Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 1,4tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

JaRoon, a co Ti brani to zopaknout? Dyt neni potreba nic resit:) Uz je me taky o 20 vic a delam to tak porad. Misto molitanu je lepsi matrace a jinak je to porad stejny a porad nejlepsi. Akorat dneska uz je tech penez o trosku vic, tak vim ze kdyby neco, vezmu hotel/pension a jedeme dal. Pro me porad ten nej zpusob cestovani:) A opect si flakotu nekde u jezera nebo potoku nebo vodopadu a cumet na hvezdy je parada, co zadnej hotel nenabidne:)

tl

 

Naprosto souhlasím, je mi 55, ale stále to děláme na motorkách, vloni byla fantastická třeba Albánie, Makedonie, bývalé jugoslávské republiky. Penzionů je už trochu víc, ale nenechám si ujít ani stan nebo jen plachtu nataženou mezi motorky. Předloni jsme spali s Drákulou na italsko-slovinských hranicích v napůl rozbořené pevnosti z 1. světové války. Podle děr po kulkách a granátech se tam opravdu dost bojovalo, byla tam zvláštní, až trochu strašidelná atmosféra, zajeli jsme motorkama dovnitř a v jedné z chodeb hodili na zem karimatky. Do noci jsme seděli na venkovní strážní plošině, takové terase, vysoko nad údolím, dole nádherné jezero a o kus dál alpské štíty, za které zapadalo slunce, popíjeli jsme víno, zobali sýry, ovoce, pokuřovali. Byla to nádhera, tyhle zážitky mne strašně nabíjí a jestli někdy cítím absolutní štěstí, tak v takových chvílích. Do Důry si budeme moci vzít i psa, fotovýbavu a koptéru s kamerou a určitě mi bude fuk, že nesedím ve větším bydlíku s koupelnou... Je vlastně jedno, čím se jede, pro mne jsou rozhodující zážitky.

 

A k těm penězům - jasně, auta jsou drahá, ale třeba Důra, včetně vestavby, není nic extrémního. Laici se sice ptají se jestli nemám strach že se to bude sypat, ale odborníci mne naopak uklidňují a na caravan24 mi psal Slovák, který s 4x4 Fordem Bronco z roku 1991, motorem V8/5,7l a přítelkyní třeba vloni procestovali Asii až na čínské hranice, za 148 dní 25 tisíc kilometrů. Mají to už dlouho jako expediční vozidlo, teď sundali hardtop, dělají obytnou nástavbu a budou s ním cestovat dál, prý se není čeho bát.   

post-3283-0-73595400-1452709960_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, finančně vyjde taková amerika srovnatelně s evropským/japonským autem, akorát má podstatně víc stylu. Většinou minimálně dvakrát tolik válců :-)

A spolehlivosti bych se taky nebál, je to bytelný kus železa, žádné vyhoněné jednašestky nebo dvoulitry s turbem, kam se podíváš.

Ve dvou se ti bude cestovat nádherně... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto souhlasím s Ivanem, není to o věku, je to o svobodě a volnosti. To, že to není luxus ve smyslu pohodlí, to je jasné, ale ten luxus leží jinde.

 

Nezapomenu na jednu z mnoha cest do Bretaně, to nejnutnější spakovaný do starý V70 a 3 týdny po pobřeží... naprostá paráda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Dnes kontrolní den, začíná se to rýsovat, fotky jsou dost podobné, ale kvůli představě... Vlevo bude ještě výklopné prodloužení kuchyňské desky, sloužící zároveň jako stolek pro cestujícího vzadu. Levá, úzká skříňka bude vyjížděcí, s několika party z drátěného programu, na potraviny atd. Uprostřed pod dřezem (v něm bude sklápěcí baterie) na míru zhodovené nádoby na čistou a odpadní vodu, vpravo dole kompresorová lednice ve vyjížděcí zásuvce, s horním otevíráním (úspornější, při otevření nevyteče studený vzduch ven), shora má přihrádky na chlazené nápoje. Nad ní skříňka (2 patra) na cokoliv, nad ní bude ohrádka (drátěný program) na další věci. Mou vychytávkou je výsuvný stolek nad lednicí, další odkládací plocha nebo se u něj dá najíst po otočení sedadla spolujezdce.

post-3283-0-03388000-1455304957_thumb.jpg

post-3283-0-14714400-1455304977_thumb.jpg

post-3283-0-36588800-1455305019_thumb.jpg

post-3283-0-92998400-1455305038_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ivan613 - já bych to tak neprožíval. Na podzim jsme jezdili po Balkánu a říkali si, že asi některé země vynecháme, třeba v Makedonii byla uprchlická krize na vrcholu, nakonec jsme projeli Albánii, Makedonii, celkem 11 zemí, nikde ani uprchlík, nikde zvýšené kontroly na hranicích. Teď jsme byli ve Slovinsku, projížděli Rakouskem, byli ve Vídni, všude klídek. Ty věci jsou asi hodně lokální. I v tuto chvíli jezdí pár českých karavanistů po světě, jedni jsou v Řecku, další v Turecku, užívají si krásnou dovolenou. Známý byl nedávno 2x v Anglii, vždy přes Calais, nikde nic, možná jeli oblastí, kde se nic neděje, ale to je 99% území. Ale určitě je třeba situaci sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo cestování je krásná věc, jen se trochu bojím toho co se ve světě poslední dobou děje :(

Nesmíš se tolik koukat na televizi. Frčeli jsme na líbánkách od září do října křížem krážem přes Itálii včetně přístavů a nic. Když jsme se ptali místních, tak co je rok dlouhej, viděli nanejvejš dvě rodiny s dětma, který uměly navíc skvěle anglicky a jinak nikoho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych jel klidne do Polska.

 

Odesláno z mého SM-G900F pomocí Tapatalk

Do Polska sa chystáme.Konkrétne chceme pozrieť Tatry z poľskej strany Zakopane a potom sa presunúť na Mazurské jazerá.Ešte uvažujeme že by sme sa pozreli do Kaliningradu.Len musíme zistiť ako to je čo sa týka psa a víza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do Polska sa chystáme.Konkrétne chceme pozrieť Tatry z poľskej strany Zakopane a potom sa presunúť na Mazurské jazerá.Ešte uvažujeme že by sme sa pozreli do Kaliningradu.Len musíme zistiť ako to je čo sa týka psa a víza.

Tatry z Polska, Zakopané atd. jsou prima a když nedáte Kaliningrad, krásné je i blízké Pobaltí a třeba Kuržská kosa atd. Tam není nic potřeba, ani pes není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivane, máš to parádní, přeju ti to  :cheers:  

 

Můžu jen potvrdit, že ameriky mají svoje kouzlo, koneckonců ty V8 stojí za to samy o sobě...

 

V zásadě řeším podobný problém (ježdění s přespáváním), pouze s tím, že občas chci i mimo cesty. Je to už dlouho, co mám Jeepa ale uvnitř je strašně málo místa. Navíc jsem vždy jezdil taky se psem, navíc ten můj osel byl vcelku prostorově náročnej, takže u Jeepa jsem navždy vyhodil zadní sedačky a tam bylo "psovo"... Jenže kam dát věci? Když jsem mu je přidal do jeho místa, byl hrozně naštvanej. Navíc blbnout se stanem mne nebavilo, to jsem spíš natáhnul plachtu od střechy k zemi a spal vedle auta...

 

To samozřejmě nemohlo trvat dlouho, takže jsem nakonec po dlouhém bádání pořídil malý retro "přívěs na zavazadla" (to je fakt v techničáku!) a předělal ho aby to s autem dávalo dohromady trochu smysl. Vnitřní uspořádání je vcelku prosté - matrace 195x115 (vnitřní plocha) a na ní položený rozkládací stůl a na něm další věci (židle, věci ve vojenských taškách atd). Zadní půlka přívěsu má ještě uprostřed výšky vodorovnou přepážku a na ní mám lehčí věci - většinou oblečení a tak. Když někde zastavím, vytáhnu stůl s věcma na něm jako na desce a případně to jenom šoupnu pod přívěs (neprší na to) a jdu dovnitř spát - nebo když nespěchám, tak celtu přidělám ke střeše přívěsu a druhou stranu výše někam ke stromům (tedy vlastně jako střechu vedle přívěsu), rozložím stůl, židle, malý vařič dám na blatník, vedle něj petrolejku a je vyřešeno  :whistling:  Žádný velký komfort, ale lepší než spát vedle auta... Jak už bylo řečeno, vyspal bych se i na zemi, ale přeci jen takhle je to sice ještě pořád dobrodružný, nicméně už mne záda nebolí... A na záchod pěkně do lesa - do kempů vskutku nejezdíme...

 

Kudy projedu autem, tudy projedu i s vozíkem!

 

post-3414-0-18758200-1455553353_thumb.jpg

 

post-3414-0-80883600-1455553361_thumb.jpg

 

post-3414-0-32682600-1455553370_thumb.jpg

 

 

Pes nám umřel a tak jsme se rozhodli prodat jeho auto (kombík s co nejnižší podlahou a vstupem do kufru - už měl poslední roky problém s nohama, tak jsem mu pořídil osobák) a místo něho osobák pro přítelkyni. Něco malého kvůli parkování ve městě a taky aby to moc nežralo... Jo a samozřejmě aby to byl Jeep, tedy nakonec si koupila Commandera s V8 4,7l...  :shutup:  No co, za něj to taky půjde zapřáhnout, vojenské tažné je na cestě...

 

Proč to ale píšu - ten "obytný přívěs" chci v historicky krátké době trochu předělat a vylepšit (vlastně jsem to nikdy pořádně nedodělal, viz rozdíly v barvě), takže tohle vlákno mi zase trochu nabilo baterky a dalo trochu inspirace, díky  ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...