Přejít na obsah

Report z dnesniho drancovani bazaru, zastavaren a příbuzných


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 849
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

  • po měsíci...
Návštěvník tolja
Odesláno

AČS-1, vcelku podařenou náhodou je to, že Aero Vodochody, kde jsem v mládí studoval se mezi roky 1955-1965 jmenovalo Středočeské strojírny

 

post-953-0-12232600-1479556555_thumb.jpg

Odesláno

Pěkná lidová tvořivost!

Taky zvažuju nějaký palubní hodinky, buď tyhle nebo ty z tanku, na doma. Akorát nesnesu v noci hlasité tikání... jak moc jsou hlasité?

Návštěvník eloga
Odesláno

AČS-1, vcelku podařenou náhodou je to, že Aero Vodochody, kde jsem v mládí studoval se mezi roky 1955-1965 jmenovalo Středočeské strojírny

 

attachicon.gifP1040444.JPG

SS, národní podnik, výborný název, výborná zkratka, ale hlavně solidní přístroj, tak ať slouží k radosti.

***

Odesláno

Ahojte. So m tu na fóre nový a so záujmov čítam toto vlákno. Nedávno na prepadla vášen zvaná hodinky a táto stránka je zlatá baňa na informácie o hodinkách. Prikladám pár obrázkov pozlátených Wostokov po dedkovi. V ich vnútri bije klasika 2209,sú pekne zachovalé, len sklíčko treba trochu preleštiť, vyčistiť púzdro a budú ako nové. Presnosť zatiaľ nemám odmeranú, natiahol som ich po rokoch a zatiaľ bez problémov idú tak ako majú.

post-49268-0-71400200-1480009027_thumb.jpg

post-49268-0-36961000-1480009029_thumb.jpg

post-49268-0-81986500-1480009030_thumb.jpg

Návštěvník tolja
Odesláno

Pěkná lidová tvořivost!

Taky zvažuju nějaký palubní hodinky, buď tyhle nebo ty z tanku, na doma. Akorát nesnesu v noci hlasité tikání... jak moc jsou hlasité?

 

ano, jsou hlasité, v kokpitu nebo u radaru se většinou nespí, takže hlučnost asi nebyla sledovaná vlastnost

 

proč myslíš, že to je lidová tvořivost?

 

já jsem naopak na 100% přesvědčený o tom, že ten stojánek (chybí mu spodní část) vznikl oficiálně ve fabrice buď v dřevomodelárně, nebo v nástrojárně, prostě tam kde byli schopní dělat i kusovou výrobu

 

pamatuji si, že na škole jsme v rámci odborného výcviku dělali řezy leteckými přístroji, bylo to tuším do Iráku nebo do Lybie

Návštěvník tolja
Odesláno

máte? znáte? viděli jste?

 

tohle jsem dnes viděl poprvé v životě, Stoličnyje v automatu

 

attachicon.gifP1270692.JPG

 

sice je hloupý citovat sám sebe, ale hlásím po roce a půl repete

kurefskie v automatu, kalibr 2415 rodina 22jewels

 

post-953-0-57262000-1480173671_thumb.jpg

Odesláno

Myslel jsem lidovou tvořivost ve fabrice, v Aeru. Tohle tam nebylo náplní práce, a ani to asi nemířilo nikam na trh...

(samozřejmě nijak nekritizuju provedení)

Návštěvník tolja
Odesláno

Myslel jsem lidovou tvořivost ve fabrice, v Aeru. Tohle tam nebylo náplní práce, a ani to asi nemířilo nikam na trh...

(samozřejmě nijak nekritizuju provedení)

 

jednak by ten "lidový tvořitel" nezískal palubní chronograf, stejně jako by nezískal motor Ivčenko AI 25 

 

dále by pravděpodobně použil průhledné plexisklo, které bylo lehce (za flašku) dostupné, protože se z něj vyráběly překryty kabiny

 

a jak by kutil vypálil znak fabriky také netuším

 

podle mě se jedná o malosériový prezent pro papaláše

Odesláno

Podle mě to bude originální stojánek, jen v něm původně bylo něco jiného (hodiny, něco jiného, nápis,...).

Takovýhle celkem speciální vojenský přístroj by si asi nikdo nedovolil jen tak rozdávat jako těžítko.

Návštěvník tolja
Odesláno

Podle mě to bude originální stojánek, jen v něm původně bylo něco jiného (hodiny, něco jiného, nápis,...).

Takovýhle celkem speciální vojenský přístroj by si asi nikdo nedovolil jen tak rozdávat jako těžítko.

 

já myslím, že v tehdejších cenách bylo jedno, jestli pro daný rok fabrika objedná 250 palubních chronografů, anebo 300

 

prý v roce 1963 byla exportní cena L29 delfín necelý milion Kčs

 

post-953-0-10653100-1480236801_thumb.jpg

 

post-953-0-62694300-1480236801_thumb.jpg

Odesláno (upraveno)

Otvor vypadá tovární, třeba se pletu. Jen mi přišlo zvláštní, že náramkové hodinky se evidovaly a nevím o žádném případu, kdy by se pro civilní účely používaly a rozdávaly vojenské přístroje, nebo dokonce z letadel. I cena takových hodinek jistě nebyla nijak nízká.

A tlačítka na fotce mi přišla mírně nakřivo, ale třeba fakt bylo vše jinak.

Ceny těžko komentovat, navíc našima dnešníma striktně tržníma očima. Tehdy se ceny stanovovaly úplně jinak a znamenaly něco jiného.

V 60. letech byl za 50 tisíc Kčs dům, nebo dvě malá zahraniční auta, nebo jedno velké.

Upraveno uživatelem Karlos
Návštěvník tolja
Odesláno (upraveno)

Otvor vypadá tovární, třeba se pletu. Jen mi přišlo zvláštní, že náramkové hodinky se evidovaly a nevím o žádném případu, kdy by se pro civilní účely používaly a rozdávaly vojenské přístroje, nebo dokonce z letadel. I cena takových hodinek jistě nebyla nijak nízká.

A tlačítka na fotce mi přišla mírně nakřivo, ale třeba fakt bylo vše jinak.

Ceny těžko komentovat, navíc našima dnešníma striktně tržníma očima. Tehdy se ceny stanovovaly úplně jinak a znamenaly něco jiného.

V 60. letech byl za 50 tisíc Kčs dům, nebo dvě malá zahraniční auta, nebo jedno velké.

výroba byla civilní a letadla přebírali vojáci až po zalétání, ale od konečné montáže (kdy to už vypadalo jako letadlo) po fabrických kontrolorech

 

letadlo pouštěli dál (anebo také nepouštěli) vojenští kontroloři

 

s cenami je to pravda, komančové tehdy zdražili maso a benzín, a aby to lidem kompenzovali, tak zlevnili důlní lokomotivy

 

prezent z Aero Vodochody přece musel být nějak spjatý s letectvím, takže lehce využitelný palubní přístroj ve stojánku coby stolní hodiny dává

 

smysl, třeba takové křídlo by se darovalo hůře, cenově bylo určitě dražší a jeho eventuální využitelnost je také diskutabilní

Upraveno uživatelem tolja
Odesláno

Ona v podstatě každá výroba byla civilní, jen se vyrábělo pro armádu a armáda si přebírala až hotové výrobky.

Ale že by se jen tak rozdávaly palubní přístroje z letadel pro armádu, to mi prostě přijde dost podivné a těžko uvěřitelné.

Odesláno

Něco podobného, ale s jiným logem jsem viděl na stole jedno vedoucího výrobního cechu v LOM (Letecké opravny Malešice), když jsem tam pracoval. Jednalo se o "dárek" mezi spolupracujícími továrnami.

Odesláno

Alo jo, tak jsem to myslel. Ředitel zadal nějakému šikovnému zaměstnanci udělat pár kusů "stolních hodin", co by stylově dělaly propagaci fabriky nebo jako dárky pro vip. Tj. myslel jsme to "kutilství" jakože tohle nebyl jejich hlavní business.

 

jednak by ten "lidový tvořitel" nezískal palubní chronograf, stejně jako by nezískal motor Ivčenko AI 25 

 

dále by pravděpodobně použil průhledné plexisklo, které bylo lehce (za flašku) dostupné, protože se z něj vyráběly překryty kabiny

 

a jak by kutil vypálil znak fabriky také netuším

 

podle mě se jedná o malosériový prezent pro papaláše

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...