaci, zaslaly zprávu obchodníkovi a pokud ten odepsal, že platba byla provedena, reklamaci banka zamítla, protože věděla, že klient se soudit nebude. Takže na jedné straně EU zavedla velmi silnou ochranu klientů, na druhé straně byly zřízeny instituce jako finanční arbitr. Jak na to banky reagovaly? No, začaly velmi neochotně reklamace opravdu řešit (a uznávat), ale také nabídly pojištění platebních karet, aby si klient zaplatil pojistku na něco, za co banka odpovídá. Z podnikatelského hlediska musím hodnotit jako geniální podnikatelský nápad.

 

Ve všech třech případech, kdy jsem se na finančního arbitra obrátil to bylo proto, že banka moji reklamaci jednoduše neřešila, jako že vůbec, ani zamítnutí. Třeba Unicredit - podána reklamace přes zprávu v internetovém bankovnictví - žádná reakce. Za 14 dní informace, že jestli nebudou řešit, budu řešit s finančním arbitrem - opět žádná reakce. Za dalších 14 dní oznamuji, že jsem zahájil řízení před finančním arbitrem. Za 3 dny (odhaduji, že to odpovídá době, kdy banku finanční arbitr kontaktoval) první reakce, že moji stížnost řeší. Za 2 týdny "formulářový" zamítací dopis - s naprosto nesmyslným zdůvodněním zamítnutí - někdo prostě vybral v systému "zamítací dopis", do něj se natáhly údaje a dal ho odeslat, aniž by si vůbec prostudoval podklady. Napsal jsem na finančního arbitra nesouhlas se zdůvodněním. Za 14 dní reklamace uznána. A to šlo o blbou tisícovku. 

 

 

.

Ty se soudíš o cenu rohlíku, když ve vedlejším obchodě ho vidíš o 50haleru levněji nebo když si v Albertu nakoupiš a nebohá prodavačka ti nedá nálepku na plyšáka a ty vlastně nejsi schopny nasbírat dostatek nálepek na plyšáka když mají omezené počty na jeden nákup, takže ji/je budeš žalovat?

Pořád je to business. Nepleť sem operátory, to je jiná písnička, jsou tři a vždy budou.

Banky funguji ve standardním konkurenčním prostředí jako my. Stejně tak bys to mohl říct o škodovce.. taky Tě chtějí obrat? Taky je budeš žalovat ?

 

Ne, ale když mi na pokladně naúčtují jinou cenu, než je na regále, tak se ozvu. Výsledek je buď, že mi naúčtují cenu správnou, nebo zboží vrátím (pokud je špatná cena na regále). Pokud je cena vyšší než jinde, tak ji buď akceptuji (v daném místě a čase pro mne ten rohlík tu cenu má), nebo neakceptuji a jdu jinam. Tohle by mi stačilo u banky.

 

To srovnání s hyper-super je náhodou velmi příhodné, to bychom se divili, kdyby se supermarkety chovaly jako banky!

Kdyby prodávaly "sojové maso", "rostlinný sýr", "rostlinné máslo", "tuzemský rum", to by si na ně EU pěkně došlápla. Přitom banky prodávají pojištění jako spoření, pojištění jako investice, investice jako spoření,... sice už ne přímo v reklamě, jako tomu bylo ještě před pár lety, ale "mezi čtyřma očima" stále.

 

Nebo kdyby mi najednou na kartě zpětně k ceně nakoupených rohlíků bylo naúčtováno 500 Kč, protože jsem v daném měsíci nekoupil čokoládovou pěnu a javorový sirup. Případně kdybych k rohlíku musel vždy koupit prášek do pečiva (tzv. vázaný prodej). Nebo mi supermarket oznámil, že kupuji jen zboží v akci, takže od dalšího měsíce mi ruší věrnostní kartičku nebo dokonce zakazuje vstup, protože mi už nic neprodá. Tohle všechno banky můžou a dělají.

 

Banka si jen tak, bez udání důvodu, může vymyslet, že klientovi vypoví všechny služby. Když majitel restaurace zakázal vstup rodinám s dětmi, aby jeho hoteloví hosté se mohli v klidu navečeřet a popovídat si, hned na něj skočily "biomatky", co si to dovoluje. Přitom banka nemusí nijak zdůvodňovat, proč tomu či onomu zákazníkovi vypovídá služby nebo proč mu nějaké odmítá zřídit.

Ale ony na to banky dojedou, tohle je první vlaštovka - https://byznys.ihned.cz/c1-65177850-banky-si-uz-nebudou-moci-vybirat-sve-klienty-ucet-musi-dostat-kazdy-kdo-o-nej-pozada, možná časem budou nuceny v případě odmítnutí služby (jakékoliv) sdělit důvod, proč službu odmítají (a tento důvod si obhájit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Simvas, možná debilní dotaz, ale nejsem schopnej najít rozumnou odpověď. Když mám spořící účet u ČSOB (chc jen jako odkladiště), můžu si z toho posílat libovolně prostředky bez poplatků nebo to něco stojí? Konkrétně je to nejakej účet Spoření s bonusem. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, já jsem rád že Patrik takhle funguje, několikrát měl bezva tipy...

Když se bavíte o kramech, kde nesěděla cena, což se mi stalo xkrat, v 99% vždy v můj neprospěch. Totéž telefonní operátoři, lháři nic jinýho. Zaplat bůh za Patrika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se přidal k Patrikovým čtenářům. Dnes jsem si chtěl u mbank zřídit spořící účet, vyplnil jsem spoustu webových obezliček, schvalovaček a hovadin typu "název cíle", ale jak to budou úročit, jsem se nedozvěděl. Tak jsem to zas vypnul a hned jsem si vzpomněl na Patrika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem na Petrikove strane a diky nemu jsem mimochodem v plusu cca 20k.

Navic jak Patrik naznacil, tak ty klasicke banky, to je taky radost. Moje babi (84 let) vyrazila sama do CSOB (banker ji nalakal, ze se ji prostredky na beznem uctu nezhodnocuji) a prevedl ji vetsinu uspor do fondu. Nastesti jsem na to kapnul vcas a prodelala jednotky procent, dneska bych mu pri poklesu akcii sel snad rozbit hubu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Simvas, možná debilní dotaz, ale nejsem schopnej najít rozumnou odpověď. Když mám spořící účet u ČSOB (chc jen jako odkladiště), můžu si z toho posílat libovolně prostředky bez poplatků nebo to něco stojí? Konkrétně je to nejakej účet Spoření s bonusem. Dík.

Mám u ČSOB běžný účet a spořící s názvem Spoření s bonusem. Převody mezi oběma během pár vteřin a bez poplatků (ale úrok na tom spořícím dost k ničemu).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...