Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

To jsem sem dal jen jako zajímavost. Kdo si může dovolit podobný auto, neřeší, jestli platí mýto. Známej má Dodge RAM, jen ještě o to blbější, že to má jako tahač s obrovským obytným přívěsem. Už jej delší dobu marně nabízí k prodeji. Nepustí ho s ním totiž nikam do autokempu, ani se s tím nesmí do většiny evropských měst. Takže když se jede podívat třeba do Říma, stejně musí zaparkovat někde na kraji v kempu (když jej do něj vůbec pustí) a na památky jede taxíkem nebo autobusem. A to potom ztrácí svoje kouzlo nezávislosti. Takže já si nechám Defíka a budu dál hledat nějakou obyčejnou dodávku 4x4 s klimou. Asi fakt nějakej Sprinter nebo Ducato. Je to stejně auto, který využiju jen pár dní v roce. To, co má Ivan je dobrej kompormis a ještě ke všemu to není tuctovka. Seděl jsem v tom a je to sympaticekj veterán. Až vychytá věci, o kterejch píše, bude to sympatickej přítel na cesty.      

Edit: Plus ještě další poznatek. Ty velký 4x4 auta z mýho odkazu budou na 99% nad 3,5 tuny a to by mě definitivně odsoudilo do trvalý funkce řidiče. Radši pořídím něco menšího, abych mohl za volant posadit i toho, kdo nemá céčko.  

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 1,4tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Cyrile, krasny expedicky, ale podle me to moc velkou pruchodnost v terenu nebude mit. Ta dodavka me taky porad bere, ja ted na netu koukal na 4x4 Sprintera jednoho pro jezdce na kole a sem celej uslintanej:) To bych snad nemusel mit ani barak:)

tl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cyrile, krasny expedicky, ale podle me to moc velkou pruchodnost v terenu nebude mit. Ta dodavka me taky porad bere, ja ted na netu koukal na 4x4 Sprintera jednoho pro jezdce na kole a sem celej uslintanej:) To bych snad nemusel mit ani barak:)

tl

Ono ani nejde o maximální průchodnost, kdybys věděl, kudy jezdí v Rumunsku Dacie... Spíš o nezpevněné cesty, žádný, kudy jezdí i místní, žádný extrém, než o vyhledávání hardcore offroadu, na to je zase Cyrilův Lanďák... Na 4x4 Sprintera jsem nedávno slintal v Brně na výstavě, dost dobrý! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane vim, v Rumunsku jsem byl nekolikrat.autem i na moto. To same panda 4x4, taky sem cumel kde je:). Myslel jsem to tak, ze nez dat strasny penize za takove 4x4, tak radsi koupim dodavku, ktera da skoro to same.

Tl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane vim, v Rumunsku jsem byl nekolikrat.autem i na moto. To same panda 4x4, taky sem cumel kde je:). Myslel jsem to tak, ze nez dat strasny penize za takove 4x4, tak radsi koupim dodavku, ktera da skoro to same. Tl

 

Souhlasím, kdybychom cestovali dál na východ, jeli kolem světa, určitě by vyhrála 4x4 dodávka, navíc budeme cestovat ve dvou. Ale každý to má jinak, někdo cestuje s dětmi, popř. je to dobrodružná expedice s horskými koly, paraglidingem, raftem na divokou vodu a pak je podobný expediční speciál výbornou volbou.

Nedávno jsem četl o komerční expedici obytných aut kolem světa, pořádané německou firmou. Expedice trvá 2 roky, účastníci jedou vlastními auty, od expedičních speciálů, přes běžná obytná auta až po dodávky, jak 4x4, tak dvoukolky. A jde to...

Pro zajímavost dávám foto Tatry 815, speciálu, který jel v letech 1987-1990 kolem světa. Ve výbavě byl i malý motocykl, motorové rogalo či raft. Z výpravy se bohužel nevrátil pilot motorového rogala František "Filip" Jeniš (druhý zleva), který zahynul při sjíždění divoké vody v Pákistánu. Tatra expedici v menším měřítku zopakovala v 90.letech, tehdy ji naše firma sponzorovala zapůjčením motorového rogala, která jsme vyráběli. Ani tato expedice neskončila šťastně, motorové rogalo havarovalo při přeletu Kilimandžára a oba pasažéři zahynuli.

post-3283-0-21083600-1451152820_thumb.jpg

post-3283-0-32303900-1451152835_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak v práci blbneme z inventury, zaujala mne v oddělení domácích potřeb tahle dřevěná chlebovka s lamelovým otvíráním. Dělají se v několika odstínech a tak mne napadlo, že by se z nich dala udělat celá horní řada skříněk:-). No, je to trochu sranda, ale když jsem tak viděl některé amatérské samodomo vestavby, tohle by byl nejprofesionálnější kus nábytku. A rozměr (dxšxv) 40x28x17 cm také není úplně od věci...

post-3283-0-12677300-1452082415_thumb.jpg

post-3283-0-19590900-1452082427_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky kluci. No, musím uznat, že na to, jaká je to bedna, se mi to auto líbí čím dál víc, je sexy a má charizmam, teda mimo neskutečného komfortu:-). Hlavně tomu nesmíme říkat truck, jak by se to doslechla Drákula, už bych s ní nevydržel. Je pyšná na to, že na motorce projela Evropu a teď mne div nepustí za volant Důry. Nasadí Ray Bany, rozhodí hřívu a užívá si pozornosti okolí. A to jí říkám, že do 3,5 t je to osobák...:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TLD - určitě nějaké víkendy zaměřené na filmování (konečně si můžu naložit i koptéru) a chození se psem. Asi Slovensko za rodinou a kamarády, taky bych si rád zopakoval Rujánu a kus severního pobřeží, což by se hodilo v srpnu, kdy je tam poblíž mezinárodní srazík US vanů. Možná na nějaký US srazík u nás, kde auto z dřívějška znají, tak aby mohli posoudit jak se změnilo. Uvidíme, hlavním turistickým prostředkem zůstávají motorky, ale je fakt, že po loňském Balkánu nemáme na letošek zatím žádnou motoexpedici, tak třeba vyhraje dovolená s Důrou, Drákule se líbilo v Provance, tak třeba tam...:-).

Ještě jednou noční foto, trochu barevně věrnější (no co, v noci je každá kočka černá)...:-). 

post-3283-0-87243200-1452109413_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak v práci blbneme z inventury, zaujala mne v oddělení domácích potřeb tahle dřevěná chlebovka s lamelovým otvíráním. Dělají se v několika odstínech a tak mne napadlo, že by se z nich dala udělat celá horní řada skříněk:-). No, je to trochu sranda, ale když jsem tak viděl některé amatérské samodomo vestavby, tohle by byl nejprofesionálnější kus nábytku. A rozměr (dxšxv) 40x28x17 cm také není úplně od věci...

Nevím jak je to auto uvnitř hlučný, ale tohle tam na nerovný silnici uslyšíš určitě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...