Přejít na obsah

Výstup do b.c Mount Everestu a jiné krásné kopečky


Doporučené příspěvky

Pred pár mesiacmi sa zdalo, že jeden úspešný slovenský podnikateľský príbeh je na konci. Slovenská outdoorová značka Zajo sa v máji ocitla medzi firmami, ktoré mieria do konkurzu. Neposielal ju tam veriteľ, ale sama firma.
Po pol roku sa ukazuje, že na podnikaní skupiny sa nič nezmenilo. Len jedna firma nahradila druhú, s rovnakým majiteľom.
Navyše pohľad do konkurzných spisov ukazuje, že pôvodná firma v priebehu pár mesiacov prišla o všetok majetok a veriteľom nezostane prakticky nič.

Korona mu nemala ublížiť

Príbeh značky Zajo bol niekoľkokrát vyrozprávaný. Často sa spomínal s prívlastkom úspešný.

Na jej začiatku stál vtedy iba 20-ročný Juraj Králik, ktorý si nechal vyrobiť 900 turistických nohavíc a v maturitnom obleku ich začal predávať športovým obchodom. Písal sa rok 1996 a mladý podnikateľ, ktorý je doteraz jediným majiteľom značky, rýchlo pochopil, že našiel dieru na trhu.

Jeho koncept prerástol domáci slovenský trh, Zajo sa mohol pochváliť predajňami športového oblečenia v Česku, Chorvátsku i Bulharsku.
Na sociálnej sieti facebook ho sleduje vyše 250-tisíc fanúšikov.
Ani koronakríza nemala Zajovi ublížiť. Ešte v apríli, pár týždňov po vypuknutí pandémie, Králik presviedčal, že firma z krízy vyjde posilnená.
„Ťažké časy sú obdobím zmeny a prerodu a je na každom z nás, či bude tá zmena pozitívna, alebo negatívna. Značka Zajo existuje 24 rokov a za ten čas, za ktorý som si prešiel viacerými ťažkými obdobiami, krízami a prekážkami, som sa mnohé naučil,“ tvrdil v rozhovore pre Plus jeden deň.


Náhly konkurz

O mesiac už bola situácia diametrálne odlišná. Spoločnosť Zajo Outdoor požiadala súd o vyhlásenie konkurzu. Králik pre Hospodárske noviny, ktoré o konkurze informovali ako prvé, vysvetľoval, že sa dostali do patovej situácie.
„Naši obchodní partneri nám vracali tovar, pretože ho nemali ako hradiť. Veritelia nám klopali na dvere, aby sme splácali naše dlhy, ale jedného dňa už proste nevládzete, keď ich nemáte z čoho platiť,“ uvádzal.
Podľa Králika vzhľadom na to, že okamžite potrebovali hotovosť, aby sa vyhli zatváraniu obchodov, spustili výpredaj na webe: „Neboli žiadne ustanovenia vlády, ktoré by nám odpustili platiť výplaty našim zamestnancom.“
Firma po publikovaní článku zverejnila na svojej webstránke reakciu, podľa ktorej „prevádzkovateľom e-shopu, majiteľom tovaru a zamestnávateľom je spoločnosť Zajo Design, ktorá pôsobí na trhu od roku 2018 a pokračuje v plnej sile ďalej“.


Konkurzné konanie voči spoločnosti Zajo Outdoor bolo podľa nej splnením jej zákonnej povinnosti, ktorá nastala „ako dôsledok finančného vývoja a situácie na trhu v dôsledku koronakrízy.“
Firma (Zajo Design) tiež v blogu uviedla, že má vysporiadané podlžnosti voči „bývalým zamestnancom, úradom, obchodným partnerom, ale aj súčasným zamestnancom“. Písala tiež o cieli adaptovať sa na nové pomery na trhu.

Mikrovlnka, korková nástenka a dlhy na odvodoch

Pohľad na hospodárske výsledky spoločnosti Zajo Outdoor nenasvedčoval tomu, že by mohla mať problémy.
Podľa portálu FinStat jej tržby od roku 2015 kontinuálne rástli. V roku 2018 predstavovali bezmála 3,8 milióna eur a vlani dosiahli takmer 5,2 milióna eur, pričom firma vykázala zisk po zdanení 400-tisíc eur.

Zajo Outdoor rástla aj v počte zamestnancov. Kým na konci roku 2018 ich podľa účtovnej závierky mala 42, koncom minulého roka ich bolo 58.
Navyše firma mala na konci minulého roka čistý majetok takmer päť miliónov eur. Na druhej strane jej záväzky presahovali tri milióny eur.
Keď však konkurzný správca spisoval majetok, na účte vo VÚB banke našiel 2142 eur. A výpis ďalšieho majetku pôsobil priam smiešne: mikrovlnka, kuchynské potreby, korková nástenka, chladnička. Ich súpisná hodnota bola zhruba dvesto eur.
Okrem toho Zajo Outdoor dlhuje Sociálnej poisťovni 18-tisíc eur a Všeobecnej zdravotnej poisťovni bezmála štyritisíc eur. Už teraz je isté, že štátne inštitúcie nedostanú z pohľadávok takmer nič.


Podrobnosti nevysvetlili

INDEX sa s otázkami obrátil na vedenie spoločnosti. Odpovede najprv prisľúbili, neskôr ich zodpovedanie presunuli, až nás nakoniec odkázali na blog, ktorý vedenie značky napísalo koncom mája.

V blogu sa píše, že prevádzkovateľom e-shopu, majiteľom tovaru a zamestnávateľom je spoločnosť Zajo Design, ktorá pôsobí na trhu od roku 2018. Firma, ktorá má rovnakého majiteľa ako skrachovaná Zajo Outdoor (je ním Juraj Králik), skutočne vznikla v apríli 2018. Za minulý rok však Zajo Design vykázala nulové tržby - inými slovami, nevykazovala žiadnu činnosť.
Je tak pravdepodobné, že k presunu aktivít zo Zajo Outdoor na Zajo Design muselo dôjsť v tomto roku. A zrejme ešte predtým, ako Zajo Outdoor požiadala o vyhlásenie konkurzu. Vedenie firmy však na tieto otázky nereagovalo.
Až zábavne v tejto súvislosti vyznieva článok publikovaný koncom novembra na webe Hastag, ktorý Juraja Králika označuje ako úspešného podnikateľa: „Vďaka Jurajovým zásadám firma funguje naozaj výborne a všetky ciele, ktoré si stanovujú, sa snažia postupne plniť.“

Sent via IPoAC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 26 minutami, Harwey napsal:

Dnes na to nemám čas a zpětně jako tv nevím jestli to půjde,  zítra zkusím. Děkuji za tip 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta noc by mě psychicky rozložila 🙂 Jít třeba 9h za kuželem světla...omg. Letos to prej bylo ještě horší, protože se začínalo v poledne, takže do tmy jsi nastupoval již načatej 🙂 Naproti minulých ročníkům, kdy se začínalo v noci, takže jsi tu noc nějak rozdýchal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až budu velkej, jednou nějaký delší závod musím vyzkoušet, pokud zdraví bude držet, další sezónu chci zkusit první závod +42km.

Mám tři tipy...

Rychlík Zoška-Bratislava 

Valašský Hrb 

Nebo Turiec Trail 

Tak uvidíme no, všechno pěkný běhy. 🙂

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, moco napsal:

No ta noc by mě psychicky rozložila 🙂 Jít třeba 9h za kuželem světla...omg. Letos to prej bylo ještě horší, protože se začínalo v poledne, takže do tmy jsi nastupoval již načatej 🙂 Naproti minulých ročníkům, kdy se začínalo v noci, takže jsi tu noc nějak rozdýchal. 

No ja bych treba preferoval zacinat klidne dopoledne, bohuzel takhle temer nikde neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu vás obdivuji, na druhou stranu, chodím po horách abych něco viděl, u mě focení nepřipadá v úvahu :-), takže, co z toho kalupu máte? No nic, omlouvám tím to, že bych to už neudejchal :-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem si treba vzdycky chtel tu stovku a vic zkusit, ale sam jsem se k tomu nikdy nedokopal. Takze jedine nejaka organizovana akce. No a kdyz uz to clovek ujde, tak si rekne proc treba priste trochu nepopobehnout abych to mel driv za sebou 🙂 Ale aby to zase nevypadalo ze jsem nejakej bezec, cely bych to nikdy neubehnul, na to nemam figuru 😅

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...