Přejít na obsah

Zimní gumy


B.F.G.

Doporučené příspěvky

Dobře tak si to ukážeme, aby mě někdo nechtěl vynadat, že nechci nic říct. Největší nebo nejznámější výrobci, prozatím vynecháme čínu a podobné. Vždy bude nahoře prémiová značka a následně pod ní v pořadí dle třídy ostatní značky spadající pod ni. Takový základní rozdělení je Premium, střední třída a budget. Samozřejmě něco je lepší střední třída, něco horší, ale to už je velmi složité hodnotit, protože se to u některých značek může měnit.

Někdy je rozdíl vlastnictví značky pro Evroupu, Ameriku či Japonsko. Například Uniroyal je americká značka a tam patří Michelinu, ale pro Čechy, Belgii, Německo a Polsko vyrábí Continental. Dunlop spravuje Goodyear na většině trzích, nicméně v Japonsku má výhradní právo firma Sumitomo. Pokud jsem se někde sekl, omlouvám se, nejsem robot :-) a pokud by chtěl někdo něco doplnit, není problém. Kdo ví něco navíc, ať přispěje.

 

 

Bridgestone - premium

Firestone - střední třída

Dayton - budget

Seiberling - budget

 

Continental - premium

Uniroyal - střední třída (obchodní značka Michelinu)

Semperit - střední třída

General tire - střední třída

Barum - střední třída

Gislaved - budget

Mabor - budget

Matador - budget

Viking - budget

BestDrive - nejspíš budget je to privátní značka jejich pneuservisní sítě

 

Cooper - střední třída

Avon - střední třída

 

Goodyear - premium

Dunlop - premium

Fulda - střední třída

Sava - budget

Debica - budget

Kelly - budget

 

Hankook -střední třída

Laufen - budget

Kingstar -budget

 

Kumho - budget

 

Michelin - premium

BFGoodrich - střední třída (loňské zimní pneu totožné jako Kleber, každá značka bude určena pro jiný trh)

Kleber - střední třída

Kormoran - budget (shodné s Orium, Tigar, Riken)

Orium - budget (nově na trhu, vyráběné v Srbsku, stejná pneu jako Kormoran, Riken, Tigar)

Tigar - budget (shodné s Orium, Kormoran, Riken)

Riken - budget (shodné s Orium, Kormoran, Tigar)

 

Nokian - střední třída (většinový podíl vlastní Bridgestone, dříve to byla Nokia)

 

Pirelli - premium

Formula - budget

 

Toyo - střední třída

 

Yokohama - střední třída

 

Toyo - střední třída

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 93
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Riken  :lol2:  onehdy jsem je koupil z donucení, tlačil mě čas , nic moc výběr a na větší výdaj jsem nebyl po nákupu hodinek zrovna připravený. Můj automechanik je označil za výrobek z ,,tlačené tmy " a prorokoval jim krátký život. Překvápko- jsou docela tiché, jezdí se na nich fajn a jedou třetí rok celoročně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě záleží kdo jezdí jaké trasy, rychlosti, náklad a podobně. Pokud se budeme bavit o vlastnostech na suchu, rozdíly jsou malé a pokud člověk pojede normálně (čti dle předpisů) a většinu tras po městě, rozdíl nepozná vůbec. Na mokru je to zcela jiné, tam jsou rozdíly velké, co se týče přilnavosti a brzdění. Každý může oponovat, že mu stačí (třeba Riken), ale při dnešním blázinci a počtu nezodpovědných řidičů, se dostanete velmi rychle do krizové situace, i kdyby ne vlastní vinou a tam může jít o život. Počítá se každý centimetr, každá milisekunda a zde je rozdíl v gumách markantní. Doporučuji toto nepodceňovat.

 

Pokud se budeme bavit o babičce která jezdí maximálně vedle do vesnice, nebo nejbližšího města do obchodu (nájezd 3000km ročně) - nenadělím jí tam Michelin, ale třeba Matador, Barum a podobně.

 

Dále bych chtěl reagovat na "dojíždění" zimních pneumatik v létě. Tady je velké riziko, protože směs je měkčí než u letních pneumatik. Hodně se zahřívá, tím pádem i opotřebovává. Díky měkčí směsi má i horší brzdění z důvodu vysoké deformace a vysokému podílu lamel v dezénu. Chování na mokru je taky mnohem horší než u letních pneumatik - bavíme se však o letních teplotách 20°C+

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dále bych chtěl reagovat na "dojíždění" zimních pneumatik v létě. Tady je velké riziko, protože směs je měkčí než u letních pneumatik. Hodně se zahřívá, tím pádem i opotřebovává. Díky měkčí směsi má i horší brzdění z důvodu vysoké deformace a vysokému podílu lamel v dezénu. Chování na mokru je taky mnohem horší než u letních pneumatik - bavíme se však o letních teplotách 20°C+

Nic z toho jsem nepozoroval. Celoročně na zimákách jezdím už mnoho let, nejsem závodník, s vlastnostmi obutí jsem sžitý a neustále vnímám jak se gumy chovají. Ubývání je mýtus- letni Nokian mi třeba vydržely pár měsíců, zimáky  několika značek jezdí průměrně (!) tři roky bez problémů. Cestování po CHorvatsku není problém...

Upraveno uživatelem straspol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Nic z toho jsem nepozoroval. Celoročně na zimákách jezdím už mnoho let, nejsem závodník, s vlastnostmi obutí jsem sžitý a neustále vnímám jak se gumy chovají. Ubývání je mýtus- letni Nokian mi třeba vydržely pár měsíců, zimáky několika značek jezdí průměrně (!) tři roky bez problémů. Cestování po CHorvatsku není problém...

Pred par rokmi som si (s Mondeom) povedal ze dojazdim zimaky (UltraGrip7 v tom case). Potom ako som na mokrej ceste v uplne beznej rychlosti presiel cely kruhac (ktory jazdim denne, aj ovela rychlejsie) bokom som s tymito napadmi prestal. Bolo cca +25°C, April alebo maj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic z toho jsem nepozoroval. Celoročně na zimákách jezdím už mnoho let, nejsem závodník, s vlastnostmi obutí jsem sžitý a neustále vnímám jak se gumy chovají. Ubývání je mýtus- letni Nokian mi třeba vydržely pár měsíců, zimáky  několika značek jezdí průměrně (!) tři roky bez problémů. Cestování po CHorvatsku není problém...

 

Dovolím si nesouhlasit, mýtus to není. To, že to lidé dělají a nic se prozatím nestalo, neznamená, že se nevystavují riziku. Možná přeháním, ale není to jen hazard s vlastním životem, ale i s cestujícími a dětmi!

Další věc je ta, že v rámci šetření většina výrobců zimní pneumatiky vyrábí tak, že "funkční" pryž je jen do hloubky 4mm (možná lehce pod), pak je už "nefunkční" směs pryže, která slouží jak tužší podklad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podařilo se mi najít loňský on-line rozhovor s pane Kalašem, kterého si nesmírně vážím. Byl zaměstnancem Bridgestone, nyní je v Nokianu. Jeho znalosti co se týče pneumatik jsou velmi hluboké. Doporučuji tedy přečíst, určitě si tam najdete odpověď i Vy.

 

https://www.idnes.cz/auto/odpovedi/odbornik-na-pneumatiky-obhajuje-zimni-gumy.O180125_151210_882_fdv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě za předpokladu stejný pneu.

 

Pokud bychom se bavili o 17" 18" a 19" přikládám odkaz na test a rozdíl mezi nimi. V normálních situacích je rozdíl nerozpoznatelný, pokud se nebavíme o hluku nebo komfortu.

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/The-differences-between-17-18-and-19-inch-tyres.htm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bychom se bavili o 17" 18" a 19" přikládám odkaz na test a rozdíl mezi nimi. V normálních situacích je rozdíl nerozpoznatelný, pokud se nebavíme o hluku nebo komfortu.

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/The-differences-between-17-18-and-19-inch-tyres.htm

Predpokladam ze pod "stejne pneu" myslel znacku/tip. Nie rovnaku sirku pre 3 rozne priemery, co je krajne nestandardne...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...