Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,4tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Murphy97 - ano, aby vyschla a nebyla do jara plesnivá...

 

VašekN - v půjčovně obytných aut, je jich v republice spousta. Nebo jsi to myslel jinak?

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Murphy97 - ano, aby vyschla a nebyla do jara plesnivá...

 

VašekN - v půjčovně obytných aut, je jich v republice spousta. Nebo jsi to myslel jinak?

Myslel jsem spíš jestli někdo nemá konkrétní zkušenosti s nějakou půjčovnu a jakej model si vybrat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Chci koupit Ford Tranzit Nugget, neco takovehoto: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250272098&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES  

 

Je tady nekdo, kdo se vyzna v tech motorech a umel by mi poradit? Pripadne by za uplatu byl ochoten se mnou jet takove auto koupit? (ne nutne tady tohle, najdou se i bliz k CR..).  

 

Pripadne budu rad i za tip na nekoho, s kym to muzu poresit..

Upraveno uživatelem tmoris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Murphy97 - máš pravdu, trochu to tu usnulo, ale rozhodně neusnulo naše ježdění s Důrou. Letos jsme byli opět v Holandsku, v Polsku, na Slovensku, strávili v autě pár skvělých víkendů u nás, protože Čechy jsou taky krásné. No a před pár hodinami jsme se vrátili z kouzelného a pohodového víkendu v Orlických horách. Důra stále slouží, pochopitelně do ní průběžně investujeme, ale odměnou je ničím nenahraditelný zážitek z řízení téhle silniční jachty. A i když je to jen zadokolka, díky vyšší světlé výšce si na suchu poradí i s výmoly na polních a lesních cestách, což teď o víkendu opět dokázala...

post-3283-0-65883900-1534684299_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čímdál víc nám s rodinkou vyhovuje a baví styl trávení volna: dojedem někam, projdeme okolí a zajímavosti, jedem dál. Zatim to praktikujem jako jednodenní výlety stylem domov - cílová destinace a zpět. Zhruba v horizontu dvou/tří let (až budou dceři alespoň tři) bych to chtěl posunout o level výš, vynechat návraty domu a začít jezdit na vícedenní výlety. Rodina 2 dospělý 2 děti (kluk, holka). Cenový budget vidím někde kolem 300k a v rámci toho se nabízí několik možností realizace.

 

1) Plnohodnotný obytňák. Zřejmě něco v kategorii Ducato Weinsberg Toskana, T4 Camperway, apod.

Plusem bude rozhodně větší soběstačnost, vybavení a komfort, pokud najdem vhodný kus.

Mínusem pak stáří, s tím související opotřebení a s velkou pravděpodobností vyšší servisní náročnost. Pak taky trochu ztráta možnosti dalších výletů v destinaci, kde budeme - myšleno jako sednout a projet si okolí jako v osobáku.

 

2) Obytný karavan. Namátkou Tabbert Verdi, Fendt Diamant, Knaus Azur, apod.

Plusem je cca stejná míra komfortu a vybaveni jako obytňák ; ne-li větší, vzhledem k velikosti co se vleze do budgetu. Určitě to pak bude novější než obyťňák. A zůstáva možnost karavan někde píchnout a osobákem projet okolí.

Mínusem jasně nutnost mít k tomu patřičně dimenzovaný osobák. Pak taky řekněme větší tlak na řidičské umění - parkování a manipulace s vozíkem je pro nás aktuálně pole neorané ; zas se toho ale nebojíme.

 

3) Větší osobák. Tady něco jako Grand Espace, Galaxy, apod... prostě větší osobák až kompaktnější mpv.

Plusem vlastnosti cca shodné s klasickým osobákem, odpadá potřeba se učit na větší (1) nebo obecně komplikovanější (2) druh povozu. Cenově vstupní náklad asi nejnižší, ale v souvislosti se způsobem cestování další náklady na jídlo, nocleh, atd. pro každý výlet.

Mínusem jasně téměr nulová možnost sobestačnosti a přespání. Posloužilo by to v podstatě pro přesun osob a nákladu, nocování by muselo být řešeno po hotelech, penzionech, apod. Stejně tak stravování.

 

Osobně se teď nejvíc kloním ke zlaté střední, tzn. dvojce. Líbí se mi možnost se nehnout od karavanu, když budeme dostatečně vybaveni a zásobeni, stejně tak jej někde parknout/zajistit a vyrazit na výlet po okolí. Co se týče nákladu na tažný vůz - když to spojím s cca plánovanou obměnou vozového parku za 3-4 roky, pak jde jen o to sehnat něco vhodného jak na denní provoz, tak na výlety s karavanem. Nebo se nabízí možnost spojit dvojku a trojku, pořídit druhé auto do rodiny co by sloužilo jako backup a zároveň na výlety jako tahač pro karavan ; pak se jistě jedná o nejnákladnější variantu a do 300k to úplně nevidim.

 

Co myslíte? Budu rád za názory, stejně tak tipy čemu se v dané skupině vyvarovat, neco co naopak hledat. Díky!

Upraveno uživatelem Maxel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tvoje dylema mam uz za sebou a

3) praktikujem uz par let, obcas penziony ale v posledni dobe uz jenom stan, je to zabavne a tak trosku dobrodruzo, malou (7 let) to hrozne bavi, nevyhodou je mensi komfort a nejhorsi je to baleni tam a spet a zborka rozborka stanu a vsech serepeticek kolem

2) uz kupuju, resp. jsem ve stavu hledani toho praveho (rozumej cena/vykon) a neustaleho navysovani budgetu, tuto zimu to ale uz rozlousknu, auto nastesti resit nemusim, utahne 3t, kdyz poridis s pohybem na dalove ovladani, tak nemas s parkovanim problem, tahani po ceste se nelisi od rizeni osobaku, jedine omezeni je v povolene rychlosti (myslim max 120km/h)

1) z duvodu prave omezeni pohybu v miste parkovani uz davno zavrhnuto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomuhle asi nemám moc co napsat, každý máme jiné představy, cenové limity, početnou rodinu, priority a způsob cestování. Co je však celkem všeobecně platné, karavan je lepší pokud se zůstává déle na místě, obytné auto při cestování stylem každý den spíme jinde. S karavanem se hůř parkuje, vytáčí v úzkých městských uličkách a také shání místo pro spaní nadivoko. Předností jsou menší pořizovací náklady i následný servis a samozřejmě, v karavanu je větší komfort a víc místa než ve stejně velkém obytném autě. To je ale trochu zavádějící, protože když jedu s karavanem něčím ho musím táhnout a výsledná souprava je výrazně větší než samotné obytné auto. Neumím také posoudit vyšší spotřebu nebo rychlejší opotřebení auta, tahá-li za sebou často karavan.

 

Má osobní volba je obytné auto, ať dodávka nebo třeba polointegrál nebo alkovna. Přiznám, že nejsem žádný mechanik, ale přesto bych se nebál staršího auta v uvedeném cenovém limitu. Za prvé, obytná auta nejsou olétané zásobovací dodávky a často si je majitelé hýčkali, nehonili je a dávali jim kvalitní servis, protože nechtěli, aby se jim auto na cestách porouchalo. Starší auta mají často oproti služebním menší nájezd a jsou i jednodušší konstrukce než moderní, elektronikou nabitá auta. A přesto není problém takové, třeba 15-20 let staré auto celkem snadno servisovat. Jo a ještě jedna věc - starší obytné vestavby jsou dle mého názoru (podpořeném i několikerou zkušeností) dělány kvalitněji, myslím nábytek apod. Takže za mne starší obytné auto (dodávka, polointegrál, alkovna, integrál) přiměřené velikosti, v co nejlepším stavu, s jasnou servisní historií, značka taková, aby nebyl problém se servisem, což u evropských značek obvykle není. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud někdo preferuje "svobodu" = mít bydlení sebou a moci zaparkovat kdekoli (kde to je možné/dovolené) a s tím spojený nižší komfort noclehu, tak pořízení obytného auta/stanu atp. chápu.

 

Na druhou stranu: při víkendovém výjezdu 2 dospělí + dvě děti nepotřebuju větší auto, než běžně provozuji.

 

Takže při rozpočtu 300 tis mám k dispozici peníze na cca 60 pobytů penzionu kdekoli v EU a nemusím se o nic starat, nic pořizovat, nic servisovat.

Prostě několikrát do roka objednáme s rodinou hotel, nahážeme věci na víkend do auta, a s vidinou připravených postelí a snídaní jedeme.

Upraveno uživatelem Mareka01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maxel, pokud karavan, je jeste nutno premyslet o parkingu a zazimovani.

Přesně a není to malá garáž, pokud v se v tom máte v klidu vyspat 4 lidi. Máme celkem normální karavan a parkování je potřeba vysoké a široké i tak. A taky je potřeba kolem toho i docela lítat, teda v kempu. Doplnit vodu, vynést hajzlík, vynést odpadní vodu. Dojedeš domu a zase všechno vypustit, zkontrolovat a zase za rok :)

Na druhou stranu to máme raději díky tomu, že vybereme kemp někde v Alpách u jezera, ustavíme do roviny a máme auto na výlety/nákupy.

Jen bych doporučil si nejdřív nějaký půjčit a projet se s tim a aspoň se někde na letišti otočit a couváním. Není přes to vidět nikam, chce to prodloužená zrcátka a ideálně manželku aby dirigovala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maxel, fajn zabava, to co Te / Vas chytlo. Ja na Tvem miste bych nejdriv vzal stan, ktery bude vyhovovat poctu ucastniku a klido po vlasti, je tu tak krasnych mist, bych vyrazil na tyden ven. Treba pulku po campech, pulku na divocaka. Trosku to okouknul, zjistil co Te vic bavi, jestli ,,luxus´´ campu, kde mas elektriku, teplou vodu, vetsinou i nejakou pripravenou moznost zabavy pro prcky, hospodu, alespon nejaky support a nebo spani nekde na palouku v lese, kde nemas nic, vse musis zajistovat sam atd. Je jasne, ze pri cestovani Evropou, hlavne tou ,,civilizovanejsi´´ casti se campum nevyhnes, nas treba bavi vic ta druha moznost. Proste hledat flek blizko vody, vymejslet si vlastni zabavu, vymejslet jidlo atd. Kluky bavi i ta prace kolem, co je potreba pripravit a udelat atd. Proste rezim :) No a podle toho bych se pak rozhodl. Kdyz Vam staci byt 10dni v campu, a uz to bude dobrodruzo, ale pri zachovani nejakeho ,,luxusu´´, sel bych do obytneho privesu. Ale pokud budes venku 10 dni v roce, resil bych pujcovnou. A na obcasnej vikend mas dost velkej kombik a stan:)

Pokud by Vas bavilo to mixovat i se spanim na divoko, vyrazet casteji, mit to trosku akcnejsi, menit mista atd, sel bych do dodavky s vestavbou. Mas moznost to auto vyuzivat i na jine aktivity nez campovani, na rozdil od klasicke obytky, udelas jak potrebujes , jses obratnejsi, dostanes se dal atd. 

My letos prvne auto+stan, protoze se na strechu uz nevejdem:) Tak do budoucna taky uvazuju nad vestavbou, navic kdyz pak pribyva vybavy na chozeni po kopcich, kola atd, tak je nam auto ve 4lidech male. Cundrkaru si kazdopadne necham, protoze pro me vyletení me naprosto vyhovuje a dostanu se i dost dal nez ostatni, ale budoucnost je dodavka :)

A jak se Ivan zminoval o financich, dneska ten camp vyjde skoro draz nez pension:) U Bledu letos chteli za 4lidi a auto 130.- eur....

Campovani a cestovani je proste bomba :) a je fuk, zda spis v aute, stanu, obytnaku nebo pod sirakem!

 

post-26281-0-31936400-1535352227_thumb.jpg

post-26281-0-49784500-1535352233_thumb.jpg

post-26281-0-98235500-1535352239_thumb.jpg

post-26281-0-62314900-1535352245_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člověk by úplně zapomněl u karavanu na to nejdůležitější, elektřina.

Jako dá se žít s připojeným autem na měniči na 12V, sporák, topení a i lednice může jet na Propan z láhve, světla jsou na 12V, ale rychlovanou konvici moc nepustíš. 

 

Ad ceny, kemp stojí prakticky to stejné jako apartmán, to je pravda. Ale v Rakousku u jezera jsme se tuším vešli vždycky do 60Eur za noc za všechno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam dve baterky, velkou ARB lednicku a mam vyzkouseno, ze tyden na miste vydrzim. Lednice jde v klidu i do minusu, pres menic nabijem vse co potrebujem. Luxus samo proti karavanu omezenej, ale zase si to vynahradim mistem na spani, o kterem se campru muze jen zdat :)

S cenama, ve Slovinsku super camp za 25.- eur, v rakousku okolo 35.- , Fra a It cca podobne, a i v tom priblblem Chorvatsku krasnej camp, plac asi 20m od more, ve stinu a cena neco pres 50.- eur. Vse vcetne elektriky, za kterou chteji cca 4eur/den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...