Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,4tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

  • po 2 týdnech...

Tohle je pecka. My letos měly domluvenou obytku na pujceni a bohužel to nakonec padlo - polointegrál postavený na ducatu. Chtěl jsem to zkusit, jak moc nás to chytne a pořád se neumím rozhodnout, co by pro nás byla nejlepší volba. Nicméně se ptám lidí, co už něco obytnýho mají a nejvíc se zatím přikláním k nějakýmu multivanu a mít vyndavací vestavbu. Možná když to tak vidím, tak snad i nějakej větší tereňák bude skoro lepší volba, tím žena zvládne vozit i děcka těch pár km do školky a nebude potřeba další auto do baráku...

 

Co mi bylo zatím řečeno jako plusy a mínusy je tohle - neuměl by někdo místní přihodit vlastní, případně pokud má i vlastní srovnání...

 

Obytka

+ rychlejší cestování

+ člověk nemusí vylízat z auta

- vyšší pořizovací náklady a čistě jedno účelový auto

- když člověk přijede do kempu a chce vyrazit na výlet, tak nemá čím, nebo musí sbalit celý auto

- bezpečnost - to auto je v zásadě laminátová krabice s nulovou deformační zónou pro posádku vzadu

 

Majitel toho polointegrálu mi říkal, že s dětma by prý dnes spíš preferovali alkovnu, ať nemusí spaní pořád chystat a taky auto aspoň pro 5 lidí na jízdu, ne jen 4.

 

Karavan

+ v kempu jde nechat a autem vyrazit samostatně

+ asi největší pohodlí

+ nejlepší poměr cena/komfort

- výrazně nižší cestovní rychlost a člověk musí mít na větší karavany papíry

 

Má několik známých a v zásadě jsou všichni nadšení, jen mě děsí historkama, jak foukl vítr a auto bylo skoro problém udržet na silnici atd.

 

Dodávka s jednoduchou vestavbou / multivan

+ cestovní rychlost

+ asi nejbezpečnější řešení - stabilita na cestě, nějaký deformační zóny

+ nejméně nápadné pro případné spaní mimo civilizaci

- v zásadě nejmenší a nejméně komfortní řešení

- je potřeba si to postavit na míru

 

Nemá v okolí nikdo, ale na netu ty auta rostou jak houby po dešti, líbí se mi, že to pořád může být auto pro 7 lidí na cestování atd....

Upraveno uživatelem Lamiczka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud cestuješ ve více lidech a chceš pohodlí, tak obytka. Pokud řešíš peníze, tak karavan. S vestavbou bych to viděl na cestování max ve dvou lidech. Taky záleží, kam chceš jezdit, pokud do divočiny, tak na karavan rovnou zapomeň.

 

Jinak u toho karavanu ta rychlost u nás není tak hrozná, zvlášť u vybavenějších kousků. Na silnici to v klidu udržíš, ale taky záležíš, čím to táhneš. Ideál je dodávka, malý hatchback bude přirozeně horší.

 

U karavanu bacha na papíry, s větším ti béčko nestačí, a taky na parkování, kolikrát se někde prostě nevejdeš (McDrive) nebo nevytočíš (různá parkoviště).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost dlouho mne láká kombinace nová Lada Niva (200 bez DPH) trocha uprav včetně motoru (50) a navrch Maggiolina. Ta nejmenší. Auto udělat jen pro dva, místo zadních sedaček a zavazadlového prostoru takový ten outdoor organizér ....

Proc kompromis? Kup skrin na platforme Uralu 4320 a v ni si udelej obytnak ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidis :-). Neni to tak drahe na porizeni (Ural) a pak uz je to jen na Tobe, co si do toho nacpes. Je to robustni konstrukce, ktera pri trose udrzby prezije Tvoje deti :-). A mista je vevnitr dost. Nevyhoda je, ze na nektere trajekty se s tim nedostanes jako s malym obytnakem. Dalsi varianta je Tatra 4x4 skrin. Ale tam bude problem sehnat, skrinovych nastaveb na ctyrkolce moc nebylo a cena asi taky bude vyssi. Uz to sice neni do tak tezkeho terenu, ale pro takove to "domaci kempovani" to staci bohate.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TLD: Kde to je, to vypadá na fajn pobyt.

 

Lamiczka: Taky to trochu začínám mapovat, jaké má kdo zkušenosti. Ještě jsi zapomněl na jeden aspekt. Kombinace karavanu a větších kolon je spolehlivý způsob jak zničit spojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je pecka. My letos měly domluvenou obytku na pujceni a bohužel to nakonec padlo - polointegrál postavený na ducatu. Chtěl jsem to zkusit, jak moc nás to chytne a pořád se neumím rozhodnout, co by pro nás byla nejlepší volba. Nicméně se ptám lidí, co už něco obytnýho mají a nejvíc se zatím přikláním k nějakýmu multivanu a mít vyndavací vestavbu. Možná když to tak vidím, tak snad i nějakej větší tereňák bude skoro lepší volba, tím žena zvládne vozit i děcka těch pár km do školky a nebude potřeba další auto do baráku...

 

Co mi bylo zatím řečeno jako plusy a mínusy je tohle - neuměl by někdo místní přihodit vlastní, případně pokud má i vlastní srovnání...

 

Obytka

+ rychlejší cestování

+ člověk nemusí vylízat z auta

- vyšší pořizovací náklady a čistě jedno účelový auto

- když člověk přijede do kempu a chce vyrazit na výlet, tak nemá čím, nebo musí sbalit celý auto

- bezpečnost - to auto je v zásadě laminátová krabice s nulovou deformační zónou pro posádku vzadu

 

Majitel toho polointegrálu mi říkal, že s dětma by prý dnes spíš preferovali alkovnu, ať nemusí spaní pořád chystat a taky auto aspoň pro 5 lidí na jízdu, ne jen 4.

 

Karavan

+ v kempu jde nechat a autem vyrazit samostatně

+ asi největší pohodlí

+ nejlepší poměr cena/komfort

- výrazně nižší cestovní rychlost a člověk musí mít na větší karavany papíry

 

Má několik známých a v zásadě jsou všichni nadšení, jen mě děsí historkama, jak foukl vítr a auto bylo skoro problém udržet na silnici atd.

 

Dodávka s jednoduchou vestavbou / multivan

+ cestovní rychlost

+ asi nejbezpečnější řešení - stabilita na cestě, nějaký deformační zóny

+ nejméně nápadné pro případné spaní mimo civilizaci

- v zásadě nejmenší a nejméně komfortní řešení

- je potřeba si to postavit na míru

 

Nemá v okolí nikdo, ale na netu ty auta rostou jak houby po dešti, líbí se mi, že to pořád může být auto pro 7 lidí na cestování atd....

Já to řeším průběžně už docela dlouho. Zatím to vychází tak, že si zpravidla jednou do roku půjčujeme alkovnu. Jezdíme se známejma, tj, 2 páry + náš prcek a v pohodě se vejdeme. Výhoda je, že se známe, vycházíme si vstříc, nikdo neprudí, prostě pohoda. Projeli jsem Normandii, Bretaň, 2 x Polsko, bývalou Jugoslávii, Albánii a Řecko. Z těhle cest jsme v kempu spali v podstatě 1x, a to ve Varšavě. Jinak spíme jak nám to vyjde, od městskýho parkoviště, přes benzinku či odpočivadlo u silnice po pláže nebo mýtinu někde v lese. I když je to auto velký, tak se dostane na místa, kam bych s přívěsem fakt jet nechtěl. Třeba vlásenkový šotolinový cesty k moři v Řecku. No a jelikož když jedeme, tak prostě jedeme a na jednom místě jsme jednu, max 2 noci, tak ona známá výhoda přívěsu, že když jseš v kempu tak to odpojíš a jezdíš si v pohodě autem, prostě u nás neplatí.

 

V každým případě bych přívěs nechtěl, ostatně při cestování je dobře vidět, že obytňáků všech kategori je dnes všude víc, než přívěsů.

 

Alkovna je teda fajn, ale taky bych si to nepořizoval neb je to čistě jednoúčelová záležitost. Takže vylučovací metodou mi z toho vychází vestavba do dodávky, kterou si snad jednou pořídím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

No vrátil jsem se v týdnu z Řecka, kde jsem měl půjčený Jimny a fakt jsem si to auto oblíbil a zjišťuju, že tereňák se střešním stanem má něco do sebe, jen nevím jak moc je to využitelný u nás...

Třeba tahle úprava je parádní, ale pro rodinu se 2 dětma moc malý....

pic64.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...